Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loopsheid en broekjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Aantal honden: 2
Contacteer:

Loopsheid en broekjes

Ongelezen bericht door Theraposa »

Hallo ,

Mijn hond is pas geleden voor het eerst loops geworden. Nu heb ik nog nooit een loopse hond mee gemaakt. Op mijn vloer zaten wat druppels bloed die ik zo weg kan poetsen. Het lijkt me alleen handiger voor haar om een broekje te dragen. Wat gebruiken jullie hier voor? Broekje van dierenwinkel? Onderbroek met gat er in? En hebben jullie ook enig idee wat voor maat mijn hond dan ongeveer nodig heeft? Ze heeft dit ook nog nooit gedragen dus weet ook niet wat ze er mee doet. Hoe leer je dit ook het beste aan?
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Loopsheid en broekjes

Ongelezen bericht door marian* »

Ik heb ooit één keer een broekje aan proberen te doen bij een van mijn vorige honden en dat was geen succes en eigenlijk bleek het ook niet nodig te zijn omdat ze zich keurig schoon hield.
Nu heb ik geen hond meer die loops kan worden maar ik heb ook bij Kiki nooit iets gebruikt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Theraposa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog kruising , Chinese naakthond , Am bully en een APBT .
Contacteer:

Handig dat het niet op de vloer komt of dat ze er in gaat liggen op haar kleden. Ze laat flinke druppen vallen en likt het niet goed genoeg schoon. Ik heb het eerst aangekeken want dit is haar eerste loopsheid en ik heb geen idee hoe schoon ze zich dan houd. Ze ligt nu ook naast mij op een fleecedeken die ondertussen ook best rood is.
Afbeelding
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Nee op mijn vloer ligt laminaat , druppels kan ik zo weg vegen. Ik heb ook best veel dieren en ik vind het praktisch. Ik kan haar nu ook niet mee nemen naar familie toe omdat ze zo drupt.
Afbeelding
ZomerStorm
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita, Akita

Ongelezen bericht door ZomerStorm »

Ik heb Zomer ook een broekje geprobeerd aan te doen, maar dat werd er binnen 2 minuten vakkundig afgesloopt :mrgreen: . Zomer krijgt dus geen broekje meer om. Ik heb de tapijten opgerold en weggeborgen en dweil gewoon iedere dag. Haar kleedjes kunnen allemaal in de was dus dat is ook geen probleem.

Als je een broekje wilt proberen, denk ik dat jouw hond een vrij grote maat nodig heeft. Ik had voor Zomer de grootste maat (dit broekje was wel nog bij te stellen) en die paste in principe prima. Als ik naar de lichaamsbouw van jouw hond kijk dan lijkt me dat je die maat of één kleiner nodig hebt. Dit kun je wellicht in de winkel ook nog even navragen. Succes met de eerste loopsheid! :ok:
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Hier heel wisselend met broekjes, Luna liet ze wel om maar sloopte het inlegkruisje eruit als ik even niet keek, de Boxer deed dat ook. De jonge Poedel wat een actieve hond is, liet het broekje in no time gewoon aan.
O, en iedereen "vergeet" dat broekje weleens uit te doen hoor, als je hond even de tuin mee inloopt of zelfs met t uitlaten. Lekker fris :engel:
Proberen kan altijd dus.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Theraposa schreef:Handig dat het niet op de vloer komt of dat ze er in gaat liggen op haar kleden. Ze laat flinke druppen vallen en likt het niet goed genoeg schoon. Ik heb het eerst aangekeken want dit is haar eerste loopsheid en ik heb geen idee hoe schoon ze zich dan houd. Ze ligt nu ook naast mij op een fleecedeken die ondertussen ook best rood is.

Je kunt haar er beter op wijzen, dan maakt ze zich vast wel schoon.

Charlie vloeit heel hevig; als die niets aan heeft zit het op de muren, ramen, gordijnen en ze plast door de hormonen waar ze staat/ligt.
Daarom draagt ze tijdens de loopsheid een pamper.
Maar met een paar druppels zou ik het lekker aan de natuur over laten :ok:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik gebruikte alleen broekjes als de meiden in de vakantie loops waren, maar dat was ook niet zo succes. Want ze trokken ze uit.
Thuis trek ik ze nooit een broekje aan, mijn meiden verliezen ook aardige druppels. Vaak zitten bij mij de deuren en de muren ook onder. Gewoon wat meer soppen. Al dweil ik gewoon een keer in de week, ik heb geen kinderen over de vloer dus vind het wel best.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Hier nu ook een loopse dame, maar geen broekje.
Ik vind ook haast niks van haar op de grond, ze wast zich heel vaak, en anders dan loopt 1 van de reuen wel achter haar aan om te dweilen :E:
Zelf dweil ik 1 of 2x per dag, op de banken en stoelen liggen allemaal kleden (hoeslakens en fleeceplaids) die heel makkelijk te wassen zijn.
Die worden om de dag gewisseld.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collie (langhaar)

