Je kan het ook anders zien, waarom zou ze jou een pup verkopen? Ik heb ook liever dat iemand belt dan alleen mailt. Dus pak de telefoon en bel op. Desnoods leg je een lijstje ernaast.Anja schreef:Nou, ik heb een mailtje terug gehad en mevrouw wenst geen enkele informatie te geven over de mail. Ook de prijs van de pups wil ze niet zeggen. Ik moet maar telefonisch contact opnemen.
Toch jammer voor dat pupje wat ik had willen hebben.
Nou, dan toch maar naar D****** uit Bladel( grapje hoor )
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Collie vraagje
Moderator: moderatorteam
-
Melanie 74
Re: Collie vraagje
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mens hou toch op! Ushi was hier ook binnen twee weken en die heeft het hier prima. En zo nog bij veel meer mensen!~Suzanne~ schreef:Het kopen van een pup / hond moet je nooit impulsief doen. Het moet niet "snel moeten". Als wachten tot juni/juli je te lang duurt.....???![]()
De pup van je dromen ligt NIET standaard klaar op de plank, daar zul je geduld voor moeten oefenen.
Suzanne

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Tara schreef:Ik wou net zeggen, ik ga ook niet continu heen en weer mailen om antwoord te geven op allerlei vragen.Melanie 74 schreef:Je kan het ook anders zien, waarom zou ze jou een pup verkopen? Ik heb ook liever dat iemand belt dan alleen mailt. Dus pak de telefoon en bel op. Desnoods leg je een lijstje ernaast.Anja schreef:Nou, ik heb een mailtje terug gehad en mevrouw wenst geen enkele informatie te geven over de mail. Ook de prijs van de pups wil ze niet zeggen. Ik moet maar telefonisch contact opnemen.
Toch jammer voor dat pupje wat ik had willen hebben.
Nou, dan toch maar naar D****** uit Bladel( grapje hoor )
Bellen is gewoon handiger, en als fokker wil je ook weten wat voor vlees je in de kuip hebt.
Dat vind ik dus ook...
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ben het eens met "nathalie": toen Lara overleed op 29 april 2009 hadden wij op 5 mei een andere hond. Kan je impulsief noemen, maar Pia is een match made in heaven. Als iets goed voelt, hoef je niet persé heel veel geduld te hebben.nathalie schreef:Mens hou toch op! Ushi was hier ook binnen twee weken en die heeft het hier prima. En zo nog bij veel meer mensen!~Suzanne~ schreef:Het kopen van een pup / hond moet je nooit impulsief doen. Het moet niet "snel moeten". Als wachten tot juni/juli je te lang duurt.....???![]()
De pup van je dromen ligt NIET standaard klaar op de plank, daar zul je geduld voor moeten oefenen.
Suzanne
Het is denk ik anders als je twijfelt of als je ergens (of op meerdere punten) een maar hebt. Dan is geduld vaak een hele verstandige optie.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Hup, pak die telefoon en bel gewoon, ze kunnen je niet door de telefoon trekken.
Schrijf van te voren op wat je wil vragen en vraag dit dan ook.
Niet geschoten is altijd mis.
En wat is het ergste wat je kan gebeuren?
Dat ze je dus geen pup willen verkopen.
En dat is een drama? Natuurlijk niet, er zijn nog wel meer colliepups in aantocht.
Dus niet miepen en pak die telefoon!
Schrijf van te voren op wat je wil vragen en vraag dit dan ook.
Niet geschoten is altijd mis.
En wat is het ergste wat je kan gebeuren?
Dat ze je dus geen pup willen verkopen.
En dat is een drama? Natuurlijk niet, er zijn nog wel meer colliepups in aantocht.
Dus niet miepen en pak die telefoon!
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
-
linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collie (langhaar)
- Aantal honden: 1
Pup prijzen liggen in Duitsland idd zo'n €200 hoger dan in Nederland...Nanna schreef:Ik vind het alleen maar te prijzen dat die vrouw niet via de mail verkoopt.Anja schreef:Nou, dat zal ik je vertellen. Ik ben verbaal niet zo heel sterk en laat me nogal makkelijk ompraten. Ik zie me straks al naar Duitsland rijden en een pup meenemen voor een bedrag wat ik niet voor ogen had.
Via mail kan ik heel gemakkelijk zeggen dat het toch niet is wat ik zoek maar in een telefoongesprek heb ik daar wat meer moeite mee.
