Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond bij supermarkt achterlaten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Re: Hond bij supermarkt achterlaten

Ongelezen bericht door Gaia »

Gollum schreef:Ik doe het alleen waar ik ze kan zien en wat ook leuk voor ze is. Zo zitten ze keurig voor het raam van de visboer met hun allerliefste blik want ze weten dat hij altijd even naar buiten komt om ze een visvinger te geven :mann:
Sinds de visboer weg is bij de pomp, heb ik ook geen hond meer die plots bij de visboer staat. Nu rent ze er naartoe en staat ze wat beteuterd om haar heen te kijken.
Afbeelding
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

nusca schreef:
wenmart20 schreef:
Ik woon tegenover een winkelcentrum en zie het erg vaak dat honden vast gebonden worden buiten de winkel. en 90 % van die honden blaffen en janken gigantisch net zolang de eigenaar terug komt.
Dat inderdaad ook nog ja. Hier een paar die dat gerust een half uur blijven doen, baasje komt dan de winkel uit, loopt naar de volgende en zet de hond dan weer buiten vast voor een kwartier of langer.

Een keer het is met zo een eigenaar over gehad, ja ze hoopte dat het minder werd, haar vorige hond had er ook altijd zo een last van en ja hij moest het toch maar leren.

In de zomer hebben wij het hier gehad. Mevrouw ging gewoon uitgebreid haar wekelijkse boodschappen halen en hond zat vol in de zon buiten. We hebben die hond toen verplaatst naar de schaduw. En gewacht tot mevrouw buiten kwam.

En ook een keer een hond die gewoon al 45 minuten aan het janken was. Kwam ook een mevrouw op dr dooie gemakje naar buiten lopen. Was een stafford die buiten lag en die moest zich niet zo aanstellen. Ze kon dr niet thuis laten want de buren hadden last van dr. Voor de winkel lag ze ook maar ruim 45 minuten te janken , joelen en te blaffen.
Gewoon zielig vind ik dat bah
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Gollum schreef:Ik doe het alleen waar ik ze kan zien en wat ook leuk voor ze is. Zo zitten ze keurig voor het raam van de visboer met hun allerliefste blik want ze weten dat hij altijd even naar buiten komt om ze een visvinger te geven :mann:
Haha dat is hier dus bij de bakker en de slager.
Ze gaan alleen mee daar naartoe omdat ik ze dan kan zien door het grote raam en ze krijgen van de bakker altijd een snee brood en van de slager altijd een lap vlees, ik denk dat wel duidelijk is waar ze liever mee naartoe gaan :mann:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Gaia schreef:
Sinds de visboer weg is bij de pomp, heb ik ook geen hond meer die plots bij de visboer staat. Nu rent ze er naartoe en staat ze wat beteuterd om haar heen te kijken.
haha ja hier snappen ze niet dat de visboer dicht is op zondag. Staan ze voor de deur te snuffelen en naar mij te kijken :scratch:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Nanna schreef:
Gollum schreef: hier snappen ze niet dat de visboer dicht is op zondag. Staan ze voor de deur te snuffelen en naar mij te kijken :scratch:
Hèt bewijs dat honden atheïsten zijn :LOL:
haha wat kan hun het nou schelen of er een god is of niet, als ze maar te vreten krijgen :mrgreen:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt. Heel af en toe neem ik ze wel mee, bij koud weer en zonder zon, dan mag ze even in de auto blijven. Maar buiten vastzetten, nope. De enige winkel waar ze wel mee naar toe gaan is de dierenwinkel en de Boerenbond, kunnen ze mee naar binnen.
Poffertje
Actief
Mijn ras(sen): Boerenfox

Ongelezen bericht door Poffertje »

Voor een kleine boodschap zou ik het misschien wel doen, indien de hond het ook kan. Ik heb het een paar jaar geleden eens geprobeerd met de hond van mijn ouders. Die werd helemaal gek zodra hij doorhad dat hij daar echt moest blijven zitten en ik weg ging. Toen ben ik dus gewoon maar weer naar huis gegaan. Van de zomer ben ik met hem ook een ijsje gaan halen bij de snackbar. Hij moest buiten wachtten, maar kon mij gewoon zien dus kwam achter mij aan. Bevestigt weer dat ik hem niet alleen achter moet laten.
Voor diefstal ben ik hier dan nog minder bang, eerder voor de overlast die de hond veroorzaakt :mrgreen:
Afbeelding
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

