Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ervaringen met asiel hond?
Moderator: moderatorteam
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Re: ervaringen met asiel hond?
Via deze site worden dieren rechtstreeks van het vorige baasje herplaatst, bijvoorbeeld als deze naar een verzorgingstehuis moet. Het grote voordeel is, dat je even door kan vragen wat het dier precies gewend is.
http://www.slhh.nl/main.html
http://www.slhh.nl/main.html
- iones
- Zeer actief
Dat is een hele mooie website. Een beter alternatief, betrouwbaarder dan marktplaats.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Akira
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wij hebben bijna 20 jaar geleden een hond uit een asiel gehaald, waarbij er maar weinig bekend was van de voorgeschiedenis. Ik en mijn broertje waren nog klein, maar hij was onze grootste vriend. Wat hebben wij een plezier gehad van hem. Hij was lief, geduldig, liet veel toe, maar kon het ook aangeven wanneer het genoeg geweest was, nu waren ik en mijn broertje ook relatief rustige kinderen en zouden we het nooit durven hem pijn te doen. Hij had wel epilepsie, maar dat kwam pas tot uiting toen hij al 2 jaar bij ons was. Uiteindelijk heeft hij nog 14 jaar met ons gezin meegedraaid.
Misschien dat wij mazzel hadden, maar toch hoor ik vaker zulke succesverhalen
Overigens zijn wij als kinderen wel mee geweest naar het asiel, waar wij (via Kids For Animals.. zo'n kinder dieren programma) een dagje mochten mee "werken" in het asiel en zelf met de hondjes mochten spelen en uitlaten, stiekem hadden mijn ouders onze Roxy al uitgekozen, maar die klik was er met ons drieën ook meteen. Vrienden vanaf de eerste dag
Misschien dat wij mazzel hadden, maar toch hoor ik vaker zulke succesverhalen
Overigens zijn wij als kinderen wel mee geweest naar het asiel, waar wij (via Kids For Animals.. zo'n kinder dieren programma) een dagje mochten mee "werken" in het asiel en zelf met de hondjes mochten spelen en uitlaten, stiekem hadden mijn ouders onze Roxy al uitgekozen, maar die klik was er met ons drieën ook meteen. Vrienden vanaf de eerste dag
-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Oh ik kan asielhonden alleen maar aanraden!
Bo komt ook uit het asiel (zat er al met 8 weekjes met haar broertjes en zusjes en mama dus oke niet echt een herplaatser te noemen)
Maar onze vorige labrador kwam ook uit het asiel en dat was me een wereldhond!
Maar.. denk wel dat je het kaf van het koren moet kunnen scheiden. Eventueel iemand meenemen die verstand heeft van hondengedrag.
Niet meteen vallen voor mooie bruine oogjes maar ook kijken naar wat je de hond kunt bieden en wat je voor eisen stelt aan de hond en realistisch zijn.
Bo komt ook uit het asiel (zat er al met 8 weekjes met haar broertjes en zusjes en mama dus oke niet echt een herplaatser te noemen)
Maar onze vorige labrador kwam ook uit het asiel en dat was me een wereldhond!
Maar.. denk wel dat je het kaf van het koren moet kunnen scheiden. Eventueel iemand meenemen die verstand heeft van hondengedrag.
Niet meteen vallen voor mooie bruine oogjes maar ook kijken naar wat je de hond kunt bieden en wat je voor eisen stelt aan de hond en realistisch zijn.
- Gerarda
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dalmatiër en Golden retriever
- Aantal honden: 2
Hoi,
Ik neem nooit meer een hond uit een asiel!
Het leek een leuke hond, en ze 'vonden' het ook wel een hondje wat bij ons paste (ik was toen 15 en woonde bij mijn moeder) Ik was ook met honden groot gebracht.
Al snel bleek dat de hond gevaarlijk was. Hij vloog zomaar uit het niets een mannelijk persoon aan.
