nou ik had gister ook zoietsblondie schreef:Hutsje heeft overwicht en ze krijgt respect.
Ben zelf 1 keer omver getrokken overigens. Maar heb de lijnen niet losgelaten. Een puber boef die om ons heen stuiterde en baasje nergens te bekennen. Had hem al los gespot en zag zijn interesse in mijn honden. Heel rap mijn stel aan de lijn geklikt. Hij bleef komen en komen en ik maar doorlopen.
Ineens sprong hij tussen ons in, en in mijn voorwaartse beweging werkte de achterwaartse van mijn stel niet in mijn voordeel en lag ik dus om. Lijnen nog wel in mijn handen, maar de hond lag er ook al bij. Tierend ben ik opgestaan om jut en jul bij de nek te vatten. Dat maakte indruk![]()
Hond vloog naar zijn baas die ineens op het eind van het veld stond.
Liep erheen, meer om te vragen of zijn hond letsel had. Hij dacht dat ik verhaal kwam halen. Hij bood verontschuldiging aan, jong en hij moet het leren en sorry. En ik vroeg of de hond wat mankeerde, wat ik niet dacht want het was een paar seconden gesteggel hoop gegil en de puber dacht shit waar ben ik aan begonnen.
Kijk als ze willen, en als je er niet op bedacht bent delf je vaak bij grotere honden het onderspit. Maar loslaten doe ik niet snel, en uit mijn balans getrokken worden gebeurd ook niet snel, maar is me ook wel eens overkomen dus![]()
Losgelaten heb ik eerlijk gezegd nooit, ook niet als de honden serieus werden aangevallen en ik ze aan de lijn had.
loslopend hondje kwam keffend op ons af
liep gewoon heel hard tussen Sky's benen door, voordeel was dat ik het beestje al lang gespot had en hij nog niet. dus kon hem goed korthouden en dan valt er weinig meer te trekken natuurlijk. de eigenaar zag het als een lolletje maar ik stond wel ff te trillen, ik had de tanden wel gezien namelijk.
dat scheelde echt een haartje.