Loek schreef:Gos schreef:Knap dat jet het zo uitgebreid uit de doeken hebt gedaan en je niks aantrekt van het geroddel. Waren maar meer fokkers zo open, dan zou het wantrouwen misschien ook minder worden....
Dat vind ik ook
Maar toch heb ik een vraag en dat bedoel ik niet verkeerd, je geeft aan dat je een reserve reu hebt moeten gebruiken omdat Medusa te dominant was. Kan het niet zo zijn dat de natuur dit gewoon bepaald heeft zo en dat je dus eigenlijk in dit soort gevallen niet moet fokken.
Het is gewoon een natuurlijke dekking geweest, dus geen KI oid, enkel met een korfje om, maar dat doe ik altijd. Ze accepteerde de "reserve" reu (keuze voor de toekomst) ook niet direct, maar wel toen hij echt klemde & al voor t penetreren.
Eerdere nest van haar was precies zo, eerste keus was na afsnauwen direct voorgoed interesse kwijt, tweede keus "keek er doorheen" & accepteerde geen gezeur van haar, waardoor zij hem accepteerde (in dat geval was ik er niet eens kort bij omdat de reu dat niet accepteerde, de reu eigenaar was toen dus alleen met hun (ik achter t hek) & een "dwangdekking" alleen????)
Dit keer er wel bij gebleven, maar ook niets gedwongen, enkel afgedwongen door de reu.
KI begin ik idd niet aan.