Nope, enkel bij de geur van die hond in zijn neus word ie woest. en met wandelschoenen heb ik grip om rechtsomkeert te maken en m om de hoek op zn gat te laten zitten tot meneer gekalmeerd isCorneliana schreef:
maarrr Kai trekt normaal toch niet? of wel?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dat is naar, ja..
Moderator: moderatorteam
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 2
Re: Dat is naar, ja..
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Ja die heb je wel onder appel natuurlijk!
Mijn honden zijn verre van perfect, maar ik heb wel een berner die een pot pindakaas kan opendraaien,
dat vind ik stiekem wel heel knap.
Mijn honden zijn verre van perfect, maar ik heb wel een berner die een pot pindakaas kan opendraaien,
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
En daarna maakt hij satesaus?kooi schreef:Ja die heb je wel onder appel natuurlijk!
-
kooi
- Zeer actief
Nou ja, daar zit in ieder geval een pittig luchtje aan....
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Suske schreef:BartSmit hondjekooi schreef:Wat is een bs hondje?Maryanne schreef:Waar ik gewoon moe van wordt is dat er hier een paar mensen zijn die het altijd beter weten, waar noooooit iets verkeerd gaat en die zich opstellen alsof ze de Ceasar Milan van de wereld zijn ofzo want hun hond doet Nooooooit iets verkeerd.![]()
Ja, dat klopt wel. Ze hebben een BS hondje en voor hun onderschrift halen ze gewoon een foto van internet. In het echt zul je ze dus niet tegenkomen.
Bescheiden Schoothondje?
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Sambal baai?Suske schreef:En daarna maakt hij satesaus?kooi schreef:Ja die heb je wel onder appel natuurlijk!
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik heb alleen de 1e blz gelezen.
Maarre. als buurman zijn hond aan de flex lijn had gehad van een meter of 10... dan waren jou honden misschien net zo goed los geschoten omdat ze daar naartoe wilden lijkt mij?
Natuurlijk mag een hond niet los in de bebouwde kom, mee eens. Maar ik in dit verhaal het verschil niet zo.
Beterschap met je hand.
Maarre. als buurman zijn hond aan de flex lijn had gehad van een meter of 10... dan waren jou honden misschien net zo goed los geschoten omdat ze daar naartoe wilden lijkt mij?
Natuurlijk mag een hond niet los in de bebouwde kom, mee eens. Maar ik in dit verhaal het verschil niet zo.
Beterschap met je hand.
-
Corneliana
- Zeer actief
oef... irritantIcecold81 schreef:Nope, enkel bij de geur van die hond in zijn neus word ie woest. en met wandelschoenen heb ik grip om rechtsomkeert te maken en m om de hoek op zn gat te laten zitten tot meneer gekalmeerd isCorneliana schreef:
maarrr Kai trekt normaal toch niet? of wel?
-
Charlotte*
- Zeer actief
En ging die andere hond tekeer? En vind je nog steeds dat je buurman fout zat?kooi schreef:
Mijn honden gaan nog maar kort aangelijnd mee.
Hun reactie is sterk afhankelijk van hoe er op hun gereageerd wordt.
Gaat zo'n andere hond tekeer dan doen zij dat ook.
doet die andere hond dat niet, dan zij ook niet.
Ik snap je frustratie maar het lijkt mij niet helemaal correct om dit op je buurman af te schuiven.
Want wat als die hond aan een lange lijn liep? Deden jou honden dan niks?
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Allereerst natuurlijk sterkte met je duim, hopelijk gekneusd en verder niets gebroken.
Ik val wat laat in deze hele discussie maar wil hier toch nog even op reageren:
De reden waarom de baas zijn hond had moeten laten wachten begrijp ik ook al niet. Jij was bezig je honden naar binnen te doen en er was nog ruimte tussen de hond en jouw honden toch? Waarom zou die hond hebben moeten wachten dan?
