Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Iemand een idee wat dit is? (Geen demodex!)
Moderator: moderatorteam
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Iemand een idee wat dit is? (nieuwe foto's 16-03)
mijn eerste reactie was ook een allergie. Ziet er vreemd uit, ben benieuwd wat er uit komt.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Lijkt me een allergische reactie inderdaad..
Ben benieuwd wat de dierenarts er over zegt.
Ben benieuwd wat de dierenarts er over zegt.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ik snap er geen jota meer van...
Het lijkt nu weer zo goed als weg te zijn.
Ging daarstraks met een vriendin lopen, degene die ook van de week geholpen heeft met wassen en scheren. Zij heeft het toen gezien (vrijdag was dat) en zag het nu, en ze vond het heel vreemd dat het ineens zo opgeknapt is. Ik ook, maar ja, ben wel gekkere dingen gewend haha.
Morgen om half 10 kunnen we terecht.
Het lijkt nu weer zo goed als weg te zijn.
Ging daarstraks met een vriendin lopen, degene die ook van de week geholpen heeft met wassen en scheren. Zij heeft het toen gezien (vrijdag was dat) en zag het nu, en ze vond het heel vreemd dat het ineens zo opgeknapt is. Ik ook, maar ja, ben wel gekkere dingen gewend haha.
Morgen om half 10 kunnen we terecht.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Lijkt wel iets op contact exceem (of hoe je dat ook maar schrijft...) Misschien ergens onderdoor gelopen of mee in contact geweest. Een bepaalde plant of zo.Alleen kan ik dat "gaatje "niet verklaren".....
Ik heb zoiets een paar maanden geleden op mijn benen gehad. Ik weet nog steeds niet waar het van gekomen is, maar het zag er ook zo raar uit....
Ik hoop dat het weg blijft
Beterschap!
@ Dagmar88: wat een prachtig onderschrift heb je!!
Ik hoop dat het weg blijft
@ Dagmar88: wat een prachtig onderschrift heb je!!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- dagmar88
- Zeer actief
freskin schreef: @ Dagmar: wat een prachtig onderschrift heb je!!
Heeft &nicole voor mij gefabriceerd
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Nou daar dacht ik ook aan idd, die bultjes lijken meer op exceem. Bijvoorbeeld zoiets als hitteuitslag. Maar dat jeukt wel altijd erg, vind ik. Maar als hij ergens onder door heeft gelopen, zou het toch ook op zijn rug zitten? Exceem geneest wel erg snel. Nou ja, morgen weet je meer.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Het is geen demodex!! Yes!
Waarschijnlijk is het toch een infectie geweest. Ze is meteen even helemaal gecheckt. Haar hart is inderdaad erg slecht, maar zolang we er niks van merken maakt mij dat niet uit. Beestje heeft er geen last van. Links is slechter dan rechts, maar rechts begint wel slechter te worden zei ze. Zo klonk het althans. Er was een stagiaire en die heeft even naar het verschil geluisterd tussen Bleza's hart en dat van Jade. Jade heeft de Weil-enting gehad en een check-up. Opmerking over de mooie witte gebitten van alledrie de honden, hoe ik dat voor elkaar kreeg, ik poetste ze zeker? Nou nee, ze krijgen vers. Wel leuk dat ze er toch iets over zei. De dames zijn allemaal goed op gewicht, niet te licht en niet te zwaar en ze zien er super uit. Altijd leuk om te horen!
Waarschijnlijk is het toch een infectie geweest. Ze is meteen even helemaal gecheckt. Haar hart is inderdaad erg slecht, maar zolang we er niks van merken maakt mij dat niet uit. Beestje heeft er geen last van. Links is slechter dan rechts, maar rechts begint wel slechter te worden zei ze. Zo klonk het althans. Er was een stagiaire en die heeft even naar het verschil geluisterd tussen Bleza's hart en dat van Jade. Jade heeft de Weil-enting gehad en een check-up. Opmerking over de mooie witte gebitten van alledrie de honden, hoe ik dat voor elkaar kreeg, ik poetste ze zeker? Nou nee, ze krijgen vers. Wel leuk dat ze er toch iets over zei. De dames zijn allemaal goed op gewicht, niet te licht en niet te zwaar en ze zien er super uit. Altijd leuk om te horen!

- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
Wat fijn dat Bleza het zo goed doet!
Jammer dat het hart toch langzaam achteruit lijkt te gaan
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat is zeker jammer. Het was te verwachten natuurlijk.Lisette1985 schreef:Wat fijn dat Bleza het zo goed doet!
Toen ik hoorde hoe slecht haar hart er aan toe was (voordat ze hier kwam) had ik niet verwacht dat ze het nog zo lang vol zou houden. Zeker niet zonder klachten. Want je merkt echt nog steeds niets aan haar.
Ik zal haar zeker gaan missen als ze er straks niet meer is, maar ze heeft me wel overtuigd dat Jade echt een speelkameraadje nodig heeft.
Als ik met de een weg ben geweest en weer terug kom dan gaat de thuisblijver compleet uit haar dak zodra we binnenkomen.
En niet omdat ze zo blij is om mij weer te zien.
Het is gewoon een heerlijk stel zo samen, 3 totaal verschillende honden, en toch zo'n geweldige combi.

- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
Re: Iemand een idee wat dit is? (Geen demodex!)
Het was inderdaad wel te verwachten ja.
Maar zo lang ze nog plezier heeft en het goed blijft doen geniet dan maar lekker van het 3-tal.
Ik hoop dat ze zich ook zo goed door een eventuele hete zomer heen slaat.
Leuk is dat... blij zijn als ze elkaar weer zien
Ik mis wel de heeeeele ondeugende verhalen over Bleza... betekend dat dat ze zich gedraagt?
Maar zo lang ze nog plezier heeft en het goed blijft doen geniet dan maar lekker van het 3-tal.
Ik hoop dat ze zich ook zo goed door een eventuele hete zomer heen slaat.
Leuk is dat... blij zijn als ze elkaar weer zien
Ik mis wel de heeeeele ondeugende verhalen over Bleza... betekend dat dat ze zich gedraagt?
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Iemand een idee wat dit is? (Geen demodex!)
Ze gedraagt zich inderdaad best aardig.
Als ik niet thuis ben of haar niet in de gaten kan houden gaat ze ik de bench. 's Nachts slaapt ze op de slaapkamer op een kussen. Tot op heden is ie nog heel.
Als ik niet thuis ben of haar niet in de gaten kan houden gaat ze ik de bench. 's Nachts slaapt ze op de slaapkamer op een kussen. Tot op heden is ie nog heel.

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
moosje schreef:Ja, dat is zeker jammer. Het was te verwachten natuurlijk.Lisette1985 schreef:Wat fijn dat Bleza het zo goed doet!
Jammer dat het hart toch langzaam achteruit lijkt te gaan![]()
Toen ik hoorde hoe slecht haar hart er aan toe was (voordat ze hier kwam) had ik niet verwacht dat ze het nog zo lang vol zou houden. Zeker niet zonder klachten. Want je merkt echt nog steeds niets aan haar.
Ik zal haar zeker gaan missen als ze er straks niet meer is, maar ze heeft me wel overtuigd dat Jade echt een speelkameraadje nodig heeft.Dat dan weer wel. Pippi en Jade liggen wel veel bij elkaar, maar spelen niet. Jade en Bleza spelen erg veel, zowel binnen als buiten.
Als ik met de een weg ben geweest en weer terug kom dan gaat de thuisblijver compleet uit haar dak zodra we binnenkomen.
En niet omdat ze zo blij is om mij weer te zien.Leuk joh, zulke honden.
![]()
Het is gewoon een heerlijk stel zo samen, 3 totaal verschillende honden, en toch zo'n geweldige combi.
Wat balen dat haar hart toch weer achteruit gegaan is
Het is echt een lekker wijffie en ik hoop echt heel hard dat ze voorlopig nergens last van gaat krijgen!
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..