Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vanavond weer een opvanghondje *Peer*
Moderator: moderatorteam
- hewi
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Re: Vanavond weer een opvanghondje *Peer*
Hij is echt leuk en nog een mooie naam.
Nu maar hopen dat ie een leuk baasje vindt (tenzij je zelf voor hem gaat vallen)
Nu maar hopen dat ie een leuk baasje vindt (tenzij je zelf voor hem gaat vallen)
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Blijft hij een bepaalde periode bij jou om te kijken hoe hij is?
Ik ben gevallen haha
Ik ben gevallen haha
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik ben gastgezin, dus hij blijft in principe bij mij tot hij een nieuw baasje heeft gevonden.Lucia schreef:Blijft hij een bepaalde periode bij jou om te kijken hoe hij is?
Ik ben gevallen haha
En voor degenen die het vroegen: ik vang op voor Mirbessa.
Hij is wel erg leuk, moet ik zeggen. Dadelijk maar eens kijken hoe hij het doet tijdens een echte wandeling, hoe hij reageert op verkeer, andere honden, etc. Hij begint overigens al aardig te reageren op zijn nieuwe naam
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
Hij is leuk Diana!
Die heeft vast zo een nieuw baasje gevonden!
Die heeft vast zo een nieuw baasje gevonden!
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
- Lucia
- Zeer actief
Ik heb al een mailtje gewaagd aan de stichting voor wat informatie over gedrag, maar dat zullen zij ook allemaal via jou horen. Ik hou het even in de gaten!DeDiana schreef:Ik ben gastgezin, dus hij blijft in principe bij mij tot hij een nieuw baasje heeft gevonden.Lucia schreef:Blijft hij een bepaalde periode bij jou om te kijken hoe hij is?
Ik ben gevallen haha
Hij is wel erg leuk, moet ik zeggen. Dadelijk maar eens kijken hoe hij het doet tijdens een echte wandeling, hoe hij reageert op verkeer, andere honden, etc. Hij begint overigens al aardig te reageren op zijn nieuwe naam
Hij lijkt me ontzettend leuk, pff
Laatst gewijzigd door Lucia op 22 mar 2013 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
Lucia schreef:Ik heb al een mailtje gewaagd aan de stichting voor wat informatie over gedrag, maar dus zullen zij ook allemaal via jou horen. Ik hou het even in de gaten!DeDiana schreef:Ik ben gastgezin, dus hij blijft in principe bij mij tot hij een nieuw baasje heeft gevonden.Lucia schreef:Blijft hij een bepaalde periode bij jou om te kijken hoe hij is?
Ik ben gevallen haha
Hij lijkt me ontzettend leuk, pff
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Lucia
- Zeer actief
Een mail terug met natuurlijk dezelfde informatie als hier haha. Als hij er nog maar nét is, kan natuurlijk nog niet alles bekend zijn over hem.
Ik hem vanavond even laten zien aan mijn vriend en dan kijken wat we er verder mee gaan doen. Hij lijkt me echt heel leuk.
Belangrijkste punten zijn nu eigenlijk dat hij sociaal is met andere honden en Milo niet zou platwalsen in huis, want die laat zich érg makkelijk aan de kant schuiven.
Plus we hebben een geval van heftige verlatingsangst gehad in huis en dat wil ik niet direct weer. Opbouwen is natuurlijk normaal, en het klinkt positief dat hij de hele nacht doorgeslapen heeft!
Ik hem vanavond even laten zien aan mijn vriend en dan kijken wat we er verder mee gaan doen. Hij lijkt me echt heel leuk.
Belangrijkste punten zijn nu eigenlijk dat hij sociaal is met andere honden en Milo niet zou platwalsen in huis, want die laat zich érg makkelijk aan de kant schuiven.
Plus we hebben een geval van heftige verlatingsangst gehad in huis en dat wil ik niet direct weer. Opbouwen is natuurlijk normaal, en het klinkt positief dat hij de hele nacht doorgeslapen heeft!
-
Sanner
- Zeer actief
Hee leuk, Peer! Kiwi en Peer haha.
Lijkt me een leuk hondje! Fijn dat het ook al zo goed gaat met Mila samen.
Lijkt me een leuk hondje! Fijn dat het ook al zo goed gaat met Mila samen.
- DeDiana
- Zeer actief
O, haha, ik kreeg al een mail van de stichting dat er al iemand op hem had gereageerd, en dat ben jij dus, wat grappig!Lucia schreef:Een mail terug met natuurlijk dezelfde informatie als hier haha. Als hij er nog maar nét is, kan natuurlijk nog niet alles bekend zijn over hem.
