Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe hou je katten uit je buurt?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Re: Hoe hou je katten uit je buurt?

Ongelezen bericht door moniek&bo »

En als ze uitrekken met hoge rug? Valt dat onder de categorie gewoon uitrekken?
En als ze je echt gaan aanstaren? Moet ik dan terugkijken, of negeren, wegkijken misschien?

En als ze redelijk vlot op je af komen lopen als je op de bank zit, is er dan kans dat ze opeens op je schoot springen?
Dat vind ik eng, dat ik dan een schrikreactie geef en daardoor de kat laat schrikken die mij dan krabt ofzo.. Haha :vaag:

Als een kat op je tas gaat liggen, hoe haal je hem er dan vanaf? (Zonder blazen, of tikken geven ofzo)

Veel vragen, maar zijn wel de dringendste haha
billyboy2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door billyboy2 »

moniek&bo schreef:En als ze uitrekken met hoge rug? Valt dat onder de categorie gewoon uitrekken? Jup, gewoon lekker rekken en strekken.
En als ze je echt gaan aanstaren? Moet ik dan terugkijken, of negeren, wegkijken misschien? Je kan ze rustig aan kijken, maar dat kan ook betekenen: JIPPEE mijn personeel heeft tijd. En dan ligt hij binnen luttele seconden op je schoot te spinnen.

En als ze redelijk vlot op je af komen lopen als je op de bank zit, is er dan kans dat ze opeens op je schoot springen?Ja, waarschijnlijk wel. Katten zijn (meestal) soepel en elegant. En landen zachtjes
Dat vind ik eng, dat ik dan een schrikreactie geef en daardoor de kat laat schrikken die mij dan krabt ofzo.. Haha :vaag: valt mee hoor. Misschien dat hij even beledigd kijkt.

Als een kat op je tas gaat liggen, hoe haal je hem er dan vanaf? (Zonder blazen, of tikken geven ofzo). Je tas niet op de grond leggen maar ophangen. Heeft hij je tas als slaapplek gekozen, dan heb je pech. :engel:
Ik trek mijn tas onder de kat vandaan. Maar ben ervaringsdeskundige. Als beginner zou ik mij daar niet aan wagen. Een kat hecht veel waarde aan zijn schoonheidsslaapje

Laatst gewijzigd door billyboy2 op 07 mar 2013 00:37, 1 keer totaal gewijzigd.
moniek&bo
Zeer actief

Ben toch blij dat ik dit topic heb geopend.

Ik was ze vanavond gewoon aan het ontwijken en een plan aan het bedenken om ze uit mijn buurt te houden.

Door de reacties in dit topic met ik al zover dat ik inzie dat ik ze beter gewoon beetje kan leren kennen en dat ze dan vast heel lief zijn.

Verbetering voor de katten en mijzelf dus!
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Mijn katten gebruiken hun nagels alleen als afweer wanneer ik ze tegen hun zin oppak. En dan nog proberen ze eerst zich uit mijn handen te wurmen, zonder nageltjes te gebruiken.
Maar ja, als je met een kattenspeeltje aan het spelen bent en ze willen dat pakken, gebruiken ze hun nagels ook.

Ik denk dat de meeste kattenbezitters wel hebben afgeleerd om bang te zijn voor die nageltjes ;)

Ik zou het gewoon van de kat zelf laten afhangen. Kortgeleden kwam ik ergens een tegen die niks van niemand moest hebben. Die begon al te blazen als ik naar haar keek. Nou dan niet hoor, ze weet niet wat ze mist :pffff:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
billyboy2
Zeer actief

moniek&bo schreef:Ben toch blij dat ik dit topic heb geopend.

Ik was ze vanavond gewoon aan het ontwijken en een plan aan het bedenken om ze uit mijn buurt te houden.

Door de reacties in dit topic met ik al zover dat ik inzie dat ik ze beter gewoon beetje kan leren kennen en dat ze dan vast heel lief zijn.

Behandel ze als heilige en ze doen je niks.
moniek&bo
Zeer actief

Echt bedankt voor alle antwoorden!
Ik waardeer het echt!

Voel me wel echt een ongelooflijke oen nu.. En het zijn echt nog niet mijn beste vriendjes maar ik ga m'n best doen!

Oja.. Als katten naar elkaar blazen moet ik dan ook uitkijken? Haha
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

moniek&bo schreef:.....Oja.. Als katten naar elkaar blazen moet ik dan ook uitkijken? Haha
Niet tussen staan...haha
Afbeelding
billyboy2
Zeer actief

moniek&bo schreef:Echt bedankt voor alle antwoorden!
Ik waardeer het echt!

