SauSje schreef:Uhm, blijkt maar weer dat jullie de ballen verstand hebben van dingen en toch lekker erover lopen te bleren.
Shit uploaden naar usenet, illegale software of niet, is volgens de Nederlandse wet toegestaan (waarom denk je dat er thuiskopie heffing genomen word...). Dus volgende keer, weet je feiten voordat je gaat bleren.
Peace out bitches
Ik moet hier even op reageren. Het uploaden van auteursrechtelijke beschermd materiaal is verboden. Het verspreiden van beschermd materiaal mag alleen met toestemming van de rechthebbende. Het maakt hierbij niet uitof het verspreiden gratis of voor geld gebeurt.Ook doet het er niet toe dat de ontvanger al een legaal gekochte CD of DVD met hetzelfde werk heeft,of dat hij belooft het binnen 24 uur te zullen kopen of het bestand weg te gooien. Er is geen enkele uitzondering op grond waarvan men bestanden via filesharing mag verspreiden zonder toestemming van de auteursrechthebbende
Aan de andere kant(bij de downloader)is er wel een uitzondering in de wet. Iedereen mag een zogeheten ‘thuiskopie’ maken,mits die maar niet verder verspreid wordt. En dat mag ook zonder dat je het origineel gekocht hebt. Met andere woorden,het downloaden van een werk via een filesharingnetwerk is te zien als een thuiskopie, mits de persoon die het werk downloadt dit maar aan niemand anders geeft. Thuiskopieheffing wordt dus ook geheven als kleine genoegdoening voor de thuiskopie die een particulier mag maken. (http://www.iusmentis.com/boek/arnoud-en ... -ebook.pdf
en ik mag mijn dierenarts gewoon gratis bellen als ik twijfel of ik langs moet komen of een korte vraag.