Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heerst er iets?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Kat1
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita
Aantal honden: 1

Heerst er iets?

Ongelezen bericht door Kat1 »

Aiko heeft al een paar dagen wat klachten. Niet ernstig genoeg om naar de dierenarts te gaan, maar wel om er even wat alerter op te zijn.

Hij heeft een paar dagen geleden flinke diarree gehad, nu begint het weer een beetje bij te trekken, maar zijn ontlasting is nog wat brijerig. Hij heeft niet overgegeven, geen koorts en ook niks gevreten van straat wat verdacht is. Toch had ie een paar dagen geleden een behoorlijke speekselbek na het spelen buiten. Nu niet meer.
Vanmorgen had ie denk ik wat last van zijn buik, want hij wilde gras eten, maar er kwam daarna geen overgeefsel.

Hij wil wel graag spelen, eet en drinkt goed en maakt over het algemeen wel een actieve indruk, zij het een beetje humeuriger dan anders.

Meer hondjes die niet helemaal fit zijn?
joytje333
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel & teckel
Aantal honden: 2

Re: Heerst er iets?

Ongelezen bericht door joytje333 »

Ja, Beau heeft dit al een tijdje, diarree en dan weer een hele tijd niet en dan opeens weer wel. Geen speeksel, maar wel last van z'n buik en dus ook altijd gras eten. Ben al een keer naar de dierenarts ervoor geweest en moest toen speciale brokken, toen ging het wel iets beter, maar na anderhalve maand begon het weer en kreeg hij ook rode plekken tussen z'n poten. We zijn weer naar de dierenarts gegaan en hij zei dat Beau waarschijnlijk een allergie had, en we moesten op dieet gaan: aardappelen en paardenvlees. Nu hoorde ik dat dit niet zo goed is en hebben we besloten op het uitsluitdieet te gaan van lotgering (hij kreeg hiervoor ook al lotgering) Het ging toen weer een tijdje wat beter, maar echt een groot verschil zie ik nog niet. We zijn ook nog niet zo lang bezig, maar gras eet hij nog steeds.
Heeft het bij hem misschien niets met buikpijn te maken? :denken: In ieder geval we houden het nog even vol misschien zie je pas verschil over een paar weken, anders gaan we toch maar weer naar de dierenarts toe. Wordt er wel een beetje moe van, maarja.

Ook hij maakt verder een actieve indruk, zit verder mooi in z'n vacht (glanst) behalve de nog altijd rode plekken tussen z'n poten en eet en drinkt goed. Ik vraag me af of ik er ooit achter zal komen wat dit veroorzaakt.
Afbeelding
mirretje
Zeer actief
Mijn ras(sen): een mechelse herder

Ongelezen bericht door mirretje »

rocco is laatst een paar dagen sloom geweest. Alleen in huis. Wandelen ging prima daar was ie wel actief maar in huis en in de manier van begroeten merktte we dat hij niet lekker was. Gelukkig is nu alles weer helemaal in orde.
Een speekselbek heeft hij trouwens regelmatig...dacht dat dat kwam door het oplikken van plas van loopse vrouwtjes...daar gaat ie echt van schuimen..bah..
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Hier geen diarree, maar koorts, spugen, hangerig, algeheel niet lekker.
Nu na 4 dagen antibiotica en pijnstilling gaat het iets beter, maar nog niet om over naar huis te schrijven.. de koorts is wel weg gelukkig. ( oude hondjes moet gezond zijn! )

Hoorde van de buurvrouw dat haar 2 honden ook ziek zijn geweest en 1 nog is...
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ach beterschap allemaal!
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Hier heeft Tama drie keer gekotst.
Toen ik vanochtend thuis kwam vertelde mijn man dat Tama op de bank had gekotst en het gelijk weer opgegeten had, ik in de veronderstelling dat hij de rotzooi weggehaald had dus heb helemaal niet gekeken of hij het wel opgeruimd had en ga lekker op de bank zitten even later sta ik op om een kopje thee te zetten voel ik ineens dat mijn been nat is, zat ik lekker in de kots. Jakkes.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Kat1
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita

Ongelezen bericht door Kat1 »

Nog meer hondjes die niet lekker zijn dus. Beterschap allemaal.

Hier is Aiko alweer wat meer opgeknapt. Hij had alweer praatjes toen ik opstond, da's meestal een teken van hem dat ie de dag begint met goeie zin.
BuddyLeiden
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Siberishe Husky
Contacteer:

Ongelezen bericht door BuddyLeiden »

Vanmorgen toevallig bij de DA geweest voor de entingen van Buddy.
Deze vertelde mij dat er idd wel wat heerst in de hondenwereld met aan de race zijn ext.

Dus het is een bekend dingetje.
Afbeelding

Afbeelding
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Jeetje ! Beterschap allemaal :flower:
Afbeelding
Neeltje
monique1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaniël en JR met een te groot ego

Ongelezen bericht door monique1963 »

Klopt dat er iets heerst, afgelopen week bij de dieranarts vertelde de assistente een soort buikgriep.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ook veel giardia op het moment.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Met Mowgli gaat het na de AB kuren en met de dieetbrokken lichamelijk weer beter, maar ik zal bijna gaan denken dat ze wat depri is. Buiten is er niets met haar aan de hand, maar als we weer thuis zijn ligt ze down en jengelend op haar matras geen interesse in haar bot of andere speeltjes. Als ik met haar ga spelen is ze weer vrolijk, om als een zoutzak neer te ploffen als ik er weer mee stop. Het word tijd voor de lente, dan kan ze weer lekker de hele dag naar buiten, ze heeft zon nodig, denk ik.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”