Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Castratie nodig bij hondenoppas?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011
Aantal honden: 2

Castratie nodig bij hondenoppas?

Ongelezen bericht door Niek »

Ik heb het nu al een paar keer gehoord: hondenuitlaat'bedrijfjes' en oppassen die vragen een reu te laten castreren.
Anders kan de hond niet komen.....
Persoonlijk vind ik dat erg voorbarig. Maar hoe zijn de ervaringen, is dit normaal?
Zelf maak ik geen gebruik van dit soort opvang, de honden zijn er gewoon altijd bij.........gelukkig.
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Re: Castratie nodig bij hondenoppas?

Ongelezen bericht door Sas »

mwah, kan het me ergens wel voorstellen
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Dan hoefde het niet meer.
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Geen haar op mijn hoofd die mijn hond ze ballen eraf laat snijden omdat een oppas of opvang dat wil :piew: voor hun 10 anderen.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Dan wens ik ze veel plezier met hun gecastreerde gedoetje :zwaai
Afbeelding
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Heb het een keer gehoord toen ik Carel en Oscar naar een pension wilde doen. Die gingen er gewoon van uit dat ze al gecastreerd waren. Als dat niet zo was waren ze niet welkom.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef:Ik zou eerst eens een poos kijken hoe die reu zich in de groep gedroeg. Is het een volhardende übervervelende wipperd/knokker dan kan de baas twee dingen doen: of die ballen eraf laten jensen, of de hond aan iemand anders meegeven. :19:
Ik zou daar persoonlijk geen trek in hebben namelijk. En de andere honden in de groep ook niet, schat ik maar zo.
Dus ik kan me er van alles bij voorstellen.
Dit dus, maar niet bij voorbaat. Dan zou ik ook zeggen, doei!
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:Ik zou eerst eens een poos kijken hoe die reu zich in de groep gedroeg. Is het een volhardende übervervelende wipperd/knokker dan kan de baas twee dingen doen: of die ballen eraf laten jensen, of de hond aan iemand anders meegeven. :19:
Ik zou daar persoonlijk geen trek in hebben namelijk. En de andere honden in de groep ook niet, schat ik maar zo.

Ja, zo één loopt er bij Niko in de groep wel eens mee en daar bij is het advies gegeven hem (chemisch) te castreren.
:mrgreen: Kan ik me zeker alles bij voorstellen (heb hem zelf 976 x per wandeling van Pjotr af kunnen gooien) maar dáár ging het nu niet om.

Knokkers gaan gewoon niet mee, of ze nu wel of geen ballen hebben.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

vanuit het oogpunt van een honden uitlaatservice kan ik me het wel goed voorstellen dat ze liever geen intacte reuen in de groep willen.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

dagmar88 schreef:

Ja, zo één loopt er bij Niko in de groep wel eens mee en daar bij is het advies gegeven hem (chemisch) te castreren.
:mrgreen: Kan ik me zeker alles bij voorstellen (heb hem zelf 976 x per wandeling van Pjotr af kunnen gooien) maar dáár ging het nu niet om.

Knokkers gaan gewoon niet mee, of ze nu wel of geen ballen hebben.
het hoeven natuurlijk niet eens knokkers te zijn,
maar een intacte reu gaat sneller achter loopse teven aan, en dan kan de uitlaatservice gaan zoeken, met alle gevolgen van dien.
dagmar88
Zeer actief

Emma schreef: het hoeven natuurlijk niet eens knokkers te zijn,
maar een intacte reu gaat sneller achter loopse teven aan, en dan kan de uitlaatservice gaan zoeken, met alle gevolgen van dien.

