Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Groenalsgras schreef:: Dat doe je alleen tijdens het leerproces. Om hem te leren dat als er iemand in de buurt komt als hij eet dat hij weet dat dit leuk is.
In mijn boekje doe je dat helemaal nooit.
Pups verdedigen hun eten en dat mogen ze.
Net als volwassen honden.
Ik zie de zin niet van afpakken, ik zie alleen de zin van bijgeven zodat ze weten dat je niet afpakt.
Dáárvan leren ze dat het leuk is als er iemand in de buurt komt.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat ze dat bij kynotrain anders zeggen eigenlijk.
Ik heb hier nog nooit eten afgepakt wat ik ze gegeven heb, en toch kan ik er gewoon bij indien nodig... Zie ook totaal niet in waarom ik dat zou doen, overigens ben ik altijd blij met honden die vreetgek zijn dus ik doe er ook zo min mogelijk aan... en dat is dus ook nooit nodig geweest bij geen van de honden die ik gehad heb tot op heden.
En reken maar dat de andere honden nog niet eens naar elkaars bak mogen kijken dus verdedigen kunnen ze wel degelijk...
Groenalsgras schreef:
Hij is nog maar 8 weken, 1 kilo. Ik geef hem gewoon wat op de zak staat, verdeeld over 4 porties per dag. Voor de ingrediënten: http://www.sanimed.info/nl/dogs/puppy_ingredienten.php
En ik weet dat er veel aanhangers zijn van 'vers' maar dat is niet mijn ding. Niks mis met goede brokken.
Wat lief van je dat je de dierenarts lekker een extra weekendje weg gunt.
Maar als ik nu morgen een voer ontwikkel dan geloof je me ook op mijn mooie blauwe ogen?
Weet je, ik geloof veel eerder voorouders van mijn honden... die doen het al eeuwen op vlees...
(en ik heb jarenlang brok gegeven en af en toe kvv erbij dus ik weet ook wel degelijk genoeg van brok, genoeg om heel goed het verschil te zien iig)
Groenalsgras schreef:Ik weet dat er granen inzitten. Het gaat mij om het totaalplaatje.
Maar waarom moet ik mijn keuze hier eigenlijk verdedigen? De vraag was welk voer gebruik je en hoe is de ontlasting.
Het valt me trouwens op, nu ik sinds een kleine week hondeneigenaar ben, dat mede-hondeneigenaren erg kritisch zijn op hoe anderen het doen, en dit altijd maar menen te moeten zeggen. Ook op straat. Ik lees dit forum voor adviezen en reageer ook af en toe. Maar altijd vanuit mijn eigen standpunt. Iedereen moet vooral doen wat hij goed acht. Je stapt toch ook niet zomaar op een ouder af en zegt dat hij zijn kind niet goed opvoedt?
Dat moest ik even kwijt.
Jij vind iets goed omdat iemand met een papiertje staat te wapperen en die zegt dat het goed is...
Kan nu niet echt zeggen dat je er zelf een beetje over nagedacht hebt, tenminste zo komt het niet echt over.. meneer huppeldepup zegt het dus is het goed...
Groenalsgras schreef:Omdat Ollie zo fel is op eten wil ik niet dat hij gaat grommen als ik in de buurt kom wanneer hij eet. Dus elke keer als ik hem voer geef ik er tijdens het eten iets lekkers bij, dat bouw ik uit door straks zijn bak af te pakken en er iets lekkers bij te doen, en vervolgens de bak meenemen naar het aanrecht. Zo leert hij dat hij er beter van wordt als hij zijn voer afstaat. Ik heb dit gelezen in het blad 'Ha die pup' van Kynotrain.
Aha.
En waarom zou je in vredesnaam zijn eten afpakken?
Dat vind ik persoonlijk nogal zinloos.
Geef hem er wat bij, prima. Maar afpakken?
Groenalsgras: Dat doe je alleen tijdens het leerproces. Om hem te leren dat als er iemand in de buurt komt als hij eet dat hij weet dat dit leuk is.
Alleen wat hij nodig heeft. Is ontwikkeld door een hoogleraar voedingsleer aan de Universiteit Utrecht. Hij krijgt nu nog maar iets van 55 gram dus dan zou ik 227 dagen met een zak doen. Voor een kwartje per dag geef ik graag het beste van het beste (in mijn ogen).
Heb je een ingredientenlijst?
Ik geef trouwens gewoon vers. Ook alles wat hij nodig heeft en niets meer. Wel meer in volume en dat lijkt mij persoonlijk aardiger naar je hond. Van 55 gram zou ik ook voernijd krijgen gok ik. Mijn Hava van 5 kilo krijgt dat ook, in vers. Tweemaal daags trouwens, dat wel.
Maar goed, dat ben ik.
Hij is nog maar 8 weken, 1 kilo. Ik geef hem gewoon wat op de zak staat, verdeeld over 4 porties per dag. Voor de ingrediënten: http://www.sanimed.info/nl/dogs/puppy_ingredienten.php
En ik weet dat er veel aanhangers zijn van 'vers' maar dat is niet mijn ding. Niks mis met goede brokken.
zeker niet, maar zijn er nog slechte dan? Een voer is goed als de hond het er goed op doet toch? Een prijskaartje staat toch niet altijd voor kwaliteit....
volgens mij ook.
ik denk dat voer ook vooral erg lekker moet zijn
Het is inderdaad een 'kunde' om van niets 'iets' te maken. Dan ook nog een carnivore dier bewust te laten degenereren op het (gemodificeerde) afval van de mens en de bestanddelen en synthetisch toxische lading ook nog 'gezonde voeding' te durven noemen. Mensen zijn niet meer in staat om zelf na te blijven denken over de inhoud van (fabrieksmatige) voeding in het algemeen.
Is het normaal dat mijn pup (11wk) wel gevormde, maar toch redelijk zachte drollen fabriceert?
Ze heeft nooit echt harde keutels. Soms zijn het redelijke gevormde maar zachte drollen, en soms is het echt te zacht.
Ze is vrijdag nog bij de dierenarts geweest, maar als nieuwe pup eigenaar komt er zoveel op me af en ik ben het vergeten te vragen... Echter is ze lichamelijk gezond verklaard en recentelijk ontvlooit en ontwormd.
Is puppykak net als babypoep sowieso anders van structuur, of ben ik misschien te gul in lekkere tussendoortjes die haar darmpjes nog niet helemaal goed aankunnen? Daarnaast - ze woont pas ruim en week bij me en ervaart bij tijd en wijle nog stress doordat ze elke dag nog nieuwe dingen tegen komt, al maakt ze de laatste dagen echt een goede indruk. Ze krijgt dezelfde puppybrok als bij de fokker, maar ik meng dat wat met een beetje Rodi worst, omdat haar eetlust niet zo goed is en ze mag wat voller vind de dierenarts.
Ik zou datgene geven dat het dichtst bij het spijsverteringsstelsel van je pup staat. Rauwe voeding, enzymen, natuurlijke pro- en prebiotica, desnoods Smuldier Pens Compleet, is goed voor de weerstand in de darmen en voorziet je pup indirect van goede darmbacteriën.
Pup Mayke is inmiddels, niet zonder tegensputteren, over gezet op 75% smuldier, 25% brok. En het resultaat mag er wezen. Haar eetlust lijkt iets te zijn toegenomen (al eet ze nog niet met smaak) maar haar ontlasting is inmiddels precies zoals het zijn moet.
Dank voor de tips iedereen. Het lijkt erop dat KVV er een nieuwe fan bij heeft.