Dat je zoveel pijn had nadat het gebeurde is natuurlijk balen, maar wat had die man daarmee moeten doen? Zijn hond kwam niet op die van jou af, die van jou vond het nodig om zich aan jouw invloed te onttrekken (letterlijk) en de kuierlatten te nemen. Jouw hond, jóuw verantwoordelijkheid. Zo lastig lijkt het me echt niet.
Ik val wat laat in deze hele discussie maar wil hier toch nog even op reageren:
Ik begrijp met de beste wil van de wereld echt niet wat er nu precies asociaal is aan de baas van de loslopende hond. Jij bent op (hoeveel heb ik nergens gelezen) afstand je honden naar binnen aan het doen, dat op zich is toch helemaal geen reden om direct je hond bij je te roepen? In een seconde of misschien 2 zijn jouw honden binnen lijkt mij, en dat zal de baas ongetwijfeld ook gedacht hebben. Jij was dichtbij je honden, dus je kon er in mijn (en ongetwijfeld ook in de baas van de loslopende hond) ogen je honden gewoon prima bij je houden terwijl ze naar binnen gingen. Geen enkele reden om je hond ineens bij je te roepen, als die gewoon niets doet zelf. Zijn hond is zijn verantwoordelijkheid, maar jouw honden zijn toch écht de jouwe hoor. Ik vind het dan ook niet zo netjes om deze man asociaal te noemen, het enige wat hij "fout" heeft gedaan is dat zijn hond niet aangelijnd liep, maar los. Dat feit op zich is een overtreding waar een BOA iets aan kan doen, maar een mede-hondeneigenaar bar weinig.kooi schreef:
De hond liep twintig meter voor de baas uit.
Was dat niet het geval geweest, of had die baas het commando 'wacht' gegeven dan had ik net voldoende tijd gehad mijn honden binnen te krijgen.
Dit gebeurde in het volle zicht van die baas dus die heeft dat echt wel heel goed kunnen zien.
Ik vind het dan een tikje asociaal om je hondje dan gewoon te laten doorlopen that's it, that's all.
ik had echt veel pijn toen dit net gebeurd was en vond zin reactie nogal nonchalant.
Dat heb ik hier even van me afgeschreven met dit wonderlijke resultaat...
De reden waarom de baas zijn hond had moeten laten wachten begrijp ik ook al niet. Jij was bezig je honden naar binnen te doen en er was nog ruimte tussen de hond en jouw honden toch? Waarom zou die hond hebben moeten wachten dan?
Dat je zoveel pijn had nadat het gebeurde is natuurlijk balen, maar wat had die man daarmee moeten doen? Zijn hond kwam niet op die van jou af, die van jou vond het nodig om zich aan jouw invloed te onttrekken (letterlijk) en de kuierlatten te nemen. Jouw hond, jóuw verantwoordelijkheid. Zo lastig lijkt het me echt niet.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Dat vetgedrukte denk ik ook. En jouw vervolg ook. Ik ga niet stilstaan tot iemand z'n hek in is. Ik vind het rot voor je vinges, maar jouw honden waren niet onder controle...blondie schreef:Geen.Tara schreef:Maar hoeveel last heb je nou van een loslopende hond als hij zich niet met jouw honden bemoeit?
Ik begrijp dat echt niet zo goed geloof ik.
Tenzij loslopende honden zich tussen je honden storten, of je eigen honden zich los rukken omdat ze zelf naar andere honden willen gaan. Maar al had haar buurman de hond aan de lijn gehad en doorgelopen had volgens mij dezelfde situatie ontstaan![]()
En ik zou overigens ook niet stil gaan staan als ik iemand met aangelijnde honden zie en ik kom aan lopen. Ga er niet pal langs, dat dan niet. Maar ga ook niet wachten tot iemand zijn hek in is als ik toevallig passeer

-
kooi
- Zeer actief
Je kunt denken wat je wil, maar je was er niet bij.