Hij is hier net 12 uur, dus het zijn allemaal nog maar eerste indrukken. Het wandelen ging in ieder geval goed (aan de flex). Hij trekt nog wel, maar reageert niet op verkeer, fietsers, andere voetgangers - hij snuffelt vooral heel veel en kijkt zijn ogen uit, maar vertoont geen angst of stress.
Het is zeker geen sloom hondje, integendeel, maar in huis gaat hij wel snel rustig liggen als ik zelf ook rustig zit en Mila ook rustig ligt. Dus hij past zich goed aan en volgens mij is het een pienter ding (het kwartje 'zit' begint al te vallen, en zijn naam dus ook).
Overigens is hij in het asiel binnengekomen met een gebroken achterpoot, waaraan hij geopereerd is. Dat is heel goed hersteld, hij loopt er prima op en je mag er gewoon aankomen, maar je ziet het nog wel goed aan zijn bespiering (die bijna afwezig is bij die achterpoot).
En hij is nog niet gecastreerd, dat gebeurt nog wel op korte termijn. Dat kan in zijn gedrag natuurlijk nog wel wat veranderen. Hij maakt op mij absoluut geen onzekere indruk en is wel geïnteresseerd in Mila. Hij probeerde gisterenavond al op haar te rijden, wat hem een flinke snauw opleverde (daarna was het overigens wel direct over).
Ik ben nog geen andere reuen tegengekomen behalve een herder op een uitlaatveldje waar we langs liepen, en die negeerde hij compleet.
Dus wat betreft zijn sociale gedrag moet ik de komende dagen even kijken, maar aangezien de honden in het asiel in Portugal in kleine roedeltjes leven en ik van daar de informatie kreeg dat hij sociaal is met reuen en teven, ga ik ervan uit dat dat goed zit.
Ik ga straks ook even boodschappen doen. Peer mag dan in de bench en dan vraag ik de buren of ze even willen opletten of ze iets horen.
Ik houd je op de hoogte en zal zo nog even wat foto's plaatsen van de wandeling vanmorgen!
- Lucia
- Zeer actief
Super, ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat!
Vanavond waarschijnlijk even contact met de stichting en ik hoop dat ze het een paar dagen willen geven voor een wat beter beeld.
Zo klinkt het al wel heel goed.
In huis rust vinden is hier wel belangrijk, maar buiten lekker actief is wel wat leuk vind, samen wat doen en ook een sport is wel de bedoeling.
Hij kan zijn poot verder gewoon belasten inmiddels en loopt ook soepel?
Vanavond waarschijnlijk even contact met de stichting en ik hoop dat ze het een paar dagen willen geven voor een wat beter beeld.
In huis rust vinden is hier wel belangrijk, maar buiten lekker actief is wel wat leuk vind, samen wat doen en ook een sport is wel de bedoeling.
- DeDiana
- Zeer actief
Ik neem aan dat het geen probleem is om een paar dagen af te wachten hoe hij zich verder ontwikkelt.Lucia schreef:Super, ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat!
Hij belast zijn poot gewoon en lijkt er verder geen hinder van te ondervinden. Ik denk dat hij iets actiefs samen doen erg leuk zou vinden, hij heeft energie genoeg. Misschien zou het een probleem zijn als je op hoog niveau zou willen sporten, maar voor recreatief sporten zie ik geen belemmering. Zeker als zijn bespiering straks weer normaal is.
- Lucia
- Zeer actief
We doen hier gewone lange wandelingen, sowieso 1 per dag, op vrije dagen als vandaag 2 x. En sporten is gewoon recreatief, geen hoog niveau, treibballen/speuren wat geschikt voor hem blijkt.
En nu ga ik mijn dag even uitzitten en maar wachten wat mijn vriend van hem vindt, dat er een hond bij komt was al de bedoeling dus daar zal hij niet van schrikken.
Peer lijkt een formaat border collie op de foto, is dat een reeël beeld?
En nu ga ik mijn dag even uitzitten en maar wachten wat mijn vriend van hem vindt, dat er een hond bij komt was al de bedoeling dus daar zal hij niet van schrikken.
Peer lijkt een formaat border collie op de foto, is dat een reeël beeld?
- DeDiana
- Zeer actief
De eerste foto's: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=263338
Peer is wat kleiner dan een border collie - ik gok zo'n 45 cm schofthoogte. Ietsje kleiner dan Mila en hij weegt ongeveer 11 kilo (maar hij is dus wel wat magertjes en weinig bespierd, dus daar zal nog wel een beetje bij komen).
