Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loopsheid voorbij?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ZomerStorm
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita, Akita
Aantal honden: 1

Loopsheid voorbij?

Ongelezen bericht door ZomerStorm »

Zomer werd op 15 februari voor het eerst loops. Inmiddels druppelt ze sinds vorige week vrijdag niet meer en is haar vulva weer wat geslonken. Deze is echter nog niet helemaal normale grootte. Duurt dit na de loopsheid nog even, voordat alles er weer normaal uitziet? Kan ik er nu zo langzaamaan vanuit gaan dat ze niet meer loops is? Ik begreep dat je dit deels kon testen door te kijken of je hond "ging staan" en dus de staart opzij doet, maar Zomer heeft haar staart altijd over d'r rug liggen, dus hier kan ik niks aan zien. Misschien allemaal een beetje domme vragen, maar dit is mijn eerste hond en ik vind het bij haar wat moeilijk te zien... :oops: Ik denk zelf dat ze niet meer loops is, maar zeker weten doe ik het niet. :-?
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Loopsheid voorbij?

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Bij staan zie je dat echt wel, ik zie dat bij mijn wetters ook (die dragen hun staart ook over de rug).
Staan doen ze voor een heer, niet in het wilde weg. Honden zijn pragmatisch he ;)
Ze gooien dan bovendien hun kont omhoog voor zover dat gaat en zwiepen de staart meetsal ook wat heen en weer over de rug. Dat is goed snapt waar hij zijn moet zeg maar :mrgreen:

De beste test is wat ze doet als een heer haar benadert. Als ze die in elkaar mept vanwege ongewenste intimiteiten is ze niet meer loops ;)
Maar, vanaf 15 februari, dan zit je wel goed, hoor!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ZomerStorm
Zeer actief

Ze snauwde laatst wel een gecastreerde reu af die op haar probeerde te rijden. Dus dan zal ze wel niet meer loops zijn, denk ik. Ik weet dat het al een tijdje geleden is dat ze loops werd, maar het is haar eerste loopsheid en de duur kan altijd per hond verschillen, toch? Zomer houdt zich kennelijk dus netjes aan de drie weken :wink: .
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

het is best normaal dat haar vulva niet meer precies zo klein wordt als ie was hoor :)
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

dat haar vulva nog wat groter is dan eerst is normaal, die worden meestal niet meer zo klein als voor de eerste loopsheid. Ik denk dat je er vanuit kan gaan dat ze niet meer loops is.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
ZomerStorm
Zeer actief

Bedankt voor de antwoorden. Ik dacht het zelf ook al, maar wat bevestiging kan geen kwaad. Dan gaat ze zaterdag gewoon weer lekker mee naar de cursus en mag ze weer los. :balon:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”