Corneliana schreef:dat dusdagmar88 schreef:Corneliana schreef: ik vind flexlijnen echt rotdingen trouwens.
het is echt wel heel belangrijk dat ze luisteren
Kunnen ze aan de flex ook hoor.
Charlie paradeert altijd voorop en wacht uit zichzelf ruim voor iedere bocht en oversteek.
Als ik dat vraag komt ze even naast lopen.
Tibbe loopt op commando voor de andere mannen, die samen aan een splitter zitten.
Extra ruimte en vrijheid krijgen ze hier pas wanneer ze daar ook mee om kunnen gaan.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dat is naar, ja..
Moderator: moderatorteam
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Dat is naar, ja..
-
Corneliana
- Zeer actief
beste jaap ik heb niet veel regels maar in die regels ben ik zeer consequentJaap* schreef:Ik wil me er verder helemaal niet in mengen, maar dit is een beetje een rode draad bij veel wat ik van je lees.Corneliana schreef:het is echt wel heel belangrijk dat ze luisteren
gewoon een btje de normale dingen dan
Ik heb de indruk dat je het graag wat gezellig wilt houden, en dat dat ervoor zorgt dat je moeite hebt met het begrenzen van je hond.
Terwijl ik denk dat juist alleen eerlijke en betrouwbare begrenzing ervoor kan zorgen dat je de teugels kunt laten vieren.
Alleen wederzijds vertrouwen geeft immers een grote mate van vrijheid.
En dat is helemaal geen kwestie van lelijk doen tegen je hond. Het is een kwestie van dúidelijk zijn, en daar betrouwbaar in zijn.
Veel honden gedijen juist erg slecht bij onduidelijkheid over wat er van ze verlangt wordt, en dat komt de verstandhouding en onderlinge band niet ten goede.
'Een beetje de normale dingen' is niet iets waar een hond wat mee kan als je het heel belangrijk vind dat hij luistert. Dat is jouw blinde vlek denk ik, dat je niet helemaal beseft dat je niet parttime de lakens uit kunt delen.
Als je wilt dat je hond goed naar je luistert op de kritieke momenten moet je dat verdienen in die overige 23,5 uur per dag. Want daar wordt dat bepaald.
Als je het daar laat liggen mag je er ook niks van verwachten in dat ene halve uur per dag![]()
Maar misschien heb ik het wel helemaal mis hoor.
ik ben heel duidelijk
iets wat niet mag mag nooit
iets wat wel mag, mag gewoon
je verwart het aantal regels met mate van duidelijkheid
en de normale dingen bedoel ik: niet trekken aan de lijn. blijf als ik het zeg, komen als ik roep (doet ie nog niet goed). jij denkt dat ik een half uurtje met mijn hond aan de lijn loop en dat hij dan alleen maar regels heeft en verder niet. gelukkig is dat niet waar. de dingen die niet lekker gaan, gaan we aan werken, volgende week komt een trainster en zij gaat mij vast dingen zeggen die ik gigantisch fout doe daar ben ik van overtuigd. dat mag ook als ze me dan maar aan de hand van wat zij ziet en dus niet van wat zij leest gaat vertellen wat ik wel moet doen.
trouwens: waarom zou ik hem maar een half uurtje uitlaten? das veel tekort
Laatst gewijzigd door Corneliana op 06 mar 2013 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Corneliana
- Zeer actief
is geen reactie op jaap toch?dagmar88 schreef:Corneliana schreef:dat dusdagmar88 schreef:Corneliana schreef: ik vind flexlijnen echt rotdingen trouwens.
Kunnen ze aan de flex ook hoor.
Charlie paradeert altijd voorop en wacht uit zichzelf ruim voor iedere bocht en oversteek.
Als ik dat vraag komt ze even naast lopen.
Tibbe loopt op commando voor de andere mannen, die samen aan een splitter zitten.
Extra ruimte en vrijheid krijgen ze hier pas wanneer ze daar ook mee om kunnen gaan.
