Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Raar gedrag opeens, hond ziek?!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

JoyAmy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jack Russell terrier
Aantal honden: 1

Re: Raar gedrag opeens, hond ziek?!

Ongelezen bericht door JoyAmy »

SauSje schreef:Uhm, blijkt maar weer dat jullie de ballen verstand hebben van dingen en toch lekker erover lopen te bleren.
Shit uploaden naar usenet, illegale software of niet, is volgens de Nederlandse wet toegestaan (waarom denk je dat er thuiskopie heffing genomen word...). Dus volgende keer, weet je feiten voordat je gaat bleren.

Peace out bitches

Ik moet hier even op reageren. Het uploaden van auteursrechtelijke beschermd materiaal is verboden. Het verspreiden van beschermd materiaal mag alleen met toestemming van de rechthebbende. Het maakt hierbij niet uitof het verspreiden gratis of voor geld gebeurt.Ook doet het er niet toe dat de ontvanger al een legaal gekochte CD of DVD met hetzelfde werk heeft,of dat hij belooft het binnen 24 uur te zullen kopen of het bestand weg te gooien. Er is geen enkele uitzondering op grond waarvan men bestanden via filesharing mag verspreiden zonder toestemming van de auteursrechthebbende
Aan de andere kant(bij de downloader)is er wel een uitzondering in de wet. Iedereen mag een zogeheten ‘thuiskopie’ maken,mits die maar niet verder verspreid wordt. En dat mag ook zonder dat je het origineel gekocht hebt. Met andere woorden,het downloaden van een werk via een filesharingnetwerk is te zien als een thuiskopie, mits de persoon die het werk downloadt dit maar aan niemand anders geeft. Thuiskopieheffing wordt dus ook geheven als kleine genoegdoening voor de thuiskopie die een particulier mag maken. (http://www.iusmentis.com/boek/arnoud-en ... -ebook.pdf

en ik mag mijn dierenarts gewoon gratis bellen als ik twijfel of ik langs moet komen of een korte vraag.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik heb het boek Kalmerende Signalen van Turid Rugaas in PDF staan. Mocht je dit willen kun je mij een pb sturen met je email adres.
Ik weet niet hoe ik het online zou kunnen zetten.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Valerie schreef:Ik heb het boek Kalmerende Signalen van Turid Rugaas in PDF staan. Mocht je dit willen kun je mij een pb sturen met je email adres.
Ik weet niet hoe ik het online zou kunnen zetten.
Geen problemen met honden kalmeren, maar toch zou ik die PDF graag willen. Mag ik je mijn mailadres ook sturen?
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Uiteraard is iedereen welkom om een pb te sturen :wink:

Het valt ook te downloaden vanuit de facebookgroep https://www.facebook.com/groups/298508180188179/
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

Hoe is het nu met de hond?
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Sausje, mocht je dit lezen: Graag gedaan en voor de rest is het nogal vervelend om iemand niks terug te sturen.
Zal wel te maken hebben met het feit dat ik herplaatsing aanstipte. Succes ermee.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Sausje zit denk ik weer in zijn alternatieve game wereld waar je niet over dit soort zaken hoeft na te denken.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dat heet ontwijkend gedrag...
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik ga mee met iedereen ivm geld en da.

Het andere wat ik verdomd sneu vind is dat die hond het zo graag goed wil doen op die filmpjes. Rollen, blaffen, janken, zit, lig.. hij doet het allemaal. Maar een braaf en dan het bot krijgen is er niet bij.
Ja, pas nadat de hond al helemaal overspannen is.
Afbeelding
jolanda.S
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door jolanda.S »

Jeetje,wordt er een beetje flauw van.
Het filmpje duurde 2 min.en werd gemaakt om hier neer te zetten.
De hond moet normaal voor straf in de bench,nu voor een filmpje,dan snapt hij er toch ook niks van.
Het baasje zet dan ook nog een raar stemmetje op,....

Ik zie een hond,die er goed uitziet,ontwijkend gedrag liet zien.
Om een verder oordeel te geven,moet ik toch meer zien,dan deze beelden.

Ts geeft aan,dat hij geestelijk gehandicapt is.
Dus reageerd hij ook anders.

