Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kamperen buitenland met stafford ?? EDIT: wordt toch NL..

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Kamperen buitenland met stafford ?? EDIT: wordt toch NL..

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Wij willen van de zomer misschien twee weken gaan kamperen in het buitenland en de honden gaan mee. Nu ben ik eens aan het kijken gegaan maar in veel landen zijn staffords of niet toegestaan of alleen kort aangelijnd en gemuilkorfd! Nu heb ik er niet zo'n probleem mee om een muilkorf in mijn zak te moeten hebben maar om Max er de hele vakantie mee op te zadelen lijkt me niet leuk...
Iemand ervaring met kamperen met stafford in Duitsland, Denemarken, Zwitserland? (LUxemburg en Oostenrijk is geen probleem geloof ik..)
Laatst gewijzigd door SuzieC1970 op 18 mar 2013 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Kamperen buitenland met stafford ??

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

SuzieC1970 schreef:Wij willen van de zomer misschien twee weken gaan kamperen in het buitenland en de honden gaan mee. Nu ben ik eens aan het kijken gegaan maar in veel landen zijn staffords of niet toegestaan of alleen kort aangelijnd en gemuilkorfd! Nu heb ik er niet zo'n probleem mee om een muilkorf in mijn zak te moeten hebben maar om Max er de hele vakantie mee op te zadelen lijkt me niet leuk...
Iemand ervaring met kamperen met stafford in Duitsland, Denemarken, Zwitserland? (LUxemburg en Oostenrijk is geen probleem geloof ik..)
Hoe lullig ook; ik zou een ander vakantieland erbij zoeken ;-(
Sommige deelstaten mag je volgens mij met een staff helemaal niet in en als hij niet met een FCI stamboom komt kun je elders ook problemen ervaren.
Goed uitzoeken dus en ja, daar horen dus soms regels bij waar je niet blij van wordt ;-(

Let ook op alle landen waar je door reist om op je bestemming te komen. STel dat je naar spanje wilt als dat probleemloos kan; je moet ook door Belgie en Frankrijk dan en moet je dus ook aan die regels houden!

Het is niet anders...

Suzanne
SuzieC1970
Zeer actief

Daarom ben ik ook even ervaringen aan het zoeken he. En hij heeft een stamboom trouwens...
Spanje en Frankrijk wil ik niet heen , is me te ver!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Denemarken zou ik met een staf niet meteen willen aanraden...mag je geloof ik niet eens mee de grens over daar. En moest je hond wat uitvreten daar mag ie afgeschoten worden.
Is in Denemarken voor bepaalde rassen wettelijk zo geregeld.

Nu zal het zo een vaart niet lopen, maar met een van de hondenrassen wat ze daar op de lijst hebben staan van verboden rassen zou ik het niet riskeren.
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief

Dit had ik gevonden ja. Hier word alleen de amstaff genoemd en niet de engelse... Honden die erop lijken mogen wel mits onder strenge voorwaarden enz...
Vandaar dat ik me afvroeg of er iemand ervaring mee had en wist hoe streng het gecontroleerd wordt.

Maar goed, plannen zijn waarschijnlijk al gewijzigd. Het wordt waarschijnlijk Limburg. Dan is er de kans dat we af en toe wandelen in Belgie en Duitsland. Belgie is geen probleem en Duitsland aangelijnd(hij loopt toch nooit los) en evt met muilkorf op zak moet ook kunnen toch? Voor een wandeling vind ik die muilkorf nl niet echt een probleem, als hij dat ding maar niet twee weken lang voor de tent op hoeft. En dat hoeft in NL niet dus....
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Blijkbaar wordt het in Denemarken nogal streng gecontroleerd en zelfs honden die er maar op lijken (dus ook kruisingen) laat men inslapen.
Is momenteel op FB het een en ander over te doen!
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Zwitserland schijnt ook erg lastig te zijn, dus dat zou ik ook niet doen.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”