:mrgreen: Mijn reu is opgevoed. Een hond die niet luistert, geef ik niet aan de hus mee.
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

De dagopvang waar Morris naartoe gaat geeft ook aan alleen gecastreerde reuen te willen. Morris komt er al vanaf jonge hond dus toen was het nog geen probleem dat hij zijn ballen nog had. Later is er wel eens een opmerking gemaakt over wanneer ik hem zou laten 'helpen'. Heb toen aangegeven dat ik dat niet van plan was. Morris is totaal niet lastig, dus het is daar geen probleem. Gaat prima in de groep, vind de meeste gecastreerde reuen een stuk vervelender qua rijden ed :oeps:
Heb wel aangegeven dat ik het graag hoor als er een loopse teef komt, dan hou ik hem liever thuis. Maar het is wel eens voorgekomen dat hij er al was en er een loopse teef werd gebracht. Dan heeft de teef meer last van alle gecastreerde reuen die er rondlopen dan van Morris.

Ga binnenkort een andere dagopvang proberen en daar hoeven de reuen niet gecastreerd te zijn. Daar zijn ze sowieso heel erg voorzichtig met wie ze bij elkaar zetten.
Hilde
Zeer actief

dagmar88 schreef:

:mrgreen: Mijn reu is opgevoed. Een hond die niet luistert, geef ik niet aan de hus mee.
Mijn reu is opgevoed en luistert naar mij. Ieder ander geeft hij een dikke middelvinger :mrgreen: Ik zou hem dus ook niet aan de HUS meegeven, nee.

Er was ooit eens iemand met beagles die hem uit ging laten. Ik had nog gezegd.. Niet los. Deed ze wel. Dat was dom :engel:
Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Kruimel53 schreef:
dagmar88 schreef:

Je zal de mensen de kost moeten geven die vinden dat de HUS-persoon Fikkie maar lekker moet opvoeden :Q:
Dan ga je andere tarieven rekenen: eentje voor het uitlaten en een andere voor het opvoeden.
Als je dat ziet zitten tenminste.
Wiel
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Nanna schreef:
Emma schreef:vanuit het oogpunt van een honden uitlaatservice kan ik me het wel goed voorstellen dat ze liever geen intacte reuen in de groep willen.
Ik zou als husser totaal geen bezwaren hebben tegen intacte reuen. Glenn, Bakkie, die kunnen probleemloos mee met zo'n groep.
Pas als het niet lekker loopt en testosteron is de aanwijsbare oorzaak, dan mag baasje gaan kiezen.
Dit dus. Lijkt mij aan de baas om dat te besluiten. Niet aan de HUS. Zou in dat geval een andere zoeken, maar eerlijk gezegd hebben wij het altijd zonder HUS kunnen regelen en spreekt mij het hele HUS-gebeuren weinig aan.
dagmar88 schreef:
Onze reu is ook opgevoed en geven we aan geen enkele HUS mee. Gelukkig verkeren we in de luxe dat dat nooit nodig is geweest :wink:
Afbeelding
Niek
Zeer actief
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011

Ik ga er van uit dat het dus een houding van 'gemak dient de mens (hond)' is.
Wanneer alles gecastreerd is kunnen er ook zonder risico loopse teven mee....
Waarom dan niet de eis dat teven ook gecastreerd moeten zijn....?

Misschien wel handig bij de kinderopvang: zorg eerst dat het kind lekker moe is of geef een slaapmiddeltje..... :80:

Persoonlijk vind ik dat er te gemakkelijk mee wordt omgegaan, het zou mijn voorkeur niet hebben.
Zeker als dat de instelling is van de oppas....
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Nanna schreef:
Emma schreef:vanuit het oogpunt van een honden uitlaatservice kan ik me het wel goed voorstellen dat ze liever geen intacte reuen in de groep willen.
Ik zou als husser totaal geen bezwaren hebben tegen intacte reuen. Glenn, Bakkie, die kunnen probleemloos mee met zo'n groep.
Pas als het niet lekker loopt en testosteron is de aanwijsbare oorzaak, dan mag baasje gaan kiezen.
Dit. :ok:
Xavi kan ook zo mee met een HUS als ik dat zou willen. Intacte Ridgeback reu van 3 en je hebt er geen omkijken naar.
Beetje jammer om dan zijn ballen er af te halen.
Ik snap zeker dat een HUS geen vervelende patser of rijer wil hebben in de groep, maar dat zit 'm niet alleen in de ballen. :wink:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Kruimel53 schreef:Wel een interessant idee, de oppas castreren :mann:
:LOL:
dagmar88
Zeer actief

