Fizgig schreef:Je kijkt dus expres niet naar de katten. Eigenlijk zou je eens moeten proberen om ze aan te staren. Dat wordt als onvriendelijk beschouwd door katten. En dan niet knipperen. Je hoeft niet boos te kijken, alleen niet wegkijken tot zij wegkijken. Misschien werkt dat wel net zo goed als blazen.
Overigens kun je proberen om gewoon 'nee' te zeggen, wie weet zijn ze een beetje opgevoed. Het zijn waarschijnlijk erg vriendelijke katten want ze willen graag bij je zitten. Dus ik zou me niet druk maken dat ze je zomaar aanvallen. Maar mijn katten zijn juist nog aandringender om aandacht te krijgen als ik iets geconcentreerd aan het doen ben zoals typen of lezen. Als ik echt geen zin in ze heb, pak ik ze op en kus ze op hun kop. Dat vinden ze dan weer teveel van het goede en gaan ze weg.
Hebben de katten trouwens nog medische problemen? Zitten er oudjes bij? Want bij sommige aandoeningen kunnen ze steeds blijven zeuren omdat ze een hongergevoel hebben. Bijvoorbeeld bij schildklieraandoeningen en pancreatitis. Oude katten hebben dat wel vaker. Ik heb er van beide eentje, een met pancreatitis en een met schildklierproblemen en die draaien vaak om me heen. Dat komt door die aandoening, de een verteert het eten te snel en de ander verbrandt het te snel. En ze zijn wat dementerend. Dus misschien kunnen medische problemen een reden zijn dat ze wat aanhoudend zijn om aandacht te krijgen. Jij hebt de toegang tot de kast met kattenvoer namelijk.
Katten houden niet van aanstaren. Ooit een kat gehad?
Nog nooit een kat gehad die ook maar enigszins onder de indruk was van strak aankijken. Sterker nog, regelmatig wedstrijdjes aankijken gedaan.
En ik ben opgegroeid met katten. Hadden er minimaal 5.
Ik heb er niet veel mee, ben echt een hondenmens.
Maar onze katten vonden mij niet allemaal even lief

ik was/ben van de prikjes,pillen en (anti-vlo)spuitbussen en de andere vervelde klusjes die gedaan moesten worden rondom de katten. Dus meestal bleven ze bij mij uit de buurt

Op mijn eigen kat na dan, die vergaf mij alles.
Vriend van mij zus HAAT katten. Als die bij ons koffie kwam drinken, dan liepen ze allemaal om hem heen. En zelfs de kat die zelden tot nooit bij iemand op schoot kwam liggen wou altijd bij hem op schoot liggen.
Tja ts. Als er kleine kinderen in huis zijn, dan zijn het vast geen valse katten die hun wapens misbruiken. Ik zou mij er dus niet te druk over maken.
Katten wensen geaaid en aanbeden te worden, en daar heb je personeel voor(de mens).
Zijn de kleine minderwaardige schepsels(de kinderen) dus zoet aan het spelen of slapen, dan heeft het grote minderwaardige schepsel(jij dus) alllllle tijd van de wereld om het superieure diersoort(de kat) te aanbidden.
Je hebt dan 2 keuzes. Je kan ze negeren(compleet,dus ook niet kijken), grote kans dat ze na een tijdje ergens beledigd gaan liggen zijn.
Of je voldoet aan hun eisen, en je ligt de hele avond met een kat op schoot.
Een eventuele 3e keuze, als je echt echt echt niet wil dat ze bij je komen, en je ze niet uit het oog durft te verliezen.
Dan kan je de plantenspuit nog inzetten.
Dat vinden de meeste katten niet zo leuk, en dan gaan ze je ergens in en hoekje boos aan zitten kijken. Plantenspuit na gebruik naast je neer zetten in handbereik, en poesje blijft wel uit de buurt
Canidae schreef:
Je hebt zelf wel een hond en je doet zo moeilijk over een paar katten ?
Liever 10 honden dan 5 katten