Wij dachten, die heeft niets met mannen. Echter vloog hij de volgende dag mijn moeder aan.
We konden hem zonder probleem terug brengen. Echter bij het terug brengen, werden we nauwelijks ontvangen. Ik kreeg mijn geld niet terug en van een andere hond was geen sprake. Tenzij ik weer betaalde.
Ik voelde me van een koude kermis thuis komen. En voor hun was het lekker snel verdient, want we dachten dat wij niet de eerste waren.
Het leek een leuke hond, en ze 'vonden' het ook wel een hondje wat bij ons paste (ik was toen 15 en woonde bij mijn moeder) Ik was ook met honden groot gebracht.
Al snel bleek dat de hond gevaarlijk was. Hij vloog zomaar uit het niets een mannelijk persoon aan.
Wij dachten, die heeft niets met mannen. Echter vloog hij de volgende dag mijn moeder aan.
We konden hem zonder probleem terug brengen. Echter bij het terug brengen, werden we nauwelijks ontvangen. Ik kreeg mijn geld niet terug en van een andere hond was geen sprake. Tenzij ik weer betaalde.
Ik voelde me van een koude kermis thuis komen. En voor hun was het lekker snel verdient, want we dachten dat wij niet de eerste waren.
Groetjes Gerarda

-
moniek&bo
- Zeer actief
Dit is niet zoals het er in alle asiels aan toe gaat hoor!!Gerarda schreef:Hoi,
Er zijn genoeg asiels waar hele leuke honden zitten en waar eerlijke mensen werken die hun best doen een zo goed mogelijk beeld van de hond te geven.
Er zijn inderdaad ook slechte(re) asiels waar ze een mooi 'verkooppraatje' houden, maar dat is toch wel echt de overgrote minderheid hoor!
- iones
- Zeer actief
Raar verhaal van Gerarda. Vraag me ook af hoe lang dit geleden is.
Staat in schril contrast met het asiel in Eindhoven, waar ze een dergelijke hond niet durfden te herplaatsen en bijvoorbaat in lieten slapen. Het ging om een dalmatier. Zal het nooit vergeten. Ik had die hond zelf uitgelaten en ik wist dat ze zou bijten als ze opgesloten zat in de ren en je stond voor haar. Maar daarbuiten was ze prima.
En het was ook wel een hond waarmee je mogelijk tegen bepaalde problemen aan zou lopen. Maar ze kreeg helemaal geen kans meer. Omdat mensen hun handen ondanks haar overduidelijke niet mis te verstane waarschuwing door de tralies naar binnen staken en vervolgens door haar gebeten werden.
Staat in schril contrast met het asiel in Eindhoven, waar ze een dergelijke hond niet durfden te herplaatsen en bijvoorbaat in lieten slapen. Het ging om een dalmatier. Zal het nooit vergeten. Ik had die hond zelf uitgelaten en ik wist dat ze zou bijten als ze opgesloten zat in de ren en je stond voor haar. Maar daarbuiten was ze prima.
En het was ook wel een hond waarmee je mogelijk tegen bepaalde problemen aan zou lopen. Maar ze kreeg helemaal geen kans meer. Omdat mensen hun handen ondanks haar overduidelijke niet mis te verstane waarschuwing door de tralies naar binnen staken en vervolgens door haar gebeten werden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Gerarda
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dalmatiër en Golden retriever
- Aantal honden: 2
hoi,
Het is wel even geleden hoor, ik denk in 1985. (een hond uit een asiel in Noord Holland)
Het ging hier trouwens om een sheltie. Ze waren echt vol lof over hem, maar toen ik hem terug bracht keken ze helemaal niet raar op. Ik had ook het idee dat ze helemaal niets met ons verhaal zouden doen en of noteren in zijn papieren. Immers hadden ze geen tijd meer voor ons. En de hond zelf ging graag terug!