Voel me wel echt een ongelooflijke oen nu.. En het zijn echt nog niet mijn beste vriendjes maar ik ga m'n best doen!

Oja.. Als katten naar elkaar blazen moet ik dan ook uitkijken? Haha

Katten kunnen best eng zijn als je niet gewend bent. Ze zijn zo anders als honden.
Elegant, soepel. . Springen overal op en af, en zijn snel.hebben schijt aan regels

Is helemaal niet raar hoor.

Je hebt honden mensen, en katten mensen.

Als ze naar elkaar blazen dan hoef jij niet bang te zijn hoor. Hebben ze gewoon even mot.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Nou Martijn!

Maar als je wel met ze om wilt leren gaan, kun je ze aanstaren en dan heel langzaam knipperen. Dat is namelijk een soort teken van vriendelijkheid. Katten die kopjes geven en je aanstaren, willen meestal gewoon geknuffeld worden. Als je goed oplet, als je terug kijkt en ze aankijkt, zullen ze wegkijken. Elkaar recht in de ogen staren en blijven staren wordt net als bij andere dieren, als agressief/onvriendelijk opgevat. Niet dat ze je dan gaan aanvallen hoor, haha, echt veruit de meeste katten krabben je niet eens. Ja, als ze naar de dierenarts moeten. Maar dan ben je even 'de baas' ofzo, de wegkijker is de onderdanige. Maar aanstaren kan dus wel positief worden opgevat, als je er heel langzaambij knippert af en toe. Dan kan het een kat juist geruststellen. Ik zit vaak gezellig te knipperen met mijn katten, dat leg ik altijd uit aan mijn vriend als: ze houden van me met hun ogen.

Een rustige kat heeft een ontspannen staart, da's een goeie om te onthouden. Zwaaien ermee is vaak stress, of opwinding. Misschien kun je het gezin vragen om wat over hun katten te vertellen, over hun karakters. Mijn katten zijn allemaal erg verschillend in gedrag dus dat zou kunnen helpen. De een is verlegen terwijl de ander steeds op schoot wil. Als ze een kat hadden met een 'gebruiksaanwijzing' hadden ze je dat verteld, absoluut. Ik heb er zo eentje gehad en ik had vast een rechtszaak aan mijn broek gehad als ik mensen niet voor hem waarschuwde.

De enige manier waarop ik gewond raak door mijn katten, is als ze weer eens lang in mijn buik zitten te stampen met die pootjes, dauwtrappelen heet dat. Maar dat doen ze uit genegenheid. En met spelen hangt er wel eens een nageltje ergens in. '

O ja, belangrijk, stel dat in het hoogst onwaarschijnlijke geval dat een kat je krabt, trek niet meteen je hand terug. Daardoor raak je namelijk gewond, dan trek je je huid zelf over die klauwen. Dus met je andere hand de klauw snel pakken of je hand erop leggen, en verwijderen door hem omhoog en voorwaarts op te tillen. Maar ja, ik ben dat wel gewend, veel mensen trekken uit schrik toch terug. Katten zijn supersnel, als je met ze speelt, zijn ze altijd sneller dan jij dus pas dan op dat je handen iig buiten bereik zijn. Maar daar zijn we nog niet, haha. Een kattensnoepje wil natuurlijk wel helpen om de beginnende vriendschap te verstevigen. Succes, leuk dat je het wilt proberen. Wie weet begin je aan een heel nieuw avontuur in je leven!
billyboy2
Zeer actief

Cleva schreef:
moniek&bo schreef:En als ze uitrekken met hoge rug? Valt dat onder de categorie gewoon uitrekken?
En als ze je echt gaan aanstaren? Moet ik dan terugkijken, of negeren, wegkijken misschien?
Terug kijken en knipogen. Doet de poes hetzelfde. Kun je op wachten. Haha. Echt hoor.
Hoge rug is gewoon uitrekken behalve als je ze nadert en ze bang zijn.
Haha, ja dat is echt geniaal. Ons half siamees loeder deed dat ook. Die ging altijd terug knipogen.
billyboy2
Zeer actief

Cleva schreef:
billyboy2 schreef:
moniek&bo schreef:Ben toch blij dat ik dit topic heb geopend.

Behandel ze als heilige en ze doen je niks.

Wel. Dan willen ze op je zitten.