Als een hond twintig meter voor de baas uitloopt is het technisch onmogelijk om die in twee seconden op de hond in te lopen.
Als me tante een snorretje had, was het me ome, zei mijn vader zaliger altijd.
De hond liep niet aangelijnd, dat is de werkelijkheid die op dat moment gold, heel de rest is gespeculeer.
Maar het schijnt inmiddels een bepaalde amusementwaarde te hebben ontwikkeld om erover te blijven doorzagen.
succes ermee!
Als een hond twintig meter voor de baas uitloopt is het technisch onmogelijk om die in twee seconden op de hond in te lopen.
Als me tante een snorretje had, was het me ome, zei mijn vader zaliger altijd.
De hond liep niet aangelijnd, dat is de werkelijkheid die op dat moment gold, heel de rest is gespeculeer.
Maar het schijnt inmiddels een bepaalde amusementwaarde te hebben ontwikkeld om erover te blijven doorzagen.
succes ermee!
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Kooi, waarom beantwoordt je deze vraag niet? Weet je diep van binnen ook dat je zelf fout zat of zo? Het is geen ramp om je fouten toe te geven hoor....Inge O schreef:overbodige vraag, dat is al zo'n 35 keer gevraagd - tevergeefs.Charlotte* schreef:

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Sjongejonge, jij laat je wel kennen zo zeg.
Misschien had het geholpen als je gewoon vanaf je eerste post in dit topic helder was geweest en je verhaal gewoon duidelijk had neergezet. Die helderheid is er tot op heden nog niet van gekomen trouwens, ik heb nog steeds geen goed beeld van wat er nu gebeurd is. En ja, dan ga je dingen invullen. Ook dat is iets wat je gewoon bij jezelf moet zoeken hoor, en niet bij anderen. Maar ik ben er wel achter dat jij niets liever doet dan voor alles wat je niet zint anderen verantwoordelijk te houden.
Gewoon lekker mee doorgaan als dat je helpt. Maar verwacht van anderen geen constructieve bijdragen wanneer je iets wilt vragen.
Misschien had het geholpen als je gewoon vanaf je eerste post in dit topic helder was geweest en je verhaal gewoon duidelijk had neergezet. Die helderheid is er tot op heden nog niet van gekomen trouwens, ik heb nog steeds geen goed beeld van wat er nu gebeurd is. En ja, dan ga je dingen invullen. Ook dat is iets wat je gewoon bij jezelf moet zoeken hoor, en niet bij anderen. Maar ik ben er wel achter dat jij niets liever doet dan voor alles wat je niet zint anderen verantwoordelijk te houden.
Gewoon lekker mee doorgaan als dat je helpt. Maar verwacht van anderen geen constructieve bijdragen wanneer je iets wilt vragen.
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Die vraag heeft ze beantwoord in zekere zin;)Hilde schreef:Kooi, waarom beantwoordt je deze vraag niet? Weet je diep van binnen ook dat je zelf fout zat of zo? Het is geen ramp om je fouten toe te geven hoor....Inge O schreef:overbodige vraag, dat is al zo'n 35 keer gevraagd - tevergeefs.Charlotte* schreef:
Ze geeft aan dat als een andere hond tekeer gaat haar honden tekeer gaan en als een andere hond niks doet, haar honden ook niks doen.
Volgens mij maakt wel of geen lijn geen verschil als ik t zo lees...
Laatst gewijzigd door Icecold81 op 05 mar 2013 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
Waarom zou dat moeten?kooi schreef: Als een hond twintig meter voor de baas uitloopt is het technisch onmogelijk om die in twee seconden op de hond in te lopen.
-
kooi
- Zeer actief
Dat moet ook niet, maar er wordt hier steeds gevraagd wat er gebeurd zou zijn ALS de hond was aangelijnd, maar dat WAS hij niet.dagmar88 schreef:Waarom zou dat moeten?kooi schreef: Als een hond twintig meter voor de baas uitloopt is het technisch onmogelijk om die in twee seconden op de hond in te lopen.
In ieder geval had er dan geen twintig meter tussen die hond en zijn baas gezeten en was die hond niet dichtbij genoeg geweest om mijn honden te triggeren met zijn plotselinge, onbegeleide nadering bij hun territorium.
Ik zou ze dan op tijd naar binnen hebben gewerkt.
Maar je kunt je evengoed gaan afvragen wat er zou zijn gebeurd als de buurman 1 minuut later de deur uit was gegaan, of wat er gebeurd zou zijn als bernese of kooi een verstopping had gehad en ik daardoor later bij mijn tuin was aangekomen etc etc ad nauseam.
-
Asta
En nieuwe smoesjes, territorium

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik lig in een deuk hier 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
blondie
- Zeer actief
Kan het omdraaien. Stel ik kom aanlopen, 1 hond los bij me en de ander aan de lijn. En jij staat wat verderop. Dan moet ik me blijkbaar zorgen maken dat jij je hond(en) niet kunt houden die vervolgens los bij mijn honden komen buurten die daar niet van gediend zijn.
En dan zal ik de schuld krijgen omdat er 1 hond losloopt én mijn honden misschien wel rot reageren op jouw honden als ze te dichtbij naderen.
En dan zal ik de schuld krijgen omdat er 1 hond losloopt én mijn honden misschien wel rot reageren op jouw honden als ze te dichtbij naderen.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
kooi schreef:Dat moet ook niet, maar er wordt hier steeds gevraagd wat er gebeurd zou zijn ALS de hond was aangelijnd, maar dat WAS hij niet.dagmar88 schreef:Waarom zou dat moeten?kooi schreef: Als een hond twintig meter voor de baas uitloopt is het technisch onmogelijk om die in twee seconden op de hond in te lopen.
In ieder geval had er dan geen twintig meter tussen die hond en zijn baas gezeten en was die hond niet dichtbij genoeg geweest om mijn honden te triggeren met zijn plotselinge, onbegeleide nadering bij hun territorium.
Ik zou ze dan op tijd naar binnen hebben gewerkt.
JIJ had JOUW honden niet onder controle. De hond van die man deed niets anders dan daar lopen. Toch? Hij viel jouw honden niet aan, jouw honden waren niet te houden.
Mij is het wel helder hoor

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Nou inderdaad, al dansen die honden de samba JOUW honden JOUW probleem...Frenk schreef:kooi schreef:Dat moet ook niet, maar er wordt hier steeds gevraagd wat er gebeurd zou zijn ALS de hond was aangelijnd, maar dat WAS hij niet.dagmar88 schreef:Waarom zou dat moeten?kooi schreef: Als een hond twintig meter voor de baas uitloopt is het technisch onmogelijk om die in twee seconden op de hond in te lopen.
Ik zou ze dan op tijd naar binnen hebben gewerkt.![]()
![]()
![]()
JIJ had JOUW honden niet onder controle. De hond van die man deed niets anders dan daar lopen. Toch? Hij viel jouw honden niet aan, jouw honden waren niet te houden.
Mij is het wel helder hoor
Het zal mij een worst zijn overigens als mensen hun honden los of aangelijnd hebben in een aanlijngebied zolang ze maar niet bij mijn honden in de buurt komen en simpelweg luisteren.
