Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
boze buurvrouw
Moderator: moderatorteam
-
louise79
- Vaste gebruiker
boze buurvrouw
wij hebben een buurvrouw die geen huisdieren heeft.
deze riep mij vandaag bij zich, omdat ze eens serieus met mij moest praten.
ze trok haar broek uit en liet mij een behoorlijk aantal rode plekjes op haar benen zien. dat was een vlooienallergie zei ze, ze heeft elk jaar rond deze tijd last van jeuk en rode plekjes. ze is hier nu mee naar de huisarts geweest, en na een test is gebleken dat ze allergisch is voor vlooien. aangezien zij zelf geen huisdieren heeft, komt het volgens haar van mijn hond. (ik heb een kruising maltezer/shih tzu).
door de wind waaien de vlooien in haar tuin en bijten haar.
nu is mijn vraag: kan dit? ons hondje word preventief behandeld tegen vlooien en volgens mij heeft ze ze dus ook niet, maar afgezien daarvan, is dit mogelijk? ze eist dus eigenlijk dat ik mijn hond weg doe zodat zij van haar allergie verlost is.
ze trok haar broek uit en liet mij een behoorlijk aantal rode plekjes op haar benen zien. dat was een vlooienallergie zei ze, ze heeft elk jaar rond deze tijd last van jeuk en rode plekjes. ze is hier nu mee naar de huisarts geweest, en na een test is gebleken dat ze allergisch is voor vlooien. aangezien zij zelf geen huisdieren heeft, komt het volgens haar van mijn hond. (ik heb een kruising maltezer/shih tzu).
door de wind waaien de vlooien in haar tuin en bijten haar.
nu is mijn vraag: kan dit? ons hondje word preventief behandeld tegen vlooien en volgens mij heeft ze ze dus ook niet, maar afgezien daarvan, is dit mogelijk? ze eist dus eigenlijk dat ik mijn hond weg doe zodat zij van haar allergie verlost is.
- Groenalsgras
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kwart golden retriever
Driekwart Kooiker - Aantal honden: 1
Re: boze buurvrouw
Onzin, zolang zij niet kan aantonen wat voor vlo haar heeft gebeten (kattenvlo/hondenvlo/vogelvlo/rattenvlo) hoef jij je hond niet weg te doen. Misschien moet ze gewoon een keer stofzuigen? Vlooien komen op allerlei manieren je huis is dat hoeft echt niet van een hond af te komen.
-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
- Aantal honden: 1
En al zou 't wel van jouw hond af komen. Zolang het beest niet in haar tuin rondscharrelt is het haar probleem en mag ze zelf een oplossing gaan zoeken.

