Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kan ze drachtig zijn?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marcel.s
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 keer spaanse podenco mix
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Kan ze drachtig zijn?

Ongelezen bericht door Marcel.s »

Marjoleine schreef:Nou, het is simpel.
Als ze nu nog 18 dagen bloed verliest was vandaag de eerste dag en was ze dus niet dekrijp ;)

edit: hier tillen de teven de poot hoger op dan d egemiddelde reu als ze loops zijn :engel:
Hier ook 1 die voor het eerst loops is geworden, dinsdag de eerste druppeltjes bloed gevonden en ze plast wat meer dan anders.
Verder merk ik weinig en door haar langere haar kan ik haar doos niet zien, dus dat heb ik nu pas ontdekt dat ie is opgezet.
Dan wist ik wel (ondanks dat alle andere honden hier "geholpen" zijn binnen gekomen) dat ze niet de hele 3 weken vruchtbaar zijn.
En ben ik op internet gaan kijken hoelang elke fase duurt, nou daar wordt je ook niet direct wijzer van..................
Fase 1 tussen de paar dagen en 2 weken......... :hmmm: fase 2 tussen de 4 dagen en 15 dagen........... :hmmm:
Komt er dus op neer dat het bij elke hond anders kan zijn dus gewoon goed op blijven letten dan maar.
Reuen vinden haar wel al lekker ruiken maar het kan Didi totaal niet boeien, ben benieuwd of ze aan haar (gecastreerde) huisvriend laat zien dat ze vruchtbaar is, zou voor ons wel makkelijk zijn :wink:
Fonzie, Judy, Didi & Chico + 5 katten
https://www.facebook.com/MiepshusetHoliday/
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Tara schreef:
Sanne!! schreef:Weet je wat ik altijd zo zonde vind.

Bij dit soort mensen zijn die honden in 1 keer gedekt met een dik nest en bij mensen die er alle mogelijke moeite voor doen juiste dekkingstijd bepalen nog een keer dekken enzo is het mis.....
Weet je wat ik zo jammer vind? Dit soort opmerkingen.
Het dient geen enkel doel in dit topic, dus je had hem van mij wel achterwege mogen laten.
Heel eerlijk was het niet eens lullig bedoelt maar meer iets wat mij op valt.....

Had namelijk ook normale adviezen en gedachten gemeld maar ach.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Marjoleine schreef:Nou, het is simpel.
Als ze nu nog 18 dagen bloed verliest was vandaag de eerste dag en was ze dus niet dekrijp ;)

edit: hier tillen de teven de poot hoger op dan d egemiddelde reu als ze loops zijn :engel:

Hier staan ze als ze dekrijp zijn zo goed als "droog" dus 18 dagen nog bloeden?
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

crutz schreef:Hier staan ze als ze dekrijp zijn zo goed als "droog" dus 18 dagen nog bloeden?
Hier niet.

Ik kan er de klok op gelijk zetten: ze druppelen tot dag 18, dag 19 sputteren ze nog wat na en dag 20 is het klaar en over. :19:
En druppelen is dus echt een spoor trekken als ze opstaan of stempelen als ze ergens gezeten hebben ;)

Als ze dekrijp zijn is het weliswaar vrijwel doorzichtig maar nog steeds licht bloed en de laatste drie, vier dagen is het gewoon weer bloed.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

Ze is dus niet drachtig gelukkig.
maar wel erg loops. ik zou ervoor zorgen in ieder geval dat haar tuigje goed strak zit, dat ze geen enkele
mogelijkheid heeft om eruit te ontsnappen de komende tijd.

1 van mijn hondjes deed zo haar best met markeren als ze loops was dat ze altijd omviel.
die poot moest hoger en hoger. haha
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Tsuki piest met beide achterpoten zo hoog mogelijk in de lucht, elke dag. En ze verliest geen bloed. Ik kijk dus elke week (jawel..) even tussen haar achterpoten om te zien of die mossel ineens een oester is.
Afbeelding
Saar2012
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador met een vleugje Vizsla en nog wat onbekends :)

Ongelezen bericht door Saar2012 »

Jacq schreef:Ze is dus niet drachtig gelukkig.
maar wel erg loops. ik zou ervoor zorgen in ieder geval dat haar tuigje goed strak zit, dat ze geen enkele
mogelijkheid heeft om eruit te ontsnappen de komende tijd.

