Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond bij supermarkt achterlaten
Moderator: moderatorteam
-
Roo
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Hond bij supermarkt achterlaten
Ik laat de hond wel wachten bij o.a de supermarkt. Hij zal niet met een vreemde meelopen, en ook niks eetbaars van een vreemde aannemen. Vreemde honden en mensen negeert hij als hij zit te wachten. Ik laat hem meestal ergens wachten waar hij rustig kan zitten, dus niet midden op de stoep of voor de deur. Als iemand hem dan toch ooit zo weet te tergen dat hij iets doet, ja dat risico neem ik dan maar. Het is niet zo dat ik de hond meeneem voor boodschappen, maar wij wonen ergens waarbij we regelmatig het uitlaten combineren met boodschappen of bij familie op bezoek gaan.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
En de mijne.renee-uk schreef:dit dus, het zouden letterlijk mijn woorden kunnen zijnmalinois schreef:Geen haar op mijn hoofd... nooit dus... Boodschappen doen en honden uitlaten zijn hier 2 totaal verschillende dingen die ik niet eens zou willen combineren.
Ik neem Otto of Jet wel eens mee als ik sigaretten ga halen of naar de bouwmarkt ga (daar verkopen ze ook dierenspul), maar daar mogen ze mee naar binnen. Jet vindt shoppen wel grappig

Groetjes,
Sandra
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- Aantal honden: 2
Ik neem ze regelmatig mee, maar ik verlies ze niet uit het zicht.
Bij winkels met een open gevel ( de bakker ) zet ik ze wel eens even vast, maar dan zitten ze ook zo dat ik ze kan zien.
Ik zou ze nooit bij de supermarkt buiten laten zitten en zelf boodschappen gaan doen.
Bij de winkels waar ze geen levensmiddelen verkopen neem ik ze mee de winkel in. Hier op het dorp mag dat ook.
Bij winkels met een open gevel ( de bakker ) zet ik ze wel eens even vast, maar dan zitten ze ook zo dat ik ze kan zien.
Ik zou ze nooit bij de supermarkt buiten laten zitten en zelf boodschappen gaan doen.
Bij de winkels waar ze geen levensmiddelen verkopen neem ik ze mee de winkel in. Hier op het dorp mag dat ook.
- Mina2006
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
Ikzelf zou het nooit doen, maar misschien komt dat omdat ik al panisch word bij het idee dat iemand mijn hondje mee zou kúnnen nemen. Gisteren liep ik toevallig met Mina langs de supermarkt en ik had wel wat nodig, maar ben later op de middag gewoon nog een keer gegaan, zonder Mina. Je weet het nooit tegenwoordig, inderdaad zoals al is aangegeven kunnen er dingen worden gevoerd en de hond kan worden geplaagd/gepest. Het idee alleen al.. 

9,5 jaar
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik doe het ook niet. Een keer stond ik voor de dilemma, ik moest toen echt iets hebben.
Supermarkt is aan het eind van de straat. Ben er heen gelopen met Figo. Stond voor de winkel, beetje zo van zal ik nou wel, zal ik nou niet.
Dacht als ik nou wacht tot er niemand meer bij de kassa staat, kan ik binnen 2 minuten weer buiten staan.
Maar nee. Toch niet gedaan, ben er nog wel even blijven staan met hem. Omdat ik er toch al stond, en dat op zich wel een goede oefening was voor hem.
Wachten.
Vervolgens met Figo bij zus aangebeld, aan de andere kant van het dorp.
Supermarkt is aan het eind van de straat. Ben er heen gelopen met Figo. Stond voor de winkel, beetje zo van zal ik nou wel, zal ik nou niet.
Dacht als ik nou wacht tot er niemand meer bij de kassa staat, kan ik binnen 2 minuten weer buiten staan.
Maar nee. Toch niet gedaan, ben er nog wel even blijven staan met hem. Omdat ik er toch al stond, en dat op zich wel een goede oefening was voor hem.
Wachten.
Vervolgens met Figo bij zus aangebeld, aan de andere kant van het dorp.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Buiten mijn eigen gedachten hier over, werden wij hier op onze pupcursus ook nog eens op geattendeerd.
Dat er mensen zijn die honden meenemen. Dat vond ik wel goed. Was geen opgelegd iets, maar meer van..neem dit even mee in je gedachten.
