moniek&bo schreef:En als ze uitrekken met hoge rug? Valt dat onder de categorie gewoon uitrekken?
En als ze je echt gaan aanstaren? Moet ik dan terugkijken, of negeren, wegkijken misschien?
En als ze redelijk vlot op je af komen lopen als je op de bank zit, is er dan kans dat ze opeens op je schoot springen?
Dat vind ik eng, dat ik dan een schrikreactie geef en daardoor de kat laat schrikken die mij dan krabt ofzo.. Haha
Als een kat op je tas gaat liggen, hoe haal je hem er dan vanaf? (Zonder blazen, of tikken geven ofzo)
Veel vragen, maar zijn wel de dringendste haha
Hoge rug is niet eng.
Als de kat zich bedreigt voelt ( dus zelf bang is ) kan deze z'n rug krommen en z'n staart dik maken. Dat zegt nog steeds niks, dat is zeg maar een beetje n grom of lipje optrekken van een hond.
Ga weg! Laat me met rust!
Als ze zich uitrekken kan je er wel van uitgaan dat ze ontspannen zijn. Niks aan de hand.
Als ze redelijk vlot op je af komen zijn ze gewoon nieuwsgierig, of ze willen aandacht.
Als een kat je aan wilt vallen zullen de oortjes waarschijnlijk plat liggen ( dan heb ik het wel echt over valse karakters ) of ze gaan eerst in sluipmodus.
Ja, de kans is wel vrij aanwezig dat de kat op schoot springt. Maar dan zoekt deze affectie. Geen slachtoffer
Nogmaals, als je dat niet wilt, gewoon afweren. Als je het niet erg vind dat ze komen kroelen, kan je ze gewoon aanhalen.
Meeste katten vinden het fijn onder het kinnetje, of op het bolletje/ zijkant wangetjes ( geven ze hun geur af op jou ).
Rest van het lichaam ligt heel er aan het karakter van de kat.
De meeste katten zullen eerder schrikken ( en dus van jou weg gaan ) van een schrikreactie van jou. Behalve de echte bengels.
Maar nogmaals, ik denk dat die mensen je dan wel ingelicht zouden hebben.
Als ze je aanstaren willen ze wat van je. Wil jij dat niet, gewoon negeren.
Ze hebben over t algemeen geen plan om je aan te gaan vallen
Oh en op je tas.
Als je dat niet wilt, tas ophangen. Als de kat er al op ligt kan je deze gewoon oppakken en op de grond zetten.
Hoop dat ik zo alles heb beantwoord.