Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat ben ik toch goed...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bruce-Roxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
Aantal honden: 2

Wat ben ik toch goed...

Ongelezen bericht door Bruce-Roxy »

Zojuist de gemeente maar even gebeld voor een extra vuilnisbak langs de wal kant hier verderop.
Ik loop iedere x keurig netjes met 2 hondjes en 2 zakjes terug naar huis, is t me nu de afgelopen week al 4x gebeurd dat ik, of rox vol in de stront ging staan! Ik begrijp dat zo'n zakje stront heel zwaar is, dus speciaal voor die mensen komt er nu een extra vuilnisbak!! :cheer:

Dus puur uit eigenbelang, maar toch..! :lol1:
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
Corneliana
Zeer actief

Re: Wat ben ik toch goed...

Ongelezen bericht door Corneliana »

:cheer: :balon: :flower: geweldig! ik ruimde pas ook poep op en verdikkie... er stond een vuilnisbak naast en daar lag poep... zucht...
Bruce-Roxy
Zeer actief

Das toch ongelooflijk?! Ik zal is ff lekker in zijn/haar voortuin mn honden laten poepen! Kijken hoe snel het opgeruimd word!!
Corneliana
Zeer actief

Bruce-Roxy schreef:Das toch ongelooflijk?! Ik zal is ff lekker in zijn/haar voortuin mn honden laten poepen! Kijken hoe snel het opgeruimd word!!
haha moeten ze wel net nodig moeten. anders word je betrapt voor de drol er ligt.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

1 telefoontje en het is geregeld?

Waar woon jij ? ;-) of doe je het met de burgemeester?
Afbeelding
Bruce-Roxy
Zeer actief

Haha ik woon in westwoud. Die burgemeester slaan we over, dan sta ik nog lieve 109477x in de Shit!! :LOL:
De man die ik gesproken heb was helemaal enthousiast dat ik zelf belde! Haha ik ben benieuwd of het ook daadwerkelijk gaat gebeuren! :ok:
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Wat fijn! Hier kun je bellen en schrijven tot je een ons weegt :19:

In de nieuwbouwwijk hier was/is het ook een enorm probleem, overal lag hondenpoep en de vele telefoontjes en brieven van de buurtbewoners werden doodleuk genegeerd. Op een gegeven moment lagen bij elke boom zakjes stront, honderden uiteindelijk, als een soort van protestactie. Daarna pas zijn er 2 bakken bij geplaatst...
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Bruce-Roxy
Zeer actief

het viel mij ook alles mee hoor, hoe er gereageerd werd!
Hier gaat het ook om een nieuwbouw wijk, en vanuit onze straat kun je normaal 2 kanten op.
Nu zijn ze aan de ene kant aan het bouwen en is het een grote modderpoel en bende, dus loopt iedereen de andere kant uit.
Het helpt waarschijnlijk ook wel dat er een speeltuintje naast ligt. Dus er komen veel kinderen!
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Ja maar heb zon vermoeden dat die mensen die het nu gewoon vol laten liggen bij die extra prullenbak niet ineens braaf een zakje meenemen ;)

Overigens zeg je in de voortuin poepen. Ik heb hier 2 die regelmatig hun hond in mijn voortuin laten schijten :mrgreen: Pas sinds ik nu van het zomer grind en bakken heb gemaakt in het grootste gedeelte is er 1 hond die het niet meer doet, maar die andere nog steeds..
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Sas schreef:1 telefoontje en het is geregeld?

Waar woon jij ? ;-) of doe je het met de burgemeester?
:lol1: Hier ook geen actie hoor als je belt.
Hier alleen prullebakken in onze vreselijke drukke(not) winkelstraat.
Buitengebieden is niets noppes nada.
Het is niet goed te praten,maar ik snap wel dat mensen het dan niet opruimen.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
DjockPuck
Zeer actief

Icecold81 schreef:Ja maar heb zon vermoeden dat die mensen die het nu gewoon vol laten liggen bij die extra prullenbak niet ineens braaf een zakje meenemen ;)

Overigens zeg je in de voortuin poepen. Ik heb hier 2 die regelmatig hun hond in mijn voortuin laten schijten :mrgreen: Pas sinds ik nu van het zomer grind en bakken heb gemaakt in het grootste gedeelte is er 1 hond die het niet meer doet, maar die andere nog steeds..
En daar zeg je dan niets van. Ik was naar buiten gestoven....

