Wat doen jullie als je gaat kamperen bij minder dan snikhete temperaturen? Warme mand, stoffen reisbench? Sokjes om de scherpe nagels en lekker in bed

Moderator: moderatorteam
Mijn god, kamperen bij -10....Pallas schreef:...Temperaturen 's nachts van -10....
Het kan nog erger,'n nachtje slapen in 'n tipi ( met houtkacheltje dan wel weer) in 'n prachtig besneeuwd bos bij 'n temperatuur van - 23Canidae schreef:Mijn god, kamperen bij -10....Pallas schreef:...Temperaturen 's nachts van -10....
Sorry, ik win: -24 in een open Dug-out op een besneeuwd veld. Zonder tent of zeiltje, gewoon in de open lucht. (gekke scouts...)Hamilton schreef:Het kan nog erger,'n nachtje slapen in 'n tipi ( met houtkacheltje dan wel weer) in 'n prachtig besneeuwd bos bij 'n temperatuur van - 23Canidae schreef:Mijn god, kamperen bij -10....Pallas schreef:...Temperaturen 's nachts van -10....
Brbrbr dat is voor mij toch wel een grensPallas schreef:
Sorry, ik win: -24 in een open Dug-out op een besneeuwd veld. Zonder tent of zeiltje, gewoon in de open lucht. (gekke scouts...)
Maar toen was de hond niet mee.
Mijn punt is: kijk wat je hond zelf aangeeft, die hebben het vaak eerder te warm dan te koud.
Nog een handige tip: zo'n reddingsdeken (aluminium-achtig geval) onder de mat van je hond leggen. Houdt heel veel kou tegen en reflecteert de warmte van je hond.
Kells schreef:Heerlijk! Hebben we ook al eens gedaan op de camping in Dorothea. In de late zomer!Hamilton schreef:Het kan nog erger,'n nachtje slapen in 'n tipi ( met houtkacheltje dan wel weer) in 'n prachtig besneeuwd bos bij 'n temperatuur van - 23Canidae schreef:Mijn god, kamperen bij -10....Pallas schreef:...Temperaturen 's nachts van -10....
Met die oude nederzetting onderaan de kampeerplaats?Kells schreef:bedoelde Vilhelmina.
Het compliment wordt gewaardeerdNanna schreef: Dat laat ik mooi over aan onbeschaafde grasvretende hottentotten.
Precies! Dat je niet met je pleerol onder je arm naar een wc hoeft door vochtig gras...Nanna schreef:Ik ook niet. Dat laat ik mooi over aan onbeschaafde grasvretende hottentotten.Frenk schreef:Ik krampeer gewoon niet
Geef mij maar een huisje met stromend warm en koud waterEn O goden zij gedankt, een eigen pleetje
En een keukentje waar ik kan redderen.
Geneugten waar de moderne mensch niet zonder kán.
Oh maar zo bedoel ik het ook. Als de omgeving bijzonderder is telt dat ook.Nanna schreef:Nou, het huisje op Terschelling is minder dan mijn eigen huisFrenk schreef:Als ik m'n goeie geld uitgeef aan een vakantie, dan ga ik niet ergens zitten waar het minder is dan in mijn eigen huis. Dan kan ik beter thuisblijven
Maar allé, de omgeving maakt alles goed.
okKells schreef:Foutje! Ik schreef Dorothea, maar bedoelde Vilhelmina.Hamilton schreef:Kells schreef:Heerlijk! Hebben we ook al eens gedaan op de camping in Dorothea. In de late zomer!Hamilton schreef: Het kan nog erger,'n nachtje slapen in 'n tipi ( met houtkacheltje dan wel weer) in 'n prachtig besneeuwd bos bij 'n temperatuur van - 23![]()
die aan dat grote meer?
Exact.Nanna schreef:Maar de omgeving is nooit zo bijzonder dat het een overnachten op een camping rechtvaardigtFrenk schreef: Oh maar zo bedoel ik het ook. Als de omgeving bijzonderder is telt dat ook.
Frenk schreef:Als ik m'n goeie geld uitgeef aan een vakantie, dan ga ik niet ergens zitten waar het minder is dan in mijn eigen huis. Dan kan ik beter thuisblijven
Niks lekkerders dan met een koude neus je campingbedje instappen. Uiteraard met de natte neuzen om je heen om je warm te houden. Ega houdt niet zo heel erg van kamperen, dus meestal doe ik dat alleen. Op hondenweekendjes. Ik alleen 's nachts met de dames en een stoffen doekje tussen ons en de natuur in. Oef, gelukkiger kun je me bijna niet krijgenLothian schreef:Vorig jaar heb ik voor het eerst gekampeerd met hond, en aangezien ik het 's nachts koud had maakte ik me zorgen dat het in de voortent op een dekentje al helemaal koud zou zijn. Dus hop met z'n drieen in de binnententmaar die scherpe nagels rondom de opblaasmatjes vond ik ook maar spannend
![]()
Wat doen jullie als je gaat kamperen bij minder dan snikhete temperaturen? Warme mand, stoffen reisbench? Sokjes om de scherpe nagels en lekker in bedof zal ik toch aan de hondenkleding moeten? Of, laatste optie, moet ik me niet zo vreselijk aanstellen en houdt een kortstokhaar bejaard maar topfit herdertje zichzelf wel warm?
Ik ga liever gewoon ergens op vakantie wat niet heel veel meer kost dan wonen in mijn eigen huis (de kost betaal ik overal, de benzine is extra) maar wat nog steeds helemaal mijn eigen bed en mijn eigen dekbed en mijn eigen bedoeninkje is.Frenk schreef:Als ik m'n goeie geld uitgeef aan een vakantie, dan ga ik niet ergens zitten waar het minder is dan in mijn eigen huis. Dan kan ik beter thuisblijven
TS had het over een bejaard Herder-bekkie toch? Dat was mijn "ook"Nanna schreef:ook?Marion. schreef: En mijn Goldens zijn inmiddels ook 12,5 en 10,5. Dus ook al best bejaard te noemen
Ik kan het huisje zelfs wel kópen, denk ikKells schreef:Nanna schreef:Kells schreef: ook al kunnen wij dat betalen.![]()
![]()