Vind het link, daar die man en mijn moeder zich goed konden weren, zou er niet aan moeten denken dat een gezin hem mee zou nemen. En zeker niet als er informatie achter gehouden word. Als je weet wat een hond eventueel markeert kan je daar rekening mee houden en of de keuze wel of niet maken voor die hond.
Het is wel fijn dat er nu internet is, dan kan je meer opzoeken. Vroeger had je dat niet.Dat is nu wel een groot voordeel nu.
Het is wel even geleden hoor, ik denk in 1985. (een hond uit een asiel in Noord Holland)
Het ging hier trouwens om een sheltie. Ze waren echt vol lof over hem, maar toen ik hem terug bracht keken ze helemaal niet raar op. Ik had ook het idee dat ze helemaal niets met ons verhaal zouden doen en of noteren in zijn papieren. Immers hadden ze geen tijd meer voor ons. En de hond zelf ging graag terug!
Vind het link, daar die man en mijn moeder zich goed konden weren, zou er niet aan moeten denken dat een gezin hem mee zou nemen. En zeker niet als er informatie achter gehouden word. Als je weet wat een hond eventueel markeert kan je daar rekening mee houden en of de keuze wel of niet maken voor die hond.
Het is wel fijn dat er nu internet is, dan kan je meer opzoeken. Vroeger had je dat niet.Dat is nu wel een groot voordeel nu.
Groetjes Gerarda

-
moniek&bo
- Zeer actief
@gerarda: ik vind het wel jammer dat je dan zegt: ik neem noooit meer een asielhond!
Want het is natuurlijk niet zo dat alle asielhonden dan per definitie een vals verhaal meekrijgen of dat er 'iets' mee is.
Gelukkig zijn er ook hele goede asiels met bekwaam personeel die hele leuke hondjes hebben!
Er zitten inderdaad honden met gedragsproblemen maar ook honden die weg moeten ivm allergie, tijdgebrek, scheiding, overlijden baasje, het hebben van een hond onderschat, hond wordt toch wel erg groot, of is erg druk etc etc
Hier zitten hele leuke huishonden tussen!
Want het is natuurlijk niet zo dat alle asielhonden dan per definitie een vals verhaal meekrijgen of dat er 'iets' mee is.
Gelukkig zijn er ook hele goede asiels met bekwaam personeel die hele leuke hondjes hebben!
Er zitten inderdaad honden met gedragsproblemen maar ook honden die weg moeten ivm allergie, tijdgebrek, scheiding, overlijden baasje, het hebben van een hond onderschat, hond wordt toch wel erg groot, of is erg druk etc etc
Hier zitten hele leuke huishonden tussen!
-
j.werkman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
Mijn Joep, dwergschnautzer, kwam ook uit het asiel met z'n zes jaar. Hij is vijftien geworden en was een geweldig manneke, nooit een probleempje opgemerkt. Het vervelende van nare ervaringen is, dat je soms alles wat erbij in de buurt komt gaat vermijden om maar niet weer in zo'n situatie te komen. Het zou eigenlijk beter zijn om de keuze wel te kunnen maken om naar een asiel te gaan en daar goed te kijken en informatie te vragen en kijken of dat je bevalt. Je kunt iemand meenemen en hoeft ook niet meteen met een hond naar huis te gaan. Het zou je beeld over asiels en asielhonden iets kunnen bijstellen.
-
Roo
- Zeer actief
Ik had het opzich best aardig gevonden als GerdaB, na drie pagina's vol reacties, ook zelf even iets liet horen in haar eigen topic.
- Chipmunk
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Jack Russel X?
