Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zorgen om Luna..

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Zorgen om Luna..

Ongelezen bericht door mariabel »

Elke vrijdag komt hier Luna, een portugese pointer , van 10 jaar inmiddels.. De laatste weken zag ik haar wat magerder worden , nu is ze 2 weken niet geweest en ik schrik me rot.. zo mager...
Bazen zijn nog niet naar dierenarts geweest en ik vraag mij af of ze dat ook wel gaan doen helaas..
Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn ? Ze hebben haar wel wormkuur gegeven..
Verder is ze actief en levendig..
ze eet brokken..
Afbeelding
JLPaco
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
Aantal honden: 1

Re: Zorgen om Luna..

Ongelezen bericht door JLPaco »

Wormen zullen het niet zijn, daar krijgen ze juist een dikke buik van.
Wat het wel zou zijn durf ik niet te zeggen, het enige wat ik je kan aanraden is de bazen naar de dierenarts laten gaan.. al laat je al weten dat ze dat niet willen??

Ik mag daarin niet oordelen, maar als het de mijne geweest zou zijn.. zou ik zeker even naar de DA gaan wanneer het beestje kilo's af zou vallen. :19:

De hond eet nog wel goed/voldoende?
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Re: Zorgen om Luna..

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ja hoor. Het zou kunnen zijn: een schildklierafwijking, een alvleesklierafwijking, een hartprobleem, diabetes, kanker, een ontsteking, een probleem met het skelet, darmproblemen en vele andere aandoeningen. De ouderdom komt met gebreken he. Ik heb drie katten van 15 jaar oud en twee daarvan hebben van alles. De een wordt er te dik van en de ander erg mager.

Het enige wat je kunt doen, is naar de dierenarts gaan en een algemeen bloedbeeld laten maken. En een algemene check up, een senioren check up. Dat kost wel wat, zeker zo'n 60 euro plus consult. Is het vanwege het geld dat ze niet willen gaan, denk je? Als dat niet zo is, zou ik assertief zijn en gewoon zeggen dat je denkt dat de hond wel eens ziek zou kunnen zijn. Wie weet vertellen ze dan iets meer over het hoe en waarom van het vermageren misschien? Is het een logeerhond? Je kunt letten op bijvoorbeeld of ze meer slaapt en of ze meer/minder plast/poept en of het een rare kleur/geur heeft. En dat doorgeven aan de eigenaren.

Maar het kan ook zijn dat de hond gewoon oud is en op. Ik had ook een kat die gewoon vermagerde omdat zijn hart slecht werkte. En dan is het op een dag op. Dat is heel normaal. Misschien vinden de mensen wel dat je de natuur zijn gang moet laten gaan? Naar de dierenarts gaan, kan heel stressvol zijn. Ik heb een kat die ik dat niet meer aandoe. De laatste keer moest de dierenarts met een vangnet hem een prikje geven, dat trekt zijn hart gewoon niet meer. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom mensen niet naar de dierenarts gaan dus misschien moet je het gewoon aan ze vragen. Worden pointers normaal gesproken oud eigenlijk? Geen idee. Knuffel haar maar extra, zou ik zeggen, je weet maar nooit hoe lang ze nog leeft.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”