Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ben zo pissig update bailey is thuis
Moderator: moderatorteam
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
- Aantal honden: 2
Re: ben zo pissig
Echt vreselijk dit. Ik hoop echt dat Bailey over 7 weken naar huis mag. Ik snap echt niet waarom dit zo lang moet duren.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Wat ontzettend onzinnig... Bah!
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Dit pleit ook voor meer beslissingsbevoegdheid voor de hondengeleiders van de politie.
De mogelijkheid om ter plekke een muilkorfgebod en aanlijngebod op te leggen, waarna de hele papierwinkel op het bureau afgehandeld kan worden.
Lijkt me dat die mensen prima in staat zijn om te beoordelen of er een grote kans op nog een bijtincident is, afhankelijk van de aard en de omstandigheden.
Maar dat moet dan wel weer geregeld worden door de politiek..
De mogelijkheid om ter plekke een muilkorfgebod en aanlijngebod op te leggen, waarna de hele papierwinkel op het bureau afgehandeld kan worden.
Lijkt me dat die mensen prima in staat zijn om te beoordelen of er een grote kans op nog een bijtincident is, afhankelijk van de aard en de omstandigheden.
Maar dat moet dan wel weer geregeld worden door de politiek..
Wiel
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Vreselijk.. dat zoiets kan gebeuren in Nederland... echt ongelooflijk erg voor de hond en de bazen..
- jolanda.S
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ahhh neeeeee
En die vent die hem omgegooid heeft, die loop wel al die tijd op vrije voeten en die hond zit vast, wordt misschien compleet
getikt in een hokje en is wellicht beschadigd voor zijn leven.
Geen rapport opgemaakt... je zou toch voor minder iemand wurgen zeg
En die vent die hem omgegooid heeft, die loop wel al die tijd op vrije voeten en die hond zit vast, wordt misschien compleet
getikt in een hokje en is wellicht beschadigd voor zijn leven.
Geen rapport opgemaakt... je zou toch voor minder iemand wurgen zeg
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Nog even en Bailey mag eerst herstellen bij MGSaschesfloor schreef:Echt vreselijk dit. Ik hoop echt dat Bailey over 7 weken naar huis mag. Ik snap echt niet waarom dit zo lang moet duren.
http://www.youtube.com/watch?v=Qm0lrDkWwDo
http://www.youtube.com/watch?v=CxzPMfa8pIU
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Een Dober is een kennel...
Het is niet voor niets dat ze in asiels vaak Dobers onderbrengen in een pleeggezin.
Ze kunnen er heel slecht tegen. Ik hoop voor Bailey en zijn baasjes dat het meevalt in dit geval.
Hopelijk hebben ze snel meer duidelijkheid.
Het is niet voor niets dat ze in asiels vaak Dobers onderbrengen in een pleeggezin.
Ze kunnen er heel slecht tegen. Ik hoop voor Bailey en zijn baasjes dat het meevalt in dit geval.
Hopelijk hebben ze snel meer duidelijkheid.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
maar ik ken hun welCleva schreef:Wat een toestand, eigenlijk.
Over iemand die we niet kennen.
ellen
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Er zijn zo vaak toestanden over mensen die we niet kennen.Cleva schreef:Wat een toestand, eigenlijk.
Over iemand die we niet kennen.