-
louise79
- Vaste gebruiker
laten we voorop stellen dat ik sowieso niet van plan ben mijn hond weg te doen hoor, dat we daar geen misverstanden over krijgen.
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
- Aantal honden: 2
Wat een onzin. Het moet toch echt niet gekker worden. Neem aan dat je haar ook iets in die trant gezegd hebt.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Nou ja, ben je niet spontaan keihard gaan lachen? Wat een raar mens joh, ik zou twee vlooienbandjes kado geven, kan ze om haar enkels doen.
-
louise79
- Vaste gebruiker
ik heb haar zeker laten weten dat ik het een vreemd verhaal vind.
haar zoon heeft een relatie met een meisje die een heidewachtel hebben, misschien neemt hij ze wel mee, weet ik het?
er zijn ontzettend veel honden in onze buurt, dus stel dat ik mijn hondje wegdoe,(wat ik dus nooit zou doen) heeft ze toch ook last van de vliegende vlooien van andere buren?
haar zoon heeft een relatie met een meisje die een heidewachtel hebben, misschien neemt hij ze wel mee, weet ik het?
er zijn ontzettend veel honden in onze buurt, dus stel dat ik mijn hondje wegdoe,(wat ik dus nooit zou doen) heeft ze toch ook last van de vliegende vlooien van andere buren?
-
louise79
- Vaste gebruiker
Annedee schreef:Nou ja, ben je niet spontaan keihard gaan lachen? Wat een raar mens joh, ik zou twee vlooienbandjes kado geven, kan ze om haar enkels doen.
- dagmar88
- Zeer actief
louise79 schreef:ik heb haar zeker laten weten dat ik het een vreemd verhaal vind.
Maar er komen vast genoeg katten in de tuin.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Weet niet of er gras in de buurt is ??
Het kan nl zijn dat de vlooien in het gras zitten , en zij kan die dan oppikken en meenemen.
Maar dat verhaal van die heidewachtel kan ook hoor.
Heb t ook gehad, eigen dieren vlovrij , ging ik bij een kennis op bezoek en elke keer als ik terugkwam zat binnen 5 min. mijn kat zich helemaal open te krabben ( heeft een vlooienallergie en allergisch voor heel veel antivlooienspul :s )
En kon ik mijn huis en beesten weer gaan behandelen.
Sinds ik daar niet meer kom hebben we ook geen vlo meer gehad
Het kan nl zijn dat de vlooien in het gras zitten , en zij kan die dan oppikken en meenemen.
Maar dat verhaal van die heidewachtel kan ook hoor.
Heb t ook gehad, eigen dieren vlovrij , ging ik bij een kennis op bezoek en elke keer als ik terugkwam zat binnen 5 min. mijn kat zich helemaal open te krabben ( heeft een vlooienallergie en allergisch voor heel veel antivlooienspul :s )
En kon ik mijn huis en beesten weer gaan behandelen.
Sinds ik daar niet meer kom hebben we ook geen vlo meer gehad
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
louise79
- Vaste gebruiker
dagmar88 schreef:louise79 schreef:ik heb haar zeker laten weten dat ik het een vreemd verhaal vind.
er zijn ontzettend veel honden in onze buurt, dus stel dat ik mijn hondje wegdoe,(wat ik dus nooit zou doen) heeft ze toch ook last van de vliegende vlooien van andere buren?Die vliegen niet.
Maar er komen vast genoeg katten in de tuin.
nee, ik weet dat vlooien niet vliegen,haha, maar volgens de buurvrouw waaien/vliegen de vlooien door de lucht en belanden dus onder andere in haar tuin en bijten haar.
-
louise79
- Vaste gebruiker
[quote="** Angela **"]Weet niet of er gras in de buurt is ??
ons hondje loopt voornamelijk in onze achtertuin, daar is geen gras. voor het huis wel, maar daar komt de hond niet. zij loopt daar alleen langs als ze uitgelaten word. onze betreffende buren hebben hetzelfde. voor gras, achter tegels.
ons hondje loopt voornamelijk in onze achtertuin, daar is geen gras. voor het huis wel, maar daar komt de hond niet. zij loopt daar alleen langs als ze uitgelaten word. onze betreffende buren hebben hetzelfde. voor gras, achter tegels.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Vlooien vliegen niet, al vind ik het wel leuk bedacht
Ze zijn helemaal niet geinteresseerd in mensen, daar springen ze alleen op als ze met zo veel op een dier zitten dat ze gebrek aan ruimte hebben. Maar dan zie je hond ook al letterlijk zwart van de vlooien, dat mis je niet zomaar hoor.
-
Canidae
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix
louise79 schreef:.....ze eist dus eigenlijk dat ik mijn hond weg doe zodat zij van haar allergie verlost is.
Tja, wie zal het zeggen...maar dat lijkt me wel waarschijnlijker.louise79 schreef:....haar zoon heeft een relatie met een meisje die een heidewachtel hebben, misschien neemt hij ze wel mee, weet ik het?....
- Fardauke
- Actief
als een vlo een goeie gastheer heeft gaat hij niet " vliegen " of verhuizen en al helemaal niet naar een mens, zolang zijn gastheer leeft blijft de vlo daarop leven en eitjes leggen.
Je kan ook geen vlooien meenemen als je ergens wegkomt bij iemand die een dier met vlooien heeft. een vlo springt niet over om mee te liften naar een andere hond.
Het zijn de eitjes die ze leggen ,en die alvolgens van de gastheer afrollen, die zorgen voor de besmetting.
meestal als mensen gebeten worden is er een serieus groot vlooien probleem.
Je kan ook geen vlooien meenemen als je ergens wegkomt bij iemand die een dier met vlooien heeft. een vlo springt niet over om mee te liften naar een andere hond.
Het zijn de eitjes die ze leggen ,en die alvolgens van de gastheer afrollen, die zorgen voor de besmetting.
meestal als mensen gebeten worden is er een serieus groot vlooien probleem.

In gedachten Fardau 12-08-2002/ 02-03-2013 en Diever 11-11-1997/ 31-03-2013
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Niet geheel waar, Noah had als pup enkele vlooien, ik heb er hoogstens 10 gezien. Ze sliep op mijn slaapkamer nog met vloerbedekking en ik zat volledig onder de vlooien beten. Nanni daarintegen had geen enkele vloMaeve schreef:Vlooien vliegen niet, al vind ik het wel leuk bedachtZe zijn helemaal niet geinteresseerd in mensen, daar springen ze alleen op als ze met zo veel op een dier zitten dat ze gebrek aan ruimte hebben. Maar dan zie je hond ook al letterlijk zwart van de vlooien, dat mis je niet zomaar hoor.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Het is wel mogelijk om vlooieneitjes mee te nemen aan je schoenen.
Meest waarschijnlijk is toch die hond van die vriendin.
Ik heb weleens een vlooienplaag gehad in een huis vroeger, toen we terug kwamen van vakantie.
Dat is de enige keer dat ik met dieren woon dat ik er zelf ook een aantal op mijn benen had.
Voorkeur gaat uit naar dieren met hun lekkere dikke vacht.
Maar als buurvrouw echt allergisch is, is verhuizen misschien een optie?
Meest waarschijnlijk is toch die hond van die vriendin.
Ik heb weleens een vlooienplaag gehad in een huis vroeger, toen we terug kwamen van vakantie.
Dat is de enige keer dat ik met dieren woon dat ik er zelf ook een aantal op mijn benen had.
Voorkeur gaat uit naar dieren met hun lekkere dikke vacht.
Maar als buurvrouw echt allergisch is, is verhuizen misschien een optie?
- Buddyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
Heeft ze geen last van huismijt.. dat is toch ook zo'n "eng beestje" ??? haha