Noem het een gebrek![]()
Ik snap weer niet waarom vragen niet per mail beantwoord kunnen worden.
Het is volstrekt normaal om iemand persoonlijk te willen spreken.
En als ze via de telefoon wel de pupprijs noemt en die is je te hoog, dan kun je dat toch gewoon zeggen? "Jammer, maar dat vind ik teveel".
Reken er trouwens maar op dat de pupprijzen in Duitsland hoger liggen dan in NL.
Hahaha, nou moet je toch Joules nemen![]()

- Lisette1985
- Zeer actief
Weer wat geleerd, wist niet dat pups uit duitsland duurder zijn dan in nederland.linn schreef:Pup prijzen liggen in Duitsland idd zo'n €200 hoger dan in Nederland...Nanna schreef:Ik vind het alleen maar te prijzen dat die vrouw niet via de mail verkoopt.Anja schreef:Nou, dat zal ik je vertellen. Ik ben verbaal niet zo heel sterk en laat me nogal makkelijk ompraten. Ik zie me straks al naar Duitsland rijden en een pup meenemen voor een bedrag wat ik niet voor ogen had.
Via mail kan ik heel gemakkelijk zeggen dat het toch niet is wat ik zoek maar in een telefoongesprek heb ik daar wat meer moeite mee.
Noem het een gebrek![]()
En als ze via de telefoon wel de pupprijs noemt en die is je te hoog, dan kun je dat toch gewoon zeggen? "Jammer, maar dat vind ik teveel".
Reken er trouwens maar op dat de pupprijzen in Duitsland hoger liggen dan in NL.
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
-
Caat*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Ik zie ook niet wat er mis is met bellen. Oké, ik ben ook niet zo'n kei met bellen en zou liever een mail sturen, maar in zulk soort gevallen hebben zowel fokker als potentiële koper er veel meer baat bij om elkaar echt te spreken. toen wij op zoek waren naar een picardische herder zijn we zelfs bij meerdere fokkers langs gegaan (zonder nest op dat moment maar wel met plannen) om kennis te maken. We hebben zelfs een pupje laten schieten omdat we in eerste instantie een mail gestuurd hebben en het antwoord was dat we verzekerd zouden zijn van een pup als we een cheque op zouden sturen.
Ik ben het er trouwens niet mee eens dat goede pups nooit op de spreekwoordelijke plank liggen. Fien vonden we toen ze 6 wkken oud was. De reueigenaar had eerste keus uit 2 pups waaronder Fien, en de fokkers vonden Fien te potig om zomaar als huishond te plaatsen. We zijn toen zelfs een keer op en neer gereden (enkele rit 9 uur) om kennis te maken, wat de fokkers erg waardeerden.
Ik ben het er trouwens niet mee eens dat goede pups nooit op de spreekwoordelijke plank liggen. Fien vonden we toen ze 6 wkken oud was. De reueigenaar had eerste keus uit 2 pups waaronder Fien, en de fokkers vonden Fien te potig om zomaar als huishond te plaatsen. We zijn toen zelfs een keer op en neer gereden (enkele rit 9 uur) om kennis te maken, wat de fokkers erg waardeerden.

- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
- Aantal honden: 2
Gewoon bellen, ze spreken nederlands dus geen probleem. Je kunt het gewoon zeggen als je geen pup wilt, hun probleem als ze een pup niet verkopen. Als je twijfelt kun je altijd nog zeggen dat je er nog even over nadenkt en dan evt. per mail afzeggen of bellen als je wel een pup van hun wilt.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ja, het is best mogelijk maar het is niet standaard; ik denk echt dat vaker inhoud dat je geduld moet hebben. Als je dat "niet kunt opbrengen" kan het zomaar zijn dat je een foute keus maakt, bij een foute fokker of met hondje komt opgescheept wat al met al niet bij je past.bouvierpoedel schreef:Voor jouw niet maar er kan zo maar een pup tussen liggen hoor die je past.~Suzanne~ schreef:Het kopen van een pup / hond moet je nooit impulsief doen. Het moet niet "snel moeten". Als wachten tot juni/juli je te lang duurt.....???![]()
Suzanne
Heeft niets met lang zoeken en nadenken te maken.
Dan kun je er zelfs verschillende mislopen.
Ik snap dat nooit zo... dat het "nu meteen" moet.