Wat dus? Werkt precies hetzelfde als bij jaap hoor...
ik bedoel die extra vrijheid niet aankunnen
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Je begrijpt mij niet denk ik.Corneliana schreef:beste jaap ik heb niet veel regels maar in die regels ben ik zeer consequentJaap* schreef:Ik wil me er verder helemaal niet in mengen, maar dit is een beetje een rode draad bij veel wat ik van je lees.Corneliana schreef:het is echt wel heel belangrijk dat ze luisteren
Ik heb de indruk dat je het graag wat gezellig wilt houden, en dat dat ervoor zorgt dat je moeite hebt met het begrenzen van je hond.
Terwijl ik denk dat juist alleen eerlijke en betrouwbare begrenzing ervoor kan zorgen dat je de teugels kunt laten vieren.
En dat is helemaal geen kwestie van lelijk doen tegen je hond. Het is een kwestie van dúidelijk zijn, en daar betrouwbaar in zijn.
Veel honden gedijen juist erg slecht bij onduidelijkheid over wat er van ze verlangt wordt, en dat komt de verstandhouding en onderlinge band niet ten goede.
'Een beetje de normale dingen' is niet iets waar een hond wat mee kan als je het heel belangrijk vind dat hij luistert. Dat is jouw blinde vlek denk ik, dat je niet helemaal beseft dat je niet parttime de lakens uit kunt delen.
Als je wilt dat je hond goed naar je luistert op de kritieke momenten moet je dat verdienen in die overige 23,5 uur per dag. Want daar wordt dat bepaald.
Als je het daar laat liggen mag je er ook niks van verwachten in dat ene halve uur per dag![]()
ik ben heel duidelijk
en de normale dingen bedoel ik: niet trekken aan de lijn. blijf als ik het zeg, komen als ik roep (doet ie nog niet goed). jij denkt dat ik een half uurtje met mijn hond aan de lijn loop en dat hij dan alleen maar regels heeft en verder niet. gelukkig is dat niet waar. de dingen die niet lekker gaan, gaan we aan werken, volgende week komt een trainster en zij gaat mij vast dingen zeggen die ik gigantisch fout doe daar ben ik van overtuigd. dat mag ook als ze me dan maar aan de hand van wat zij ziet en dus niet van wat zij leest gaat vertellen wat ik wel moet doen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Corneliana
- Zeer actief
jawelJaap* schreef:Je begrijpt mij niet denk ik.Corneliana schreef:beste jaap ik heb niet veel regels maar in die regels ben ik zeer consequentJaap* schreef:Ik wil me er verder helemaal niet in mengen, maar dit is een beetje een rode draad bij veel wat ik van je lees.Corneliana schreef:het is echt wel heel belangrijk dat ze luisteren
ik ben heel duidelijk
jij gaat ervan uit dat ik onduidelijk ben
dat de hond de ene keer iets wel mag en de andere keer niet.
zo lees ik het tenminste
- dagmar88
- Zeer actief
Corneliana schreef:
jawel
zo lees ik het tenminste
Je hebt het voor jezelf niets eens duidelijk, dus hoe kun je dat dan op je hond overbrengen?
Niet bedoeld als aanval hoor, maar denk echt dat je wel iets uit het stukje van jaap zou moeten kunnen halen.
-
Corneliana
- Zeer actief
oh het is geen verkeerd stukje en heel lezenswaardig.dagmar88 schreef:Corneliana schreef:
jawel
zo lees ik het tenminste
Je hebt het voor jezelf niets eens duidelijk, dus hoe kun je dat dan op je hond overbrengen?
Niet bedoeld als aanval hoor, maar denk echt dat je wel iets uit het stukje van jaap zou moeten kunnen halen.
ik zie het ook niet als aanval want ik snap wel wat hij bedoeld maar ik ben meer met mijn hond bezig dan alleen met uitlaten.
maar het is ook in huis zo als ik een commando geef moet die uitgevoerd worden.
en dat gebeurt ook
in huis heeft hij nagenoeg geen gedrag dat ik denk: gaat niet goed, wil ik anders etc.
