Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
halshernia
Moderator: moderatorteam
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 1
halshernia
Vanmorgen ging mijn wekker af en met dat ik wakker werd hoor ik Bo beneden zachtjes piepen dus ik ga mijn bed uit om haar uit de bench te laten. Waar ik normaal enthousiast wordt begroet, bleef ze nu zielig piepend liggen, een latere poging om op te staan draaide uit op gillen en ik zag dat ze niet goed op haar voorpootjes kon staan. Ik heb direct mijn man geroepen en de dierenarts gebeld. Gelukkig mochten we meteen komen. Ze wilde niet lopen en gilde het uit toen we probeerden haar op te tillen. De DA constateerde een halshernia en heeft haar een pijnstillende injectie gegeven en Rimadyl voor de komende dagen. We moeten haar de komende dagen rustig houden en dan moet het snel beter worden, in ieder geval met 3 dagen, anders terug naar mijn eigen DA.
Nu ligt er een zielig hoopje hond in haar mand. En ik heb inmiddels gegoogled op halshernia en kan niet zeggen dat ik daar vrolijk van word. De DA deed er, naar mijn idee, toch wel een stuk laconieker over. Zijn hier ervaringen met een halshernia? Adviezen?
Nu ligt er een zielig hoopje hond in haar mand. En ik heb inmiddels gegoogled op halshernia en kan niet zeggen dat ik daar vrolijk van word. De DA deed er, naar mijn idee, toch wel een stuk laconieker over. Zijn hier ervaringen met een halshernia? Adviezen?
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Re: halshernia
Ik heb er geen ervaring mee maar weet wel dat het inderdaad ernstig kan zijn. Volgens mij is dat het meestal eigenlijk wel. Misschien was je er op tijd bij, of wilde je dierenarts je gerust stellen. Geen tips maar wel beterschap toegewenst.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
gebruik je een halsband of een tuigje?
- Esther12
- Zeer actief
Even opgezocht en inderdaad, klopt.sbientje schreef:heeft knoeppie hier van het forum dat ook niet gehad?
- Esther12
- Zeer actief
Beide, een tuigje voor de trainingen en voor aan de fiets en een jachtlijntje voor het kleine stukje dat ik over straat moet voor ik bij losloopgebied ben. Ze is van pup af aan al gevoelig op haar nek dus dan ben je vanzelf al voorzichtig.Emma schreef:gebruik je een halsband of een tuigje?
- Esther12
- Zeer actief
Dank je!Fizgig schreef:Ik heb er geen ervaring mee maar weet wel dat het inderdaad ernstig kan zijn. Volgens mij is dat het meestal eigenlijk wel. Misschien was je er op tijd bij, of wilde je dierenarts je gerust stellen. Geen tips maar wel beterschap toegewenst.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
ai, akelig! Volgens mij is er momenteel best wel gedoe bij Lagotti met wervelproblemen. Naast goede zorg voor de hond zou ik ook de fokker en rasvereniging op de hoogte stellen.
- Esther12
- Zeer actief
Oh, daar had ik nog niets van meegekregen. Ik had het al aan mijn vriendin verteld, zij is familie van de fokker en heeft zeer regelmatig contact dus dan weet ik zeker dat hij het te horen krijgt. Maar dan zal ik het hem zelf ook even mailen. Fijn dat je het even zegt!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Foto gemaakt?Esther12 schreef:Vanmorgen ging mijn wekker af en met dat ik wakker werd hoor ik Bo beneden zachtjes piepen dus ik ga mijn bed uit om haar uit de bench te laten. Waar ik normaal enthousiast wordt begroet, bleef ze nu zielig piepend liggen, een latere poging om op te staan draaide uit op gillen en ik zag dat ze niet goed op haar voorpootjes kon staan. Ik heb direct mijn man geroepen en de dierenarts gebeld. Gelukkig mochten we meteen komen. Ze wilde niet lopen en gilde het uit toen we probeerden haar op te tillen. De DA constateerde een halshernia en heeft haar een pijnstillende injectie gegeven en Rimadyl voor de komende dagen. We moeten haar de komende dagen rustig houden en dan moet het snel beter worden, in ieder geval met 3 dagen, anders terug naar mijn eigen DA.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Mijn vriendin heeft een teckel die twee keer een halshernia heeft gehad. Het begon precies hetzelfde als in jouw verhaal.
De teckel is uiteindelijk geopereerd (is alweer jaren geleden) en daar samen met fysiotherapie goed mee opgeknapt, al kan ze niet meer zo lang wandelen en loopt ze nog niet 100% normaal.
Ze heeft nog steeds om de zes weken fysiotherapie.
De teckel is uiteindelijk geopereerd (is alweer jaren geleden) en daar samen met fysiotherapie goed mee opgeknapt, al kan ze niet meer zo lang wandelen en loopt ze nog niet 100% normaal.