Ongelezen bericht door linn »

Macy draagt tijdens haar loopsheid wel een broekje, ik vindt het persoonlijk niet fris om overal bloed druppels tegen te komen. Heb er eentje bij de dierenwinkel gehaald (met de maat hebben ze me daar geholpen). Vindt alleen de bijhorende inlegkruisjes niet praktisch (en veel te klein waardoor het broekje zelf dan weer vies wordt), gebruik zelf gewoon een maandverbandje (met vleugels) erin. Macy is niet dolgelukkig met haar broekje maar doet ook geen enkele poging het uit te trekken.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Tara schreef:
linn schreef:Macy draagt tijdens haar loopsheid wel een broekje, ik vindt het persoonlijk niet fris om overal bloed druppels tegen te komen. Heb er eentje bij de dierenwinkel gehaald (met de maat hebben ze me daar geholpen). Vindt alleen de bijhorende inlegkruisjes niet praktisch (en veel te klein waardoor het broekje zelf dan weer vies wordt), gebruik zelf gewoon een maandverbandje (met vleugels) erin. Macy is niet dolgelukkig met haar broekje maar doet ook geen enkele poging het uit te trekken.
Heb jij dat broekje met dat kunstleren stukje waar je inlegkruisjes in kunt schuiven?
Die heb ik nu ook in gebruik, en ik schuif daar gewoon zo'n in de lengte dubbelgevouwen stringlegkruisje in. :wink:
Dat broekje gebruik ik ook maar dan met een gewoon inlegkruisje. Daar knip ik een cm of 2 vanaf zodat hij niet een stuk uit dat 'leren' stukje steekt en dat gaat prima. Ik kan me niet voorstellen dat het voor Izzy fijner is maar wel voor mezelf :mann: En Izzy blijft er vanaf en elke keer als ik 'm na het uitlaten omdoe krijgt ze een frolicje van me dus zij vindt het ook wel prima :mrgreen:
Afbeelding
linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collie (langhaar)

Ongelezen bericht door linn »

Rebble schreef:
Tara schreef:
linn schreef:Macy draagt tijdens haar loopsheid wel een broekje, ik vindt het persoonlijk niet fris om overal bloed druppels tegen te komen. Heb er eentje bij de dierenwinkel gehaald (met de maat hebben ze me daar geholpen). Vindt alleen de bijhorende inlegkruisjes niet praktisch (en veel te klein waardoor het broekje zelf dan weer vies wordt), gebruik zelf gewoon een maandverbandje (met vleugels) erin. Macy is niet dolgelukkig met haar broekje maar doet ook geen enkele poging het uit te trekken.
Heb jij dat broekje met dat kunstleren stukje waar je inlegkruisjes in kunt schuiven?
Die heb ik nu ook in gebruik, en ik schuif daar gewoon zo'n in de lengte dubbelgevouwen stringlegkruisje in. :wink:
Dat broekje gebruik ik ook maar dan met een gewoon inlegkruisje. Daar knip ik een cm of 2 vanaf zodat hij niet een stuk uit dat 'leren' stukje steekt en dat gaat prima. Ik kan me niet voorstellen dat het voor Izzy fijner is maar wel voor mezelf :mann: En Izzy blijft er vanaf en elke keer als ik 'm na het uitlaten omdoe krijgt ze een frolicje van me dus zij vindt het ook wel prima :mrgreen:
Zoiets heb ik ook ja, heb het ook al met inlegkruisjes geprobeerd maar het bloed zit aan het hele broekje behalve op het inlegkruisje (waardoor het broekje dan weer snel stinkt)... De dunste maandverbandjes werken gelukkig wel!
Afbeelding
sonja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje

Ongelezen bericht door sonja »

Zo'n broekje met inlegkruisje was hier een ramp, en bleef ook niet goed zitten bij luna.
Heb helaas in de woonkamer nog vloerbedekking liggen, dus als ze s'avonds gezellig bij ons ligt of op de bank hangt, vond ik het toch wel een kliederzooi. Nu krijgt ze als ze loops is een onderbroek van mij :pffff:
Knip de zijkanten door en knoop ze op maat weer vast, en er gaat gewoon maandverband in.
Als je zegt "broek aan" gaat ze tussen je benen staat zodat je haar makkelijk de broek kunt aantrekken.
Oja natuurlijk knip ik er ook aan gat voor haar staart in :mrgreen:
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's

Ongelezen bericht door **Nancy** »

Ik vind hier nooit geen druppels,dus geen broekje nodig,
de 3 dames houden zichzelf heel keurig schoon.