Lizzy & Faya, de oppashondjes
-
louise79
- Vaste gebruiker
ze had een test via de huisarts gedaan en daar kwam uit dat het de vlooien waren.Buddyboy schreef:Heeft ze geen last van huismijt.. dat is toch ook zo'n "eng beestje" ??? haha
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Onzin! Als ze buiten loopt kan ze ook al vlooien eitjes meenemen onder haar schoenen. Maar als ze haar huis gewoon goed schoon houdt, is er niks aan de hand. Ze moet er gewoon voor zorgen middels stofzuigen en/of dweilen dat haar huis schoon blijft. Wie weet haalt ze zo nu en dan ook een kat binnen......wie zal het zeggen...
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Als je je huis niet schoon houdt, kan je ook een vlooienplaag krijgen.Jion schreef:Het moet niet gekker worden!![]()
Heeft ze geen egels in de tuin? Dit zitten vaak ónder de vlooien...
En waarschijnlijk heeft ze een vlooienplaag in huis (ongeacht waar die vlooien vandaan komen), met duizenden eitjes in de vloerbedekking die wachten om uit te komen, en moet ze gewoon haar huis grondig ontsmetten. Je krijgt echt niet zomaar zoveel beten op je benen.
En ja, die vlooienbandjes om haar enkels is wel een strak plan!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Klopt egels zitten altijd onder de vlooien en teken, ik heb regelmatig egels op bezoek in mijn tuin. IK zet er dan gelijk een emmer bovenop en schuif dan de egel in de emmer. Ik zie dan altijd de vlooien en de teken lopen bij egels, ik breng ze dan een paar straten verder zodat ze niet meer in mijn tuin lopen. Helaas komen de egels altijd weer terug naar mijn tuinJion schreef:Het moet niet gekker worden!![]()
Heeft ze geen egels in de tuin? Dit zitten vaak ónder de vlooien...
En waarschijnlijk heeft ze een vlooienplaag in huis (ongeacht waar die vlooien vandaan komen), met duizenden eitjes in de vloerbedekking die wachten om uit te komen, en moet ze gewoon haar huis grondig ontsmetten. Je krijgt echt niet zomaar zoveel beten op je benen.
En ja, die vlooienbandjes om haar enkels is wel een strak plan!

- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Ik stel voor dat je een line-up doet, vijf vlooien van jouw hond/huis op een rij en dan mag zij de dader identificeren.
- Mirella
- Zeer actief
haha!esenhazel schreef:Schrok je niet toen ze opeens haar broek uitdeed
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik zou ook moeite moeten doen om niet in lachen uit te barsten denk ik. Wat een grap.Annedee schreef:Nou ja, ben je niet spontaan keihard gaan lachen? Wat een raar mens joh, ik zou twee vlooienbandjes kado geven, kan ze om haar enkels doen.
Mooi kado voor haar, dát wel
-
Canidae
- Zeer actief
Zoiets ? Stuur d'r anders maar door..louise79 schreef:........ze trok haar broek uit en...

-
Canidae
- Zeer actief
Cleva schreef:Dat is dus het moment waarop je lachend en hoofdschuddend je eigen huis in gaat.louise79 schreef:wij hebben een buurvrouw die geen huisdieren heeft.
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Misschien gt hwt wel om de uiterst zeldzame mensenvlo. Vlooientheaters zaten er jaren geleden om te springen, en waren goudgeld waard.
Of mag het vlooientheater niet meer van mevr. Thieme?
Of mag het vlooientheater niet meer van mevr. Thieme?
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Dat is niet geheel waar,als er vlooien waren kwamen we daar achter omdat mijn vader gebeten werd,altijd.Maeve schreef:Vlooien vliegen niet, al vind ik het wel leuk bedachtZe zijn helemaal niet geinteresseerd in mensen, daar springen ze alleen op als ze met zo veel op een dier zitten dat ze gebrek aan ruimte hebben. Maar dan zie je hond ook al letterlijk zwart van de vlooien, dat mis je niet zomaar hoor.
En dan hadden we ze bij de dieren nog niet eens gevonden,zo weinig waren er dan.