Wegjagen. Het zijn maar beesten.
Ja, dat wel. Maar ze doen niks in de zin van mishandelen :)
[Sandra]
Zeer actief

Ik zeg altijd: katten komen van Venus en honden komen van Mars ;)
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

Cleva schreef:...Honden zijn honderd keer linker.
TS : Mijn ras: Amerikaanse stafford
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

moniek&bo schreef:En als ze uitrekken met hoge rug? Valt dat onder de categorie gewoon uitrekken?

En als ze redelijk vlot op je af komen lopen als je op de bank zit, is er dan kans dat ze opeens op je schoot springen?
Dat vind ik eng, dat ik dan een schrikreactie geef en daardoor de kat laat schrikken die mij dan krabt ofzo.. Haha :vaag:

Als een kat op je tas gaat liggen, hoe haal je hem er dan vanaf? (Zonder blazen, of tikken geven ofzo)

Hoge rug is niet eng.
Als de kat zich bedreigt voelt ( dus zelf bang is ) kan deze z'n rug krommen en z'n staart dik maken. Dat zegt nog steeds niks, dat is zeg maar een beetje n grom of lipje optrekken van een hond.
Ga weg! Laat me met rust!

Als ze zich uitrekken kan je er wel van uitgaan dat ze ontspannen zijn. Niks aan de hand.

Als ze redelijk vlot op je af komen zijn ze gewoon nieuwsgierig, of ze willen aandacht.
Als een kat je aan wilt vallen zullen de oortjes waarschijnlijk plat liggen ( dan heb ik het wel echt over valse karakters ) of ze gaan eerst in sluipmodus.
Ja, de kans is wel vrij aanwezig dat de kat op schoot springt. Maar dan zoekt deze affectie. Geen slachtoffer :wink:
Nogmaals, als je dat niet wilt, gewoon afweren. Als je het niet erg vind dat ze komen kroelen, kan je ze gewoon aanhalen.
Meeste katten vinden het fijn onder het kinnetje, of op het bolletje/ zijkant wangetjes ( geven ze hun geur af op jou ).
Rest van het lichaam ligt heel er aan het karakter van de kat.

De meeste katten zullen eerder schrikken ( en dus van jou weg gaan ) van een schrikreactie van jou. Behalve de echte bengels.
Maar nogmaals, ik denk dat die mensen je dan wel ingelicht zouden hebben.

Als ze je aanstaren willen ze wat van je. Wil jij dat niet, gewoon negeren.
Ze hebben over t algemeen geen plan om je aan te gaan vallen :wink:

Oh en op je tas.
Als je dat niet wilt, tas ophangen. Als de kat er al op ligt kan je deze gewoon oppakken en op de grond zetten.

Hoop dat ik zo alles heb beantwoord.
Laatst gewijzigd door Dee op 07 mar 2013 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.
[Sandra]
Zeer actief

Cleva schreef:
[Sandra] schreef:Ik zeg altijd: katten komen van Venus en honden komen van Mars ;)
Ik zeg altijd "Katten en honden zijn eigenlijk best verschillend".

Of...altijd. Dat is ook zo raar.
Ik zeg het vooral als het over het verschil tussen honden en katten gaat.
Zo eens in de 15 jaar.
Wanneer het te spraak komt.

Al heb ik een kat gehad die apporteerde.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Je bent heus geen oen hoor. Ik ben dol op honden en katten maar ik schijt in m'n broek voor spinnen en die zijn 300 keer zo klein. Je weet gewoon niet wat de kat gaat doen en daardoor ben je blijkbaar bang. Ik heb niet alles helemaal gelezen, maar ik geloof dat er al veel tips zijn gegeven. Ik denk ook dat die katten hartstikke lief zijn en je heus niet zomaar zullen bijten. Al reageert iedere kat anders natuurlijk. Ik heb er vier en eentje bijvoorbeeld die krauwt naar me als ie niet meer gekroeld wil worden en de andere loopt gewoon weg. Maar ik heb misschien gewoon nare katten :lol1: Al zie ik het vaak wel aankomen want katten beginnen behoorlijk met hun staart te zwiepen als ze je beu zijn. Dus zodra je dat merkt zou ik stoppen met aaien. Katten waarderen over het algemeen wel liever knuffels als ze uit zichzelf naar je toekomen (hoge rug, hoge staart, kopjes geven) dan wanneer jij naar ze toegaat terwijl ze liggen te slapen. Dan willen ze vaak met rust gelaten worden.
[Sandra]
Zeer actief

Cleva schreef: Mensen van de mannelijke kunne (en stripboekeenden) staan er zelfs bekend om dat ze zakdoeken naar aangenaam ogende dames terug brengen.
:LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
billyboy2
Zeer actief

Fizgig schreef:Nou Martijn!

