Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kleine brok voor seniorhond?
Moderator: moderatorteam
-
PepperenAngel
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Rottweiler (03-07-2013 overleden)
Jack Russell - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Kleine brok voor seniorhond?
Mijn honden, een Rottweiler van 7 jr. en een Jack Russell van 15 jr. eten hetzelfde voer. Ze krijgen Nutrochoice senior all breeds. Nu heeft mijn Jack Russell de laatste tijd moeite met de brokken weg te krijgen. Eigenlijk sinds hij wat kiesjes kwijt is (2) na een gebitsbehandeling. Wanneer ik er blikvoer (pens) doorheen prak gaat het goed maar het lijkt me niet goed dat hij de brok zonder kauwen doorslikt en ik wil eigenlijk af van dat blikvoer.
Nu werd mij geadviseerd in de winkel waar ik het voer haal om de puppy-variant te nemen i.v.m. de grootte van de brokjes maar er dan minder van te voeren.
Is dit een goede optie?
Ik vraag me af of er een (mini) brok voor de seniorhond is. Er zullen toch wel meer seniorhonden zijn met een slecht gebit.
In de winkel waar ik het koop zeggen ze dat die er niet is.
Overigens 'wel' ik de brok wel eens. Alleen mijn hond vind dit op de één of andere manier eng om te eten. En kijkt me echt zo aan van 'wat heb je me nu voorgeschoteld'.
Nu werd mij geadviseerd in de winkel waar ik het voer haal om de puppy-variant te nemen i.v.m. de grootte van de brokjes maar er dan minder van te voeren.
Is dit een goede optie?
Ik vraag me af of er een (mini) brok voor de seniorhond is. Er zullen toch wel meer seniorhonden zijn met een slecht gebit.
In de winkel waar ik het koop zeggen ze dat die er niet is.
Overigens 'wel' ik de brok wel eens. Alleen mijn hond vind dit op de één of andere manier eng om te eten. En kijkt me echt zo aan van 'wat heb je me nu voorgeschoteld'.
-
Sanner
- Zeer actief
Re: Kleine brok voor seniorhond?
Misschien deze:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... ior/321572 ?
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... ior/321572 ?
- dagmar88
- Zeer actief
Je kunt ook wat warm water bij zijn brok doen. Of smuldier gaan geven (bij verschillende supermarkten in het vriesschap)
Dat is een gemalen vleesprutje, dus ook makkelijk maar binnen te krijgen.
Dat is een gemalen vleesprutje, dus ook makkelijk maar binnen te krijgen.
-
PepperenAngel
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dagmar, dat 'wellen' in water is geen succes. Hij eet het natuurlijk wel op want hij heeft honger maar ik doe hem er geen plezier mee.
Vers vlees heb ik overwogen. Alleen mijn Rottweiler is niet gek en die wil dit dan ook. Iedere dag vlees ontdooien gaat hier niet werken. Zeker 's morgens vroeg niet. Ik heb dit een paar jaar geleden geprobeerd. En ik vind het een dure aangelegenheid worden om dit voor beiden honden te gaan voeren.
De brok die ze nu krijgen doen het al jaren heel goed op en voor mijn gemak wil ik het graag op brok houden.
Sanner, heb jij ervaring met dat merk voer?
Vers vlees heb ik overwogen. Alleen mijn Rottweiler is niet gek en die wil dit dan ook. Iedere dag vlees ontdooien gaat hier niet werken. Zeker 's morgens vroeg niet. Ik heb dit een paar jaar geleden geprobeerd. En ik vind het een dure aangelegenheid worden om dit voor beiden honden te gaan voeren.
De brok die ze nu krijgen doen het al jaren heel goed op en voor mijn gemak wil ik het graag op brok houden.
- dagmar88
- Zeer actief
PepperenAngel schreef:Dagmar, dat 'wellen' in water is geen succes. Hij eet het natuurlijk wel op want hij heeft honger maar ik doe hem er geen plezier mee.
Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt; maar smuldier en lotgering zijn niet duurder dan een goede brok.
Vind je het echt bezwaarlijk zo'n ouwetje blik te blijven geven? Al zou het 'slecht' zijn; hij hoeft geen 20 jaar meer mee.
Bij zooplus heb je ook nog blikvoer dat best goed van kwaliteit is.
-
PepperenAngel
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Nou op zich vind ik het niet bezwaarlijk om blik te geven maar moet ik dan overgaan op blik? En hoe zit het dan met zijn gebit. Ik dacht altijd dat blik heel slecht was voor het gebit? Nou weet ik wel dat hij niet jaren meer meegaat maar stel hij leeft nog 5 jr....
Is die optie van puppy-brok heel slecht eigenlijk?
Nog tips voor goed blikvoer dan?
-
PepperenAngel
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ook al zou dat versvlees niet duurder zijn zit toch nog met het ontdooien van het vlees. Dus die optie laat ik maar varen.
Heb ook 'Renske' overwogen. Dat gestoomde vlees?! Maar dat is helemaal een dure optie. Ik gun mijn hond alles hoor maar 50 euro in de maand aan eten voor een Jack Russell vind ik toch wel een beetje gortig worden.
Heb ook 'Renske' overwogen. Dat gestoomde vlees?! Maar dat is helemaal een dure optie. Ik gun mijn hond alles hoor maar 50 euro in de maand aan eten voor een Jack Russell vind ik toch wel een beetje gortig worden.
- dagmar88
- Zeer actief
Veel vees, weinig koolhydraten. Dan kan het zo vreselijk slecht niet zijn voor die tanden.PepperenAngel schreef:Nou op zich vind ik het niet bezwaarlijk om blik te geven maar moet ik dan overgaan op blik? En hoe zit het dan met zijn gebit. Ik dacht altijd dat blik heel slecht was voor het gebit? Nou weet ik wel dat hij niet jaren meer meegaat maar stel hij leeft nog 5 jr....
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... t/animonda
Je kunt natuurlijk ook wat water over z'n brokken doen en er een lekkere kwak blik door mengen, misschien dat het hem dan beter smaakt?
-
S@ndr@
- Zeer actief
je kunt ook hele kleine brokjes geven hoor, zeg gemaakt voor maatje wawa, gewoon een proefverpakking proberen.
die kun je dan evt mengen met blikvoer
-
PepperenAngel
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Jij maakt er helemaal een feestje vandagmar88 schreef:Veel vees, weinig koolhydraten. Dan kan het zo vreselijk slecht niet zijn voor die tanden.PepperenAngel schreef:Nou op zich vind ik het niet bezwaarlijk om blik te geven maar moet ik dan overgaan op blik? En hoe zit het dan met zijn gebit. Ik dacht altijd dat blik heel slecht was voor het gebit? Nou weet ik wel dat hij niet jaren meer meegaat maar stel hij leeft nog 5 jr....
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... t/animonda
Je kunt natuurlijk ook wat water over z'n brokken doen en er een lekkere kwak blik door mengen, misschien dat het hem dan beter smaakt?
-
PepperenAngel
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
En wat is dan een goed merk v.w.b. 'maatje wawa'?S@ndr@ schreef:je kunt ook hele kleine brokjes geven hoor, zeg gemaakt voor maatje wawa, gewoon een proefverpakking proberen.
- dagmar88
- Zeer actief
PepperenAngel schreef: Jij maakt er helemaal een feestje van
-
S@ndr@
- Zeer actief
google even op brokken voor mini rassen en dan kun je zelf even kijken wat qua prijs een beetje te doen is voor jePepperenAngel schreef:En wat is dan een goed merk v.w.b. 'maatje wawa'?S@ndr@ schreef:je kunt ook hele kleine brokjes geven hoor, zeg gemaakt voor maatje wawa, gewoon een proefverpakking proberen.
