alinelaila schreef:Mina2006 schreef:In mijn verhaaltje waardoor deze discussie begon stond er:
..het enige dat ik over blikvoer wist is dat honden er dik van worden, dot komt door mijn ervaring. Maar de dierenarts heeft er uitleg over gegeven en ik denk toch dat ik overstap op blikvoer.
Ik wilde blikvoer doen..maar had daar een andere mening over, die nu rechtgetrokken is door de DA.
Tot dusver is dit de enige reden die ik van je kan vinden om blikvoer te gaan geven.
Oh, en natuurlijk je aansprakelijkheid-verhaal.
Dan weer even terug naar de hond. Een hond is een carnivoor. Zijn maag/darm stelsel is er op gebouwd om rauw vlees te verteren. Niets meer, niets minder.
Dat wil niet zeggen dat een hond het altijd slecht zal doen op brok of blikvoer. Feit is alleen wel dat 9 van de 10 honden het veruit het beste op kvv/barf zullen doen;
- Minder en betere ontlasting
- Beter op gewicht te houden
- Minder verharen en meer glanzende vacht
- Schonere tanden, zeker als je regelmatig barf geeft
- En ik zie regelmatig honden die op vers staan die veel meer energie hebben dan brok-eters
En ja, natuurlijk zijn er altijd weer uitzonderingen te bedenken 'Want de hond van de vriend van de oom van de moeder van mijn vriendin' blablabla.
Een mens kun je niet vergelijken met een hond. Gewoon niet. Een mens heeft een compleet ander darmstelsel/verteringstelsel en is veel en veel beter in het verteren van bijv. graan.
Een hond is een carnivoor en om die reden zal rauw vlees bij de meeste honden het best verteerd worden.
Ik ga jou helemaal niet overhalen, maar ik kan zowel je da als jou toch moeilijk serieus nemen als je steeds met allerlei onzin-argumenten aankomt.
Dat bacteriën-verhaal van je da raakt kant noch wal. Kvv is niet verhit en bovendien zijn bacteriën niet altijd slecht. Je kunt ook rustig rauwe kip aan een hond geven, bij een mens is dat toch niet zo verstandig.