Ze heeft nog steeds om de zes weken fysiotherapie.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
dat was ook mijn vraag. een hernia constateren zonder foto vind ik namelijk erg knap.ranetje schreef:Foto gemaakt?Esther12 schreef:Vanmorgen ging mijn wekker af en met dat ik wakker werd hoor ik Bo beneden zachtjes piepen dus ik ga mijn bed uit om haar uit de bench te laten. Waar ik normaal enthousiast wordt begroet, bleef ze nu zielig piepend liggen, een latere poging om op te staan draaide uit op gillen en ik zag dat ze niet goed op haar voorpootjes kon staan. Ik heb direct mijn man geroepen en de dierenarts gebeld. Gelukkig mochten we meteen komen. Ze wilde niet lopen en gilde het uit toen we probeerden haar op te tillen. De DA constateerde een halshernia en heeft haar een pijnstillende injectie gegeven en Rimadyl voor de komende dagen. We moeten haar de komende dagen rustig houden en dan moet het snel beter worden, in ieder geval met 3 dagen, anders terug naar mijn eigen DA.
ellen
- ranetje
- Zeer actief
Een van mijn teckels is een keer gediagnosticeerd met een nekhernia (zonder foto) ......................tollerlover schreef:dat was ook mijn vraag. een hernia constateren zonder foto vind ik namelijk erg knap.ranetje schreef:Foto gemaakt?Esther12 schreef:Vanmorgen ging mijn wekker af en met dat ik wakker werd hoor ik Bo beneden zachtjes piepen dus ik ga mijn bed uit om haar uit de bench te laten. Waar ik normaal enthousiast wordt begroet, bleef ze nu zielig piepend liggen, een latere poging om op te staan draaide uit op gillen en ik zag dat ze niet goed op haar voorpootjes kon staan. Ik heb direct mijn man geroepen en de dierenarts gebeld. Gelukkig mochten we meteen komen. Ze wilde niet lopen en gilde het uit toen we probeerden haar op te tillen. De DA constateerde een halshernia en heeft haar een pijnstillende injectie gegeven en Rimadyl voor de komende dagen. We moeten haar de komende dagen rustig houden en dan moet het snel beter worden, in ieder geval met 3 dagen, anders terug naar mijn eigen DA.
ellen
Hij bleek een darmkoliek te hebben.
Dus zonder foto ..........
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Hmm, dat is wel een behoorlijke misserranetje schreef:Een van mijn teckels is een keer gediagnosticeerd met een nekhernia (zonder foto) ......................
Hij bleek een darmkoliek te hebben.![]()
-
Einstein
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Bij Einstein dachten ze in eerste instantie ook een nekhernia, met valium en pijnstilling naar huis gestuurd. Volgende ochtend wel een nieuwe afspraak want hij twijfelde al toen hij ins naar huis stuurde (Einstein was pas 6 maanden en had koorts). De volgende dag nog steeds een hoopje ellende en het bleek bij nader inzien hersenvliesontsteking te zijn.
Eerste diagnose was idd ook zonder foto. De volgende dag werd met foto en bloedonderzoek de juiste diagnose gesteld.
Eerste diagnose was idd ook zonder foto. De volgende dag werd met foto en bloedonderzoek de juiste diagnose gesteld.
- ranetje
- Zeer actief
Dat is ook een behoorlijke misser.Einstein schreef:Bij Einstein dachten ze in eerste instantie ook een nekhernia, met valium en pijnstilling naar huis gestuurd. Volgende ochtend wel een nieuwe afspraak want hij twijfelde al toen hij ins naar huis stuurde (Einstein was pas 6 maanden en had koorts). De volgende dag nog steeds een hoopje ellende en het bleek bij nader inzien hersenvliesontsteking te zijn.
Einstein had toen wel koorts toch?
Nekhernia lijkt me trouwens niet voor de hand liggend bij een hond van 6 maanden.........
- Esther12
- Zeer actief
Nee, maar ik begreep dat er op een foto vaak niet veel is te zien.ranetje schreef:Foto gemaakt?Esther12 schreef:Vanmorgen ging mijn wekker af en met dat ik wakker werd hoor ik Bo beneden zachtjes piepen dus ik ga mijn bed uit om haar uit de bench te laten. Waar ik normaal enthousiast wordt begroet, bleef ze nu zielig piepend liggen, een latere poging om op te staan draaide uit op gillen en ik zag dat ze niet goed op haar voorpootjes kon staan. Ik heb direct mijn man geroepen en de dierenarts gebeld. Gelukkig mochten we meteen komen. Ze wilde niet lopen en gilde het uit toen we probeerden haar op te tillen. De DA constateerde een halshernia en heeft haar een pijnstillende injectie gegeven en Rimadyl voor de komende dagen. We moeten haar de komende dagen rustig houden en dan moet het snel beter worden, in ieder geval met 3 dagen, anders terug naar mijn eigen DA.
