Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Denkspelletjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Denkspelletjes

Ongelezen bericht door Hylos »

Aangezien Xavi behoorlijk wat energie heeft, wil ik hem graag geestelijk wat meer aan het werk zetten.
Ben alleen niet zo creatief dus ik vroeg me af wat jullie zoals met je hond doen.

Hoe pak je bijvoorbeeld zoek spelletjes aan. Als ik hier iets op de grond neer zet, dat hij het brokje moet zoeken.. Ga hij er steevast tegen staan blaffen of hij vreet het ding op wat over het brokje heen staat (plastic bakje) :hmmm:

Nouja, om een lang verhaal kort te maken; hoe " daag" ik mijn hond geestelijk uit? En wat doe je zoals zelf met je hond qua denkspelletjes?
Afbeelding
Afbeelding
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Re: Denkspelletjes

Ongelezen bericht door Crista »

Ik verstop in huis wel eens overal kleine koekjes die ze dan moeten zoeken..
Enige nadeel is dat ik daarna uitglij over het kwijl van Mitch wat verspreid ligt door het huis :mrgreen:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Hylos schreef:Aangezien Xavi behoorlijk wat energie heeft, wil ik hem graag geestelijk wat meer aan het werk zetten.
Ben alleen niet zo creatief dus ik vroeg me af wat jullie zoals met je hond doen.

Hoe pak je bijvoorbeeld zoek spelletjes aan. Als ik hier iets op de grond neer zet, dat hij het brokje moet zoeken.. Ga hij er steevast tegen staan blaffen of hij vreet het ding op wat over het brokje heen staat (plastic bakje) :hmmm:

Nouja, om een lang verhaal kort te maken; hoe " daag" ik mijn hond geestelijk uit? En wat doe je zoals zelf met je hond qua denkspelletjes?
Door het in het begin héél makkelijk te maken. Laat hem zien waar je het verstopt en help hem desnoods met vinden.

Of misschien vind hij het wel veel leuker om iets te slopen? Een lege keukenrol dichtstoppen met krantenpapier en daar tussen snoepjes verstoppen. Of een doos vullen met papier en lekkers en die dichtplakken.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Misschien vindt hij het nog te moeilijk/spannend?

Wij hebben het stap voor stap opgebouwd. Dus bijvoorbeeld laat je hond zitten en kijken naar hoe jij het koekje verstopt achter een tafelpoot ofzo. En dan zeg je 'zoek' en wijs je naar de tafelpoot.
Als ie dat een beetje snapt zou je een stapje moeilijker kunnen proberen bijvoorbeeld met zo'n spel: http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... lie/136156

En niet te snel te veel willen!

Onder een handdoek leggen of in een handdoek rollen kan je ook proberen. Maar je hond moet wel echt leren om dus rustig aan te zoeken en niet meteen alles te slopen. :lol1:

Of je neemt een kartonnen doos waar je bijv. lege wcrollen in doet en daar verstop je koekjes tussen. Dat mag dan ook lekker gesloopt worden!
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Misschien heb je iets aan deze website?
http://www.hersenwerkvoorhonden.nl/
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Een leuke pagina die ik een paar dagen geleden tegenkwam, denkspelletjes:
http://www.spass-mit-hund.de/seiten/akt ... /index.htm
De hele site is eigenlijk wel leuk:
http://www.spass-mit-hund.de/
Frouke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie

Ongelezen bericht door Frouke »

Op deze Facebookpagina staan ook allerlei leuke zelfgemaakt ideetjes
https://www.facebook.com/#!/groups/hersenwerk/
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Frouke schreef:Op deze Facebookpagina staan ook allerlei leuke zelfgemaakt ideetjes
https://www.facebook.com/#!/groups/hersenwerk/
Ja die is leuk :cheer:
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Bedankt voor de leuke ideeën en de websites!

Een doos met wc rolletjes is idd ook een leuk idee!
En een handdoek oprollen met koekjes er in vind hij vast ook interessant..
Maar werk je het slopen van stof dan niet in de hand? Ben ik wat bang voor namelijk. Xavi is momenteel nogal een sloper. Voornamelijk dingen van stof en papier. Nu is dat laatste niet zo erg, maar dat ie alle kussens steeds wil slopen vind ik wat minder :hmmm:

Brokjes verstoppen vind ie leuk, hij speurt de hele kamer luid snuivend door. Alleen het "blijf" commando beheerst hij nog niet zo goed en al helemaal niet als hij ziet dat ik brokjes verstop :mrgreen: Dus daar eerst maar eens aan werken.

Brokjes verstoppen onder "potjes en pannetjes" zal ik ook nog eens introduceren. Misschien dat, mocht het ooit warmer worden, het een idee is om dit buiten te doen. Maargoed, als het vogelhuisje omgevallen is, wordt hij ook al bang en begint te blaffen tegen dat ding. :denken: Xavi heeft iets tegen dingen die niet op de grond horen te liggen. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Ik zag hier ooit eens een muffinbakblik met tennisballen. Onder de ballen verstop je brokjes en dan mag de hond zoeken. Brokjes in een sok doet het hier ook erg goed.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Hylos schreef:Bedankt voor de leuke ideeën en de websites!

Een doos met wc rolletjes is idd ook een leuk idee!
En een handdoek oprollen met koekjes er in vind hij vast ook interessant..
Maar werk je het slopen van stof dan niet in de hand? Ben ik wat bang voor namelijk. Xavi is momenteel nogal een sloper. Voornamelijk dingen van stof en papier. Nu is dat laatste niet zo erg, maar dat ie alle kussens steeds wil slopen vind ik wat minder :hmmm:

Brokjes verstoppen vind ie leuk, hij speurt de hele kamer luid snuivend door. Alleen het "blijf" commando beheerst hij nog niet zo goed en al helemaal niet als hij ziet dat ik brokjes verstop :mrgreen: Dus daar eerst maar eens aan werken.

Brokjes verstoppen onder "potjes en pannetjes" zal ik ook nog eens introduceren. Misschien dat, mocht het ooit warmer worden, het een idee is om dit buiten te doen. Maargoed, als het vogelhuisje omgevallen is, wordt hij ook al bang en begint te blaffen tegen dat ding. :denken: Xavi heeft iets tegen dingen die niet op de grond horen te liggen. :mrgreen:
misschien werkt het wel tegen slopen als een oude handdoek wel mag?
Sky mag de kartonnen dozen buiten plat maken en in stukken scheuren dan kunnen ze daarna bij oud papier. dat is een belangrijke klus. :wink:
TomCee
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door TomCee »

We hebben Pebbles leren schaken, maar ze wint steeds dus ik vind er geen zak meer aan :gvd:
joeyophof
Zeer actief

Ongelezen bericht door joeyophof »

Nadav vind zoeken geweldig, dus als ik een beetje enthousiast dat ga schreeuwen ligt hij al in de bench te wachten op het signaal om te gaan zoeken.
Je kan hem ook proberen een beetje zelfbeheersing aan te leren, dus wachten met koekje opeten totdat jij het zegt, uiteindelijk krijg je hem zo ver dat je het op zijn neus of poot neer kan leggen. Ook heel vermoeiend.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Een Kong.
Yoghurt emmertje met koekjes erin.
Zalmkop te eten geven.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Wat is er precies anders aan een zalmkop?

Heb hem dit werkend nog runderstrot gegeven (wat zijn die dingen groot :80: ) das een half uur en dan vind ie et niet leuk meer. De dag daarna hoeft hij et helemaal niet meer.. :scratch: hij is erg zinnig qua eten.
Heb nu nog een kleine kong, die heeft ie in 10 min leeg geslobberd.. Zal eens een grotere kong proberen!

Wachten met brokjes doen we ook idd! Kan een handvol brokken voor zn neus houden en hij eet het niet op. :mrgreen:
Maar zal het proberen uit te breiden, leuk idee!

En een oude handdoek mag van mij, maar hij weet het verschil niet tussen oud en nieuw.. Als ie nu de kans krijgt snaait ie een handdoek uit de keuken. :S:
Maar misschien komt zn kauwbehoefte voort uit stress? Als hij in zn bench zit bijv. Dan is he misschien een goed idee om een handdoek te geven waar hij op kan kauwen. Zn bench kleed is iig al een gatenkaas :mrgreen:

Bedankt iedereen!
Afbeelding
Afbeelding
TomCee
Zeer actief

Ongelezen bericht door TomCee »

Hylos schreef:Wat is er precies anders aan een zalmkop?

Heb hem dit werkend nog runderstrot gegeven (wat zijn die dingen groot :80: ) das een half uur en dan vind ie et niet leuk meer. De dag daarna hoeft hij et helemaal niet meer.. :scratch: hij is erg zinnig qua eten.
Heb nu nog een kleine kong, die heeft ie in 10 min leeg geslobberd.. Zal eens een grotere kong proberen!

Wachten met brokjes doen we ook idd! Kan een handvol brokken voor zn neus houden en hij eet het niet op. :mrgreen:
Maar zal het proberen uit te breiden, leuk idee!

En een oude handdoek mag van mij, maar hij weet het verschil niet tussen oud en nieuw.. Als ie nu de kans krijgt snaait ie een handdoek uit de keuken. :S:
Maar misschien komt zn kauwbehoefte voort uit stress? Als hij in zn bench zit bijv. Dan is he misschien een goed idee om een handdoek te geven waar hij op kan kauwen. Zn bench kleed is iig al een gatenkaas :mrgreen:

Bedankt iedereen!
Ha! Wij hebben Pebbles vandaag voor het eerst zo'n Farm Food Antler hertengewei-stukje gegeven. 'tis al voor over de helft op hoor, maar geslapen dat ze daarna heeft. Kluiven enzo is ook inspanning voor je hond...
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Hylos schreef:Wat is er precies anders aan een zalmkop?

Verschil tussen zalmkop en runderstrot weet ik niet want runderstrot ken ik niet.
Weet wel dat Suske de eerste keer een goed uur bezig is geweest met de zalmkop.
En daarna was ze moe.
Nu gaat zo'n ding er in een minuut of 20 doorheen.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”