Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond uit buitenland

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): naakthond, bull terriër en pitbull
Aantal honden: 5

hond uit buitenland

Ongelezen bericht door Marie »

Weet er iemand van jullie hoe het geregeld word als je een pup uit het buitenland wil kopen?
Dan heb ik het niet over Nederland of Frankrijk of zo maar een pup uit Oekraïne of Polen of zo.
Welke papieren heb je nodig om de pup hier te krijgen en hoe word dat dan met de fokker geregeld?
Alle info is welkom.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: hond uit buitenland

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Jij koopt de hond en de fokkker regelt voor je.
Simpel toch.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ervan uitgaande dat het een pup is van een in Nederland conform FCI erkend ras is en dat het je bedoeling is dat pupmans hier in het NHSB wordt ingeschreven....

Je moet ervoor zorgen dat de fokker bij het betreffende equivalent van de RvB een "export-pedigree" aanvraagt. Daar zijn extra kosten aan verbonden. Het is aan de fokker of ze die kosten wel of niet aan je doorberekenen. Die export-pedigree is een gewone stamboom, met een extra verklaring erbij dat pupmans geexporteert gaat worden.
Met die papierwinkel kun je een verzoek doen om pupmans in het NHSB in te laten schrijven.

Zie ook hier: http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/s ... n-rashond/

Soms wordt een extra verklaring oid gevraagd, afhankelijk van het land van herkomst.

Een tweede punt is, en dat geldt ook voor pups zonder stamboom, dat je aan eisen moet voldoen om pup gewoon het land in mee te mogen nemen ;-) Ook hier is dit weer afhankelijk van het land van herkomst. Soms moet een verklaring "rabies-vrij" worden afgegeven door een DA ter plaatse maar goed, dat moet je online even uitzoeken omdat dit per land verschilt.

Suzanne
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Marie schreef:Weet er iemand van jullie hoe het geregeld word als je een pup uit het buitenland wil kopen?
Dan heb ik het niet over Nederland of Frankrijk of zo maar een pup uit Oekraïne of Polen of zo.
Welke papieren heb je nodig om de pup hier te krijgen en hoe word dat dan met de fokker geregeld?
Alle info is welkom.
wat voor hond wil je kopen vanuit die landen.. is het een echte goede fokker of is het een broodfokker?
Afbeelding
Marie
Vaste gebruiker

jacq1970 schreef:
Marie schreef:Weet er iemand van jullie hoe het geregeld word als je een pup uit het buitenland wil kopen?
Alle info is welkom.
wat voor hond wil je kopen vanuit die landen.. is het een echte goede fokker of is het een broodfokker?

Denk niet dat het een broodfokker is, legion of dream noemt de kennel en is voor naakthondjes.
Ik heb gevraagd of ze naar België pups exporteren, dus ik weet niet eens of ze dit doen en of ze engels praten aangezien ik hun taal niet begrijp, lang leve google vertaling.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Marie schreef:
jacq1970 schreef:
Alle info is welkom.

Denk niet dat het een broodfokker is, legion of dream noemt de kennel en is voor naakthondjes.
Ik heb gevraagd of ze naar België pups exporteren, dus ik weet niet eens of ze dit doen en of ze engels praten aangezien ik hun taal niet begrijp, lang leve google vertaling.
ik denk dat ik de pup dan persoonlijk ging halen, kun je altijd nog afhaken
Marie
Vaste gebruiker

Corneliana schreef:
Marie schreef:
jacq1970 schreef:
Alle info is welkom.

ik denk dat ik de pup dan persoonlijk ging halen, kun je altijd nog afhaken
Daar was ik dus ook over aan het nadenken, ik denk dat een reisje naar ginder niet zo heel veel kost, maar wat als de hond je bevalt, dan moeten de papieren nog in orde gemaakt worden en ik heb geen idee hoelang dat duurt.
Als ze een rabiës spuit moeten hebben dat moet (dacht ik) 6 weken op voorhand voor de hond mag reizen.
Heb daarnet ook ergens gelezen dat als je een hond naar België wil halen dat die in quarantaine moet?
Dat moet ik dus ook allemaal nog even te weten komen.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik heb je even een pb gestuurd.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”