Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nu weer dit, ik weet het ff niet meer.
Moderator: moderatorteam
-
sultan2012
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog
- Aantal honden: 1
Nu weer dit, ik weet het ff niet meer.
Sinds gister avond viel het me op dat sultan veel dronk dus veel plaste, maar ik dacht een beetje door de spanning van de da gister (doet ze vaker als ze spanning heeft gehad) maar vandaag is het de hele dag door zo gegaan, ze drinkt meer als normaal, en plast dan ook echt grote plassen..Normaal laat ik haar zo om de 3 4 uur plassen en dan is het meestal gewoon een klein plasje wat je zegt ma met keukenrol weg zou kunnen vegen, maar nu is het echt zeker om de 2u en dan een dikke grote plas alsof ik een halve emmer water heb leeggegooid..heb de da gebeld moet morge ochtend plas opvangen en brengen, maar maak me toch wel zorgen, ze is voor de rest niet echt ziek ofzo..de da zei gister dat haar loopsheid eraan zat te komen, dat zag ze aan haar vulva waarschijnlijk, zou het daarmee te maken kunnen hebben??
-
sultan2012
- Vaste gebruiker
Re: Nu weer dit, ik weet het ff niet meer.
ja ze is bijna 8 maanden oud..ze heeft haar eerste loopsheid nog niet gehad..dus nog niet gecastreerd of gesteriliseerd.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik niet hoor hier altijd rond om de loopsheid meer drinken dan andersNanna schreef:Is het een ongecastreerde teef? Bij veel drinken denk ik altijd meteen aan een baarmoederontsteking...

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
ze had toch 'allergiepilletjes'? Daar gaan ze van zuipen, en dus zeiken
-
sultan2012
- Vaste gebruiker
ook grote plassen plas? want zijn geen beetjes wat ze uitplast is net of het gelijk weer eruit komt zonder dat ze er wat van binnen houd..maar ontlasting is gewoon normaal geen diarree ofzo..alleen dat plassen is zo raar..
-
Safari
Van de prednison plassen ze idd sloten.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... 61-dexoral
polydipsie, polyurie, polyphagie = zuipen, zeiken en vreten
polydipsie, polyurie, polyphagie = zuipen, zeiken en vreten
-
sultan2012
- Vaste gebruiker
ja inderdaad nu jullie ermee komen heb ik ook zitten googlen, had er niet bij stil gestaan..ze heeft gister ochtend 2 gekregen en vanochtend ook 2, en sinds gister avond dus zoveel aant plassen.heb net die trut van de da gebeld, en het zou daarvan kunnen zijn zegt ze nu..dat ze die pillen maar zelf inneemt, ik geef ze niet meer..en ik heb maandag een afspraak staan met zn natuurwinkel om de geschikte voer voor haar te halen..bedankt allemaal voor de snelle reacties..ik was me zelf een heel horror verhaal aant voorschrijven anders hier.hoop dat het na morgen dan beter word.
-
sultan2012
- Vaste gebruiker
omdat sultan van pups af aan al een droge rode onderkant heeft en dan vooral haar liezen en buik..was om te proberen of ze nou allergisch was ergens voor..als het zou verminderen tot volgende week zou de da weten dat ze een allergie had en dat dan verder uitzoeken..maar heb liever dat we er een tijdje langer over doen door te elimineren dan dat ze steeds moet plassen en me zo zielig aan kijkt..van haar allergie heeft ze geen last geen jeuk of niks, alleen rood en droog.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Ze was toch positief getest op die mijt? Zou kunnen dat ze er nog niet vanaf is want het is een erg besmettelijke. Misschien kun je dat nog eens laten testen. Het is ook een zoönose dus als je zelf rode plekjes hebt, zou het kunnen dat je het zelf hebt. En dan besmetten jullie elkaar steeds opnieuw. Zou ik zeker even laten nakijken.