Ts,je hebt een prachtige hond.
Zorg voor een verzekering,zodat je van deze zorgen af bent.
Verder ken ik verschillende mensen bij Eindhoven,die geregeld,wandelingen organiseren voor de wat stevige rassen.
Je zou met hun mee kunnen lopen,zij kunnen je uitstekend advies geven,hoe je op een positieve manier met je hond aan het werk kan gaan.
Als je hier belang bij hebt,stuur maar een pb.
Alhomaro
Actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer

Ongelezen bericht door Alhomaro »

monky555 schreef:Ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar ik wil wel ff wat zeggen.
Mijn honden hebben mij mentaal ook in leven gehouden, en als ik had gewild (heb ik dus niet gedaan) is daar een potje voor bij de gemeente. Weet niet hoe het heet maar je krijgt elk jaar iets extra's ik kon kiezen tussen internet, reiskosten vergoeding en omdat mijn honden zo belangrijk zijn en onmisbaar in mijn leven dierenartskosten. Voor het laatste moet je wel een hele goede begeleider bij de gemeente vinden en die heb ik, maar je zou ook je internet kosten tot een bepaald bedrag terug kunnen krijgen. Ik word elk jaar op het matje geroepen omdat ik nergens gebruik van maak, wil ik ook niet en gebeurt ook niet, maar er zijn er maar weinig zo als ik, je kan het dus altijd proberen.
Ik heb gelukkig een goeie achterban en die helpen mij altijd, ik ren niet naar een DA omdat ik veel zelf weet en kan, maar moeten ze dan ga ik liever vandaag als morgen :wink:

Dat is helaas wel afhankelijk van waar je woont. Iedere gemeente maakt daarin zijn eigen beleid. En zo kan dus de ene gemeente heel veel doen voor mensen met een minimum inkomen en een andere gemeente helemaal niets.
Afbeelding
SauSje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door SauSje »

Nou even een update, sorry dat het zo lang duurde er kwamen ook andere dingen tussen.

Maargoed, zoals ik zondag al vertelde tegen een aantal mensen, ging het weer beter met Kaizen.
Gelukkig is die weer helemaal de oude. Hij was waarschijnlijk geschrokken dat ik tegen hem was uitgevallen over het binnen plassen wat hij op die dag 2x binnen 1 uur had gedaan. Ga nu niet direct denken dat ik mijn hond mishandel ofzo, ik had hem alleen bij zijn nekvel gepakt en hard gescholden tegen hem.
Dit doe ik normaal nooit, maar de laatste week begon die echt enorm weer veel binnen te plassen.
Dit doet die helaas al sinds dag 1 dat ik hem heb, hij is wel gewoon zindelijk, maar doet toch nog altijd (zonder enig patroon).
Afgelopen Dinsdag zelfs nog, had ik hem net uitgelaten, me begeleidster was erbij, en nog geen 30min erna, zonder enige reden, begon die weer onder zich uit te plassen.
Ik ben al in het afgelopen jaar naar 2 dierenartsen geweest, maar deze kunnen niets medisch vinden wat hier de oorzaak van zou zijn.

Tevens heb ik ook even bij mijn bewindvoerder aangebeld om die verzekering te vragen, dit kon helaas pas nadat ik me schulden heb betaald.
Zelfs al zou ik me abo omlaag gooien, dan nog ging dat geld eerder naar de schulden dan dat het voor mijn hond gebruikt werd.

Over die video's, ik had aangegeven dat deze OUD zijn en hij ondertussen ook veel beter luistert, ja ik ben super enthousiast met me hond, misschien iets teveel, maar begrijp 1 ding heel goed. Ik zou een kogel voor dit beest vangen als het moet, ja mijn methodes zijn soms raar en onbegrijpelijk voor mensen die niet goed kunnen vooruitkijken en dingen anticiperen, maar tot nu toe zit ik maar zelden fout met mijn genomen besluiten. Dit bleek hier weer eens zo te zijn, als ik was geweest, was dit dus voor niks geweest en had ik dus weer geld kwijt geweest voor niets.
Ik was wel iets TE overdreven geweest, de hond deed namelijk pas een aantal dagen zo raar, maar ik nam ander gedrag van hem ook hiermee in gedachten, dit was fout en had met totaal iets anders te maken.
Het niet snoepjes geven is mij verteld geworden door de DA, hij was nu perfect op gewicht en moest het zo houden.
Aangezien ik hem bijna 1 pak koekjes (deze) binnen nog geen week gaf.
Verder zie je dat misschien niet op camera, omdat ik dan te druk bezig ben te filmen, maar dat wil dan niet zeggen dat die het niet krijgt ;)

Maargoed, eens kijken tot wat voor beschuldigingen dit bericht dit keer leid :pop:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Je hond is gewoon niet zindelijk of zij mankeerd echt wat.
Honden pissen niet zo maar in huis.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

bouvierpoedel schreef:Je hond is gewoon niet zindelijk of zij mankeerd echt wat.
:ok:

Daarbij heeft het totaal geen zin om je hond zo heftig te straffen als hij binnen heeft geplast. Ik begrijp best dat het niet leuk is, maar je hond doet dat niet voor de lol of om je te pesten.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

SauSje schreef: Het niet snoepjes geven is mij verteld geworden door de DA, hij was nu perfect op gewicht en moest het zo houden.
Aangezien ik hem bijna 1 pak koekjes (deze) binnen nog geen week gaf.
Dan kun je hem gewoon zijn normale brokjes als beloning geven en wat minder in zijn bak doen.