Dat er mensen zijn die honden meenemen. Dat vond ik wel goed. Was geen opgelegd iets, maar meer van..neem dit even mee in je gedachten.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Heb het ooit een keer gedaan maar had geen rust in mijn lijf mijn eerste Pinscher was nou niet zo lieverdje dus was als de dood dat een kind haar wilde aaien. Vanaf toen nooit meer een hond meegenomen alleen naar de benzinepomp want daar mogen ze mee naar binnen, maar daar kom ik zelden alleen als ik ineens verschrikkelijke trek krijg in een paar dropjes.
Jarah zou ik nu ook wel rustig achter kunnen laten bij een winkel dat is zo schatje, maar Tama en Nikkie kan niet Tama houdt er helemaal niet van als iemand haar wil aaien en Nikkie moet het echt zien dat ze haar willen aaien anders kan ze weleens uitvallen. Dus nee om de mensen te beschermen neem ik geen honden mee als ik ga winkelen.
Jarah zou ik nu ook wel rustig achter kunnen laten bij een winkel dat is zo schatje, maar Tama en Nikkie kan niet Tama houdt er helemaal niet van als iemand haar wil aaien en Nikkie moet het echt zien dat ze haar willen aaien anders kan ze weleens uitvallen. Dus nee om de mensen te beschermen neem ik geen honden mee als ik ga winkelen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Boomer gaat 2 dagen per week mee naar de creche, Elyna halen/brengen en blijft dan los voor de crèche wachten.
Hij blijft daar ook echt pal voor de deur wachten, hij gaat aan de kant als er iemand in of uit wil, maar gaat dan weer terug naar zijn plek.
Komt er een kat voorbij? Hij kijkt alleen even, draait weer naar de deur en als ik naar buiten kom en hem begroet heb, schiet hij 30 meter de richting op waar de kat gegaan is, al is het 5 min. geleden. Dat heb ik een paar keer zien gebeuren, dus ik weet dat hij blijft.
Elyna wordt 3, dus dit gaat al bijna 3 jaar zo en zeer regelmatig vraag ik ouders bij de crèche of ze het vervelend vinden dat hij daar wacht.
Niemand heeft last van hem, ook niet de mensen waarvan ik vermoed dat ze honden niet prettig vinden.
Daarnaast gaat hij wel eens mee naar 1 supermarkt, daar wacht hij ook los buiten. Daar is een straatkrantverkoper, die een beetje oplet in de zin van wat er gebeurt.
Boomer zoekt geen contact met andere honden, aaien ondergaat hij en vind hij prima, maar zoekt hij niet op. Eten neemt hij niet aan, ook niet als ik erbij ben.
Ik heb te weinig tijd om alles gescheiden te doen en los daarvan, ik vind dat Boomer al genoeg alleen zit. Niet iedere week, maar er zijn weken dat hij 2 of max. 3 volle dagen alleen thuis zit. Ik werk 3 dagen, man werkt fulltime en onregelmatig.
Boomer vind het heel erg leuk om mee te gaan, want hij kan vrijwel overal los lopen en op de terugweg lopen we ook nog eens door een park 9 van de 10 keer.
Dit deed ik allemaal niet toen hij jonger was, omdat het toen niet nodig was. Als ik nu alles met de auto zou doen, zou ik het ook niet nodig vinden, maar ik wil niet alles met de auto doen, als het ook lopend of met de fiets kan.
Met een andere hond zou ik het ook niet zo snel doen.
Overigens gaat hij ook wel mee naar de stad, als ik winkels inga waarvan ik weet dat hij erin mag. Hij vind dat leuk, we lopen erheen door losloopgebied en in de stad is ook genoeg te snuffelen. Voor Boomer is alles goed, als hij maar mee mag. En ga ik onverwachts een winkel in waar hij niet in mag? Hij blijft los voor de deur zitten en zelfs als ik uit de winkel kom en hem roep, blijft hij nog zitten tot ik hem ophaal. Dat doet hij al jaren zo en ik vind het helemaal prima
Hij blijft daar ook echt pal voor de deur wachten, hij gaat aan de kant als er iemand in of uit wil, maar gaat dan weer terug naar zijn plek.
Komt er een kat voorbij? Hij kijkt alleen even, draait weer naar de deur en als ik naar buiten kom en hem begroet heb, schiet hij 30 meter de richting op waar de kat gegaan is, al is het 5 min. geleden. Dat heb ik een paar keer zien gebeuren, dus ik weet dat hij blijft.