1 van mijn hondjes deed zo haar best met markeren als ze loops was dat ze altijd omviel.
die poot moest hoger en hoger. haha
Heb net inderdaad haar halsband even zo strak mogelijk gezet, zonder dat ze gekillt wordt :) Haar nek is vrij dik in vergelijking tot haar smalle koppie, dus dat maakt het lastig. Het tuig wat we hebben gaat heel makkelijk af, dus die gebruik ik voorlopig even niet, alleen even de halsband. Ze plast trouwens niet anders dan anders, alleen veel meer.
Afbeelding
Saar2012
Zeer actief

Ik denk het ook, en hoop het ook. Ik hou dr wel even in de gaten de komende tijd, of ik verandering of iets zie.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Welnee, maak je nou maar niet drukk. Die is echt niet gedekt.
En zoals ik zei, houd even bij hoelang ze bloed blijft verliezen. Want de eerste pakweg 7 dagen zijn ze echt niet dekrijp.

Ik heb er al zovaak een reu afgetrokken die pogingen deed. Nooit pups aan overgehouden ;)

Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Marjoleine schreef:Welnee, maak je nou maar niet drukk. Die is echt niet gedekt.
En zoals ik zei, houd even bij hoelang ze bloed blijft verliezen. Want de eerste pakweg 7 dagen zijn ze echt niet dekrijp.

Ik heb er al zovaak een reu afgetrokken die pogingen deed. Nooit pups aan overgehouden ;)
Jij gaat uit van de standaard gemiddelde loopsheid. :wink:
Heb er veel anders gezien en zelf ook gehad .

Misschien is de hond van TS wel verder in haar loopsheid en vind ze nu pas bloed omdat ze in paniek wat allerter is.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:
Marjoleine schreef:Welnee, maak je nou maar niet drukk. Die is echt niet gedekt.

Jij gaat uit van de standaard gemiddelde loopsheid. :wink:
Heb er veel anders gezien en zelf ook gehad .

Misschien is de hond van TS wel verder in haar loopsheid en vind ze nu pas bloed omdat ze in paniek wat allerter is.
Dat laatste zou ik dus ook bang voor zijn.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Vind je nu wel meerdere druppels?
Saar2012
Zeer actief

Ja, heb meer bloed gevonden, ze is echt loops. Denk dat ze vrijdag bloed is gaan verliezen, want in bed zag ik wat liggen gisteravond en ze had er van vr-za geslapen. Daarvoor niet. (vriend is op vakantie, dus ze mag op zijn plekje :mann: ) In haar mand gister voor het eerst een druppel gevonden. Wel vond ik haar vulva van de week al wat opgezwollen, dus het zal dan deze week begonnen zijn. Ze heeft nu een broekje aan en ze laat hem zowaar zitten :) Ik ga in ieder geval in de gaten houden hoe lang het bloeden blijft.
Afbeelding
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Marjoleine schreef:Als jouw teef drachtig is eet ik mijn schoen op :LOL:
Daar houden we je aan! :cheer:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
bouvierpoedel schreef:Misschien is de hond van TS wel verder in haar loopsheid en vind ze nu pas bloed omdat ze in paniek wat allerter is.
Dat laatste zou ik dus ook bang voor zijn.
Welnee.
Een eerste hond, dan schiet je in de stress van de eerste druppel die je vindt.
En bovendien, die paar seconden?

Nee hoor, ik wed dat deze hond gewoon nog een dag of 15 bloed verliest, dat ze over een weekje gaat afsnauwen (en dán dus dekrijp is) en en dat er niks aan de hand is.
Jaag dat mens niet zo de stuipen op het lijf.

Afbeelding

Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Vier keer een dekking meegemaakt & vier keer langer dan een uur tegenover een Tsjech gezeten die geen woord Engels sprak... Koppeling duurde & duurde....
Is niet maatgevend uiteraard maar lijkt mij heel bijzonder als een hond in 10 seconde succesvol gedekt is :F:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ze weet niet eens of hij er wel ingezeten heeft... nee ik geloof er geen hout van dat die gedekt is. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Marjoleine schreef: dat ze over een weekje gaat afsnauwen (en dán dus dekrijp is) en en dat er niks aan de hand is.
afsnauwen juíst als ze dekrijp zijn? en wat doen ze dan als ze niet dekrijp zijn? staan :engel: ?
Haha, krom gezegd inderdaad, nog niet wakker zeker ;)

Ik bedoelde dat ze gaat uitdagen over een week of zo en daarna gaat afsnauwen.
Ik haal trouwens nergens uit de tekst dat de teef stond, nou je er zo over begint :mrgreen:

Afbeelding

bandolero
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bandolero »

Suske schreef:Ik kan me best voorstellen dat je even in verwarring zit.
Maar als ze echt loops is merk je dat wel hoor.
En zien doe je het zeker.
Dat geldt echt wel niet voor alle honden.
(al helemaal niet als ze dan nog eens langharig zijn).
Ik weet van een teef, nog geen jaar oud, geen enkel teken van loopsheid, geen bloed en niet extra likken.
Dekreu van het gezin reageerde er niet op.
Andere (onervaren) reu die op verlof was, boem patat plots erop (liepen al paar dagen samen, nooit speciale interesse in gehad), en gekoppeld.
Voor de zekerheid is de teef uiteraard afgespoten geweest :mrgreen:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Koop voor de zekerheid een jachtlijntje, daar zal ze niet zomaar uitschieten. :wink:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

moosje schreef:Koop voor de zekerheid een jachtlijntje, daar zal ze niet zomaar uitschieten. :wink:
Of een jachtgeweer tegen de reuen. :lol1:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Saar2012
Zeer actief

In haar gedrag nog geen verandering, enkel dan het vaker plassen en veel likken. Maar ze is net zo speels richting elke hond en reageert ook niet anders naar reuen. Ben benieuwd of ze volgende week anders is. We gaan het zien! Komende 3 dagen zit ze op de opvang trouwens, dus dan zie ik haar sowieso niet zoveel. Maargoed, ik houd het gewoon in de gaten allemaal.
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Saar2012 schreef:In haar gedrag nog geen verandering, enkel dan het vaker plassen en veel likken. Maar ze is net zo speels richting elke hond en reageert ook niet anders naar reuen. Ben benieuwd of ze volgende week anders is. We gaan het zien! Komende 3 dagen zit ze op de opvang trouwens, dus dan zie ik haar sowieso niet zoveel. Maargoed, ik houd het gewoon in de gaten allemaal.
:pop:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Badu schreef:
Saar2012 schreef:In haar gedrag nog geen verandering, enkel dan het vaker plassen en veel likken. Maar ze is net zo speels richting elke hond en reageert ook niet anders naar reuen. Ben benieuwd of ze volgende week anders is. We gaan het zien! Komende 3 dagen zit ze op de opvang trouwens, dus dan zie ik haar sowieso niet zoveel. Maargoed, ik houd het gewoon in de gaten allemaal.

:pop: :pop: :pop:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

crutz schreef:
Badu schreef:

hebben jullie zo'n honger :engel:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

crutz schreef:
Badu schreef:

Hahaha, dat zou ik dan weer nooit doen met een loopse teef. De kans dat ze daar alsnog bezwangerd wordt is toch wel groter dan gemiddeld.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:@TS, als mijn teef loops was, dan was een dagopvang waar ze leuk met andere honden kan spelen wel de allerlaatste plek waar ik mijn hond zou willen hebben!

Dat dus..
Sanner
Zeer actief

Waarom?

Wij hebben regelmatig loopse teven in het pension, daar wordt gewoon rekening mee gehouden. Zo lastig is dat nou ook weer niet.
Sanner
Zeer actief

Tara schreef:
Sanner schreef:Waarom?

Wij hebben regelmatig loopse teven in het pension, daar wordt gewoon rekening mee gehouden. Zo lastig is dat nou ook weer niet.
Een ongelukje zit maar in een klein hoekje, en ik vertrouw helemaal niemand de zorg voor mijn loopse teef toe.
Een gerenommeerd pension heeft ook eens op de loopse teef van een vriendin van mij gepast, en hoewel het ze gezegd was, had het pension niet kunnen verhinderen dat die teef gedekt werd.
En bedankt! Ik zou des duivels zijn!
Eh ja, dat zou ik ook zijn. Maar ik breng mijn honden überhaupt niet naar een pension, vertrouw niemand mijn honden toe of ze nou loops zijn of niet. :ugh:
Denk wel dat de meeste pensions voorzichtiger zijn met loopse teven dan sommige eigenaren zelf.
Maar inderdaad een ongelukje zit in een klein hoekje.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Mit schreef:Tsuki piest met beide achterpoten zo hoog mogelijk in de lucht, elke dag. En ze verliest geen bloed. Ik kijk dus elke week (jawel..) even tussen haar achterpoten om te zien of die mossel ineens een oester is.
Als je een kenner van schelp- en schaaldieren bent zou je dat moeten kunnen ruiken :F:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”