Je moet hem echt niet meer straffen voor het binnen plassen hoor, dat zijn dingen die er nu eenmaal bij kunnen horen met een hond.
Gewoon opruimen zonder lelijk tegen hem te doen en buiten heel blij belonen voor plassen.
Hoe gestrester jij gaat doen, hoe meer hij binnen gaat plassen.

Heb je met je begeleiding besproken wat er gaat gebeuren wanneer hij wel naar de dierenarts moet?
Oh, en naar de dierenarts gaan wanneer je je zorgen maakt is nooit voor niets.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Heel goed gewoon straffen als hij binnen plast gaat hij van angst dan alleen maar meer doen.

En hier ga ik het bij laten. Ik zou zeggen neem het aanbod van mit aan want over honden gedrag heb jij nog heel wat te leren.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
ramoon
Zeer actief
Mijn ras(sen): jack hussel en poedel

Ongelezen bericht door ramoon »

't is een reu toch?
plast ie een hele plas of markeert ie in je huis?
bouvierpoedel
Zeer actief

Sanne!! schreef:Heel goed gewoon straffen als hij binnen plast gaat hij van angst dan alleen maar meer doen.

En hier ga ik het bij laten. Ik zou zeggen neem het aanbod van mit aan want over honden gedrag heb jij nog heel wat te leren.
Nou ja hij geeft gewoon toe dat hij uit de slof is geschoten naar zijn hond na de zoveelste keer binnen pissen.
Doen er wel meer hoor .
En heelveel geloven een dierenarts als die zegt er is niets aan de hand of te vinden .
SauSje
Vaste gebruiker

bouvierpoedel schreef:Je hond is gewoon niet zindelijk of zij mankeerd echt wat.
Wat is het dan? NIEMAND, en dan ook NIEMAND weet wat er met hem aan de hand is.
Soms doet die het weken, zelfs maanden niet. En dan opeens weer wel, zonder enige aanleiding..
Dus tja, wat is het dan wel?

ramoon schreef:'t is een reu toch?
Een hele plas doet die, markeren doet die gelukkig niet (ook niet buiten).
Dan begint het, en dan loopt die pissend door me huis heen...

En ja, ik straf hem niet als ik hem niet op heterdaad betrap, dat weet ik nu ook nog wel..
Als ik hem op heterdaad betrap dan straf ik hem gewoon, hij hoort het niet binnen te doen. Punt uit.
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

SauSje schreef:
Soms doet die het weken, zelfs maanden niet. En dan opeens weer wel, zonder enige aanleiding..

En ja, ik straf hem niet als ik hem niet op heterdaad betrap, dat weet ik nu ook nog wel..
Als ik hem op heterdaad betrap dan straf ik hem gewoon, hij hoort het niet binnen te doen. Punt uit.
maar zo een groote plas doet hij niet om je te pesten maar omdat hij t om 1 of anderen reden niet op kan houden
Afbeelding
ramoon
Zeer actief

Het kan ook komen dat ie het allemaal te interessant vind buiten te veel met andere dingen bezig is en vergeet te plassen in de tussen tijd.
Maar het is ook heel goed mogelijk dat ie jou stemming oppikt en het daarmee te maken heeft, misschien kan je is opschrijven hoe jou stemming was toen ie het deed of wat er anders was dan anders.
En dan is het daarnaast inderdaad goed mogelijk dat het toch iets medisch is, heeft de dokter misschien zijn urine nagekeken of iets anders specifieks gedaan om te kijken waardoor het zou kunnen komen?
dagmar88
Zeer actief

SauSje schreef:

Ik gok op spanning. Hij doet het echt niet om jou te pesten.
:wink: Mijn reu heeft daar door bijna een jaar lang ongelukjes in huis gehad.
Schelden en in z'n nekvel pakken is nooit een goede correctie; dat snap je zelf ook wel als je al aangeeft dat hij er heel erg van geschrokken is.
Hij verliest dan (terecht) het vertrouwen in jou en zal alleen maar meer gaan plassen in huis.