Afbeelding
Icecold81
Zeer actief

DjockPuck schreef:
Icecold81 schreef:Ja maar heb zon vermoeden dat die mensen die het nu gewoon vol laten liggen bij die extra prullenbak niet ineens braaf een zakje meenemen ;)

Ik betrap ze bijna nooit, de ene flikker flikte het 's nachts, iedere nacht hond los en dan lagen er echt gewoon op meerdere plekken hopen aan het eind van de week (ging dan meestal zaterdag de voortuin in). Maar weet welke het is want er is er maar 1 die er laat langs loopt en zn hond overal door laat banjeren, maar ja... je moet t dan wel kunnen bewijzen of m betrappen.
De andere dame met dr stomme poedel heb ik 1x betrapt, toen ben ik naar buiten gelopen met een schepje terwijl dat beest m nog stond te draaien. Toen heb ik de schep aan dr overhandigd en dr vriendelijk verzocht het dit keer op te ruimen. Dat deed ze keurig, maar ik zie t er regelmatig weer liggen en tis elke keer tzelfde plekje... op een gegeven moment weet je dan gewoon: domme SCHIJTpoedel weer!!!
Afbeelding
DjockPuck
Zeer actief

Icecold81 schreef:
DjockPuck schreef:

Ik betrap ze bijna nooit, de ene flikker flikte het 's nachts, iedere nacht hond los en dan lagen er echt gewoon op meerdere plekken hopen aan het eind van de week (ging dan meestal zaterdag de voortuin in). Maar weet welke het is want er is er maar 1 die er laat langs loopt en zn hond overal door laat banjeren, maar ja... je moet t dan wel kunnen bewijzen of m betrappen.
De andere dame met dr stomme poedel heb ik 1x betrapt, toen ben ik naar buiten gelopen met een schepje terwijl dat beest m nog stond te draaien. Toen heb ik de schep aan dr overhandigd en dr vriendelijk verzocht het dit keer op te ruimen. Dat deed ze keurig, maar ik zie t er regelmatig weer liggen en tis elke keer tzelfde plekje... op een gegeven moment weet je dan gewoon: domme SCHIJTpoedel weer!!!
Stelletje asoos zijn het dan toch ook he?
Mijn buurman laat zijn hond ook los lopen. Pest k tegen mijn klimop.
Even een rondje hier achter langs op een grasveldje dat gebruikt wordt door de school
Lekker hoor.

Afbeelding
Bruce-Roxy
Zeer actief

of meer mensen het zakje weg zullen gooien betwijfel ik, maar dan kan ik ze er iig op aanspreken!
Vind het best asociaal.
En dat over die voortuin was bij mij een grapje, schandalig dat mensen dat echt laten gebeuren!!!
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik ging op de loer liggen als ze structureel in mijn voortuin zouden schijten.
Dan nam ik foto's en printte die groot uit en ik ging ze overal in de straat ophangen 'PAS OP voor de VOORTUINSCHIJTER'

Daar. :klaar:
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief

Bruce-Roxy schreef:of meer mensen het zakje weg zullen gooien betwijfel ik, maar dan kan ik ze er iig op aanspreken!
Vind het best asociaal.
Maar hoe weet je dan wie je moet aanspreken? Want je weet toch niet wie er dan op dat stuk z'n hondenpoep heeft laten liggen?
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik vind dat als men veronderstelt dat je je hondenstront opruimt en het keurig in een zakje doet, dat men je ook een beetje tegemoet komt door op geregelde plaatsen deponeerbakjes neer te zetten, zodat je niet de hele weg met dat zakje stront moet blijven wandelen. Lijkt mij toch heel fair.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door j.werkman »