-
blondie
- Zeer actief
Dit vind ik belachelijk lang duren.
Aniek, weet jij of dit soort procedures ook ter sprake worden gebracht door hondengeleiders bij de politie? Ik bedoel of procedures (landelijk) nog wel eens tegen het licht worden gehouden om het toch wat minder lang te laten duren allemaal? En in overleg met justitie? Het is al vreselijk en zeker in dit geval dat een eigenaar wordt aangevallen, een hond reageert en vervolgens in beslag wordt genomen om vreselijk lang te moeten wachten op een oordeel?
Aniek, weet jij of dit soort procedures ook ter sprake worden gebracht door hondengeleiders bij de politie? Ik bedoel of procedures (landelijk) nog wel eens tegen het licht worden gehouden om het toch wat minder lang te laten duren allemaal? En in overleg met justitie? Het is al vreselijk en zeker in dit geval dat een eigenaar wordt aangevallen, een hond reageert en vervolgens in beslag wordt genomen om vreselijk lang te moeten wachten op een oordeel?
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Dat zou mooi zijn Connie maar daar heeft de politie niets mee te maken. Wachttijden bij het OM en de rechterlijke macht en evt in Utrecht als het OM een gedragstest eist. 27 april is nog redelijk vlot afgezet tegen zaken die imo veel triester zijn nog en nog langer moeten wachten. Er zijn geen aparte rechters of geen apart OM die dit soort zaken behandelen. Gewoon overmatig druk en te weinig mensen. En uiteraard blijft er bezuinigd worden.
Voor mij trouwens geen reden om een hond niet in beslag te nemen als ik denk dat dat nodig is, hoe triest ook voor de hond. Er is namelijk altijd een andere kant aan een verhaal al horen wij die hier nooit.
Deze week hier nog weer een hondje doodgebeten door een niet voor de eerste keer "ontsnapte" hond van 9 mnd. Dat wordt een dik probleem, voorspelbaar. Gezien de hond en gezien de eigenaar. Dus met stoom en kokend water geprobeerd om aanlijn en muilkorfgebod te regelen. En uiteraard lukt dat niet binnen een week....ambtelijke molens....etc.......
Tsja, schrijft de eigenaar van de doodgebeten hond hier haar verhaal dan staat het forum op de achterste benen dat er niets aan wordt gedaan.
Schrijft de eigenaar van de bijtende hond hier zijn verhaal dan vindt iedereen het een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Maar net wiens verhaal het eerst binnenkomt. Daarom moet er onafhankelijk onderzoek worden gedaan. En als dat door externe omstandigheden lang duurt is dat ontzettend rot, maar geen reden om dat dan maar achterwege te laten, maar dat is slechts mijn mening.
Voor mij trouwens geen reden om een hond niet in beslag te nemen als ik denk dat dat nodig is, hoe triest ook voor de hond. Er is namelijk altijd een andere kant aan een verhaal al horen wij die hier nooit.
Deze week hier nog weer een hondje doodgebeten door een niet voor de eerste keer "ontsnapte" hond van 9 mnd. Dat wordt een dik probleem, voorspelbaar. Gezien de hond en gezien de eigenaar. Dus met stoom en kokend water geprobeerd om aanlijn en muilkorfgebod te regelen. En uiteraard lukt dat niet binnen een week....ambtelijke molens....etc.......
Tsja, schrijft de eigenaar van de doodgebeten hond hier haar verhaal dan staat het forum op de achterste benen dat er niets aan wordt gedaan.
Schrijft de eigenaar van de bijtende hond hier zijn verhaal dan vindt iedereen het een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Maar net wiens verhaal het eerst binnenkomt. Daarom moet er onafhankelijk onderzoek worden gedaan. En als dat door externe omstandigheden lang duurt is dat ontzettend rot, maar geen reden om dat dan maar achterwege te laten, maar dat is slechts mijn mening.
Gr. Aniek

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Even een vraag Budkus.
Waarom kan die hond dan niet in beslag genomen worden en een hond die in geval van TS wel.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Bmamavan2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
Pffff snap dat echt niet hier in NL.
Het is toch in het belang van de baas, de hond en de maatschappij dat zo iets veel sneller afgehandeld wordt?
En dan snap ik echt de willekeur van in beslag name niet, deze hond bijt, ik wil eigenlijk zeggen terecht, iemand en hier in de straat loopt een herder die al meerdere mensen en honden gebeten heeft en daar mogen ze maar mee aan blijven klooien. Bah!
Hoop dat er in april wel goed nieuws komt!
Het is toch in het belang van de baas, de hond en de maatschappij dat zo iets veel sneller afgehandeld wordt?
En dan snap ik echt de willekeur van in beslag name niet, deze hond bijt, ik wil eigenlijk zeggen terecht, iemand en hier in de straat loopt een herder die al meerdere mensen en honden gebeten heeft en daar mogen ze maar mee aan blijven klooien. Bah!
Hoop dat er in april wel goed nieuws komt!

