Wat een opluchting dat ik die gedegradeerde bruine armpjes in open konten achter mij heb gelaten.
De kritiek op rashonden: uit ervaring helemaal mee eens.
Wat eraan te doen is: allemaal ze niet meer serieus nemen en er massaal bij weglopen.
Ik ben niet voor het importeren van Spaanse en Griekse zielige hondjes, ook een raar modeverschijnsel waardoor al onze eigen asielhonden moeten worden ingeslapen, maar ook dit zie ik als een reaktie op de zieke en bijna niet meer levensvatbare rashonden, en de mensen hun eerdere teleurstellingen daarmee.
De FCI is niet meer oppermachtig, maar wordt van haar sokkel gehaald, maar voor de meeste rashonden is het kwart over 12 en dus al te laat.
Alleen al het feit dat ze doen of ze iets exclusiefs hebben, waarvoor je dus extra moet betalen, en dat je dan met een geval wordt opgescheept dat de veearts er 3 x per jaar van naar de Bahama's kan.
Als je 2 doppen voorop in je kop hebt zitten die men ook wel ogen noemt, zou je eigenlijk kunnen zien dat een Engelse bulldog echt niet meer kan, om verschillende redenen. Het is antireclame, en een karikatuur van een karikatuur. Maar wat er erg aan is, is dat ze die niet direct zichtbare erfkwalen waardoor meerdere rassen eraan onderdoor gaan, zo goed konden wegmoffelen, zodat de argeloze konsument er hoogstens in een enkel geval eens iets van hoorde. En in elk geval niet van de fokker.
Tja, men neemt een vademecum van de hondenrassen en kiest zich op uiterlijk, er eentje uit. Om het karakter moet men niet te bezorgd zijn: de meest gangbare rassen zijn totaal platgefokt, willoze debielen die zich aan alles aanpassen, hoe on- honds ook.
Onbekommerd blijven mensen zich dus op wachtlijsten zetten voor een inteeltgeval, wat vrijwel direct aan het infuus moet, of zeg ik abonnement op de dierenarts. Ja, die zullen ook niet klagen he! Of het moeten echte hondenliefhebbers zijn, wie het ter harte gaat, maar ja, het zijn hun grote omzetklanten die zieke rashonden. Je gaat ook je eigen markt niet stukmaken.
Gelukkig zijn er nu mensen die de beerput opengooien, vanavond niet genoeg tijd om er even helemaal in te kruipen maar hopelijk dit weekend wel.
Denk dat ik ga zeggen: mee eens mee eens mee eens, bij alle prut die komt bovendrijven en stinkt.
Betekent wel dat het honden bastion, zoals het katten bastion al decennia geleden, barsten vertoont en openbreekt, waardoor critici zich een weg naar buiten c.q. naar binnen kunnen wringen en de hele kermis kunnen ondermijnen.
Het wordt hoog tijd.
Gewoon afschaffen die hele kul, al die fossielen eruitgooien, het raam openzetten voor frisse lucht, en opnieuw beginnen maar dan beter, en met onze moderne genetische kennis.
O.a. stamboeken ok, maar altijd openhouden, gebruikmaken van alles wat de wetenschap ons biedt, evolueren, nieuwe F1 hybriden uitproberen en experimenteren.
Vanaf nu, alles helemaal anders.
Neem eens een voorbeeld aan de fokkerij van melkveerunderen.
Ik ben voor.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Er kan gestemd worden
Moderator: moderatorteam
-
terrierjunk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working terriers
- Aantal honden: 10