- Esther12
- Zeer actief
Oh oei, dat is inderdaad wel een stomme fout.DeDiana schreef:Hmm, dat is wel een behoorlijke misserranetje schreef:Een van mijn teckels is een keer gediagnosticeerd met een nekhernia (zonder foto) ......................
Hij bleek een darmkoliek te hebben.![]()
Ze heeft zich vanmiddag gelukkig goed kunnen ontlasten. Wat bedoel je precies met het mobiliseren van de poten?Boutje schreef:Foto laten nemen!
En als je hondje verlamd is of erg weinig kan bewegen zo snel mogelijk de poten mobiliseren en laxerende voeding geven, ook in de gaten houden of hij zich kan ontlasten en zo nodig lavementje geven.
In het begin in gewoon langzaam strekken en buigen genoeg om te voorkomen dat er gewrichten verstijven en je nadien langer problemen hebt.
Heel veel beterschap!!!
Hersenvliesontsteking (zoals hierboven door iemand wordt gesuggereerd) lijkt mij niet zo heel waarschijnlijk want ze had wel erg veel pijn maar was verder duidelijk niet ziek, ook niet sloom ofzo. Maar evengoed bedankt voor het aanstippen.
Inderdaad, Nanna. Krijsen, dat deed ze. Vreselijk gewoon.
Ze is gelukkig in de loop van de middag wat opgeknapt. Ze keutelt alweer wat rond en loopt bijna niet meer kreupel.
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Och, wat sneu...veel beterschap toegewenst hoor!! 
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Onze Joepie heeft een dubbele nekhernia gehad waar hij ook aan geopereerd is.
diagnose is gesteld met röntgenfoto's met contrastvloeistof omdat soms zelfs op gewone foto's niks te zien is.
sterkte
diagnose is gesteld met röntgenfoto's met contrastvloeistof omdat soms zelfs op gewone foto's niks te zien is.
sterkte
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Giada (lagotto) heeft nu 3x een nekhernia gehad.
Hoge dosering prednisolon, pijnstillers en bench rust hebben het steeds verholpen.
De eerste keer is ze onder behandeling geweest van een orthopeed.
Hoge dosering prednisolon, pijnstillers en bench rust hebben het steeds verholpen.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- dagmar88
- Zeer actief
Misschien contact opnemen met dokter Aharon van kreupeldier?
- Esther12
- Zeer actief
Maar het komt dan dus wel steeds terug. Dat zei de DA ook tegen me. Dat is geen leuk vooruitzichtChantalBos schreef:Giada (lagotto) heeft nu 3x een nekhernia gehad.
Dat lijkt mij eigenlijk wel zo slim, als ik alles zo lees dan zijn we er vermoedelijk nog niet klaar mee.dagmar88 schreef:Misschien contact opnemen met dokter Aharon van kreupeldier?
- Esther12
- Zeer actief
Ah, dat was precies wat ik me afvroeg: bedoel je actief of passief. Maar inderdaad, ze loopt alweer rond en als het aan haar zou liggen alweer zonder enige restricties. Maar helaas, het ligt niet aan haar, ha. Ze gaat nu om en om uit in de tuin en een klein rondje buiten van 10 á 15 minuten en zie nu nauwelijks meer een onregelmatigheid bij het lopen. Vanmorgen zag ik dat nog wel enigszins. Blij dat dit met een sisser af lijkt te lopen. Maar hoe kan ik voorkomen dat het weer mis gaat, het lijkt er toch op dat het iets is wat terug kan/gaat komen.
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
bij mijn hond dachten ze ook aan nekhernia maar ik stond op een foto en daar zagen
we heel veel botwoekeringen op. ze heeft dus geen nekhernia maar ernstige artrose in de nek.
ik zou een foto willen, maar dat is mijn mening.
we heel veel botwoekeringen op. ze heeft dus geen nekhernia maar ernstige artrose in de nek.
ik zou een foto willen, maar dat is mijn mening.
-
Einstein
- Actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Ja hij had idd hoge koorts (had ik er ook expres bijgezet maar ik snap dat je daar snek overheen leestranetje schreef:Dat is ook een behoorlijke misser.Einstein schreef:Bij Einstein dachten ze in eerste instantie ook een nekhernia, met valium en pijnstilling naar huis gestuurd. Volgende ochtend wel een nieuwe afspraak want hij twijfelde al toen hij ins naar huis stuurde (Einstein was pas 6 maanden en had koorts). De volgende dag nog steeds een hoopje ellende en het bleek bij nader inzien hersenvliesontsteking te zijn.