Wij hebben sinds 3 maanden een hondje van een herplaats stichting. Wij hebben 2 kleine (2 en 3) en 2 grote kinderen. Tussen de jongste en de hond is het nog niet echt top contact maar ik heb er wel vertrouwen in. Ik laat mijn kleintjes toch nooit alleen met de hond ook niet als wel 1 van de oudsten erbij is. Er moet van mij altijd een volwassene in de buurt zijn voor het gezag. Het is even wennen in huis omdat je niet zomaar de kamer uit kan lopen maar dat is zo gewend. Wij hebben tuin en garage die van binnenuit te betreden is. Vaak neem ik kleintjes mee als ik even naar boven moet ofzo of de hond gaat even lekker in de bench. Vindt hij zelf ook heerlijk. Even rust in al die drukte.
Ik heb met de verdere opvoeding van onze hond veel aan deze site.
Ik zeg dus doen!
Ik heb met de verdere opvoeding van onze hond veel aan deze site.
Ik zeg dus doen!

- Chipmunk
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Jack Russel X?
oh ja en mijn schoonmoeder heeft een Jack Russel uit het Asiel waar niks van bekend was. Mijn kleinste kids van 2 en 3 mogen haar zelfs optillen. Ze vindt alles prima. Wederom onder toezicht van volwassene natuurlijk. Ik heb dat hondje nog nooit zien grommen of lip optrekken bij mijn kinderen terwijl ze behoorlijk met dat hondje rondlopen.

-
Wilson
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Pekingees
Wilson komt uit het asiel 
Ik heb hem nu bijna 5 maanden en het gaat uitstekend. Hij is een vondelingetje dus het was eigenlijk een grote gok omdat er niets over hem bekend was. Het gaat super goed!
Eerder hebben wij een puppy gehad die we zelf naar het asiel moesten brengen wegens gedragsproblemen.
Je moet er geluk mee hebben.. Als je een pup koopt kan het dus ook mis gaan en bij honden uit het asiel is er meestal al het een en ander over hun karakter bekend omdat ze vaak al wat ouder zijn.
Succes!
Ik heb hem nu bijna 5 maanden en het gaat uitstekend. Hij is een vondelingetje dus het was eigenlijk een grote gok omdat er niets over hem bekend was. Het gaat super goed!
Eerder hebben wij een puppy gehad die we zelf naar het asiel moesten brengen wegens gedragsproblemen.
Je moet er geluk mee hebben.. Als je een pup koopt kan het dus ook mis gaan en bij honden uit het asiel is er meestal al het een en ander over hun karakter bekend omdat ze vaak al wat ouder zijn.
Succes!

If you want the best seat in the house... you'll have to move the dog :')
- Dog-out
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr - Aantal honden: 2
Sinds dat ik het ouderlijk huis uit ben heb ik alleen maar herplaatsers gehad. Joy, Djenko en Noa kwamen rechtstreeks van de vorige eigenaar, Borr komt uit het asiel in Zeist. Het asiel was heel eerlijk met de beschrijving van Borr; een grote, vriendelijke reus die bij afwezigheid van baasjes het hele huis sloopte, inclusief electriciteitskabels en bench. Over zijn omgang met kinderen was niet veel bekend dus dat was de eerste keer even spannend maar hij gedroeg zich perfect! Ging rustig zitten en liet zich gewillig betasten door een dreumes die net zo groot was als hijzelf. Het sloopgedrag is ook helemaal verdwenen. Totale schade tot nu toe; een afwasborstel en een slipper. Ik kan hem nu rustig een paar uur alleen laten (los in huis) en als ik terugkom staat alles nog op zn plek.
De volgende hond wordt zeker weten weer een herplaatser. De meeste puppies krijgen vrij makkelijk een huisje maar er zijn ook zoveel heerlijke herplaatshonden die een warme mand verdienen!
De volgende hond wordt zeker weten weer een herplaatser. De meeste puppies krijgen vrij makkelijk een huisje maar er zijn ook zoveel heerlijke herplaatshonden die een warme mand verdienen!