Ik heb ook eens 1 van mijn honden aan de ingang ( er was daar een speciale plaats voor honden ) gelaten om snel een boodschap te doen . Sta ik aan de kassa, zie ik ineens een jonge man voorbij komen met.....mijn hond ! Ben als een gek naar buiten gelopen en heb de naam van mijn hond geroepen en het bevel gegeven dat ze naar mij moest komen : zij draaide zich om en kwam als een speer naar mij toegelopen . Die jongen schrok nogal en zette het op een lopen . Ik had het geluk, dat een paar mensen hem tegen konden houden . Op aanraden van verschillende mensen, heb ik toen de politie laten komen om een klacht neer te leggen . Die jongen kreeg een ferme uitbrander, maar ik ook : die politie vond het een stomme "zet" van me . Sindsdien heb ik nooit meer een hond aan een winkel achter gelaten .
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Nooit van m'n leven!

Ik wil haar nog wel eens paar minuutjes in de auto laten als ik ff geld moet pinnen ofzo maar dan sta ik op max 5 meter van de auto.

Bo zou het niet kunnen en ik zou het ook niet kunnen.

Er zijn gevallen waarbij ik het oké vindt dat mensen het doen, maar in de meete gevallen is het gewoon onverantwoord en dom.
mirretje
Zeer actief
Mijn ras(sen): een mechelse herder

Ongelezen bericht door mirretje »

ik zou de hond nooit buiten vast binden bij een winkel. Ben veel te bang dat ie wordt meegenomen. En ook al zou dat risico 0.01 procent zijn dan zou ik dat risico dus niet nemen. Het idee dat je buiten komt en je hond is pleite...ik zou helemaal gek worden denk ik. Dat dier betekend zoveel voor ons. Nee dan moet ie maar ff in de auto wachten ofzo maar nooit alleen buiten.
Oh wel bij de bakker hier in het dorp trouwens...dan zie ik hem zitten dus dat durf ik dan wel...
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Wij hebben dat vroeger met Mieska vaak gedaan maar goed dat was al weer heel wat jaren geleden. Met Kuda heb ik dat wel eens gedaan maar die ontsnapte dan uit haar halsband en kwam mij zoeken in de buurtsuper, dat was iets minder.

Dus wij doen dat nu ook gewoon niet meer.
Afbeelding
Afbeelding
Pallas
Zeer actief
Mijn ras(sen): op zoek!
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pallas »

ik heb het één keer gedaan, en werd toen gewaarschuwd door een buurtbewoner dat haar hond daar altijd door de jeugd gepest werd. Sindsdien dus nooit meer. Ik dank die mevrouw nog steeds, want ik had er gewoon nog nooit over nagedacht.

Overigens mogen hier bij de supermarkt geen honden naar binnen, maar worden kleine hondjes in het karretje van de supermarkt gewoon gedoogd. Dáár erger ik me dan weer aan: waarom zou mijn herder-x dan niet meemogen?

Toen ik nog bij de bakker werkte, was er een vrouw die haar hond buiten vastbond. Geen probleem, mevrouw is zo weer buiten en de hele pui is van glas, dus ze kan de hond continu zien. Alleen de hond blééf maar janken en joelen. Toen ze bij de kassa om een korstje brood voor de hond vroeg, heb ik toch maar eens opgemerkt dat ze het gedrag daarmee wel beloont en in stand houdt. Toen kreeg ik me toch zo'n zielige blik toegeworpen, wat weet zo'n arm bakkersmeisje daar nou van. Ik had uiteraard geen gelijk. haha, kan er nog om dubbelliggen!
JLPaco
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog

Ongelezen bericht door JLPaco »

Ik zou hem nooit buiten laten, ook met de angst dat ie weggehaald word, of er iets verkeerds mee word gedaan. Ik heb hem al een aantal keren meegenomen naar de supermarkt, en loop er gewoon lekker asociaal mee naar binnen.

1x commentaar gehad dat honden niet binnen mochten, ach dan til ik hem toch even op. :lol1: (nu dat nog kan) en de andere keren was het.... óóh.... wat een leuke hond!

Sturen ze me daar weg, dan maar geen boodschappen, no way dat die hond buiten blijft.
Sookie

Ongelezen bericht door Sookie »

Helaas hebben beide van mijn hondjes een trauma.

Dribbel een keertje aan een paal gezet, terwijl we de auto even gingen wassen, dus hij stond naast de auto.
Meneer ging achteruit lopen, en proberen om uit zijn tuigje te komen.
Zag hem, en gelijk van de paal af, en gewoon die riem vast gehouden, dat was geen probleem voor meneer.