Elyna wordt 3, dus dit gaat al bijna 3 jaar zo en zeer regelmatig vraag ik ouders bij de crèche of ze het vervelend vinden dat hij daar wacht.
Niemand heeft last van hem, ook niet de mensen waarvan ik vermoed dat ze honden niet prettig vinden.
Daarnaast gaat hij wel eens mee naar 1 supermarkt, daar wacht hij ook los buiten. Daar is een straatkrantverkoper, die een beetje oplet in de zin van wat er gebeurt.
Boomer zoekt geen contact met andere honden, aaien ondergaat hij en vind hij prima, maar zoekt hij niet op. Eten neemt hij niet aan, ook niet als ik erbij ben.
Ik heb te weinig tijd om alles gescheiden te doen en los daarvan, ik vind dat Boomer al genoeg alleen zit. Niet iedere week, maar er zijn weken dat hij 2 of max. 3 volle dagen alleen thuis zit. Ik werk 3 dagen, man werkt fulltime en onregelmatig.
Boomer vind het heel erg leuk om mee te gaan, want hij kan vrijwel overal los lopen en op de terugweg lopen we ook nog eens door een park 9 van de 10 keer.
Dit deed ik allemaal niet toen hij jonger was, omdat het toen niet nodig was. Als ik nu alles met de auto zou doen, zou ik het ook niet nodig vinden, maar ik wil niet alles met de auto doen, als het ook lopend of met de fiets kan.
Met een andere hond zou ik het ook niet zo snel doen.
Overigens gaat hij ook wel mee naar de stad, als ik winkels inga waarvan ik weet dat hij erin mag. Hij vind dat leuk, we lopen erheen door losloopgebied en in de stad is ook genoeg te snuffelen. Voor Boomer is alles goed, als hij maar mee mag. En ga ik onverwachts een winkel in waar hij niet in mag? Hij blijft los voor de deur zitten en zelfs als ik uit de winkel kom en hem roep, blijft hij nog zitten tot ik hem ophaal. Dat doet hij al jaren zo en ik vind het helemaal prima
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Hey wat een goed idee. Er staat hier ook regelmatig een Roemeen met een accordeon waar ik regelmatig een praatje mee maak. Ik zou hem ook kunnen vragen om even op mijn hond te passen. Als hij daar een euro mee verdient, heeft ie voor dat kwartiertje meer inkomsten dan wanneer hij herrie maakt op die trekzak.M@rleen schreef: Daarnaast gaat hij wel eens mee naar 1 supermarkt, daar wacht hij ook los buiten. Daar is een straatkrantverkoper, die een beetje oplet in de zin van wat er gebeurt.

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Vroeger deed ik het wel maar zou het nu nooit meer doen.Ik hoorde over honden die gestolen werden en dan als oefenmateriaal dienen voor vechthonden,misschien een fabel maar het zal toch maar gebeuren 

- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
In mijn vorige dorp deed ik het wel.
Kees ging dan op de fiets mee naar de paarden. Op de heen -of terugweg gingen we dan even naar de bakker of de Bruna oid.
Ik heb dus wel een heel aaibare hond, maar ik vertrouwde ook op de winkeliers. Ze kenden mij en mij hond, ik denk dat wel zou opvallen als iemand hem mee had genomen.
Voor de supermarkt achterlaten deed ik niet. Dan was ik te lang in de winkel.
Kees ging dan op de fiets mee naar de paarden. Op de heen -of terugweg gingen we dan even naar de bakker of de Bruna oid.
Ik heb dus wel een heel aaibare hond, maar ik vertrouwde ook op de winkeliers. Ze kenden mij en mij hond, ik denk dat wel zou opvallen als iemand hem mee had genomen.
Voor de supermarkt achterlaten deed ik niet. Dan was ik te lang in de winkel.
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt...
Als ik boodschappen moet doen blijven ze lekker thuis dan kan er ook niks gebeuren.