-
PepperenAngel
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik sta er soms niet bij stil dat hij al 15 is. Hij is eigenlijk nog hardstikke actief. Wel een jaar geleden een tia gehad maar is weer helemaal bijgetrokken.dagmar88 schreef:PepperenAngel schreef: Jij maakt er helemaal een feestje van
Dat mag als je een terriertje van 15 bent
Misschien moet ik hem dan toch maar wat meer gaan verwennen (qua voer)
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Ik heb nog een leuke aanbieding op biologisch blikvoer
Mocht je interesse hebben kan je me altijd een berichtje sturen
Mocht je interesse hebben kan je me altijd een berichtje sturen
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Hoe zwaar is je JR dan wel niet? Onze hond weegt bijna 9kg en is actief, die eet een half bakje (dus 200gr) per dag en dus zijn we 30€/maand kwijt. En als hij wat gewicht verliest, doen we er wat rijst bij. En dat zou nog wel goedkoper kunnen als we groter zouden inslaan (in plaats van een paar bakjes per keer te kopen).PepperenAngel schreef:Ook al zou dat versvlees niet duurder zijn zit toch nog met het ontdooien van het vlees. Dus die optie laat ik maar varen.
Bijvoorbeeld hier: http://www.discount4pets.nl/honden/hond ... ertype=431
Edit: of hier: http://www.onlinedierenspeciaalzaak.com ... T&m=RENSKE
En link gefixt.
- dagmar88
- Zeer actief
PepperenAngel schreef:Ik sta er soms niet bij stil dat hij al 15 is. Hij is eigenlijk nog hardstikke actief. Wel een jaar geleden een tia gehad maar is weer helemaal bijgetrokken.dagmar88 schreef:PepperenAngel schreef: Jij maakt er helemaal een feestje van
Dat mag als je een terriertje van 15 bent
Misschien moet ik hem dan toch maar wat meer gaan verwennen (qua voer)Moet alleen wel oppassen dat hij niet te dik wordt en dat ging met het voer wat hij kreeg prima.
Lekker slobbertje van maken en klaar is kees.
-
PepperenAngel
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Je hebt helemaal gelijk! Ik zat aan bijna 1 pakje per dag te denken. Met m'n knieëen gerekend waarschijnlijkDomor schreef:Hoe zwaar is je JR dan wel niet? Onze hond weegt bijna 9kg en is actief, die eet een half bakje (dus 200gr) per dag en dus zijn we 30€/maand kwijt. En als hij wat gewicht verliest, doen we er wat rijst bij. En dat zou nog wel goedkoper kunnen als we groter zouden inslaan (in plaats van een paar bakjes per keer te kopen).PepperenAngel schreef:Ook al zou dat versvlees niet duurder zijn zit toch nog met het ontdooien van het vlees. Dus die optie laat ik maar varen.
Bijvoorbeeld hier: http://www.discount4pets.nl/honden/hond ... ertype=431
Edit: of hier: http://www.onlinedierenspeciaalzaak.com ... T&m=RENSKE
En link gefixt.
Bedankt, misschien is dit dan toch wel een goede optie. Ik had op zich ook wel een goed 'gevoel' bij dit voer en hij vond het heerlijk
Ik zal eens kijken naar die aanbieding.
-
Corneliana
- Zeer actief
ontdooien is toch iets waar je niks mee hoeft te doen?PepperenAngel schreef:Ook al zou dat versvlees niet duurder zijn zit toch nog met het ontdooien van het vlees. Dus die optie laat ik maar varen.
gewoon op tijd eruithalen?
- dana
- Actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire terrier
[url=https://postimages.org/][img]https://i.postimg.cc/G3v5wT6r/0-DC461-C9-1418-4-AB4-9-A08-1832-CC7-D6462.jpg[/img][/url] - Aantal honden: 1
Mijn honden eten wel KVV maar mijn cavalier kan na 10 jaar niet meer tegen rauw dus die krijgt sinds een paar maanden Renske. Zij weegt ook 8 kilo en eet een half bakje per dag. Hier krijgen ze wel dagelijks wat lekkere dingen zoals bv pensstaafjes maar met een half bakje blijft ze keurig op gewicht. Ik voer hoofdzakelijk de senior omdat die licht verteerbaar is en ze is bijna 11 . Wissel wel af en toe af met een ander smaakje. Moet zeggen voor een overtuigd versvoerder ben ik er tevreden over .