Maar als je wel met ze om wilt leren gaan, kun je ze aanstaren en dan heel langzaam knipperen. Dat is namelijk een soort teken van vriendelijkheid. Katten die kopjes geven en je aanstaren, willen meestal gewoon geknuffeld worden. Als je goed oplet, als je terug kijkt en ze aankijkt, zullen ze wegkijken. Elkaar recht in de ogen staren en blijven staren wordt net als bij andere dieren, als agressief/onvriendelijk opgevat. Niet dat ze je dan gaan aanvallen hoor, haha, echt veruit de meeste katten krabben je niet eens. Ja, als ze naar de dierenarts moeten. Maar dan ben je even 'de baas' ofzo, de wegkijker is de onderdanige. Maar aanstaren kan dus wel positief worden opgevat, als je er heel langzaambij knippert af en toe. Dan kan het een kat juist geruststellen. Ik zit vaak gezellig te knipperen met mijn katten, dat leg ik altijd uit aan mijn vriend als: ze houden van me met hun ogen.

Een rustige kat heeft een ontspannen staart, da's een goeie om te onthouden. Zwaaien ermee is vaak stress, of opwinding. Misschien kun je het gezin vragen om wat over hun katten te vertellen, over hun karakters. Mijn katten zijn allemaal erg verschillend in gedrag dus dat zou kunnen helpen. De een is verlegen terwijl de ander steeds op schoot wil. Als ze een kat hadden met een 'gebruiksaanwijzing' hadden ze je dat verteld, absoluut. Ik heb er zo eentje gehad en ik had vast een rechtszaak aan mijn broek gehad als ik mensen niet voor hem waarschuwde.

De enige manier waarop ik gewond raak door mijn katten, is als ze weer eens lang in mijn buik zitten te stampen met die pootjes, dauwtrappelen heet dat. Maar dat doen ze uit genegenheid. En met spelen hangt er wel eens een nageltje ergens in. '

O ja, belangrijk, stel dat in het hoogst onwaarschijnlijke geval dat een kat je krabt, trek niet meteen je hand terug. Daardoor raak je namelijk gewond, dan trek je je huid zelf over die klauwen. Dus met je andere hand de klauw snel pakken of je hand erop leggen, en verwijderen door hem omhoog en voorwaarts op te tillen. Maar ja, ik ben dat wel gewend, veel mensen trekken uit schrik toch terug. Katten zijn supersnel, als je met ze speelt, zijn ze altijd sneller dan jij dus pas dan op dat je handen iig buiten bereik zijn. Maar daar zijn we nog niet, haha. Een kattensnoepje wil natuurlijk wel helpen om de beginnende vriendschap te verstevigen. Succes, leuk dat je het wilt proberen. Wie weet begin je aan een heel nieuw avontuur in je leven!
:goeie:
Oke, dus je moet ze eerst aanstaren....want dat is vriendelijkheid.
en 1,5 zin later moet je het niet doen want het is onvriendelijk/agressief.
:LOL:

Ik heb nog nooit dieren gehad die ik niet aan kon kijken. Honden en katten.

Keek ik onze katten woest aan, dan waren ze foetsie. Want ze wisten dat de kans groot was dat ik achter ze aan kwam.
Fizgig
Zeer actief

Tis goed, Billyboy. Jij weet het, dus leg het maar uit. Ha ha ha.

@ Punzel, dat zijn liefdesbeetjes! Als ik met mijn katten kroel en het wordt erg gezellig, gaan ze in mijn vinger bijten. En ik had er eentje die dan uit ging halen en blazen. De liefde slaat over in boosheid, misschien omdat het een heftige emotie is ofzo. Maar ik hou dan ook wel op met knuffelen, het knuffelt zo onhandig met een kat die in je arm hangt, hahaha.
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Fizgig schreef: @ Punzel, dat zijn liefdesbeetjes! Als ik met mijn katten kroel en het wordt erg gezellig, gaan ze in mijn vinger bijten. En ik had er eentje die dan uit ging halen en blazen. De liefde slaat over in boosheid, misschien omdat het een heftige emotie is ofzo. Maar ik hou dan ook wel op met knuffelen, het knuffelt zo onhandig met een kat die in je arm hangt, hahaha.
Ja liefdesbeetjes doet ie inderdaad ook. Maar als ie me echt beu is dan slaat hij me gewoon hoor. Omdat ie niet meer gekroeld wil worden.
billyboy2
Zeer actief

Fizgig schreef:Tis goed, Billyboy. Jij weet het, dus leg het maar uit. Ha ha ha.