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
De officier van justitie zei in dit geval nee tegen inbeslagname.bouvierpoedel schreef:holyshit ,9 maanden .
Dat beloofdd wat voor de toelomst.
![]()
Even een vraag Budkus.
Waarom kan die hond dan niet in beslag genomen worden en een hond die in geval van TS wel.?
Collega heeft dus wel overlegd. Moet zeggen dat het voor mij ook niet direct had gehoeven. Het hondje is erg ongelukkig gebeten in zijn liesslagader. Dus is doodgebloed. Het ging mij vooral om de onverantwoordelijke opstelling van de baas, de leeftijd van de hond en icm het ras. Je voelt nog meer onheil naderen als het ware. Maar dan probeer je dus het best haalbare, met onmiddelijke ingang muilkorf en aanlijngebod maar ook daar gaat weer veel te veel tijd overheen.
Gr. Aniek

-
ramoon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jack hussel en poedel
Sorry door drukte ben ik achter met lezen het stuk staat dus in hondenmanieren 2 met titel als een hond gebeten heeft. In hondenmanieren 12 van 2012 staat een verslag van de lezing van Dr. M Schilder, gedragsbioloog van de universiteit Utrecht. bijtende honden en het risico-assessment, hierin werd de theorie besproken wat de eigenaar dan te wachten staat.Canidae schreef:Laatste nummer :gonnie schreef:Is dat het blad van maart 2013?
Ik zie op hun site namelijk als laatste nummer het nummer van november 2012.
mrt 2013
2tal artikelen :
Conflict ? Voorkomen !
En wat nu ? Slachtoffer van een bijtincident.
In het februari nr verteld Martin Gaus wat zijn ervaringen uit de praktijk zijn.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Er staan ook wat filmpjes op YouTube.ramoon schreef:In het februari nr verteld Martin Gaus wat zijn ervaringen uit de praktijk zijn.
O.a. van Ruby die een jaar in isoleer heeft gezeten..........
http://www.youtube.com/watch?v=Qm0lrDkWwDo
http://www.youtube.com/watch?v=CxzPMfa8pIU
-
ramoon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jack hussel en poedel
Oh wat ben ik blij voor die hond dat het toch nog zo naar een goed eind heeft geleid.
Die isoleer noemen ze opslag, ik vind dat echt een rare benaming voor iets waar je levende dieren houd.
Je moet er toch niet aan denken dat je hond dit allemaal over komt he!!!
Die isoleer noemen ze opslag, ik vind dat echt een rare benaming voor iets waar je levende dieren houd.
Je moet er toch niet aan denken dat je hond dit allemaal over komt he!!!
- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
Er is een petitie gestart voor een verantwoord bijtincidenten beleid.
http://verantwoordbijtincidentenbeleid.nl/

- BuddyLeiden
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Siberishe Husky
- Contacteer:
- iones
- Zeer actief
Getekend!moosje schreef:Er is een petitie gestart voor een verantwoord bijtincidenten beleid.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Hier ookiones schreef:Getekend!moosje schreef:Er is een petitie gestart voor een verantwoord bijtincidenten beleid.

