Eerst maar Leviathan, boa ssp , wildkleur, bijna 1 jaar oud

even voor het formaat

en zus Tiamat, zalmkleur

Dahaka, Boa c.i. Senora , 6 maanden oud

past nu nog in 1 hand

Moderator: moderatorteam

thanksluna2906 schreef:Mooie foto'sik vind het interessante dieren, al betwijfel ik of ik ze "live" ook zo interessant zou vinden
op foto's vind ik ze in ieder geval prachtig!
Die van een half jaar is een stuk kleiner. Wanneer zijn ze uitgegroeid?
valt reuze mee,gonnie schreef:Mooie slangen. Vind ze leuk, maar lijkt me wel veel onderhoud of valt dat mee.

Als er iets kenmerkend is voor slangen als huisdier is het wel dat je er praktisch géén onderhoud aan hebt. Ik spendeer veel meer tijd aan mijn klein aquariumpje dan aan onze slang.gonnie schreef:Mooie slangen. Vind ze leuk, maar lijkt me wel veel onderhoud of valt dat mee.
Zo dan, als ze twee meter kunnen worden heb je toch een megagroot hok nodig?Podenji schreef:thanksluna2906 schreef:Mooie foto'sik vind het interessante dieren, al betwijfel ik of ik ze "live" ook zo interessant zou vinden
op foto's vind ik ze in ieder geval prachtig!
Die van een half jaar is een stuk kleiner. Wanneer zijn ze uitgegroeid?![]()
die van een half jaar is inderdaad een stuk kleiner, maar dat is dan ook een zogenaamd dwerg boa raszij zal uiteindelijk ergens tussen de 120-160cm uitkomen maar ook slanker blijven dan de andere 2
de andere 2 zijn zogenaamde SSP, dat staat voor Several SubSpecies, oftewel bastaardjes hahahaa
deze zullen waarschijnlijk niet groter worden dan 2 meter, maar je hebt er uitzonderingen bij, zeker omdat je de volledige afstamming niet kent en er zowel grote als dwergsoorten ingekruist kunnen zijn.
ze groeien hun hele leven door, zegt men ( ze kunnen zeker 30 jaar oud worden ) maar de grootste groei hebben ze als het goed is gehad als ze een jaar of 5 zijn.