Suzanne
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik ben ook niet zo'n beller hoor, dus het eerste contact doe ik vaak ook per mail. Bellen daarna vind ik geen probleem. Ik zeg ook dat ik bel voor meer informatie en dat ik aan die hand van informatie even wil nadenken. Dan kan je eventueel ook nog afspreken dat je per mail of per telefoon laat weten of je wel wilt langskomen. Dat je verbaal niet sterk bent is niet erg, je moet alleen leren hoe je daar mee om moet gaan en veiligheid voor jezelf inbouwen. Dringen ze aan dan sluit je gewoon de deur. Je hoeft natuurlijk geen week na te denken, maar een dagje moet kunnen als jij een goed adres bent toch?
Tja het ligt aan de stal. Ondanks dat Kay geen mdr-1 defect heeft, pas ik toch op met ivermectine, omdat Kay wel overgevoelig reageerd op medicatie. Ik heb de eigenaar gevraagd of zij wil melden als zij ontworming met ivermectine gebruikt. Ze gebruikt namelijk niet alle keren ivermectine. Voorjaar en najaar 1 x. Dan neem ik Kay in ieder geval 1 week niet mee naar stal of zorg dat hij niet in aanraking kan komen met mest. Ontwormin blijft ook niet zo lang in het paardenlichaam en als de terrein van de paardenstal goed onderhouden wordt, hoef je dus geen maanden te gaan ontlopen. Ik pas ook vooral in vroege voorjaar en najaar op met paardenmest eten 'op straat' (tja woon bijna in het bos en loop dus veel daarin, maar ja lopen ook veel paarden). Dat zijn de momenten dat vooral goed met ivermectine wordt ontwormd.
Tja en ik zie dat er altijd voldoende keus is in schotse collie land. Ik zou even startpagina van schotse herders opzoeken en gewoon een heleboel fokkers langsgaan. Dan vind je best een heleboel en die staan dus ook lang niet allemaal op de schotse herder vrienden. Voor mij hoeft een zoektoch ook echt geen weken of maanden te duren hoor. Je bent al een bewuste hondenbezitter. Je weet dat je op bepaalde zaken ook binnen dit ras moet letten, dus ja ik zeg gewoon lekker intensiveren die zoektocht
Nadat ons pupje niet doorging heeft het hier ook echt geen jaar geduurd voor we met een herplaatser thuis kwamen (oktober - december)
Tja het ligt aan de stal. Ondanks dat Kay geen mdr-1 defect heeft, pas ik toch op met ivermectine, omdat Kay wel overgevoelig reageerd op medicatie. Ik heb de eigenaar gevraagd of zij wil melden als zij ontworming met ivermectine gebruikt. Ze gebruikt namelijk niet alle keren ivermectine. Voorjaar en najaar 1 x. Dan neem ik Kay in ieder geval 1 week niet mee naar stal of zorg dat hij niet in aanraking kan komen met mest. Ontwormin blijft ook niet zo lang in het paardenlichaam en als de terrein van de paardenstal goed onderhouden wordt, hoef je dus geen maanden te gaan ontlopen. Ik pas ook vooral in vroege voorjaar en najaar op met paardenmest eten 'op straat' (tja woon bijna in het bos en loop dus veel daarin, maar ja lopen ook veel paarden). Dat zijn de momenten dat vooral goed met ivermectine wordt ontwormd.
Tja en ik zie dat er altijd voldoende keus is in schotse collie land. Ik zou even startpagina van schotse herders opzoeken en gewoon een heleboel fokkers langsgaan. Dan vind je best een heleboel en die staan dus ook lang niet allemaal op de schotse herder vrienden. Voor mij hoeft een zoektoch ook echt geen weken of maanden te duren hoor. Je bent al een bewuste hondenbezitter. Je weet dat je op bepaalde zaken ook binnen dit ras moet letten, dus ja ik zeg gewoon lekker intensiveren die zoektocht

-
AnjaR
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): x mechelseherder
Veel succes met moed verzamelen om te bellen. Want dat is toch echt handiger. Goed voorbereiden, vragen klaar leggen en weten wat je wil en niet wil. Bedenk maar dat je de meneer of mevrouw nooit meer gaat zien als het niets wordt. En daarnaast heb je al een gemeenschappelijke hobby, dus dat moet toch haast wel een leuk telefoongesprek worden.