Hier heeft de gemeente in al haar wijsheid vorig jaar besloten alle prullebakken uit de wijk te verwijderen. Maar niet meer nagevraagd, ze doen wel vaker dingen die ik niet begrijp. Tot nu toe begreep ik het nog steeds niet na langdurige vriendelijke gesprekken waarin ze het probeerden uit te leggen, als ik een vraag had. We zitten gewoon niet op 1 lijn denk ik. Ik hoop de je de prullebakken krijgt......uiteindelijk.
Vlindchi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Vlindchi »

sTefaniA schreef:Ik ging op de loer liggen als ze structureel in mijn voortuin zouden schijten.
Dan nam ik foto's en printte die groot uit en ik ging ze overal in de straat ophangen 'PAS OP voor de VOORTUINSCHIJTER'

Daar. :klaar:
Dat zou echt een actie voor mij zijn lol.

Wanneer ik bij mijn moeder ben en we een rondje gaan wandelen is het altijd zoeken naar de prullenbak -.- Er staat er serieus eentje op de hele wandel route.. En wat denk je? Ze moeten natuurlijk altijd nadat je die gepaseert bent lol :D Gezellig rond lopen met een zakje lol Zou ook eens moeten proberen te bellen kijken of dat hier ook werkt o.-
Bruce-Roxy
Zeer actief

Icecold81 schreef:
Bruce-Roxy schreef:of meer mensen het zakje weg zullen gooien betwijfel ik, maar dan kan ik ze er iig op aanspreken!
Vind het best asociaal.
Maar hoe weet je dan wie je moet aanspreken? Want je weet toch niet wie er dan op dat stuk z'n hondenpoep heeft laten liggen?
Ik zie het vaak genoeg gebeuren dat mensen hun "shit" laten liggen, en nu krijg ik gegarandeerd de reactie "moeten ze maar een vuilnisbak plaatsen" Als ik het dan zie kan ik er tenminste wat van zeggen!
Ik loop daar 4/5 x per dag, dus zou toch een aantal moeten betrappen! :lol1:
iones schreef:Ik vind dat als men veronderstelt dat je je hondenstront opruimt en het keurig in een zakje doet, dat men je ook een beetje tegemoet komt door op geregelde plaatsen deponeerbakjes neer te zetten, zodat je niet de hele weg met dat zakje stront moet blijven wandelen. Lijkt mij toch heel fair.
Dit is dus een beetje mijn probleem. Ik ruim het altijd keurig op, maar vaak poepen ze beide op de heenweg, dus dan loop ik met twee honden, en twee zakjes mn ronde af. Soms kan ik het laten liggen en neem ik het op de terug weg mee, maar het grenst aan een kinderspeelplaats, dus als daar kinderen spelen neem ik het wel altijd mee.
j.werkman schreef:Hier heeft de gemeente in al haar wijsheid vorig jaar besloten alle prullebakken uit de wijk te verwijderen. Maar niet meer nagevraagd, ze doen wel vaker dingen die ik niet begrijp. Tot nu toe begreep ik het nog steeds niet na langdurige vriendelijke gesprekken waarin ze het probeerden uit te leggen, als ik een vraag had. We zitten gewoon niet op 1 lijn denk ik. Ik hoop de je de prullebakken krijgt......uiteindelijk.
En zwerfafval e.d.? heeft jou gemeente niet denken ze? Wat sommige gemeentes wel niet doen om geld te besparen. Wij hebben trouwens wel een vuilnisbak langs de route die ik loop! OP het terrein van de kinderboerderij. Nou daar kan ik met mn Hussel en enge heddur maar beter niet mn zakjes gaan weggooien! :LOL:
Vlindchi schreef:Wanneer ik bij mijn moeder ben en we een rondje gaan wandelen is het altijd zoeken naar de prullenbak -.- Er staat er serieus eentje op de hele wandel route.. En wat denk je? Ze moeten natuurlijk altijd nadat je die gepaseert bent lol :D Gezellig rond lopen met een zakje lol Zou ook eens moeten proberen te bellen kijken of dat hier ook werkt o.-
Ik had ook niet zo'n positieve reactie verwacht hoor!! Eigenlijk moet ik vragen of ze er een bordje bij hangen!
"Mede mogelijk gemaakt door.." :lol1:
iones
Zeer actief

