moosje schreef:Dit is de reactie van de DA van Demi en mij toen ik vroeg of ze bekend waren met Vaccicheck.
Ja we zijn ermee bekend. Nadeel is bij deze test praktisch gezien is dat het enkel betaalbaar is als je meerdere patiënten tegelijk test (minstens 10 stuks). Daarom hebben wij hem niet op de plank liggen. Wel hebben we al meerdere honden individueel gecontroleerd op de vaccinatie status door bloed naar lab te sturen en niet via de vaccicheck kit. Meestal blijkt dat hondeziekte echt heel lang bescherming geeft, parvo minstens 3 jaar. De beperkende factor is vooral de leptospirose (=ziekte van Weil). Het lijkt dat honden die veel met stilstaand zoet water (poelen waar ratten in zitten) zichzelf regelmatig herbesmetten en een landgere immuniteit hebben dan 13 maanden. De honden die daar minder mee in aanraking komen lijkt de titer inderdaad te zakken na 15-16 maanden.
Maar als je de immuunstatus wil checken kan dat. Natuurlijk vaccineren wij al op maat dus enkel leptospirose (ziekte van Weil) en parainfluenza (1 deel van de kennelhoest) jaarlijks en de rest: Parvo, Distemper, hondenziekte, Hepatitis. maar 1 x per 3 jaar.
Inderdaad dat antwoord kreg ik ook. Maar toen ik ze had laten titeren, 8 en 9 jaar waren ze en om de 3 jaar de grote cocktail en daaruit bleek dat ze heel ver boven de normale titerwaarde zaten, had Robert geen antwoord toen ik vroeg waarom ik dan eens in de 3 jaar een grote moest geven. Later is hij erop terug gekomen (ik zat er weer eens met mijn 10 rittenkaart

) en toen begon hij mn over de lepto van Cujo. Black and Tan en toch zo even uit mijn hoofd, zat ze 6 keer boven de normale waarde, Kenzo nog veel hoger ook voor de hondenziekte. Hij gaf mij ook gelijk

dat ik ze niet meer liet enten.
Maar nu, ruim 1,5 jaar later kreeg ikje weet wel dat aardige meisje

aan de lijn en die begon meteen moeilijk te doen en eigenlijk was ik erg snel klaar met haar.
Ik bel morgen even, omdat Robert er dan geloof ik weer was. Niet om ze te laten titeren, maar wel om een bepaalde dame zeg maar

(zet het niet zo op internet je weet maar nooit

)
Lepto krijgen ze normaal gesproken allemaal. Als ik hier 's avonds met de honden loop schieten de ratten echt letterlijk voor mijn voeten langs.
Laat jij ze enten Monique? Of 1 keer een grote en dan niet meer?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..