-
AnjaR
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): x mechelseherder
Veel succes met moed verzamelen om te bellen. Want dat is toch echt handiger. Goed voorbereiden, vragen klaar leggen en weten wat je wil en niet wil. Bedenk maar dat je de meneer of mevrouw nooit meer gaat zien als het niets wordt. En daarnaast heb je al een gemeenschappelijke hobby, dus dat moet toch haast wel een leuk telefoongesprek worden.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Hier zijn ze alle 3 'numeteen' gekomen. Gewoon, omdat ze me aanspraken~Suzanne~ schreef:Ja, het is best mogelijk maar het is niet standaard; ik denk echt dat vaker inhoud dat je geduld moet hebben. Als je dat "niet kunt opbrengen" kan het zomaar zijn dat je een foute keus maakt, bij een foute fokker of met hondje komt opgescheept wat al met al niet bij je past.bouvierpoedel schreef:Voor jouw niet maar er kan zo maar een pup tussen liggen hoor die je past.~Suzanne~ schreef:Het kopen van een pup / hond moet je nooit impulsief doen. Het moet niet "snel moeten". Als wachten tot juni/juli je te lang duurt.....???![]()
Suzanne
Heeft niets met lang zoeken en nadenken te maken.
Dan kun je er zelfs verschillende mislopen.
Ik snap dat nooit zo... dat het "nu meteen" moet.
Suzanne
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Klopt helemaal dat ze in duitsland duurder zijnlinn schreef:Pup prijzen liggen in Duitsland idd zo'n €200 hoger dan in Nederland...Nanna schreef:Ik vind het alleen maar te prijzen dat die vrouw niet via de mail verkoopt.Anja schreef:Nou, dat zal ik je vertellen. Ik ben verbaal niet zo heel sterk en laat me nogal makkelijk ompraten. Ik zie me straks al naar Duitsland rijden en een pup meenemen voor een bedrag wat ik niet voor ogen had.
Noem het een gebrek![]()
Ik vind het persoonlijk ook fijner als mensen bellen voor een pup

Luna 25-11-2011 27-12-2017
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Als je de pups echt heel erg leuk vindt en er echt voor wilt gaan, zal je over de angst heen moeten. Als je daar absoluut onder geen beding overheen kunt stappen, vraag ik me bij mezelf altijd af hoe graag ik het wil.
Krijg zelf ook altijd compleet hartkloppingen en watnognietmeer van de gedachte dat ik met een vreemde (of een bekende) moet gaan bellen. Heb er echt een gruwelijke hekel aan. Maar toen de fokker van onze laatste pup mij vroeg om te bellen, was voor mij de keus: de pup laten schieten of over m'n angst heen stappen. Dat eerste was geen optie want ik was totaal verliefd. Dus toch maar gebeld, en ik leef nog
Moraal van het verhaal: als je het echt wil, lukt het ook echt wel.
Krijg zelf ook altijd compleet hartkloppingen en watnognietmeer van de gedachte dat ik met een vreemde (of een bekende) moet gaan bellen. Heb er echt een gruwelijke hekel aan. Maar toen de fokker van onze laatste pup mij vroeg om te bellen, was voor mij de keus: de pup laten schieten of over m'n angst heen stappen. Dat eerste was geen optie want ik was totaal verliefd. Dus toch maar gebeld, en ik leef nog
Moraal van het verhaal: als je het echt wil, lukt het ook echt wel.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
- Jeffy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Ik heb nog nooit gebeld met de fokker van Anthira
ik hou totaal niet van bellen en ben blij dat het via de mail kon. Zeker het eerste contact. Ik ben wel langsgeweest voor laska loops was, dat scheelt misschien ook wel. Waarom zou je niet wat informatie via de mail kunnen geven dan? Daar is toch niks mis mee. Je hoeft natuurlijk niet de pup over de mail te verkopen.
- Jeffy
- Zeer actief
Dat snap ik. Maar zou je ook niet eerst wat informatie via de mail geven om daarna telefonisch verder te gaan? Ik vind mail ook handiger omdat ik dan rustig kan bedenken wat ik wil vragen. Als ik bel vergeet ik altijd de helft. Maar dat kan ook aan mij liggen
als ik een pup heel graag zou willen hebben zou ik wel bellen hoor, als de fokker daar op staat 
- Jeffy
- Zeer actief
Ik zou jou ook mailen of ik een keer langs mag komen denk ik 
- Lisette1985
- Zeer actief
Maar als richtprijs kun je toch ongeveer 1000 euro aanhouden voor een stamboomhond?
