Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

boze buurvrouw

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

louise79
Vaste gebruiker

Re: boze buurvrouw

Ongelezen bericht door louise79 »

Mirella schreef:
esenhazel schreef:Schrok je niet toen ze opeens haar broek uitdeed :schrik:

:LOL: :LOL: ja, ik had wel zoiets van wat krijgen we nou :O:
louise79
Vaste gebruiker

Canidae schreef:
louise79 schreef:........ze trok haar broek uit en...
Zoiets ? Stuur d'r anders maar door..

Afbeelding
helaas, ze is al ruim boven de 50 en heeft lichtelijk last van overgewicht :ugh:
louise79
Vaste gebruiker

het is en blijft een vreemd verhaal.
ze zei dat het was begonnen sinds wij er zijn komen wonen, zo'n 4 jaar geleden, maar ze wou niks zeggen omdat ze het zielig vond voor ons.
ik ga echt niet mijn hondje weg doen, maar vind de situatie wel erg vervelend. en ben op zoek naar argumenten zodat ik haar duidelijk kan maken dat het niet alleen aan mijn hondje kan liggen en dat het dus geen oplossing is als ik mijn hondje zou gaan herplaatsen.
chris'76
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder x Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door chris'76 »

louise79 schreef:het is en blijft een vreemd verhaal.
ze zei dat het was begonnen sinds wij er zijn komen wonen, zo'n 4 jaar geleden, maar ze wou niks zeggen omdat ze het zielig vond voor ons.
ik ga echt niet mijn hondje weg doen, maar vind de situatie wel erg vervelend. en ben op zoek naar argumenten zodat ik haar duidelijk kan maken dat het niet alleen aan mijn hondje kan liggen en dat het dus geen oplossing is als ik mijn hondje zou gaan herplaatsen.
Ik zou er zelf niet meer op in gaan.
Het is toch te zot voor woorden om je hier druk om te maken?

Suc6 er mee!
LEVEN EN LATEN LEVEN
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

louise79 schreef:het is en blijft een vreemd verhaal.
Ik zou geen argumenten gaan zoeken hoor, die gaat ze waarschijnlijk toch allemaal weerleggen. Gewoon zeggen dat je het echt heel naar voor haar vindt maar dat je het geen reden vindt om je hondje weg te doen. Is ze nou helemaal mal geworden.
louise79
Vaste gebruiker

ja, ik praat er verder ook niet met haar over, tenzij zij begint, maar toch kan ik het niet echt loslaten. ze is niet gemakkelijk.
maar ik ga proberen er wat lichter over te denken.
het is tenslotte haar probleem. ik kan en wil niks anders doen dan mijn hond vlovrij houden.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik zou dr een pipetje frontline in de nek geven, krijgt je hond ook en die is ook vlovrij, dus moet het voor haar ook werken :pffff:
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

louise79 schreef:wij hebben een buurvrouw die geen huisdieren heeft.
deze riep mij vandaag bij zich, omdat ze eens serieus met mij moest praten.
ze trok haar broek uit en liet mij een behoorlijk aantal rode plekjes op haar benen zien. dat was een vlooienallergie zei ze, ze heeft elk jaar rond deze tijd last van jeuk en rode plekjes. ze is hier nu mee naar de huisarts geweest, en na een test is gebleken dat ze allergisch is voor vlooien. aangezien zij zelf geen huisdieren heeft, komt het volgens haar van mijn hond. (ik heb een kruising maltezer/shih tzu).
door de wind waaien de vlooien in haar tuin en bijten haar.
nu is mijn vraag: kan dit? ons hondje word preventief behandeld tegen vlooien en volgens mij heeft ze ze dus ook niet, maar afgezien daarvan, is dit mogelijk? ze eist dus eigenlijk dat ik mijn hond weg doe zodat zij van haar allergie verlost is.
:LOL: Sorry hoor, maar ik hoop dat je overdrijft of een grapje maakt want je laatste zin????

Ten eerste - ja, het ZOU kunnen,
Maar laat ze dat eerst maar eens aantonen voordat ze bij jou gaat staan mekkeren, voor hetzelfde geld komt het van de kat van 3 straten verderop die in haar tuin rond rent.

Ten Tweede - als het mens zo hyper allergisch is , heeft ze bijna geen leven lijkt me, want hoe doet ze dat als e naar de supermarkt moet en daar ligt een hond voor de deur?
OOK weer bij jou aan de deur gaan staan en zeggen dat het van jouw hond komt?

Ten derde; het mens heeft waarschijnlijk gewoon de schurft aan honden en katten... misschien deels omdat ze er allergisch voor is hoor, maar verder ook want 'boos' aan de deur gaan staan zonder enig bewijs of wat dan ook en dan ook nog vinden dat je buurvrouw de hond weg kan doen voor jou ?
Mwah...