Hilde schreef: Mijn reu is opgevoed en luistert naar mij. Ieder ander geeft hij een dikke middelvinger :mrgreen: :
:mann: Niko luistert naar iedereen met een bal en een werpstok. :tongue: Maar fafo krijgt hem nog niet van haar weg als ze haar best zou doen.
Hij staat te krijsen tot hij de bus in mag.
Pjotr doet zoals zo veel honden gewoon mee met de roedel.
Branka schreef: Onze reu is ook opgevoed en geven we aan geen enkele HUS mee. Gelukkig verkeren we in de luxe dat dat nooit nodig is geweest :wink:
Het is ook helemaal niet nodig. In het begin ging hij om zijn zelfvertrouwen op te bouwen en even ademruimte te krijgen.
Inmiddels alleen maar voor de lol.
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

Hilde schreef:.....
Er was ooit eens iemand met beagles die hem uit ging laten. Ik had nog gezegd.. Niet los. Deed ze wel. Dat was dom :engel:
Hoor je regelmatig, dit is voor mij ook DE reden dat ik mijn Basset Artésien Normand Draak nooit mee zal geven aan een HUS. Ze "lezen" de jachtpassie niet goed. Draak kijkt om naar je en je krijgt 1 kans Draak tegen te houden. Lees je dit niet goed en fluit je niet op tijd dan krijg je haar middelvinger en gaat ze fijn lopen jagen. En het rottiger daarvan is dat ze met hun enthousiaste jachtblaf ook andere honden triggeren en op sleeptouw nemen. Ik snap dan ook niet dat aanlijn verzoek van de eigenaar zo genegeerd wordt door een HUS.
Gelukkig hoef ik geen gebruik van te maken van een HUS.

Realiseer me opeens dat ik totaal off topic reageer (ging in op een post). Ik zou niet mijn hond laten castreren op verzoek van de HUS wanneer hij normaal functioneert en respect heeft voor de andere honden. Uitsluitend wanneer ik zelf vind dat castratie nodig is wordt er gecastreerd.
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Niek
Zeer actief
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011

Helemaal vervelend vind ik het als een gecastreerde reu juist dan interessant gevonden wordt door andere reuen....
en dan uiteindelijk bang of agressief wordt...
Mag je weer niet komen.....
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Hussen met je neus ertussen, sorry, moet ik altijd zeggen als ik een HUS zie lopen, haha. En ik dacht echt even, huh, de oppas castreren? Ik heb geen HUS nodig want ik ben altijd thuis. Ben ook veel te slecht van vertrouwen om zoiets te doen, ik ga me dan allerlei dingen af zitten vragen. Waar ik dan geen bevredigend antwoord op zou krijgen en daarom zou ik het niet doen.
Hilde
Zeer actief

Dat was geen HUS hoor, of niet op dat moment. Ik vertrouwde haar teveel, B logeerde bij haar en ik kreeg ook allemaal berichtjes dat haar reu op Beau klapte en zo. Zij zou mij wel even leren hoe ik met beagles om moest gaan (ze had er zelf wat). Needless to say dat ik B op ben gaan halen en het contact heb laten verwateren.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Fizgig schreef:Hussen met je neus ertussen, sorry, moet ik altijd zeggen als ik een HUS zie lopen, haha. En ik dacht echt even, huh, de oppas castreren? Ik heb geen HUS nodig want ik ben altijd thuis. Ben ook veel te slecht van vertrouwen om zoiets te doen, ik ga me dan allerlei dingen af zitten vragen. Waar ik dan geen bevredigend antwoord op zou krijgen en daarom zou ik het niet doen.

:denken: Waarom zou zoiets per se noodzaak moeten zijn? Ik ben ook thuis.