Ow ik loop ook weleens te mokken als er weer een hond loopt net daar waar ik van plan was te gaan lopen, maar goed ze moeten dan ook maar luisteren die van mij of ik dat nu leuk vind of niet... en ik heb van een hele bekende meneer op tv gezien dat dit uitdagingen zijn waarvan je moet profiteren oftewel je voordeel moet doen qua training.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
het gaat ook om overwicht. ik ben 53 kg, heb fibro, een nekhernia en versleten tussenwervelschijven maar ik loop met bijna 100 kilo hond aan flexlijnen en nog nooit heb ik er eentje losgelaten. ik ben er al die jaren maar 1 keer achteraangeskied omdat ze in het donker allebei tegelijk een egel zagen die ik niet op tijd gezien had. vochtig gras, lekker glad, en daar ging ik. maar na een brul stonden ze weer keurig naast me. no way dat ik loslaat, nooit. mijn paard ook niet, als we gingen gingen we samen maar loslaten deed ik niet. en ik ben diverse keren in het ziekenhuis beland daardoor maar loslaten, nooit. nu was het ook een erg lastig paard, en groot (1.75 m).Corneliana schreef:wow dan ben je wel sterk.Devel schreef:Tja hoe dan ook kan niet meer dan eens zijn met mijn voorgangers, natuurlijk niet met alles, maar dan toch. De buurman is niet fout ookal heeft hij zijn hond niet aan de lijn zitten. Je moet hoe dan ook controle houden over je honden, ik ben zelf 1,60 en 6,5 jaar gelopen met een rottweiler van 55 kilo, laat ik nou zelf net zo zwaar zijn, dan kan ik je zeggen dat gaat je niet makkelijk af als je verder geen verleden van de hond kent die graag achter aanhangers aan wilt omdat deze dood moeten, blaffende honden net zo, en ik heb hem nog nooit laten glippen al kneep de lijn mijn handen fijn maar los laten absoluut niet.
rottweiler heeft best wel trekkracht toch?
Laatst gewijzigd door Hutsje op 06 mar 2013 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.

-
kooi
- Zeer actief
En stel nu eens dat er een uit de koers geraakt modelvliegtuigje uit de lucht komt vallen?blondie schreef:Kan het omdraaien. Stel ik kom aanlopen, 1 hond los bij me en de ander aan de lijn. En jij staat wat verderop. Dan moet ik me blijkbaar zorgen maken dat jij je hond(en) niet kunt houden die vervolgens los bij mijn honden komen buurten die daar niet van gediend zijn.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
En stel nou, al even fictief uiteraard, dat jij eens leert wat eigen verantwoordelijkheid betekent.kooi schreef:En stel nu eens dat er een uit de koers geraakt modelvliegtuigje uit de lucht komt vallen?blondie schreef:Kan het omdraaien. Stel ik kom aanlopen, 1 hond los bij me en de ander aan de lijn. En jij staat wat verderop. Dan moet ik me blijkbaar zorgen maken dat jij je hond(en) niet kunt houden die vervolgens los bij mijn honden komen buurten die daar niet van gediend zijn.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Corneliana
- Zeer actief
ja dat snap ik maar het ging om een rottweiler die trok als een gek natuurlijkHutsje schreef:het gaat ook om overwicht. ik ben 53 kg, heb fibor, een nekhernia en versleten tussenwervelschijven maar ik loop met bijna 100 kilo hond aan flexlijnen en nog nooit heb ik er eentje losgelaten. ik ben er al die jaren maar 1 keer achteraangeskied omdat ze in het donker allebei tegelijk een egel zagen die ik niet op tijd gezien had. vochtig gras, lekker glad, en daar ging ik. maar na een brul stonden ze weer keurig naast me. no way dat ik loslaat, nooit. mijn paard ook niet, als we gingen gingen we samen maar loslaten deed ik niet. en ik ben diverse keren in het ziekenhuis beland daardoor maar loslaten, nooit. nu was het ook een erg lastig paard, en groot (1.75 m).Corneliana schreef:wow dan ben je wel sterk.Devel schreef:Tja hoe dan ook kan niet meer dan eens zijn met mijn voorgangers, natuurlijk niet met alles, maar dan toch. De buurman is niet fout ookal heeft hij zijn hond niet aan de lijn zitten. Je moet hoe dan ook controle houden over je honden, ik ben zelf 1,60 en 6,5 jaar gelopen met een rottweiler van 55 kilo, laat ik nou zelf net zo zwaar zijn, dan kan ik je zeggen dat gaat je niet makkelijk af als je verder geen verleden van de hond kent die graag achter aanhangers aan wilt omdat deze dood moeten, blaffende honden net zo, en ik heb hem nog nooit laten glippen al kneep de lijn mijn handen fijn maar los laten absoluut niet.