In zijn boekje staat bij ras wel 'x border collie'. Dat zou best kunnen, maar het kan ook best een heel andere kruising zijn.
Peer is wat kleiner dan een border collie - ik gok zo'n 45 cm schofthoogte. Ietsje kleiner dan Mila en hij weegt ongeveer 11 kilo (maar hij is dus wel wat magertjes en weinig bespierd, dus daar zal nog wel een beetje bij komen).
In zijn boekje staat bij ras wel 'x border collie'. Dat zou best kunnen, maar het kan ook best een heel andere kruising zijn.
- Lucia
- Zeer actief
Aah leuk! Milo is 40 cm, en veel groter vindt hij wat spannend, maar hij is helemaal wég van collie-achtigen.
Ik wordt als het goed is vanavond gebeld en dan kijken we verder
- DeDiana
- Zeer actief
Leuk, ik ben ook benieuwd!Lucia schreef:Aah leuk! Milo is 40 cm, en veel groter vindt hij wat spannend, maar hij is helemaal wég van collie-achtigen.
Ik zou het ook super vinden als hij naar jullie toe gaat, kan ik hem een beetje blijven volgen.
Ik denk dat hij dan iets groter is dan Milo, volgens mij zou het een mooie combi zijn.
- Lucia
- Zeer actief
Hij is door de 'keuring' van vriendlief heen gekomen
Nu afwachten, vanavond contact met stichting.
- DeDiana
- Zeer actief
Lucia schreef:Hij is door de 'keuring' van vriendlief heen gekomen![]()
- DeDiana
- Zeer actief
- DeDiana
- Zeer actief
Ja, het is een heel vrolijk, ongecompliceerd mannetje... vergeleken met zo'n teef met hormonale moodswings is dat wel even lekkerJion schreef:Wat is hij nu al vrij en blij zeg! Het lijkt me een heerlijk ongecompliceerd hondje.
- DeDiana
- Zeer actief
Correctie: vergeleken met zo'n teef met diepgangJion schreef:Bij vrouwen heet dat diepgang.DeDiana schreef:zo'n teef met hormonale moodswings![]()
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Dat filmpje!
Het is echt een leukerd! Daar gaat iemand een superfijne hond aan krijgen. Dat zie je zo.
Het is echt een leukerd! Daar gaat iemand een superfijne hond aan krijgen. Dat zie je zo.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Wat een heerlijk hondje om te zien! Je kiest ze wel altijd uit zeg! Tot nu toe heb ik bij jou alleen nog maar leuke opvangers gezien 
- luna2906
- Zeer actief
Drie die ik gezien heb. Koffie, Ama en nu Peer. had je niet gedacht he?Inge O schreef:uhh, hoeveel heeft ze er al gehad danluna2906 schreef:Wat een heerlijk hondje om te zien! Je kiest ze wel altijd uit zeg! Tot nu toe heb ik bij jou alleen nog maar leuke opvangers gezien![]()
?
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Als het een paar jaar in de toekomst was geweest had ik HEEL erg mijn best gedaan om dit hondje te bemachtigen 
- DeDiana
- Zeer actief
Klopt helemaal (voor Koffie, zie http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=247931), goed onthouden!luna2906 schreef:Drie die ik gezien heb. Koffie, Ama en nu Peer. had je niet gedacht he?Inge O schreef:uhh, hoeveel heeft ze er al gehad danluna2906 schreef:Wat een heerlijk hondje om te zien! Je kiest ze wel altijd uit zeg! Tot nu toe heb ik bij jou alleen nog maar leuke opvangers gezien![]()
?
En ja, ik vind ze ook allemaal leuk - en ook zo verschillend! Maar eigenlijk heeft Mila ze uitgekozen, omdat het wel een beetje moet klikken. Dus ik gebruik haar selectiecriteria
- luna2906
- Zeer actief
Minder denken dusInge O schreef: ah, doordat ama ook een koffiekleurig was was zij in mijn gedachten koffie geworden![]()
.
@diana: dan kiest Mila erg leuke hondjes uit
- DeDiana
- Zeer actief
HahahaInge O schreef:ah, doordat ama ook een koffiekleurig was was zij in mijn gedachten koffie geworden![]()
.
En ik maar zeggen dat ze zo verschillend waren allemaal
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Wat is dat toch met die Portugezen en kattenmandjes. 

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort