Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Narcissen gegeten
Moderator: moderatorteam
- Fendi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog + teckel/corgi mixje
- Aantal honden: 1
Narcissen gegeten
Fendi heeft vanochtend narcissen (blaadje) gegeten en flinke gespuugd. Gezien de hoeveelheid wat hij heeft gegeten en wat er weer is uit gekomen lijkt me alles er weer uit. Ze is nog wel misselijk en blijft speekselen. Wat kan ik hier aan doen? Ze voelt zich niet lekker. Kan ze nu wel gewoon haar brok eten?
Groetjes,
Kristel
Kristel
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: Narcissen gegeten
Ik zou een DA bellen en overleggen. Er staat mij bij dat narcissen giftig zijn. Niet meteen dodelijk giftig maar toch. Of er moet iemand op het forum zijn die dit met zekerheid weet?Fendi schreef:Fendi heeft vanochtend narcissen (blaadje) gegeten en flinke gespuugd. Gezien de hoeveelheid wat hij heeft gegeten en wat er weer is uit gekomen lijkt me alles er weer uit. Ze is nog wel misselijk en blijft speekselen. Wat kan ik hier aan doen? Ze voelt zich niet lekker. Kan ze nu wel gewoon haar brok eten?
*edit: ja, giftig dus. Beslist ff DA bellen om te vragen of de hond een middel moet hebben om over te geven. Even geen risico nemen lijkt me.
http://www.puppyopvoeden.nl/giftige-pla ... or-honden/
Suzanne
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Ik zou eerst even afwachten. Maar natuurlijk kan je altijd even een da bellen voor de zekerheid.
Als ze haar brokken lust zou ik die gewoon geven. Is ze nog misselijk dan komen die er natuurlijk gewoon weer uit. Maar misschien helpt het haar om die vieze narcissensmaak weg te werken
Ik zou er niet al te veel over inzitten nu ze alles heeft uitgebraakt.
Sterkte, en geef haar maar een dikke beterschapsknuf!
Als ze haar brokken lust zou ik die gewoon geven. Is ze nog misselijk dan komen die er natuurlijk gewoon weer uit. Maar misschien helpt het haar om die vieze narcissensmaak weg te werken
Sterkte, en geef haar maar een dikke beterschapsknuf!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Fendi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog + teckel/corgi mixje
Bedankt voor antwoorden. Fendi lig nu te slapen en heeft niet meer gespuugd.
Groetjes,
Kristel
Kristel
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Fendi schreef:Bedankt voor antwoorden. Fendi lig nu te slapen en heeft niet meer gespuugd.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
Einstein
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Einstein heeft ook een keer narcissen gegeten, die spuugde hij meteen weer uit en daar kwamen verder geen klachten van. Daarna heeft ie 3 hyacinten bollen opgegeten, helemaal. Daar werd hij niet misselijk van, wel nog winderiger (lees..elke stap een harde scheet) en diarree. Wel gebeld met de dierenarts en het kon geen kwaad maar voor de zekerheid peperkoek geven. Geen idee wat daar achter zit?
Eventueel een dagje rijst met kip om de maag rust te geven maar dat doen wij niet snel meer (hoe normaler Einstein blijft eten, hoe sneller de ontlasting weer normaal (dat verschilt per hond natuurlijk)
Eventueel een dagje rijst met kip om de maag rust te geven maar dat doen wij niet snel meer (hoe normaler Einstein blijft eten, hoe sneller de ontlasting weer normaal (dat verschilt per hond natuurlijk)