- Jaap*
- Zeer actief
Ik ga ervan uit dat je niet altijd dezelfde verwachtingen hebt. Dat je verwachtingen afhangen van de ernst van de situatie. En dát is niet eerlijk tegenover een hond, want die kent dat verschil niet.Corneliana schreef:jawel
zo lees ik het tenminste
-
Corneliana
- Zeer actief
oh op die manier.Jaap* schreef:Ik ga ervan uit dat je niet altijd dezelfde verwachtingen hebt. Dat je verwachtingen afhangen van de ernst van de situatie. En dát is niet eerlijk tegenover een hond, want die kent dat verschil niet.Corneliana schreef:jawel
zo lees ik het tenminste
dan had ik je inderdaad anders begrepen.
en dat is wel een nadenkertje, dankjewel
- Jaap*
- Zeer actief
Nouja, het is eigenlijk allemaal hetzelfde hoor

-
Corneliana
- Zeer actief
nou nee ik denk dat je wel een punt hebt.Jaap* schreef:Nouja, het is eigenlijk allemaal hetzelfde hoor![]()
jee, valt mij ff een plaat van mn kop
- Jaap*
- Zeer actief
Wen er maar an 
-
Corneliana
- Zeer actief
Jaap* schreef:Wen er maar an
ik voed autisten en adhders op en daarvoor moet je eerst keihard op je muil gaan.
- Jaap*
- Zeer actief
Idd, die vrijheid kun je je pas veroorloven als alles in kannen en kruiken isInge O schreef:het mag wel, maar pas als je kan lezen en schrijven met je hond in alle situaties en ze juist daardoor zelf al wat kunnen invullen hoe belangrijk we iets vinden.Jaap* schreef:Ik ga ervan uit dat je niet altijd dezelfde verwachtingen hebt. Dat je verwachtingen afhangen van de ernst van de situatie. En dát is niet eerlijk tegenover een hond, want die kent dat verschil niet.Corneliana schreef:jawel
zo lees ik het tenminste
maar zolang je die vorm van samenwerking nog niet hebt (en daar gaat tijd overheen) kan het inderdaad niet dat je verwachtingen afhangen van de situatie.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Het chargeert er weer vrolijk op los....Inge O schreef:dan mis ik toch nog één overeenkomst : jij hebt er niet over gezeurd dat daar plots een modelvliegtuigje kwam neergestreken en dat jou en je honden daardoor alle onheil van de wereld was overkomen.kooi schreef:En stel nu eens dat er een uit de koers geraakt modelvliegtuigje uit de lucht komt vallen?blondie schreef:Kan het omdraaien. Stel ik kom aanlopen, 1 hond los bij me en de ander aan de lijn. En jij staat wat verderop. Dan moet ik me blijkbaar zorgen maken dat jij je hond(en) niet kunt houden die vervolgens los bij mijn honden komen buurten die daar niet van gediend zijn.
En dan zal ik de schuld krijgen omdat er 1 hond losloopt én mijn honden misschien wel rot reageren op jouw honden als ze te dichtbij naderen.
nee, je had het over een losse hond die dóór zijn los-zijn met alle zonden werd overladen - gek toch dat wij dan ook op dat spoor verdergaan hè?
Mijn mening staat onveranderd, in ontmoetingen tussen levende wezens zijn beide begeleiders verantwoordelijk.
Dat heeft met te maken met empathie.
Ik had in het geval van buurman anders gereageerd.
Ik zeg nergens dat alles zijn schuld is, alleen dat ik het een tikje asociaal vond.
Dat men er hier mee aan de haal gaat en zaken buiten proportie opblaast...tja.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Maarreh............
Hoe zit het nu met de satesaus?
Hoe zit het nu met de satesaus?
-
kooi
- Zeer actief
Dat is uiteindelijk een sausje van warme honing geworden.
En dat stinkt ook behooorlijk.