@ Punzel, dat zijn liefdesbeetjes! Als ik met mijn katten kroel en het wordt erg gezellig, gaan ze in mijn vinger bijten. En ik had er eentje die dan uit ging halen en blazen. De liefde slaat over in boosheid, misschien omdat het een heftige emotie is ofzo. Maar ik hou dan ook wel op met knuffelen, het knuffelt zo onhandig met een kat die in je arm hangt, hahaha.

Wij hebben ook een kat gehad die zo ineens kon omslaan. Ene moment zat hij gezellig spinnend naast je (nooit op schoot), en het volgende moment haalde hij ineens uit en begon te blazen. Hij kwam van de straat, en kende het fenomeen huiskat en personeel niet. En wist ook niet zo goed wat hij er mee moest.
Die deden we altijd naar buiten als er visite kwam, en zeker met kinderen.

In mijn handen word niet gebeten, op wat voor manier dan ook.
Fizgig
Zeer actief

Mijn broer had een kat die mij haatte. En alleen mij. Ik moest met een kartonnen doos ter bescherming door de kamer lopen. Heb ik nog nooit meegemaakt met een kat. Ik word altijd meteen vrienden met ze! Ik probeerde te hard om vrienden te worden met haar, waarschijnlijk. Dat vuurde alleen maar nog meer haat aan. Was een raar beest want ze vond het wel goed als ze helemaal ingepakt werd door mijn broer in een deken, ook over de kop, en als een baby op mijn schoot werd gelegd. Ik kon haar zelfs onder de deken kroelen, deed ze niks en vond het heerlijk.

Nog zo'n raar geval. Mijn oma werkte vroeger bij het asiel en die nam vaak katten mee die eigenlijk een spuitje moesten krijgen. Superschuw, of superagressief. En eentje, daar was ik bang voor want die ging al grommen en blazen als je naar haar keek. Bij iedereen trouwens. Het enige wat wel werkte, was haar gewoon heel bruusk in het nekvel oppakken, en heel strak tegen je lichaam aan drukken en knuffelen. Was ze als was in je handen, zo raar. En echt zodat ze nauwelijks lucht kreeg. Spinnen en kroelen dan. Heel raar beest was dat. Helemaal van vrijheid ontdaan kon ze zich wel overgeven.
billyboy2
Zeer actief

Cleva schreef:
billyboy2 schreef: Wij hebben ook een kat gehad die zo ineens kon omslaan. Ene moment zat hij gezellig spinnend naast je (nooit op schoot), en het volgende moment haalde hij ineens uit en begon te blazen.
Daar heeft onze lieve heer De Beuk voor uitgevonden.

Mijn zus had ook zo'n kat. Zogenaamd niet goed wijs.
Nou, bij mij wist hij wel beter. Nog steeds spinnend naast me maar niets van dat achterlijke gedoe.

Zo ben ik normaal ook, maar deze kat heb ik nooit aangepakt.

Deze kat was echt een geval apart.

Zijn hele leven op straat geleefd. In het asiel gekomen. En mijn moeder is gezwicht(ze ging alleen maar kijken, jaja). Gratis meegekregen(geholpen en wel)
Beestje was graatmager, zat onder de stront. DA zei dat het kansloos was.
Kat heeft 3 dagen in een hoek gestaan(echt gestaan).
Normaal gesproken houden we nieuwe katten een paar week binnen. Deze meteen de kans gegeven om zijn eigen keuze te maken. De straat weer op, of bij ons blijven.
Hij is gebleven, maar een huis/schootkat is het nooit geworden. Altijd op zijn hoede. Toenadering zocht hij niet vaak. En als hij het deed, eindigde het altijd in een bloedbad.

Ik heb mij voor deze kat zelfs over mijn angst voor spuiten heen gezet. Beestje had opeens wat met zijn bek en gilde tijdens het eten(ging door merg en been). Alle tanden en kiezen verwijderd, en moest elke dag pillen wat onmogelijk was vanwege de pijn. DA zei: dan moet hij om de dag komen voor een spuit. Was ook geen optie. Want van 1 keer in de mand moest hij een week bij komen(en at en dronk dan niet). Zelf spuiten was de enige optie. Mijn moeder (bloeddonor) durfde niet.