Of liggen die prijzen ook nog weleens ver uiteen?
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
-
Devel
Een stem geeft meestal wat meer vertrouwen, voor een fokker zeker goed. En daarbij komen er altijd meerdere vragen door de tel als via de e-mail. Zo kun je misschien wel een heel leuk onderwerp aan de telefoon krijgen.
Gewoon proberen, en anders laat je weten voldoende te weten en te willen overleggen.
Gewoon proberen, en anders laat je weten voldoende te weten en te willen overleggen.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Van zo'n 400 tot 2500 euroLisette1985 schreef:Maar als richtprijs kun je toch ongeveer 1000 euro aanhouden voor een stamboomhond?

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Lisette1985
- Zeer actief
Das wel een klein verschilletje ja...nathalie schreef:Van zo'n 400 tot 2500 euroLisette1985 schreef:Maar als richtprijs kun je toch ongeveer 1000 euro aanhouden voor een stamboomhond?
Of liggen die prijzen ook nog weleens ver uiteen?uitschieters heb je altijd.
Maar ja voor iedereen ligt die grens misschien anders wat ze aan een stamboomhond uit willen geven.
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Nee, joh, dat verschilt enorm per ras.Lisette1985 schreef:Maar als richtprijs kun je toch ongeveer 1000 euro aanhouden voor een stamboomhond?
Ik dacht dat markiesjes bijv. rond de 400/500 euro gaan en bijv. showgeschikte malthezers kunnen ver in de 2000 zitten. En dat zijn dan rassen waarvan ik het weet
collies zitten in ned dacht ik rond de 750/800 maar in dtslnd idd duurder.
En dan zijn er fokkers die sommige kleuren duurder verkopen (volgens mij niet bij collies hoor) of teefjes duurder dan reutjes of..... nou ja, noem het maar.
Suzanne
- Jeffy
- Zeer actief
Inge O schreef:en dan zou je van harte welkom zijnJeffy schreef:Ik zou jou ook mailen of ik een keer langs mag komen denk ik.
-
Devel
En heb je inmiddels al gebeld?
Dat laatste nestje in nanna's post zijn erg leuk...
Dat laatste nestje in nanna's post zijn erg leuk...
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Al gebeld? Ik heb hier ook een inpuls aankoop van bijna 12 jaar oud. En ook
2 waar ik maanden op heb moeten wachten. Ze zijn me alle drie even lief!!
2 waar ik maanden op heb moeten wachten. Ze zijn me alle drie even lief!!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
~Suzanne~ schreef:Nee, joh, dat verschilt enorm per ras.Lisette1985 schreef:Maar als richtprijs kun je toch ongeveer 1000 euro aanhouden voor een stamboomhond?
Ik dacht dat markiesjes bijv. rond de 400/500 euro gaan en bijv. showgeschikte malthezers kunnen ver in de 2000 zitten. En dat zijn dan rassen waarvan ik het weet
collies zitten in ned dacht ik rond de 750/800 maar in dtslnd idd duurder.
En dan zijn er fokkers die sommige kleuren duurder verkopen (volgens mij niet bij collies hoor) of teefjes duurder dan reutjes of..... nou ja, noem het maar.
Suzanne
& dan scheelt t ook nog per land
Bv mechelse herders in
NL-Belgie 500-650€
Duitsland 750-900€
Scandinavië-UK 900-1000€
Saluki
NL 1000-1300€
Zweden 1750€
& dat zal bij veel rassen wel zo zijn...
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Ik heb de fokker nogmaals een vriendelijk mailtje gestuurd, en daar wel het antwoord op gekregen waar ik om vroeg.
De prijs was okee, maar de toon van de mail was niet de mijne.
Nee, tussen deze fokker en mij gaat het niet goed komen. Ik hou niet zo van arrogantie. Jammer hoor
Ik zoek gewoon verder.
De prijs was okee, maar de toon van de mail was niet de mijne.
Nee, tussen deze fokker en mij gaat het niet goed komen. Ik hou niet zo van arrogantie. Jammer hoor
Ik zoek gewoon verder.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Welja, ik zoek gewoon op mijn gemakkie verder.
Je linkjes heb ik gezien. De bovenste heb ik al in mijn favorieten gezet, die ga ik binnenkort mailen.
Je linkjes heb ik gezien. De bovenste heb ik al in mijn favorieten gezet, die ga ik binnenkort mailen.