Voor monky (am.staff) had ik gekozen omdat ik een probleem had met mensen, straatvrees, winkelvrees etc, ik wilde een hond die niet heel sociaal was naar honden omdat ik geen behoefte had aan menselijk contact wanneer dat hun uit kwam. Daarnaast wilde ik wel een actieve hond zodat ik buiten kwam, een hond voor mezelf en niet voor andere. Monky was ook een bloedbak voor mensen, een stuk verkeerd gefokt en een heel gevoelig voor mijn gekke dingen. Met honden had hij helemaal geen probleem trouwens, maar hij hield met zijn uiterlijk wel gezellige klets mensen op afstand, tot ze hem leerde kennen
Amy (am.staff) kwam omdat ik geen ander ras leuk vond op dat moment, Amy is sociaal naar mensen en honden en dat zie je ook aan haar, mensen zijn nog nooit op afstand gebleven voor haar. Was ook niet echt meer nodig want ik was verandert en vond kletsen met mensen steeds leuker
Iza (peludo) ik zocht een gezond ras aangezien monky & Amy dat niet zijn/waren, een ras wat niet veel voor kwam. Actief, sociaal maar toch terughoudend. Een probleemloos ras, die niet op alles af gaat maar toch sociaal is, naast staffords een heerlijke hond
Sara (golden) was het lievelings ras van mijn ex, en kwam op mijn pad ex fokteef.
En rio tja ik heb een gigantische bloedhekel aan rottweilers

niet mijn keus dus. Mijn ex heeft hem 'gered' en hij is mijn (na monky) beste vriendje geworden, mijn absoluute nr 2. Hij is 10 keer zo erg als monky was kwa karakter, mijn eerste hond met hondagressie. En dat is nou net niet wat ik zocht of wil ben ik na 12 jaar honden achter whaha
Ik ben verandert mijn keuze in honden ook, staffords zijn nog steeds mijn nr 1 ras maar om hele andere redenen als vroeger. Maar of er ooit nog 1 komt weet ik niet, mijn volgende hond wordt een leuke sociale herplaatser waarschijnlijk, pups zijn al helemaal niet mijn ding