-
shu
- geregistreerd lid
- Contacteer:
ik zie dat je een amerikaanse bulldog hebt
ik zou haar laten testen op ichtyose
ik zou haar laten testen op ichtyose
-
sultan2012
- Vaste gebruiker
Heb vanmorgen met de da gesproken, zij zegt dat sultan gewoon last heeft van bijwerkingen maar dat ze toch denkt dat het beter is als ik het nog paar dagen volhou..maar dan met de helft van de dosis, terwijl ik met haar aant bellen was, was k sultan goed aant bekijken en viel me wel op dat ze ineens vandaag veel mindder rood is en dat haar snuit bijna niet meer rood is..de da zegt dat als ze op de pillen goed reageerd dat het dan geen voedselallergie is maar een allergie voor iets van huisstofmijt oid..dus uiteindelijk raadde ze mij aan om het nog op zn minst tot dinsdag vol te houden met 1 pil ipv 2..maar nu weet ik het dus helemaal niet meer..wat zouden jullie doen?
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Als je denkt dat de allergie toch minder is geworden door die pillen, zou ik er voor die 2 dagen toch nog even mee doorgaan. En dan inderdaad de dosis halveren zoals de da voorschrijft.
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Als je denkt dat de allergie toch minder is geworden door die pillen, zou ik er voor die 2 dagen toch nog even mee doorgaan. En dan inderdaad de dosis halveren zoals de da voorschrijft.
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Op de pretnison houden en een afspraak maken met de dierenarts om bloed af te nemen zodat ze een allergietest kunnen doen.
Als het idd bijv een huisstofmijt allergie is heeft het geen enkele zin om eerst wekenlang met voeding aan de slag te gaan.
Als het idd bijv een huisstofmijt allergie is heeft het geen enkele zin om eerst wekenlang met voeding aan de slag te gaan.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat dit best een heel goede DA is!sultan2012 schreef:Heb vanmorgen met de da gesproken, zij zegt dat sultan gewoon last heeft van bijwerkingen maar dat ze toch denkt dat het beter is als ik het nog paar dagen volhou..maar dan met de helft van de dosis, terwijl ik met haar aant bellen was, was k sultan goed aant bekijken en viel me wel op dat ze ineens vandaag veel mindder rood is en dat haar snuit bijna niet meer rood is..de da zegt dat als ze op de pillen goed reageerd dat het dan geen voedselallergie is maar een allergie voor iets van huisstofmijt oid..dus uiteindelijk raadde ze mij aan om het nog op zn minst tot dinsdag vol te houden met 1 pil ipv 2..maar nu weet ik het dus helemaal niet meer..wat zouden jullie doen?
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Dat denk ik ook, dus ik zou gewoon het advies van de da volgenRosita Compagner schreef:Ik denk dat dit best een heel goede DA is!sultan2012 schreef:Heb vanmorgen met de da gesproken, zij zegt dat sultan gewoon last heeft van bijwerkingen maar dat ze toch denkt dat het beter is als ik het nog paar dagen volhou..maar dan met de helft van de dosis, terwijl ik met haar aant bellen was, was k sultan goed aant bekijken en viel me wel op dat ze ineens vandaag veel mindder rood is en dat haar snuit bijna niet meer rood is..de da zegt dat als ze op de pillen goed reageerd dat het dan geen voedselallergie is maar een allergie voor iets van huisstofmijt oid..dus uiteindelijk raadde ze mij aan om het nog op zn minst tot dinsdag vol te houden met 1 pil ipv 2..maar nu weet ik het dus helemaal niet meer..wat zouden jullie doen?
-
sultan2012
- Vaste gebruiker
ok dankjewel voor jullie antwoorden..het is zo moeiljk om te beslissen..ik ben zelf zn paniektut en als je dan ook nog gaat googlelen zie je ook allemaal andere verhalen en dan ga je dus twijfelen wat nou beter is..gister zag ik nog niet echt verandering aan haar plekjes maar nu word ik wel vrolijk als ik haar zo zie eigenlijk..sinds september lopen we bijna maandelijks soms meer heen en weer na de da, zonder enig resultaat eigenlijk..dus ik hoop toch dat het dit is en dat we dan tenminste tot een oplossing komen..ze raad wel nu aan om nog niet te veranderen van voeding omdat we dan nog niet weten of het nou aan de atopie is of voedselallergie is..dus even afwachten..ik laat het zeker weten..
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Niet googlen. Als je een goede da hebt, kun je daar over het algemeen gewoon op vertrouwen. Scheelt een hoop stress