Fijn, de hond en het poepzakje samen uitlaten. OMdat de gemeente dat verwacht van jou maar te beroerd is om deponeerbakjes neer te zetten. En dan plemp je het in het riool, en dan gaat men dáár weer over klagen. (zoals in Eindhoven)
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Bruce-Roxy
Zeer actief

iones schreef:Fijn, de hond en het poepzakje samen uitlaten. OMdat de gemeente dat verwacht van jou maar te beroerd is om deponeerbakjes neer te zetten. En dan plemp je het in het riool, en dan gaat men dáár weer over klagen. (zoals in Eindhoven)
Hahaha :LOL: Mag ook al niet, je mag ook niks.. Niet laten liggen, niet in het riool gooien... :neenee:

Ik hoop inderdaad van ganse harte dat de vuilnisbak er komt! Anders trek ik m gewoon uit de grond bij de kinderboerderij, en zet m langs t water neer! :W:
iones
Zeer actief

Tsja, als je iets van de mensen verwacht, lijkt het me toch heel logisch en fair dat je ze ook de mogelijkheid daartoe biedt.
Corneliana
Zeer actief

Icecold81 schreef:
DjockPuck schreef:

ik zou in de tuin gaan slapen dan. onze hond loopt ook wel eens (met een van ons natuurlijk) los door de wijk maar die mag niet in tuinen lopen. al heeft ie toen ik hem net had ook weleens in een tuin geplast (schaamde me rot) maar dat is me vergeven omdat ik de hond net had. heb ik wel sorry voor gezegd.
Bruce-Roxy
Zeer actief

Jullie raden het nooit.....
Net mijn laatste rondje gelopen, en wat stond daar??!!???
Juist, MIJN vuilnisbak! Ik mis alleen het bordje "met dank aan.." maar vooruit.. :pffff:
nu kan ik de ransbakken die het laten liggen tenminste aanspreken!
:mrgreen:
iones
Zeer actief

Super! Ik hoop dat het andere hondeneigenaren aanmoedigt de poep op te doen en daar ook in te deponeren. Als een soort aanmoedigingsbeleid.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

iones schreef:Super! Ik hoop dat het andere hondeneigenaren aanmoedigt de poep op te doen en daar ook in te deponeren. Als een soort aanmoedigingsbeleid.
Haha "hoop" met je mee. Hier liggen de hopen naast de hondenpoepbak, waar notabene zakjes aanhangen. Ze hoeven niet eens een stap te verzetten zelfs, zakje pakken, bukken, poep oprapen en in 1 vloeiende beweging het zakje in de bak doen. Ze verdommen het gewoon.
Even verderop staat een gewone prullenbak, daarna weer een hondendepot, dan het veld met op het eind van het veld een prullenbak, en bij het andere veld staat ook een prullenbak.
Maar het ligt hier vol, en lijkt alleen maar voller te komen liggen. Op het looppad, op het gras naast het looppad, op de stoep voor mijn huis, op het veld is het dansen om de drollen heen, ook erg fijn als je balletje gooit :ugh:
iones
Zeer actief

blondie schreef:
iones schreef:Super! Ik hoop dat het andere hondeneigenaren aanmoedigt de poep op te doen en daar ook in te deponeren. Als een soort aanmoedigingsbeleid.
Haha "hoop" met je mee. Hier liggen de hopen naast de hondenpoepbak, waar notabene zakjes aanhangen. Ze hoeven niet eens een stap te verzetten zelfs, zakje pakken, bukken, poep oprapen en in 1 vloeiende beweging het zakje in de bak doen. Ze verdommen het gewoon.
Even verderop staat een gewone prullenbak, daarna weer een hondendepot, dan het veld met op het eind van het veld een prullenbak, en bij het andere veld staat ook een prullenbak.
Maar het ligt hier vol, en lijkt alleen maar voller te komen liggen. Op het looppad, op het gras naast het looppad, op de stoep voor mijn huis, op het veld is het dansen om de drollen heen, ook erg fijn als je balletje gooit :ugh:
Dat is echt schandalig! Daarmee maken die hondeneigenaren dus echt alles kapot he!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”