En dat stinkt ook behooorlijk.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
omdat ik overwicht en respect heb kan ik ze ook makkelijk aan de flex uitlaten. die vrijheid kunnen ze aan en daar maken ze geen misbruik van (als in trekken bv). want als ze zouden willen trekken ze me samen met die 100 kilo overal naartoe natuurlijkCorneliana schreef:ja dat snap ik maar het ging om een rottweiler die trok als een gek natuurlijkHutsje schreef:het gaat ook om overwicht. ik ben 53 kg, heb fibor, een nekhernia en versleten tussenwervelschijven maar ik loop met bijna 100 kilo hond aan flexlijnen en nog nooit heb ik er eentje losgelaten. ik ben er al die jaren maar 1 keer achteraangeskied omdat ze in het donker allebei tegelijk een egel zagen die ik niet op tijd gezien had. vochtig gras, lekker glad, en daar ging ik. maar na een brul stonden ze weer keurig naast me. no way dat ik loslaat, nooit. mijn paard ook niet, als we gingen gingen we samen maar loslaten deed ik niet. en ik ben diverse keren in het ziekenhuis beland daardoor maar loslaten, nooit. nu was het ook een erg lastig paard, en groot (1.75 m).Corneliana schreef:wow dan ben je wel sterk.Devel schreef:Tja hoe dan ook kan niet meer dan eens zijn met mijn voorgangers, natuurlijk niet met alles, maar dan toch. De buurman is niet fout ookal heeft hij zijn hond niet aan de lijn zitten. Je moet hoe dan ook controle houden over je honden, ik ben zelf 1,60 en 6,5 jaar gelopen met een rottweiler van 55 kilo, laat ik nou zelf net zo zwaar zijn, dan kan ik je zeggen dat gaat je niet makkelijk af als je verder geen verleden van de hond kent die graag achter aanhangers aan wilt omdat deze dood moeten, blaffende honden net zo, en ik heb hem nog nooit laten glippen al kneep de lijn mijn handen fijn maar los laten absoluut niet.
rottweiler heeft best wel trekkracht toch?![]()
ik vind flexlijnen echt rotdingen trouwens.
vanuit een ontspannen slappe riem heb je ook meer speling als ze wegschieten denk ik.

- dagmar88
- Zeer actief
Heavy schreef:Ik heb niet alles gelezen hoor dus misschien staat deze opmerking er al bij maar kooi heb je er ook aan gedacht dat die man zijn hond misschien juist wel bewust niet heeft laten wachten of terug geroepen heeft?
Dat zou namelijk jouw honden ook uitgelokt kunnen hebben.......
-
kooi
- Zeer actief
Dagmar88 heeft een missie!
Bizar eigenlijk, als je daar over nadenkt?
Doet denken aan......hoe heet zo'n ding?
een drone?
een drone?
Laatst gewijzigd door kooi op 07 mar 2013 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Nee, niet bizar kooi, sommige mensen beleven optimaal plezier aan het geven van sneren en het continu in de grond boren van bepaalde mensen.kooi schreef:Dagmar88 heeft een missie!
Triest zou ik het eerder noemen.
-
kooi
- Zeer actief
Ja wat ik dus zei, een virtuele drone.
Maar dagmar88 meid, spaar je de moeite verder, mensen die ik zelf irritant vind die gaan gewoon in de negeer.
Maar dagmar88 meid, spaar je de moeite verder, mensen die ik zelf irritant vind die gaan gewoon in de negeer.
- Icecold81
- Zeer actief
Dat is een goede dat bespaart me momenteel een hoop frustratie 
- dagmar88
- Zeer actief
kooi schreef:Dagmar88 heeft een missie!
een drone?
Nee, hoor, vind het gewoon jammer dat je daar aan voorbij gaat.
- Icecold81
- Zeer actief
Hoe doe je dat Kooi? Ik begrijp dr niets van, zie geen negeerfunctie?
Ah gelukt
Ah gelukt
Laatst gewijzigd door Icecold81 op 07 mar 2013 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
Icecold81 schreef:Nee, niet bizar kooi, sommige mensen beleven optimaal plezier aan het geven van sneren en het continu in de grond boren van bepaalde mensen.kooi schreef:Dagmar88 heeft een missie!
Triest zou ik het eerder noemen.
- dagmar88
- Zeer actief
Gebruikerspaneel, vrienden en vijandenIcecold81 schreef:Ik begrijp dr niets van, zie geen negeerfunctie?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Beter een goede vijand dan een verre vriend.dagmar88 schreef:Gebruikerspaneel, vrienden en vijandenIcecold81 schreef:Ik begrijp dr niets van, zie geen negeerfunctie?