Als ik boodschappen moet doen blijven ze lekker thuis dan kan er ook niks gebeuren.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Ik neem ze niet meer mee. Mijn dochter nam Gipsy, onze bordeauxdog wel eens mee en zette haar vast aan het fietsenrek, niemand die zijn fiets er nog durfde te stallen zo lang zij daar zat. Ik zelf had een keer mijn cairn buiten het warenhuis/postkantoor vast gezet. Kom ik weer buiten, weg Gizmo. Zie ik in de verte het autistisch zoontje van de eigenaren van het warenhuis met Gizmo lopen, ik kon er wel om lachen. Maar ik besefte wel hoe snel een hond in een auto kan worden meegenomen, ik neem ze nu nooit meer mee.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- h a n s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastin Espanol
Persoonlijk vind ik dat het wèl goed te combineren is, maar er is natuurlijk verschil tussen 'boodschappen doen' en 'even een boodschapje doen'.malinois schreef:Geen haar op mijn hoofd... nooit dus... Boodschappen doen en honden uitlaten zijn hier 2 totaal verschillende dingen die ik niet eens zou willen combineren.
Als ik een half uur in de supermarkt bezig ben; dan niet, maar even een pak melk halen of zo? Ja hoor.
Uiteraard is de buurt waar je woont, de soort hond en de plek waar je je hond(en) kan laten wachten erg belangrijk.
Als ik bij ons de supermarkt in loop en nadat ik gepakt heb wat ik moet hebben bij de kassa in de rij ga staan dan kan ik ze al weer zien en zij mij ook.
Natuurlijk zijn hier risico's aan verbonden, dat ontken ik ook niet, maar met een hond de straat op gaan is sowieso een risico. (en dan heb ik ze eigenlijk altijd aan de lijn)
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Ik vind het echt onzin om je hond buiten te laten zitten.
Totaal vreemde omgeving en wordt daar ineens achter gelaten.
Daarbij wat al eerder is genoemd. Pesterijen , voeren , eventueel meenemen. Daarbij loslopende andere honden die jouw hond aan kunnen gaan vallen.
En de eventuele overlast die ze veroorzaken bij andere mensen.
Ik woon tegenover een winkelcentrum en zie het erg vaak dat honden vast gebonden worden buiten de winkel. en 90 % van die honden blaffen en janken gigantisch net zolang de eigenaar terug komt.
Ik vind het gewoon zielig. Ik loop wel even op en neer en laat echt mijn hond niet vast zitten bij de winkel.
Ik laat ze liever in een vertrouwde omgeving achter.
Totaal vreemde omgeving en wordt daar ineens achter gelaten.
Daarbij wat al eerder is genoemd. Pesterijen , voeren , eventueel meenemen. Daarbij loslopende andere honden die jouw hond aan kunnen gaan vallen.
En de eventuele overlast die ze veroorzaken bij andere mensen.
Ik woon tegenover een winkelcentrum en zie het erg vaak dat honden vast gebonden worden buiten de winkel. en 90 % van die honden blaffen en janken gigantisch net zolang de eigenaar terug komt.
Ik vind het gewoon zielig. Ik loop wel even op en neer en laat echt mijn hond niet vast zitten bij de winkel.
Ik laat ze liever in een vertrouwde omgeving achter.

- ZomerStorm
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Akita, Akita
Ik zou mijn hond absoluut nooit alleen buiten de winkel laten. Veel mensen vinden haar aaibaar en leuk en ik wil niet dat mensen aan haar gaan zitten terwijl ik weg ben. Ook kan ze behoorlijk onzeker zijn als ze zonder ons is. Ik zou niet willen dat iemand haar mee zou nemen, of dat ze snapt naar iemand die te opdringerig is. Daarnaast zie ik er de lol voor de hond zelf niet van in. Heel af en toe mag ze mee naar het dorp of de stad, maar alleen als mijn vriend (of iemand anders die de hond kent) meegaat, waarbij ik of mijn vriend buiten de winkel samen met Zomer wacht.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
ik doe het niet, Pom is veel te schattig dus die wordt constant aangehaald en dat vindt ze nog leuk ook.. En als iemand haar mee wil nemen zal dat ook gerust gaan. Ik vind het gewoon niet prettigom haar onbeheerd achter te laten.
Wat ik weleens doe is als we terugkomen uit het bos, dat ik haar even in de auto laat en snel een paar boodschappen doe..
Wat ik weleens doe is als we terugkomen uit het bos, dat ik haar even in de auto laat en snel een paar boodschappen doe..
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Nooit... echt nooit..... peins er niet eens over... de gedachte eraan vind ik al idioot....er worden mij teveel honden gestolen en los geknipt voor de lol.... snap niet dat iemand dat zou willen ook, is vragen om ellende.... en dan achteraf niet huilen he 
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Ik zou het nooit doen.. sowieso zijn onze honden er niet geschikt voor, maar als ze dat wel waren zou ik het nog niet doen.