-
balijbos
Hallo,
Toevallig ben ik een goede bekende van de fietser in dit verhaal.
De fietser heeft dit nooit gewild en is al helemaal geen agressieveling!
De fietser is tijdens het fietsen (inderdaad in het bos vanwege de harde wind) gebeten door de hond. De fietser heeft de man in de scootmobiel niet aangevallen, maar wel geroepen dat hij zijn hond bij zich moest houden omdat hij beet.
Dit heeft de man niet gedaan, werd heel boos, en heeft tevens zijn hond niet bij zich gehouden.
De scootmobiel is op geen enkel moment omgeduwd en de man is er nooit uitgetrokken! De fietser is wel 4x gebeten.
Ik begrijp heel goed dat de man zijn hond terug wilt, maar de hond moet wel eerst goed onderzocht worden. Zeker omdat deze hond al vaker heeft gebeten, wat niet in dit verhaal verder staat.
MVG,
Liefhebber van balijbos
De fietser is tijdens het fietsen (inderdaad in het bos vanwege de harde wind) gebeten door de hond. De fietser heeft de man in de scootmobiel niet aangevallen, maar wel geroepen dat hij zijn hond bij zich moest houden omdat hij beet.
Dit heeft de man niet gedaan, werd heel boos, en heeft tevens zijn hond niet bij zich gehouden.
De scootmobiel is op geen enkel moment omgeduwd en de man is er nooit uitgetrokken! De fietser is wel 4x gebeten.
Ik begrijp heel goed dat de man zijn hond terug wilt, maar de hond moet wel eerst goed onderzocht worden. Zeker omdat deze hond al vaker heeft gebeten, wat niet in dit verhaal verder staat.
MVG,
Liefhebber van balijbos
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Blijft lastig oordelen wie de waarheid spreekt....balijbos schreef:Hallo,
MVG,
Liefhebber van balijbos

------Groetjes Prana-----
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Wat de reden is dat jouw kennis daar fietste doet helemaal niet ter zake, hij mag daar niet fietsen, staat duidelijk aangegeven op de paaltjes. Als ik of wie dan ook een voet op het fietspad zet met de hond van de lijn, krijg je een boete, logisch, want het is gevaarlijk. Dus dan lijkt het mij niet meer dan redelijk dat fietsers niet op de WANDELpaden komen. Overigens neemt dat niet weg dat ik het heel vervelend vind voor je kennis dat hij gebeten is, dat had niet hoeven gebeuren.balijbos schreef:Hallo,
MVG,
Liefhebber van balijbos
Ik ga ervan uit dat de waarheid ergens in het midden ligt wat er precies gebeurt is. Ik maakte die hond zo goed als dagelijks mee, ik heb nooit enige agressie kunnen ontdekken bij hem, ik kan me echt niet voorstellen dat hij zonder reden een fietser 4 keer bijt. Maar goed, ook mijn honden doen weleens iets wat ik nooit had verwacht.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Je heb geen hond, ben je speciaal voor deze topic lid geworden van dit forum?balijbos schreef:Hallo,
MVG,
Liefhebber van balijbos

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Nou ja ook al mocht hij daar niet fietsen ,gebeten worden is helemaal uit den boze.Saschesfloor schreef:Wat de reden is dat jouw kennis daar fietste doet helemaal niet ter zake, hij mag daar niet fietsen, staat duidelijk aangegeven op de paaltjes. Als ik of wie dan ook een voet op het fietspad zet met de hond van de lijn, krijg je een boete, logisch, want het is gevaarlijk. Dus dan lijkt het mij niet meer dan redelijk dat fietsers niet op de WANDELpaden komen. Overigens neemt dat niet weg dat ik het heel vervelend vind voor je kennis dat hij gebeten is, dat had niet hoeven gebeuren.balijbos schreef:Hallo,
MVG,
Liefhebber van balijbos
Ik ga ervan uit dat de waarheid ergens in het midden ligt wat er precies gebeurt is. Ik maakte die hond zo goed als dagelijks mee, ik heb nooit enige agressie kunnen ontdekken bij hem, ik kan me echt niet voorstellen dat hij zonder reden een fietser 4 keer bijt. Maar goed, ook mijn honden doen weleens iets wat ik nooit had verwacht.
Lijkt wel of je probeert een excuus te vinden .?
Wat je zegt ben je zelfffff