ranetje schreef:Einstein schreef:Ik heb geen idee of ik zelf op de hoogte wordt gehouden. Ik werk er aan mee, maar heb er geen belang bij. In die zin dat ik zelf geen fokker ben en er met Einstein uiteraard ook geen plannen zijn in die richting
Ook al fok je niet, belang heb je er natuurlijk wel bij
Als je ooit weer een Boxer wilt is het alleen maar in je voordeel als de lijnen bekend zijn waar deze narigheid voor komt en als ze het DNA kunnen vinden is er een kans dat er van tevoren wat risico's uitgesloten kunnen worden.
Dat is niet alleen fokkers belang.
Dus heel fijn dat je op deze manier meewerkt

Ja in die zin wel natuurlijk, ik heb er alleen direct niets aan. Maar voor de toekomst vd boxer helpt het zeker mee inderdaad. Het werd netjes gevraagd en het is een kleine moeite, groot plezier.
Geen idee of ik ooit nog een andere hond aandurf.
Het is als particulier met een hondenwens ook zo moeilijk!
We hebben gelet of het geen broodfokker was, zijnvantevoren ook daar thuis geweest, moederhond was erg lief en bij de fokker ook een goed gevoel. Ze fokken al lang, zitten bij de rasvereniging en er zat een stamboom bij. De moeders van de nesten zijn altijd van hunzelf, de vaders worden uitgezocht. Geen gekke dingen bij de teefjes, open mensen.
En dan toch zo'n zorgenkindje..
Kan er natuurlijk gediscussieerd worden over de algemene gezondheid van een boxer. En zowel meningitis als epilepsie komt voor in het ras. Maar ik geloof wel dat de fokker er niet direct mee te maken heeft gehad.
Ze is ook erg betrokken en dat is prettig maar onze omgeving is ook betrokken. Ik vind het erg fijn maar we moeten er zelf mee om leren gaan. Directe hulp heb ik gelukkig van mijn moeder en schoonzus die hem willen opvangen ondanks de dreiging van aanvallen.
Maar goed, we kijken van dag tot dag. Einstein is een heerlijke hond waar we erg van genieten ondanks de onzekerheid. We hopen ook dat we het onder controle krijgen en dat we nog lang van hem mogen genieten.