Maar vooral de populaire honden worden vaak gestolen bij supermarkten en uit auto's.
Dus ook al zouden mijn honden het wel kunnen, zou ik het nooit doen.

Dribbel had ik vroeger wel eens in een wandelwagentje, vaak zonder gezeik van winkeleigenaar.
maar werd er toen toch wel op aangesproken, dat ook kleine hondjes niet de super in mochten.
Terwijl oude oma's met hun kleine hondje in hun rollator wel gewoon mogen

vind ook dat er geen onderscheid gemaakt mag worden, tussen grote en kleine honden.
Maar wat is nu erger in een supermarkt? een hond of een jankend kind wat geen snoepje mag?
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Ik doe het misschien een of twee keer per jaar, als het echt niet anders kan.
Maar dan eigenlijk alleen als mijn dochter van 10 meegaat en er even bij blijft.
Ik zet hem dan ook meestal achter het fietsenrek weg, dus zeker niet bij de ingang.
Je weet maar nooit wat iemand doet en al zeker niet als er een andere hond voorbij zou komen.
Daar ben ik eigenlijk banger voor dan dat ze hem meenemen, denk niet dat die dat snel laat doen.....

Kan me voorstellen dat iemand of een zwerver een hond steelt bij een supermark en hem dan met een zielig verhaaltje weet te verkopen aan de een of andere naieveling.
Nee ik doe het liever niet.
Afbeelding
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

moosje schreef:Ik doe het niet. Waarom? Omdat jan en alleman aan je hond kan zitten, ze kunnen hem/haar voeren, ook dingen die niet goed voor je hond zijn, de hond kan in paniek raken, kan door kinderen getreiterd worden (ook door volwassenen), en waarschijnlijk vind je hond er niets aan ook.
Dit dus. :E:
Waarom zou je dan nu willen?
Als de hond bijt ben jij de veranwoordelijke en ze hebben nog gelijk ook.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik durf het niet. Ze mogen weleens mee naar de bakker of slager, maar dan heb ik zicht op ze.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

sinds ik in de supermarkt bij de kassa stond en buiten een border aan het wachten was.
een klein meisje was aan het spelen en viel nijdig op haar knie, bloeden natuurlijk.
huilend naar mamma met de mededeling dat "hondje het gedaan had".
er werd een agent gebeld, ik ben naar buiten gelopen en heb het opgehelderd omdat ik
het had gezien, maar ik was wel de enige.
wat als ik nou ook niks had gezien?
je moet er toch niet aan denken, kreeg een bedankje van de eigenaar van de hond. :ok:
die was natuurlijk flink geschrokken en had het niet gezien, dus wat geloof je dan? :(:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik woon in Amsterdam Centrum (in een best nette buurt) en hier is laatst een hondje gestolen. Ik zal nog eens navragen wat voor ras het ook alweer was.

Ik was me druk aan het maken over het feit of mijn hondje het ooit zou accepteren 'achtergelaten' te worden bij de ingang van de winkel als ik naar binnen ging. Maar nu heb ik een mooi excuus om er nooit aan te beginnen. Moet er niet aan denken zeg, dat mijn hondje ineens weg zou zijn. Echt heel erg voor die mensen die het is overkomen.
Dirkje
Actief
Mijn ras(sen): x American Staffordshire Terriër
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Dirkje »

Ik heb Dirkje 2 keer mee gehad naar de supermarkt, dan ben ik misschien 2 minuten binnen.
Neem hem daar niet bewust mee heen, maar echt van harte laten zitten doe ik niet, ik race door de winkel en houd hem via de ramen in de gaten :80:
Groetjes
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Ik neem Kira alleen mee als ze ergens mee naar binnen mag. Buiten laten zitten hoef ik niet eens te doen, want dan wordt alles bij elkaar geblaft.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

In mijn buurtje waar ik eerst woonde deed ik het wel.
Want daar stond een hele aardige straatkrantverkoper voor de deur die altijd op de honden paste, volgens mij verdiende hij daar meer mee dan met z'n krantjes :D
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

mijn honden vinden het fijn boodschappen doen, ze wachten dan in de auto. Ik zou ze nooit aan een lijn voor de supermarkt of zoiets vastleggen. Moet er niet aan denken wat er allemaal kan gebeuren
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Cleva schreef:
Je wordt hooguit van tierquälerei beticht als het een beetje miezert, want dat vinden ze hier van alles wat niet op een zijden kussentje licht te vreten, maar goed.
:LOL:

Nee, ik neem Nick nooit mee naar de winkels.
Nergens voor nodig. :wink:
Afbeelding
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Ik heb in lang vervlogen tijden mijn allerliefste bouvier een keer buiten gelaten, echt een drop van een hond, opeens een gegil mijn hond had gehapt naar een kind, later hoorde ik dat 2 jongetjes haar hadden geplaagd met een stok!!!!
Dus nooit weer!!!!
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Deed het ook nog wel eens hoor, met 1 hond als ik even snel een boodschap deed waar ik de hond in het zicht had en ook direct naar buiten kon als ik zag dat er wat mis kon gaan.
Met 2 honden overigens ook nog wel eens gedaan bij een apotheek, uit het centrum. Of even bestellen bij een afhaal, verder wandelen en na een 20 minuten het eten op te halen.
Bang voor jatten ben ik niet. Bang voor getreiter wel. Braaf blijven liggen kunnen ze best, maar honden aan een flex op afliggende honden laten afgaan heb ik gezien, kindjes die eropafgaan ook, de meesten zijn best wel lief, maar je hebt er ook treiterkoppen tussen zitten. Niet bij mijn eigen honden meegemaakt dat laatste, dat wel gezien bij andermans hond die bij de supermarkt lag. Dat wil je je hond niet aandoen.
Voorheen was ik er makkelijk in, even afleggen, snel naar binnen. De honden hebben er geen problemen mee. Voorbijgangers lijken vaak een hond niet met rust te kunnen laten. Dát maakt dat ik mijn honden niet meer even uit zicht laat wachten ook al kunnen ze dat prima.
Leonie.
Zeer actief

Cleva schreef:Het hondje van mensen die hem middenin amsterdam alleen laten wordt gered, niet gejat.
Nalatigheid beperkt zich echt niet tot het achterlijke voorbeeld van een hondje tussen de junks, brommers en dronken toeristen.
Ik weet niet wat voor beeld jij van 'middenin Amsterdam' hebt, maar het is hier best dorps hoor. Ik zou zelf zoiets nooit verwachten (dat hier een hondje zomaar gestolen wordt). Ik denk niet dat veel mensen het met je eens zijn dat het 'nalatigheid' is, om je hondje even in Albert Heijn vast te leggen als je een boodschap haalt.
Floortje schreef:Want daar stond een hele aardige straatkrantverkoper voor de deur die altijd op de honden paste, volgens mij verdiende hij daar meer mee dan met z'n krantjes :D
Wat leuk :D
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Moest aan dit topic denken vanmiddag bij Albert Heyn.
Stond een beagle buiten met zoń schorre bloedhondenblaf, kwam een moeder met een peuter naar buiten, die kon het kind net wegtrekken.
Ik vind shoppen bij AH een feestje, dus neem daar de tijd voor.
Hondeneigenaar blijkbaar ook, want na een half uur hoorde ik het beestje nog.
Toen werd het stil, maar toen ik buiten kwam zag ik dat dit kwam door een lief meisje van een jaar of twaalf dat met het hondje stond te knuffen en iedereen die buiten kwam hoopvol aankeek.
Ik zou het niet kunnen verdragen om langer dan een paar minuutjes binnen te zijn als ik mijn hond zo hoorde blaffen.
Leonie.
Zeer actief

Ik weet niet of het zin heeft om te reageren, maar hier in de buurt kent iedereen elkaar en is het erg gezellig. Op straat maakt iedereen een praatje. Dat noem ik dorps. Jammer dat jij het zo anders hebt ervaren. Als ik je berichten lees denk ik dat het misschien komt omdat je zelf ook niet de vriendelijkste bent, maar die mening zal denk ik ook niet op prijs gesteld worden :lol1:
Mina2006
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)

Ongelezen bericht door Mina2006 »

Elke grote stad heeft zo z'n dorp met hun dorpsgevoel zoals Leonie aangeeft.

Leonie. schreef:Ik weet niet of het zin heeft om te reageren, maar hier in de buurt kent iedereen elkaar en is het erg gezellig. Op straat maakt iedereen een praatje. Dat noem ik dorps. Jammer dat jij het zo anders hebt ervaren. Als ik je berichten lees denk ik dat het misschien komt omdat je zelf ook niet de vriendelijkste bent, maar die mening zal denk ik ook niet op prijs gesteld worden :lol1:
Heerlijk joh, lekker dorps gevoel. Dat heb ik hier ook (Julianadorp) al ken ik nog niet veel mensen omdat ik hier pas woon. Dat maakt het ''hond bij de supermarkt achterlaten'' voor een korte tijd wel wat makkelijker, dan dat je midden in het centrum je boodschappen moet halen.
Afbeelding

9,5 jaar
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”