:wink: Ze gaan voor hun en mijn ontspanning. Zo'n groepje bekende honden is heerlijk, zeker met honden die wat onzeker zijn.
Zo moe en voldaan zijn ze bij mij niet van alleen wandelen. De rest van de dag heb ik er geen kind aan.
En ik kan lekker op het gemak de boel soppen en zwemmen :D
Verder hoef ik me weinig af te vragen.

Afbeelding

Afbeelding

:oeps: Niko gaat door het lint wanneer hij alleen maar dénkt dat hij opgehaald moet worden.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik heb af en toe logeerhonden, maar het komt niet in mij op om zoiets van de eigenaar te vragen :piew:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ach ieder oppas heeft zijn eigen eisen. Ik paste ook wel op honden en wilde liever een tijd ook geen volle reuen, puur omdat de kans van slagen toendertijd gewoon klein was. Inmiddels heeft onze Kay ook een aantal echte reuen vrienden, maar pas ik niet meer op, omdat Norah dat niet meer leuk vind. Ik zou niet vragen om een hond te castreren voor een logeerpartij bij mij. Ze zoeken maar naar een oppas waar wel volle reuen kunnen.

Hussen met 10 honden :O: Gecastreerd of niet... ik zie dat niet zitten hoor. Kay is een heel braaf hondje, maar wel eentje die je goed in de gaten moeten houden. Inmiddels zie ik dat hij toch minder makkelijker naar vreemde mensen gaat luisteren, terwijl hij dat als pup al gewend is. Dus beagle, basset of border collie(de 3 b's haha): echt dat maakt het verschil niet uit hoor.

Kay een loopse teven. Tja het is en blijft een reu. Een uur lang met een loopse teef mee, dat moet je niet willen met een volle reu. Hij zal er niet meteen boven op springen, ik heb ook totaal geen probleem om loopse teven te passeren. Maar ga ik een uur wandelen, zal hij de dame echt wel het hof gaan maken. Mijn reu is niet helemaal achterlijk natuurlijk. Maar goed gecastreerde reuen zijn voor hem eigenlijk wel veel moeilijker. Sommige zijn daarvan zo leuk en dan is hij op slag verliefd..... :schrik: Daar kan ik nauwelijks al langs lopen, dat is erger dan loopse teefjes. Dus ik zoek als ik het al nodig zou hebben gewoon de oppas of de hus die past bij mijn honden. Keuze genoeg (ja ook niet allemaal om de hoek misschien, maar ach je moet er iets voor over hebben toch?)
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Zo zie ik het ook, maar als ze er geen last van hebben dan mogen de ballen er aan zitten :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Ik heb een HUS en ken veel mensen met een HUS, maar dit heb ik persoonlijk nog nooit gehoord :hmmm:
Ήυs

dagmar88 schreef:

Niet opgevoede honden doen het ook vrij keurig in de roedel :mrgreen: Zal het misschien aan de baas liggen?

De hond waar jij het over had, had ik zover dat hij het rijden niet meer deed. Nu 3 weken niet mee geweest, gisteren wel weer, en ja hoor. Het was weer zo ver :roll:

Gelukkig aan het einde had ik hem weer zover. Maar ze moet er nu wel wat aan gaan doen.
Ήυs

Hilde schreef:
dagmar88 schreef:

Mijn reu is opgevoed en luistert naar mij. Ieder ander geeft hij een dikke middelvinger :mrgreen: Ik zou hem dus ook niet aan de HUS meegeven, nee.

Ik heb ook een beagle uit moeten laten van een zwangere vrouw. Ze hadden hem werkelijk niets geleerd :LOL:

Bij de riem aan doen (deed zij) zei ze 'zit! ... Zit.. Zít... Zittuhh' en toen lachte ze en zei ze 'oh naja, hij wil het even niet, en deed de riem aan :LOL:

Hij negeerde me compleet, maar aan het einde kreeg ik hem wel in de zit en af positie! Was een vermoeiend uurtje.

En de week erna was hij blij om me te zien en luisterde al een stuk beter. Maar jemig! Ben nog nooit zo erg genegeerd als die hond :LOL:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”