Mijn eerste keus is op het ogenblik, Kruidvat.
Wie heeft hun hond verzekerd bij de Hema of het Kruitvat, wat zijn jullie ervaringen?
Moderator: moderatorteam
. Heb ik ook aan zitten denken, dat zal voor Balou een spaarpotje van ongeveer 180 euro per jaar zijn. Met de DA kosten van nu vind ik dit weinig. Ik ben net met Mowgli bij de DA geweest, ik was ruim 100 euro kwijt voor onderzoek en medicijnen. Er is een kans dat er aanvullend onderzoek moet worden verricht, dus nog meer kosten. Dan lijkt mij een verzekering toch wel handig.JLPaco schreef:Ik heb mijn hond nergens verzekerd.
Ik had zo eens rondgekeken en kwam erachter dat 'Petplan' de enige is die ook verzekerd tegen aandoeningen rond de heupen. Ik wilde niet verzekeren zonder dat maar PetPlan was zo enorm duur dat ik ervoor gekozen heb zelf dat bedrag wat naar Petplan zou gaan zelf in een potje zou gooien per maand.
. 

Voor dezelfde aandoening krijg je dat niet vergoed.Antonetta schreef:Heb ik ook aan zitten denken, dat zal voor Balou een spaarpotje van ongeveer 180 euro per jaar zijn. Met de DA kosten van nu vind ik dit weinig. Ik ben net met Mowgli bij de DA geweest, ik was ruim 100 euro kwijt voor onderzoek en medicijnen. Er is een kans dat er aanvullend onderzoek moet worden verricht, dus nog meer kosten. Dan lijkt mij een verzekering toch wel handig.
Proteq zal het wel zijn. Die had ik afgesloten voor mijn grote hond met waarschijnlijk heup problemen.Eilfy schreef:Wij zijn momenteel rond aan het kijken voor een verzekering voor onze pup (border collie van 8 weken). Volgens onze dierenarts doen alleen PetPlan en nog zo'n dure (naam ff kwijt) niet moeilijk als er grote bedragen uitgekeerd moeten worden. Geen idee of dit waar is, maar wij nemen het in ieder geval wel mee.
We hebben nog geen keuze gemaakt, moeten de verzekeringen met de kosten en wat ze vergoeden nog naast elkaar leggen.
Dat laatste vermoedde ik wel, maar wist ik niet zekerdagmar88 schreef:Proteq zal het wel zijn. Die had ik afgesloten voor mijn grote hond met waarschijnlijk heup problemen.Eilfy schreef:Wij zijn momenteel rond aan het kijken voor een verzekering voor onze pup (border collie van 8 weken). Volgens onze dierenarts doen alleen PetPlan en nog zo'n dure (naam ff kwijt) niet moeilijk als er grote bedragen uitgekeerd moeten worden. Geen idee of dit waar is, maar wij nemen het in ieder geval wel mee.
We hebben nog geen keuze gemaakt, moeten de verzekeringen met de kosten en wat ze vergoeden nog naast elkaar leggen.
Vanwege de prijs zou ik het alleen doen bij honden die echt onder de risico types vallen.
En logisch dat de dierenarts dat zegt; die merken doen aan provisie
Heb wel eens gekeken en voor een hond van dezelfde leeftijd/gewicht zou ik nu al zo'n 50% meer betalen dan ik twee jaar geleden voor Pluisje deed...Eilfy schreef: Dat laatste vermoedde ik wel, maar wist ik niet zekerHet wordt wel een sporthond, maar hij valt met beide ouders HD-A heupen niet echt in een risicogroep. Vindt ze ook wel echt heel erg duur
Okee, heb ik dit goed begrepen?dagmar88 schreef:Voor mij is het simpel; als ze eens wat breken, iets verkeerds eten en open moeten etc. is mijn potje niet groot genoeg.
En al helemaal niet wanneer een tweede dan ook nog wat overkomt.
Daarom zijn ze verzekerd.
Pluisje was er net 9 maanden en kostte op drie dagen tijd al klauwen met geld; weekendtarief, onderzoek, grote hond laten inslapen...
Was toch wel heel blij dat hij verzekerd was; zo had ik nog geld over om hem te laten cremeren.
Voor dezelfde aandoening krijg je dat niet vergoed.Antonetta schreef:Heb ik ook aan zitten denken, dat zal voor Balou een spaarpotje van ongeveer 180 euro per jaar zijn. Met de DA kosten van nu vind ik dit weinig. Ik ben net met Mowgli bij de DA geweest, ik was ruim 100 euro kwijt voor onderzoek en medicijnen. Er is een kans dat er aanvullend onderzoek moet worden verricht, dus nog meer kosten. Dan lijkt mij een verzekering toch wel handig.
. Antonetta schreef: Okee, heb ik dit goed begrepen?
Mowgli heeft ongeveer een maand last van onduidelijke klachten die van haar maag lijken te komen, maar dit is nog niet 100% zeker. Dus als de DA nu besluit dat er aanvullend bloedonderzoek, foto's of een echo zouden moeten worden gemaakt, valt dit dus niet onder de verzekering? Had dit dan eigenlijk gelijk bij het eerste consult gedaan/geregeld moeten worden om onder de dekking te vallen? En hoe zit het als mijn hond een wond oploopt die netjes word gehecht, maar er treed wondinfectie op? Valt het hechten dan wel onder de dekking en de complicatie niet? Ik dacht te hebben gelezen dat complicaties ook niet vergoed worden.

Voor een sporthond is het voornamelijk van belang goed de voorwaarden te lezen. Ik begreep van een ander topic dat er vaak heel veel dan wordt uitgesloten.Eilfy schreef:dagmar88 schreef:Eilfy schreef:Wij zijn momenteel rond aan het kijken voor een verzekering voor onze pup (border collie van 8 weken).
Dat laatste vermoedde ik wel, maar wist ik niet zekerHet wordt wel een sporthond, maar hij valt met beide ouders HD-A heupen niet echt in een risicogroep. Vindt ze ook wel echt heel erg duur

Wat heeft dat er nou mee te maken. Mijn hond Canna komt uit Spanje en is gewoon verzekerd bij Kruidvat ( 14 euro en nog wat ).Nel schreef:Zou een buitenlandertje ook verzekerd kunnen worden, ivm middellandse zee ziekten?...
Oh, sorry, was niet zo bedoeld. Ik heb voor ik een verzekering afsloot alle voorwaarden goed doorgelezen en toen besloten dat een Kruidvatverzekering het best paste ( ook wat betreft de premie ).Nel schreef:Ik vraag toch gewoon wat, hoef je niet zo snibbig te antwoorden....

Bizar....sTefaniA schreef:Ohja en ik krijg ook de aankoopprijs terug als hij dood gaat
Ja echt he. Ik vind het ook raar. Maar dat zal wel leuk zijn als je een dure rashond hebt oid. Als die dood valt heb je toch je geld terug.Canidae schreef:Bizar....sTefaniA schreef:Ohja en ik krijg ook de aankoopprijs terug als hij dood gaat