rottweiler heeft best wel trekkracht toch?
ik vind flexlijnen echt rotdingen trouwens.
het is echt wel heel belangrijk dat ze luisteren
gewoon een btje de normale dingen dan
vanuit een ontspannen slappe riem heb je ook meer speling als ze wegschieten denk ik.
-
Muk
Miranda schreef:En stel nou, al even fictief uiteraard, dat jij eens leert wat eigen verantwoordelijkheid betekent.kooi schreef:En stel nu eens dat er een uit de koers geraakt modelvliegtuigje uit de lucht komt vallen?blondie schreef:Kan het omdraaien. Stel ik kom aanlopen, 1 hond los bij me en de ander aan de lijn. En jij staat wat verderop. Dan moet ik me blijkbaar zorgen maken dat jij je hond(en) niet kunt houden die vervolgens los bij mijn honden komen buurten die daar niet van gediend zijn.
- dagmar88
- Zeer actief
Corneliana schreef: ik vind flexlijnen echt rotdingen trouwens.
Charlie paradeert altijd voorop en wacht uit zichzelf ruim voor iedere bocht en oversteek.
Als ik dat vraag komt ze even naast lopen.
Tibbe loopt op commando voor de andere mannen, die samen aan een splitter zitten.
Extra ruimte en vrijheid krijgen ze hier pas wanneer ze daar ook mee om kunnen gaan.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik wil me er verder helemaal niet in mengen, maar dit is een beetje een rode draad bij veel wat ik van je lees.Corneliana schreef:het is echt wel heel belangrijk dat ze luisteren
gewoon een btje de normale dingen dan
Ik heb de indruk dat je het graag wat gezellig wilt houden, en dat dat ervoor zorgt dat je moeite hebt met het begrenzen van je hond.
Terwijl ik denk dat juist alleen eerlijke en betrouwbare begrenzing ervoor kan zorgen dat je de teugels kunt laten vieren.
Alleen wederzijds vertrouwen geeft immers een grote mate van vrijheid.
En dat is helemaal geen kwestie van lelijk doen tegen je hond. Het is een kwestie van dúidelijk zijn, en daar betrouwbaar in zijn.
Veel honden gedijen juist erg slecht bij onduidelijkheid over wat er van ze verlangt wordt, en dat komt de verstandhouding en onderlinge band niet ten goede.
'Een beetje de normale dingen' is niet iets waar een hond wat mee kan als je het heel belangrijk vind dat hij luistert. Dat is jouw blinde vlek denk ik, dat je niet helemaal beseft dat je niet parttime de lakens uit kunt delen.
Als je wilt dat je hond goed naar je luistert op de kritieke momenten, moet je dat verdienen in die overige 23,5 uur per dag. Want daar wordt dat bepaald.
Als je het daar laat liggen mag je er ook niks van verwachten in dat ene halve uur per dag
Maar misschien heb ik het wel helemaal mis hoor.
Laatst gewijzigd door Jaap* op 06 mar 2013 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Corneliana
- Zeer actief
dat dusdagmar88 schreef:Corneliana schreef: ik vind flexlijnen echt rotdingen trouwens.
Kunnen ze aan de flex ook hoor.
Charlie paradeert altijd voorop en wacht uit zichzelf ruim voor iedere bocht en oversteek.
Als ik dat vraag komt ze even naast lopen.
Tibbe loopt op commando voor de andere mannen, die samen aan een splitter zitten.
Extra ruimte en vrijheid krijgen ze hier pas wanneer ze daar ook mee om kunnen gaan.