Je weet nooit wat mensen in hun hoofd halen.
Je weet nooit wat mensen in hun hoofd halen.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
edit - dubbel met vertraging :S
Laatst gewijzigd door sbientje op 13 mar 2013 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Shib gaat regelmatig mee naar t winkelcentrumpje hier vlakbij. Eerst de groenteboer, daar mag hij mee naar binnen en krijgt knuffels en koekjes. Dan naar de bakker, blijft hij buiten in het zicht wachten. En dan als laatst mee naar het sigarettenwinkeltje, mag hij mee en krijgt hij een halve koekjespot, omdat ze daar helemaal gek op m zijn. Ik kreeg laatst zelfs bijna niks mee omdat ik Shib niet bij had 

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- SimoneV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Contacteer:
Die van mij zullen niet zo gauw gestolen worden, de oudste valt uit als mensen haar willen benaderen dus waarschijnlijk laten ze haar wel zitten. Dat is ook meteen de reden dat ik ze niet zonder toezicht ergens laat zitten, zo'n uitvallende hond hou je lekker bij je 
- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
Dat inderdaad ook nog ja. Hier een paar die dat gerust een half uur blijven doen, baasje komt dan de winkel uit, loopt naar de volgende en zet de hond dan weer buiten vast voor een kwartier of langer.wenmart20 schreef:
Een keer het is met zo een eigenaar over gehad, ja ze hoopte dat het minder werd, haar vorige hond had er ook altijd zo een last van en ja hij moest het toch maar leren.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Fijn, weet ik een manier om van mijn lastige berner af te komen! 
- Mina2006
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
Geef maar aan waar en wanneer dan haal ik hem wel opkooi schreef:Fijn, weet ik een manier om van mijn lastige berner af te komen!

9,5 jaar
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
als ik naar het plein moet waar de grote supermarkten zijn gaan mijn honden nooit mee. moet ik even bij een buurtwinkel zijn blijven ze netjes buiten staan in het zicht.
ellen
ellen
-
Muk
Ik neem mijn hond nooit meenaar de winkel, het risico is gewoon te groot dat er iets gebeurt met je hond. Ik heb vaak genoeg treiterende kinderen weggestuurd bij andermans honden, ik zou het mij nooit vergeven als er iets gebeurt met mijn hond.
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
Tsja, ik woon in Amsterdam Nieuw West en ik heb een Duitse Herder. Een over-sociale, vreselijk gehoorzame, voor veel mensen eng eruit ziende Duitse Herder. Ik doe het wel. Ook als ik wekelijkse boodschappen moet doen, of als ik een boodschapje moet halen. Bakker, slager, boekenwinkel en bibliotheek, hond er voor en niemand die er aanzit, bij komt of naar wijst. Dit omdat de meeste mensen haar hier gewoon te eng vinden. Bij de Dekamarkt zet ik haar aan een boom houdt de bloemenjongen waar ik regelmatig even een blommetje haal het keurig in de gate.
Had ik geen sociale hond gehad, had ik het niet gedaan. Kan ik mijn hond niet zien, zorg ik dat iemand de hond in gate houdt. Mijn hond krijg je niet weg, tenzij Gaia je kent en toch blijft ze vreselijk sociaal. Enige incident wat ik in mijn 29 jarige bestaan ooit gehad heb hiermee is dat ik laatst per ongeluk met de trolly over d'r poot heen reed in een momentje dom van beide kanten.
Had ik geen sociale hond gehad, had ik het niet gedaan. Kan ik mijn hond niet zien, zorg ik dat iemand de hond in gate houdt. Mijn hond krijg je niet weg, tenzij Gaia je kent en toch blijft ze vreselijk sociaal. Enige incident wat ik in mijn 29 jarige bestaan ooit gehad heb hiermee is dat ik laatst per ongeluk met de trolly over d'r poot heen reed in een momentje dom van beide kanten.

- Ingding
- Zeer actief
Ik doe het niet, simpelweg omdat ik haar niet vertrouw met vreemden als ik er niet bij ben.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik doe het alleen waar ik ze kan zien en wat ook leuk voor ze is. Zo zitten ze keurig voor het raam van de visboer met hun allerliefste blik want ze weten dat hij altijd even naar buiten komt om ze een visvinger te geven