Als hij een hele plas moet doen, kun je beter even wat vaker met hem naar buiten.
Net zoals je bij een zou pup oefenen.
En de rust er in houden. Wanneer hij jou vertrouwt en zich op zijn gemak voelt, zal het vanzelf minder worden :ok:
SauSje
Vaste gebruiker

ramoon schreef:Het kan ook komen dat ie het allemaal te interessant vind buiten te veel met andere dingen bezig is en vergeet te plassen in de tussen tijd.
Maar het is ook heel goed mogelijk dat ie jou stemming oppikt en het daarmee te maken heeft, misschien kan je is opschrijven hoe jou stemming was toen ie het deed of wat er anders was dan anders.
En dan is het daarnaast inderdaad goed mogelijk dat het toch iets medisch is, heeft de dokter misschien zijn urine nagekeken of iets anders specifieks gedaan om te kijken waardoor het zou kunnen komen?
Hij heeft de urine gecontroleerd en gevoeld of er niets met zijn blaas was (ik had het vermoeden dat deze te klein was), maar helaas, niks was abnormaal :|
Maar ik kan dat wel gaan doen, ik zit namelijk soms wel eens achter de pc te flippen omdat mij dingen niet lukken in een spel, maar ik weet nu al dat het dat iig niet is.
Op die momenten heeft die nog nooit geplast namelijk.
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

SauSje schreef:
ramoon schreef:Het kan ook komen dat ie het allemaal te interessant vind buiten te veel met andere dingen bezig is en vergeet te plassen in de tussen tijd.
Hij heeft de urine gecontroleerd en gevoeld of er niets met zijn blaas was (ik had het vermoeden dat deze te klein was), maar helaas, niks was abnormaal :|
Maar ik kan dat wel gaan doen, ik zit namelijk soms wel eens achter de pc te flippen omdat mij dingen niet lukken in een spel, maar ik weet nu al dat het dat iig niet is.
ik zou dan eerst maar is mijn eigen gedrag onder controle krijgen
grote kans dat je hond daar last van heeft
want wat ik uit die filmpjes kon zien is dat jou hond nogal gevoelig is
en jou hond heeft rust regelmaat nodig en hij moet jou voledig kunnen vertrouwen
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

SauSje schreef: Hij heeft de urine gecontroleerd en gevoeld of er niets met zijn blaas was (ik had het vermoeden dat deze te klein was), maar helaas, niks was abnormaal :|
:wink: Dat hoeft ook niet; dat soort dingen kunnen er wel degelijk voor zorgen dat je hond zich in het algemeen minder veilig voelt.
Als het je allemaal even hoog zit kun je beter even afstand nemen en buiten wat leuks met hem gaan doen.
bouvierpoedel
Zeer actief

SauSje schreef:

Jij mot toch ook wel eens vaker pissen op de ene dag dan de andere.?
En jij kunt het waarschijnlijk beter ophouden dan een ander het weer kan.
Ik heb hier een teef lopen die al 2 jaar zo af en toe in huis pist omdat ze het gewoon niet op kan houden af en toe.
Mijn broertje en zusje hebben jarenlang in hun bed en broek gepist.De ene was al 14 toen hij nog de controle af en toe niet had.
En dat hij gaat lopen tijdens het pissen zegt waarschijnlijk al dat hij het niet kan houden en het eigenlijk niet wil.
Ij bent geestelijk gehandicapt ,dus zou je jezelf in kunnen leven dat ook anderen niet zo standaard in elkaar zitten op andere vlakken.
Hij had het al toen je hem uit het asiel haalde ,dus vraag ik mij af waarom doet hij het dan nog steeds terwijl jij hem goed uitlaat en straft.?
Zou ook een aanwijzing kunnen zijn toch.
Gewoon een keer naar een goede specialist toegaan ,die weten meer dan de DA.
Net als jij met je geestelijke problemen bij een specialist loopt.
bouvierpoedel
Zeer actief

SauSje schreef:
Alleen urine controleren en blaas opvoelen geeft geen uitsluitsel of diagnose natuurlijk.
En stress kan er op vele manieren uitkomen en later .
Kijk naar jezelf je bent ook niet zo maar geestelijk gehandicapt om een keutel die dwars zit.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Het is wat saai, maar ik zou het binnen plassen ook niet straffen. Probeer het eens om het aan te pakken alsof het een pup is. Zonder mopperen de ongelukjes binnen opruimen en uitgebreid belonen als hij buiten plast.
ramoon
Zeer actief

luna2906 schreef:Het is wat saai, maar ik zou het binnen plassen ook niet straffen. Probeer het eens om het aan te pakken alsof het een pup is. Zonder mopperen de ongelukjes binnen opruimen en uitgebreid belonen als hij buiten plast.
Ik ben het hier ook mee eens, en als ie het al een hele tijd doet en jij straft hem al die tijd als je het ziet,
werkt dat dus duidelijk niet en kan je er net zo goed mee stoppen en een andere oplossing gaan zoeken.
ute
Actief
Mijn ras(sen): Puli, Komondor, Basset Artesien Normand
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door ute »

Of hij heeft in een keer heel veel gedronken, dan moeten ze hier ook een kwartier later uit om een grote plas te doen.
Laatst gewijzigd door ute op 10 mar 2013 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”