Bij de 1ste loopsheid heb ik ook het commando "poets" aangeleerd.
Als ik dat dus roep poetsen ze hun vulva schoon.
En zo hebben wij hun aangeleerd om zich schoon te poetsen,
nu doen ze het goed ook zichzelf,het commando hoef ik bijna nooit meer te roepen.
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Hier hebben ze een broekje met inlegkruisje aangehad, geen probleem ze kwamen er niet aan.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Ik gebruik voor Aismee haar loopsheden een SnuggEase hondenluier met daarin een maandverbandje geplakt. Aismee verliest behoorlijk wat bloed tijdens haar loopsheden en mag ook op meubels/vensterbank e.d. komen en ik dweil/poets me een ongeluk zonder broekje.
Zeker in het begin moet ik minstens 3x het maandverband vervangen voor nieuwe omdat de oude dan echt helemaal vol zit.
Daar is ook voor Aismee zelf niet tegen te poetsen.

Ik heb ook de normale loopsheidbroekjes geprobeerd, maar die zitten erg strak met een sluiting in de lies zo ongeveer wat me nu niet bepaald comfortabel leek zitten. En bovendien peuterde Aismee in no-time de inleggers eruit. Geloof dat het record op 10 minuten staat dat er een inlegger in is blijven zitten.

De luiers zitten veel comfortabeler, kan je heel makkelijk snel aan en uit doen (klittenband sluiting) en Aismee laat alles gewoon goed zitten en probeert ook niet om het maandverband eruit te halen.
Aan het eind van de loopsheid gaat de luier in de wasmachine en dan is ie weer schoon voor de volgende keer. (tussendoor wassen is niet nodig door het gebruik van maandverband. Je hoeft er niet perse iets in te doen maar dan moet je wel wat vaker wassen, uiteraard)

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
BellaDonna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna

Ongelezen bericht door BellaDonna »

Bella (inmiddels gesteriliseerd) kreeg van mij bij de loopsheid ook een broekje aan wanneer we bij vrienden langsgingen, zij liet het prima zitten en vond het duidelijk helemaal niet erg. Ik had voor haar gewoon van een oud T-shirt een 'strikslip' (zoals vroeger gebruikt over katoenen babyluiers) geknipt met een gat erin voor haar staart. Daarin een inlegkruisje. Als ze eraan zat, zei ik gewoon: niet doen. En Bella bleef er dan keurig af.

Mijn Chi Donna (een stuk eigenwijzer) wilde absoluut geen broekjes aan, zaten haar ook niet fijn (elastiek om haar taille enzo)
Ook daarvoor heb ik zelf broekjes genaaid en er bretels aangemaakt. Daardoor bleven de broekjes en inlegkruisjes prima op hun plaats wanneer we even bnaar vrienden gingen.

Voor een grote hond zou je evt. ook kant en klare bretels op een broekje kunnen klikken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Chihuahuakennel http://belladonnandi.nl/
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Hier laten ze de broekjes ook gewoon aan, kwestie van opvoeden :pffff:
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Het broekje laten zitten was bij mijn honden ook nooit een probleem.. de inleggers erin laten zitten wel..
Alleen de geplakte maandverbanden laat Aismee gelukkig gewoon met rust.
Haar luier heeft ook gewoon de mogelijkheid dat ze zichzelf kan wassen als ze dat wil, 't valt ruim genoeg.

De bretels vind ik wel schattig staan, maar zijn hier gelukkig niet nodig.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Hoe wijs ik haar er op om het zelf schoon te maken? Vloeit ze 3 weken? Of word het wel minder?
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Theraposa schreef:Hoe wijs ik haar er op om het zelf schoon te maken? Vloeit ze 3 weken? Of word het wel minder?
Meestal is met je vinger ergens naar wijzen terwijl ze zit/ligt genoeg om de nieuwsgierigheid te prikkelen voor een hond, en zal ze daar vanzelf gaan kijken/snuffelen en schoonlikken.
Saar2012
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)

Ongelezen bericht door Saar2012 »

Saar is momenteel voor het eerst loops en ik gebruik het broekje van Zooplus. Ze laat hem netjes zitten gelukkig. Dan kan ze gewoon bij ons op de bank liggen, die is van stof, dus daar krijg je vlekken niet zomaar uit. Ook hebben wij parket in de olie, dus als dat nat wordt dan krijg je plekken die er niet meer uit gaan. Broekje vind ik dus ideaal. Al ben ik hem al een keer vergeten met even laten plassen, :oeps: . Maar je kunt hem zo wassen, geen probleem.
Afbeelding
Theraposa
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb ook maar een broekje gehaald bij de dierenwinkel. Kan wel vaak inlegkruisje verschonen hihi. Ze laat het ook prima zitten.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”