Eerste diagnose was idd ook zonder foto. De volgende dag werd met foto en bloedonderzoek de juiste diagnose gesteld.![]()
Nekhernia lijkt me trouwens niet voor de hand liggend bij een hond van 6 maanden.........
Het lag ook niet voor de hand en de koorts hoorde er ook niet bij, vandaar dat we de volgende ochtend terug moesten komen.
Nu denk ik, was het maar nekhernia. Niet om dat mooier te maken dan het is, je gunt je hond gewoon een gezond leven, maar iets in zijn kop is zo onvoorspelbaar
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
mylo heeft vorige zomer ook een acute nekhernia gehad , zomaar ineens kon hij niet meer omhoog kijken en kon ook niet meer goed gaan liggen zonder te gillen
.
in overleg met de DA een kuur van 3 dagen met prednison via infuus en 2 weken pilletjes om af te bouwen. hij is er echt super van opgeknapt en het gaat heel goed , merk nix meer aan hem.
sterkte
in overleg met de DA een kuur van 3 dagen met prednison via infuus en 2 weken pilletjes om af te bouwen. hij is er echt super van opgeknapt en het gaat heel goed , merk nix meer aan hem.
sterkte
- ranetje
- Zeer actief
(las er idd overheenEinstein schreef:Ja hij had idd hoge koorts (had ik er ook expres bijgezet maar ik snap dat je daar snek overheen leestranetje schreef:Dat is ook een behoorlijke misser.Einstein schreef:Bij Einstein dachten ze in eerste instantie ook een nekhernia, met valium en pijnstilling naar huis gestuurd. Volgende ochtend wel een nieuwe afspraak want hij twijfelde al toen hij ins naar huis stuurde (Einstein was pas 6 maanden en had koorts). De volgende dag nog steeds een hoopje ellende en het bleek bij nader inzien hersenvliesontsteking te zijn.
Eerste diagnose was idd ook zonder foto. De volgende dag werd met foto en bloedonderzoek de juiste diagnose gesteld.![]()
Nekhernia lijkt me trouwens niet voor de hand liggend bij een hond van 6 maanden.........)
Het lag ook niet voor de hand en de koorts hoorde er ook niet bij, vandaar dat we de volgende ochtend terug moesten komen.
Nu denk ik, was het maar nekhernia. Niet om dat mooier te maken dan het is, je gunt je hond gewoon een gezond leven, maar iets in zijn kop is zo onvoorspelbaar
Ik snap je wel.
Zo onvoorspelbaar als het nu is bij je hond, is nog akeliger dan weten dat het een (bijv.) nekhernia is.
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Ach jee...die heeft Knoeppie 2x gehad. Verschrikkelijk! Gelukkig kunnen ze terug springen wat bij jou gebeurt lijkt, bij Knoep is dat door dr. Aharon gedaan.
Ik had haar in feite al opgegeven, ze had zoveel pijn dat ik het niet langer aan wou kijken.
Op maandag besloot ik dat het zo niet langer kon, op woensdag kon ik bij dr. Aharon terecht en toen heb ik haar 2 dagen geveven, als het dan niet wat beter zou zijn zou ik haar in laten slapen.
Na de behandeling van dr. Aharon liep ze weer als een zonnetje....of nou ja liep, toen mocht ze niet meer lopen (dragen naar het gras, plassen en terug dragen) maar het ging zoveel beter!!
Ik had haar in feite al opgegeven, ze had zoveel pijn dat ik het niet langer aan wou kijken.
Op maandag besloot ik dat het zo niet langer kon, op woensdag kon ik bij dr. Aharon terecht en toen heb ik haar 2 dagen geveven, als het dan niet wat beter zou zijn zou ik haar in laten slapen.
Na de behandeling van dr. Aharon liep ze weer als een zonnetje....of nou ja liep, toen mocht ze niet meer lopen (dragen naar het gras, plassen en terug dragen) maar het ging zoveel beter!!
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- Esther12
- Zeer actief
Jeetje, Knoeppie, wat heftig! Die pijn is ook zo erg, ik ben me echt rot geschrokken. Ik wist niet dat een hond zo kon gillen.
Maar het gaat gelukkig weer helemaal goed. Gisteren voor het eerst weer een normale wandeling gemaakt en wat had ik een blij hondje, ze heeft de hele weg gehuppeld en gek gedaan. Alleen ben ik zelf nog bang, ik loop constant argwanend te kijken of ze niet al te gek doet.
Maar het gaat gelukkig weer helemaal goed. Gisteren voor het eerst weer een normale wandeling gemaakt en wat had ik een blij hondje, ze heeft de hele weg gehuppeld en gek gedaan. Alleen ben ik zelf nog bang, ik loop constant argwanend te kijken of ze niet al te gek doet.