Ten vierde; ze kan niks van je eisen, laat ze het schijt krijgen

Ten vijfde; Ik zou eens bij haar aan de deur gaan en vragen wat ze nou eigenlijk in krankzinningheids-naam verwacht had als je met zo'n insteek aan de deur komt...
Goodwill? Medewerking? begrip? Je hond wegdoen?
Het mens - is niet - goed -ssssnik

Ten zesde; laat ze lekker in een hutje op de hei gaan wonen ZONDER buren als het zo erg is.

....
Nah...ik denk dat het een universele wet van de kosmos is dat dit soort mensen nou nooit eens aan mijn deur staan :engel:
Ik wist er wel raad mee ...
ze kreeg van mij ALLE garantie dat ik helemaal geen zak met haar flauwekul verhaal ging doen en dat als ze het imbeciele idee opgevat heeft om dan maar te gaan klagen bij woningbouw, of politie (en dan gewoon liegen dat mijn honden de hele dag blaffen om maar een dossier te krijgen van overlast_ of mijn leven en/of dat van mijn honden op een andere wijze zuur te maken dat ik daar, wederom gegarandeerd, vele malen beter in ben en als ik het niet al ben, zal gaan worden...
Speciaal voor haar :mann: :ok:
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Icecold81 »

louise79 schreef:ja, ik praat er verder ook niet met haar over, tenzij zij begint, maar toch kan ik het niet echt loslaten. ze is niet gemakkelijk.
maar ik ga proberen er wat lichter over te denken.
het is tenslotte haar probleem. ik kan en wil niks anders doen dan mijn hond vlovrij houden.
Ik ging wel het gesprek met haar aan nogmaals en ik zou veel van de hier aangedragen argumenten aan haar doorgeven.
Wellicht heeft hondje van vriendinnetje van zoon wel vlooien en neemt zij eitjes mee.
Je kan aangeven dat je hond netjes elke maand wordt ontvlooid preventief en geen vlooien heeft.
Je kan aangeven dat de kans dat zij eitjes en daarmee vlooien in huis heeft erg groot is en dus haar huis moet behandelen (goed schoonmaken en evt. sprayen).
Je kan aangeven dat het ook kattenvlooien etc. kunnen zijn en dat jouw hond dus niet automatisch daarmee verantwoordelijk is.
Daarna zou ik ook nog zeggen dat er geen haar op mijn hoofd is die er aan denkt om mijn hond te herplaatsen voor zo'n onverklaarbare en vooral onbewijsbare redenering.
Als ze dan nog wat te zeuren had zou ik dr idd 2 vlooienbandjes voor om haar enkels geven :E:
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

louise79 schreef:ja, ik praat er verder ook niet met haar over, tenzij zij begint, maar toch kan ik het niet echt loslaten. ze is niet gemakkelijk.maar ik ga proberen er wat lichter over te denken.
Goh...meen je het? :LOL:

Het mens is onmogelijk...
Geen -tijd - aan verdoen -
Niet met argumenten komen etc.
Ze verzint wel weer wat anders...
Zijn het geen vlooien dan stinkt je bak wel of vallen er twee kruimels potgrond over de schutting in haar bevallige tuintje...
Dit soort mensen moet wat te mekkeren hebben en nu ben jij het mikpunt..
Met wat mazzel vindt ze gauw een nieuw slachtoffer en ben je uit de picture
Windhondje
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): chihuahua, italiaanse windhond, galgo
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Windhondje »

Oh, wat gênant, als je zo'n buurvrouw hebt... haha!

Die mevrouw moet inderdaad maar haar eigen huis eens lekker schoonhouden, wat een grap dat je met zo'n idee naar je buren stapt!
Het kadootje van die vlooienenkelbandjes vond ik wel erg goed! ;) Of bij je volgende bezoekje een pipetje in haar nek leegdrukken... haha.

Van jouw honden zal het niet komen als ze tegen vlooien behandeld zijn. Ze verkopen bij de dierenarts trouwens ook sprays voor in huis om alle vlooien en eitjes in huis te doden, misschien ook een tip voor die mevrouw.
louise79
Vaste gebruiker

....
Nah...ik denk dat het een universele wet van de kosmos is dat dit soort mensen nou nooit eens aan mijn deur staan :engel:
Ik wist er wel raad mee ...
ze kreeg van mij ALLE garantie dat ik helemaal geen zak met haar flauwekul verhaal ging doen en dat als ze het imbeciele idee opgevat heeft om dan maar te gaan klagen bij woningbouw, of politie (en dan gewoon liegen dat mijn honden de hele dag blaffen om maar een dossier te krijgen van overlast_ of mijn leven en/of dat van mijn honden op een andere wijze zuur te maken dat ik daar, wederom gegarandeerd, vele malen beter in ben en als ik het niet al ben, zal gaan worden...
Speciaal voor haar :mann: :ok:[/quote]

ik mis helaas de durf om iemand goed te vertellen waar het op staat, ik wou dat ik het kon. :goeie:
louise79
Vaste gebruiker

dank jullie wel voor de argumenten, steun en tips.
ik laat het onderwerp rusten en mocht ze er weer over beginnen zal ik haar vertellen dat ze het zelf moet oplossen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

louise79 schreef: ik mis helaas de durf om iemand goed te vertellen waar het op staat, ik wou dat ik het kon. :goeie:

Mwah, wordt het ook niet altijd beter op. Zou gewoon laten weten dat je het heel vervelend voor haar vindt en je hondje regelmatig op vlooien controleert. En het daarmee niet jouw probleem is.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 07 mar 2013 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
louise79
Vaste gebruiker

Nanna schreef:Ze moet niet naar de huisarts, ze moet naar de dierenarts.
Veel ouwe zeikmerries zijn daarna vaak weer danig opgeknapt :ok:

Afbeelding
:LOL:
ik laat haar dit topic gewoon lezen, eens kijken wat ze dan nog te zeggen heeft. :goeie: :LOL:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik had in een deuk gelegen, wat een verhaal :LOL:
Dat je nog serieus hebt kunnen staan luisteren :mrgreen:
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

als je van de begeleiding een hond mag houden in het huis, zie ik het probleem niet.
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Sas schreef:als je van de begeleiding een hond mag houden in het huis, zie ik het probleem niet.
begeleiding???
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

ja, die buurvrouw is overduidelijk zwakzinnig, we hebben het hier toch over een tehuis of minimaal een woongroep?

;-)
Afbeelding
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)

Ongelezen bericht door Buddyboy »

Zaakje voor de "rijdende rechter" ...

ik eis dat de vlooien worden verwijderd....
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
ute
Actief
Mijn ras(sen): Puli, Komondor, Basset Artesien Normand
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door ute »

** Angela ** schreef:Weet niet of er gras in de buurt is ??

Het kan nl zijn dat de vlooien in het gras zitten , en zij kan die dan oppikken en meenemen.

Maar dat verhaal van die heidewachtel kan ook hoor.
Heb t ook gehad, eigen dieren vlovrij , ging ik bij een kennis op bezoek en elke keer als ik terugkwam zat binnen 5 min. mijn kat zich helemaal open te krabben ( heeft een vlooienallergie en allergisch voor heel veel antivlooienspul :s )

En kon ik mijn huis en beesten weer gaan behandelen.

Sinds ik daar niet meer kom hebben we ook geen vlo meer gehad
Zoiets komt mij heel bekend voor. Hier ook gehad door bezoekers die honden hebben die altijd onder de vlooien zitten. Toen ze niet meer kwamen ook nooit meer vlooien gehad.
Afbeelding
ute
Actief
Mijn ras(sen): Puli, Komondor, Basset Artesien Normand
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door ute »

Fardauke schreef:als een vlo een goeie gastheer heeft gaat hij niet " vliegen " of verhuizen en al helemaal niet naar een mens, zolang zijn gastheer leeft blijft de vlo daarop leven en eitjes leggen.
Je kan ook geen vlooien meenemen als je ergens wegkomt bij iemand die een dier met vlooien heeft. een vlo springt niet over om mee te liften naar een andere hond.
Het zijn de eitjes die ze leggen ,en die alvolgens van de gastheer afrollen, die zorgen voor de besmetting.
meestal als mensen gebeten worden is er een serieus groot vlooien probleem.
Ik ben een vlooien magneet. Als er ergens een vlo is heb ik hem in mijn broek en neem hem wel lekker mee naar huis.Word dan ook lekker gebeten.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Vlooien zijn geen seizoensgebonden zaak. Vlooien zijn er gewoon het hele jaar door, ja ook in actieve vorm. Als zij zoals zij zegt seizoensgebonden last heeft van rode bultjes dan kan het verhaal gewoon niet kloppen. En laat haar maar bewijs van haar huisarts vragen (ze zal toch minstens een allergietest ondergaan moet hebben), want ik geloof helemaal niet dat haar huisarts hierin betrokken is geweest.... Ik heb ook regelmatig bultjes die lijken op vlooienbeetjes, maar daar zijn ze dus niet van. De daadwerkelijk oorzaak hebben we ook nog niet kunnen vinden....
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

kooi schreef: Maar als buurvrouw echt allergisch is, is verhuizen misschien een optie?
Ik mag toch aannemen dat je hiermee de buuf bedoelt en niet TS?
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Wat fijn dat U het even meldt buurvrouw dan zal ik zorgen dat mijn hondje uit uw buurt blijft.
Hij heeft namelijk nooit vlooien en dat wil ik graag zo houden. :ok:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

Ptje schreef:Wat fijn dat U het even meldt buurvrouw dan zal ik zorgen dat mijn hondje uit uw buurt blijft.
Hij heeft namelijk nooit vlooien en dat wil ik graag zo houden. :ok:
Kijk, zo los je dat op.... :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”