-
Corneliana
- Zeer actief
welke gedragsproblemen had je pup dan?Wilson schreef:Wilson komt uit het asiel
Succes!
ben ik nieuwsgierig naar
- iones
- Zeer actief
Maar ook met puppies moet je niet vallen op het soort hond dat totaal niet bij je past. Want zo is die Kangal met zware gedragsproblemen namelijk daar terecht gekomen....Nanna schreef:Glenn komt uit het asiel. I rest my case.
Je moet natuurlijk wel een beetje kijken wát je uit het asiel haalt en niet als gezellige huishondjezoekert gaan vallen voor een Kangal met zware gedragsproblemen, alleen omdat ie fan die leuke oogies hep.
-
Wilson
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Pekingees
Het moest een Shi Tzu zijn. Toen wij hem ophaalden zei de fokker al dat hij de hond met de minste bijtwonden was. Dit zegt natuurlijk niet gelijk alles. We zagen dat de eigenaar ook Boxers had. Zegt ook niet alles.. De pup kwam bij ons en mijn zus is direct gestart met een puppycursus. Ondertussen groeide de hond, en groeide, en groeide. Totdat hij een middenslag hond was met een gekke platte snuit haha. Mijn zus volgde inmiddels gehoorzaamheidscursussen en hij haalde ontzettend mooie cijfers. Totdat hij thuis kwam, dan ging het mis. Volgens de hondentrainer was er een verstoorde rangorde? Maar wij hebben al vaker gedacht dat hij een kronkel in de hersens had. Thuis luisterde hij absoluut niet, hapte in je gezicht en viel soms aan. Het is al een tijdje geleden dat we hem hadden en het laatste halfjaar met hem woonde ik niet meer thuis dus ik kan het mij niet meer heel goed herinneren. Ik weet alleen dat het echt niet meer ging, ondanks dat het op de cursus zo goed ging.Corneliana schreef:welke gedragsproblemen had je pup dan?Wilson schreef:Wilson komt uit het asiel
Succes!
ben ik nieuwsgierig naar
Waarschijnlijk is er iets totaal mis gegaan bij die fokker en is de Boxer op de Shi Tzu gesprongen, en daar is onze hond uit gekomen. Zo zag hij er uit

If you want the best seat in the house... you'll have to move the dog :')
-
Corneliana
- Zeer actief
ah, oei en ooooh...Wilson schreef:Het moest een Shi Tzu zijn. Toen wij hem ophaalden zei de fokker al dat hij de hond met de minste bijtwonden was. Dit zegt natuurlijk niet gelijk alles. We zagen dat de eigenaar ook Boxers had. Zegt ook niet alles.. De pup kwam bij ons en mijn zus is direct gestart met een puppycursus. Ondertussen groeide de hond, en groeide, en groeide. Totdat hij een middenslag hond was met een gekke platte snuit haha. Mijn zus volgde inmiddels gehoorzaamheidscursussen en hij haalde ontzettend mooie cijfers. Totdat hij thuis kwam, dan ging het mis. Volgens de hondentrainer was er een verstoorde rangorde? Maar wij hebben al vaker gedacht dat hij een kronkel in de hersens had. Thuis luisterde hij absoluut niet, hapte in je gezicht en viel soms aan. Het is al een tijdje geleden dat we hem hadden en het laatste halfjaar met hem woonde ik niet meer thuis dus ik kan het mij niet meer heel goed herinneren. Ik weet alleen dat het echt niet meer ging, ondanks dat het op de cursus zo goed ging.Corneliana schreef:welke gedragsproblemen had je pup dan?Wilson schreef:Wilson komt uit het asiel
Succes!
ben ik nieuwsgierig naar
Waarschijnlijk is er iets totaal mis gegaan bij die fokker en is de Boxer op de Shi Tzu gesprongen, en daar is onze hond uit gekomen. Zo zag hij er uit
ik snap het
- Yvet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
Ik zie dat je ergens in Flevoland en hadden jullie hier in Lelystad of in Almere gehaald?Gerarda schreef:Hoi,
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden
Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201