Groetjes van Esther
high five van Dana en Zoë
-
S@ndr@
- Zeer actief
Moet je dan ook wel even op tijd bedenkenCorneliana schreef:ontdooien is toch iets waar je niks mee hoeft te doen?PepperenAngel schreef:Ook al zou dat versvlees niet duurder zijn zit toch nog met het ontdooien van het vlees. Dus die optie laat ik maar varen.
-
Corneliana
- Zeer actief
ja dat is waar maar dat moet ook met brood ontdooien, eten koken als je op een bepaalde tijd wil eten, vertrekken als je op tijd ergens moet zijn, eten kopen als het bijna op is voor je hond als hij bijna moet eten... nou ja. alles draait op tijd en planning.S@ndr@ schreef:Moet je dan ook wel even op tijd bedenkenCorneliana schreef:ontdooien is toch iets waar je niks mee hoeft te doen?PepperenAngel schreef:Ook al zou dat versvlees niet duurder zijn zit toch nog met het ontdooien van het vlees. Dus die optie laat ik maar varen.
au bain marie ontdooien kan ook heel snel
wordt het ook niet warm
-
PepperenAngel
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Vooral dat laatste heb ik nogal problemen mee.Corneliana schreef: ontdooien is toch iets waar je niks mee hoeft te doen?
Hoe doen jullie dat eigenlijk als je je hond 's morgens vroeg wilt voeren en het is nog ontdooid? Je staat er toch niet een paar uur van te voren voor op?
-
Corneliana
- Zeer actief
au bain marie als het moetPepperenAngel schreef:Vooral dat laatste heb ik nogal problemen mee.Corneliana schreef: ontdooien is toch iets waar je niks mee hoeft te doen?
Hoe doen jullie dat eigenlijk als je je hond 's morgens vroeg wilt voeren en het is nog ontdooid? Je staat er toch niet een paar uur van te voren voor op?
ik haal het er savonds uit en in de koelkast
-
PepperenAngel
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Laat ik het er maar op houden dat me dat niet gaat lukken 's morgens.Corneliana schreef: ja dat is waar maar dat moet ook met brood ontdooien, eten koken als je op een bepaalde tijd wil eten, vertrekken als je op tijd ergens moet zijn, eten kopen als het bijna op is voor je hond als hij bijna moet eten... nou ja. alles draait op tijd en planning.
au bain marie ontdooien kan ook heel snel
wordt het ook niet warm
Brood kun je niet echt vergelijken met vlees lijkt me
Maar denk dat ik er uit ben!
-
Sanner
- Zeer actief
Ja, mijn chihuahua krijgt ook brokjes van bosch gemengd met smuldier. Wel een andere variant maar hier bevalt het prima.PepperenAngel schreef:
Ik zocht ook mini brokjes voor Jamie omdat zij alles zo ineens doorslikt vond dat geen fijn idee. Dit zijn echt hele inimini brokjes.
-
PepperenAngel
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Sanner, waarom meng jij het met Smuldier?
-
Sanner
- Zeer actief
Ze kreeg eerst alleen kvv, maar daar had ze te harde ontlasting van. Ze vindt het wel heel erg lekker dus geef ik het nu maar gemengd. Bevalt goed.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik weet dat prins een senioren mini brok heeft maar dat is wel een geperste brok

- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Misschien een raar idee hoor, maar waarom maak je zijn huidige brokjes niet zelf wat kleiner? Portie in een stevig zakje, hamer er op en klaar...kleine brokjes en geen gedoe met overstappen. Of voer even kort in de hakmolen.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......