Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Springende honden van anderen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Springende honden van anderen.

Ongelezen bericht door duitse herder »

Inge O schreef:
maart schreef: Ze mogen wel opspringen. Als iemand persé de honden wil aanhalen, moeten ze de poten er maar bi jpakken ook. :ok: (scheelt weer aanhalen volgende keer :mrgreen: )
Ik zeg het er trouwens wel bij. "tuurlijk mag je ze roepen, maar ze springen wel".
als de honden het niet uit zichzelf doen maar alleen bij aanhalen vind ik het ook totaal geen probleem :ok: .
Dit doet Noah ook, loopt iedereen straal voorbij en als ze haar gaan aanhalen word ze wel erggg enthousiast en kan ze tegen je aan springen :mrgreen: Dat zeg ik ook altijd tege mensen, pas op ze kan springen.

Zelf heb ik nog nooit gehad dat een hond tegen mij aan sprong. Soms zie ik wel een natte of vieze hond op me afkomen, dan doe ik al mijn handen laag zodat ik ze kan aaien, scheelt mij weer opspringen of honden die tegen je benen aan gaan lopen. Ik ben gek op honden maar ik hoef niet zeiknat te worden door andermans hond, immers doet de mijne het ook niet :tongue:
Perry en Noah

Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Bedenk mij trouwens ook een leuke oplossing die ik wel eens bij een overenthousiaste eigen hond heb gedaan. Geloof Jari, die wilde altijd bijna in je kruipen ondanks hij wist dat tegen je opspringen niet mocht. Tja... dan blijf je toch lekker staan :mrgreen:
Dus poten vastgehouden zodat hij niet omlaag kon en moest blijven staan. Vond ie niet grappig. Kop werd heel onderdanig afgewend. Toen ik hem weer losliet was weer duidelijk dat het echt niet mocht.
Afbeelding
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Hier maak ik het eigenlijk niet vaak mee.
Maar ik geef de honden ook een knie of draai om.
Of duw ze naar beneden..

Mijn honden hebben er ook wel eens een handje van. Die krijgen dan ook een knietje.
En vreemde mensen zeggen altijd Ach geeft niet hoor.. ben ik wel gewend..
Ja maar als ze het bij u doen dan doen ze het ook bij de volgende die het niet op prijs stelt.
ik wil het gewoon niet hebben simpel. Springen ze krijgen ze gewoon op hun sodemieter.
Afbeelding
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Oplossing: Geen honden meer nemen! Veel te veel honden in dit Nederige Land.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik maak het nogal eens mee op pad met de camera zonder honden, ik hoor dan van verree hij doooeeet nietss hoorrrrrrr :mrgreen: meestal gaat het wel goed de enigste hond die ik een mep met de camera, wel met het statiefhoofd natuurlijk, want de camera moet wel heel blijven :wink: op zijn harses heb verkocht was een lab met een bazin met een nog groter bord voor haar kop :mep:
Afbeelding
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Ach, je zal met missen met de crises. Het Nederigeland zal echt wel ergens op moeten bezuinigen. Let op mijn woorden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”