Soms komt er een dier voorbij waar je al je regels, principes en angsten voor aan de kant zet. Deze was dat.

2 jaar geleden is hij van de aardbodem verdwenen.
Mooie Mickey met zijn enorme snorharen. Door alles en iedereen opgegeven.
Dee
Zeer actief

Ik heb nog nooit meegemaakt dat en kat mij niet moet.

Ik heb hier bijna dagelijks buurkatten voor mijn deur zitten, of aan komen snellen als ik aan kom fietsen. Ze weten gewoon wanneer ik thuis kom. :I: De een wilt even een aai over de bol, de ander wilt graag naar binnen ( mag niet ). Eentje komt mijn kat halen, is zijn vriendinnetje :LOL:
[Sandra]
Zeer actief

Dee schreef:Eentje komt mijn kat halen, is zijn vriendinnetje :LOL:
Het zijn soms ook net honden he :engel:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Dee
Zeer actief

[Sandra] schreef:
Hoe tegenstrijdig qua lichaamstaal ook, ja. :lol1:
billyboy2
Zeer actief

[Sandra] schreef:

Toen ik nog op mijzelf woonde had ik een je-weet-wel kater Migo. Ik woonde toen ik een duplexgebouw in een benedenwoning.
In het blok waar ik woonde hadden mensen een kitten gekocht die een week jonger was.
Toen hij eindelijk naar buiten mocht was hij direct dikke vrienden met mijn Migo.
Heer des huizes vertrok om 7 uur van huis, en kat ging dan naar buiten.
Hij rende dan meteen naar mijn huis om onder mijn raam te gaan zitten bleren, net zo lang tot ik de deur open deed om Migo eruit te laten.
Altijd samen op avontuur, zagen ze regelmatig door de weilanden struinen.
Tot ze zo'n 9 maand oud waren, en auto's wouden kijken( 3 km van huis).
Migo kwam 2 dagen niet thuis. En toen hij thuis kwam wilde hij niet meer naar buiten.
Kwamen de buren terug van vakantie, en hadden ze briefje in de deur dat hun kat was doodgereden.
Dee
Zeer actief

billyboy2 schreef:
[Sandra] schreef:

Toen ik nog op mijzelf woonde had ik een je-weet-wel kater Migo. Ik woonde toen ik een duplexgebouw in een benedenwoning.
In het blok waar ik woonde hadden mensen een kitten gekocht die een week jonger was.
Toen hij eindelijk naar buiten mocht was hij direct dikke vrienden met mijn Migo.
Hij rende dan meteen naar mijn huis om onder mijn raam te gaan zitten bleren, net zo lang tot ik de deur open deed om Migo eruit te laten.
Migo kwam 2 dagen niet thuis. En toen hij thuis kwam wilde hij niet meer naar buiten.
Kwamen de buren terug van vakantie, en hadden ze briefje in de deur dat hun kat was doodgereden.
:ugh:
Dat is sneu.

Maar, helaas wel t risico als je ze buiten laat. :(:
billyboy2
Zeer actief

Dee schreef:
billyboy2 schreef:
[Sandra] schreef:

:ugh:
Dat is sneu.

Maar, helaas wel t risico als je ze buiten laat. :(:
Ja dat is het zeker. Ik woonde zelf niet aan een drukke weg, maar ja als ze zo ver op avontuur gaan.

Ik vond het zo raar hé. Ik dacht wat heeft die kat toch. Wou niet naar buiten, amper eten, geen aandacht. Dat Jip er niet was vond ik niet zo vreemd, buren waren op vakantie, en wellicht nog niet naar buiten gelaten voor ik naar mijn werk ging.
Stond op het punt om naar de DA te gaan want dacht dat hij ziek was. Totdat de buren dus kwamen vertellen dat hun Jip dood was.
Dee
Zeer actief

Zo zie je maar dat ze ook zo hun vriendjes kunnen hebben.
Mensen verklaren mij vaak voor gek als ik zeg dat er hier een poes mijn kat komt halen.
Maar andere katten jaagt mijn kat de tuin uit, deze poes wordt altijd even besnuffeld en dan is het ok. En ze zit er steeds weer.
Als ik in de zomer het raam boven open heb, zit ze 8 van de 10 keer binnen. Ondanks dat Figo er is gekomen, en Nani.

Ik vind het wel humor hoor, die karaktertjes.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”