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Corneliana
- Zeer actief
Hutsje schreef:omdat ik overwicht en respect heb kan ik ze ook makkelijk aan de flex uitlaten. die vrijheid kunnen ze aan en daar maken ze geen misbruik van (als in trekken bv). want als ze zouden willen trekken ze me samen met die 100 kilo overal naartoe natuurlijkCorneliana schreef:ja dat snap ik maar het ging om een rottweiler die trok als een gek natuurlijkHutsje schreef:het gaat ook om overwicht. ik ben 53 kg, heb fibor, een nekhernia en versleten tussenwervelschijven maar ik loop met bijna 100 kilo hond aan flexlijnen en nog nooit heb ik er eentje losgelaten. ik ben er al die jaren maar 1 keer achteraangeskied omdat ze in het donker allebei tegelijk een egel zagen die ik niet op tijd gezien had. vochtig gras, lekker glad, en daar ging ik. maar na een brul stonden ze weer keurig naast me. no way dat ik loslaat, nooit. mijn paard ook niet, als we gingen gingen we samen maar loslaten deed ik niet. en ik ben diverse keren in het ziekenhuis beland daardoor maar loslaten, nooit. nu was het ook een erg lastig paard, en groot (1.75 m).Corneliana schreef: wow dan ben je wel sterk.
rottweiler heeft best wel trekkracht toch?![]()
ik vind flexlijnen echt rotdingen trouwens.
vanuit een ontspannen slappe riem heb je ook meer speling als ze wegschieten denk ik.. (en er zit ook een rem op die dingen he
)
-
blondie
- Zeer actief
Hutsje heeft overwicht en ze krijgt respect.
Ben zelf 1 keer omver getrokken overigens. Maar heb de lijnen niet losgelaten. Een puber boef die om ons heen stuiterde en baasje nergens te bekennen. Had hem al los gespot en zag zijn interesse in mijn honden. Heel rap mijn stel aan de lijn geklikt. Hij bleef komen en komen en ik maar doorlopen.
Ineens sprong hij tussen ons in, en in mijn voorwaartse beweging werkte de achterwaartse van mijn stel niet in mijn voordeel en lag ik dus om. Lijnen nog wel in mijn handen, maar de hond lag er ook al bij. Tierend ben ik opgestaan om jut en jul bij de nek te vatten. Dat maakte indruk
Hond vloog naar zijn baas die ineens op het eind van het veld stond.
Liep erheen, meer om te vragen of zijn hond letsel had. Hij dacht dat ik verhaal kwam halen. Hij bood verontschuldiging aan, jong en hij moet het leren en sorry. En ik vroeg of de hond wat mankeerde, wat ik niet dacht want het was een paar seconden gesteggel hoop gegil en de puber dacht shit waar ben ik aan begonnen.
Kijk als ze willen, en als je er niet op bedacht bent delf je vaak bij grotere honden het onderspit. Maar loslaten doe ik niet snel, en uit mijn balans getrokken worden gebeurd ook niet snel, maar is me ook wel eens overkomen dus
Losgelaten heb ik eerlijk gezegd nooit, ook niet als de honden serieus werden aangevallen en ik ze aan de lijn had.
Ben zelf 1 keer omver getrokken overigens. Maar heb de lijnen niet losgelaten. Een puber boef die om ons heen stuiterde en baasje nergens te bekennen. Had hem al los gespot en zag zijn interesse in mijn honden. Heel rap mijn stel aan de lijn geklikt. Hij bleef komen en komen en ik maar doorlopen.
Ineens sprong hij tussen ons in, en in mijn voorwaartse beweging werkte de achterwaartse van mijn stel niet in mijn voordeel en lag ik dus om. Lijnen nog wel in mijn handen, maar de hond lag er ook al bij. Tierend ben ik opgestaan om jut en jul bij de nek te vatten. Dat maakte indruk
Hond vloog naar zijn baas die ineens op het eind van het veld stond.
Liep erheen, meer om te vragen of zijn hond letsel had. Hij dacht dat ik verhaal kwam halen. Hij bood verontschuldiging aan, jong en hij moet het leren en sorry. En ik vroeg of de hond wat mankeerde, wat ik niet dacht want het was een paar seconden gesteggel hoop gegil en de puber dacht shit waar ben ik aan begonnen.
Kijk als ze willen, en als je er niet op bedacht bent delf je vaak bij grotere honden het onderspit. Maar loslaten doe ik niet snel, en uit mijn balans getrokken worden gebeurd ook niet snel, maar is me ook wel eens overkomen dus
Losgelaten heb ik eerlijk gezegd nooit, ook niet als de honden serieus werden aangevallen en ik ze aan de lijn had.