Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dat is naar, ja..
Moderator: moderatorteam
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Re: Dat is naar, ja..
Probleem is dat je er niet aan denkt om los te laten, hoe beurs of bloederig je er zelf ook van wordt. Hoewel, probleem? Ik heb het geleerd met onze bouvier, waar het niet bij nodig was, want dat was een doetje, en bij de paarden. Zorgde er wel eens voor dat ik overlopen werd en pas losliet als iemand dat riep. Tessa is 1 keer losgebroken, maar toen liet ik niet los, maar brak de hele lederen riem. Het zit er gewoon ingebakken, volgens mij bij Dagmar88 en meerdere hier ook en dan houd je vast op wilskracht en niet op spierkracht.
-
Corneliana
- Zeer actief
vandaar dat ik het liefst met de spanband loop.TessaThomas schreef:Probleem is dat je er niet aan denkt om los te laten, hoe beurs of bloederig je er zelf ook van wordt. Hoewel, probleem? Ik heb het geleerd met onze bouvier, waar het niet bij nodig was, want dat was een doetje, en bij de paarden. Zorgde er wel eens voor dat ik overlopen werd en pas losliet als iemand dat riep. Tessa is 1 keer losgebroken, maar toen liet ik niet los, maar brak de hele lederen riem. Het zit er gewoon ingebakken, volgens mij bij Dagmar88 en meerdere hier ook en dan houd je vast op wilskracht en niet op spierkracht.
ik weet wel dat als je kort houd, je meer kracht hebt.
ik tenminste. hoe korter bij hoe minder weerstandruimte de hond heeft
en ik kan heel snel de lijn inkorten tegenwoordig.
heb ik geen flex voor nodig
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Zo heb ik ook een paar dagen met een pijnlijke schouder gelopen en geloof ook weer een peesontsteking in opkomst. Enzi durfde niet langs een hardloper, die er ook heel debiel uit zag in het donker met alle lampjes die ze aan d'r lijf had geknoopt.
Op het moment dat hij haar moet passeren schiet ie vooruit en blijft rennen, maar we waren om de hoek van mijn huis en als ik hem los had gelaten was hij daar zeker naar toe gerend, maar dan moet hij wel eerst de weg oversteken.
Geen goed plan in z'n uppie inclusief blinde paniek.
Op het moment dat hij haar moet passeren schiet ie vooruit en blijft rennen, maar we waren om de hoek van mijn huis en als ik hem los had gelaten was hij daar zeker naar toe gerend, maar dan moet hij wel eerst de weg oversteken.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
bernese stopt een meter voor de andere hond om te zien hoe die gaat reageren.Corneliana schreef:wat gebeurt er eigenlijk @kooi als ze gewoon op die hond afrennen?
vechten? snuffelen? spelen?
Kooi snuffelt en wil spelen.
Het advies om terug naar drenthe te gaan houdt enigszins steek omdat mijn honden daar altijd op eigen terrein werden uitgelaten, los in het aangrenzende park of los in het bos waar dit is toegestaan.
Wanneer ik daar andere hondeneigenaren zag die op afstand hun hond gingen aanlijnen, dan deed ik dat ook.
Ook al mogen ze los, ook al doen ze geen andere honden kwaad.
Gewoon om rekening te houden met die ander.
Ook hier in de stad anticipeer ik altijd op die ander met zijn hond(en).
Hoe reageert die hond, hoe reageert die mens, kan er een probleemsituatie ontstaan, en zo ja, hoe vermijd ik die?
Soms door even te wachten, soms door over te steken en soms zie je dat er niets gaat gebeuren en loop je gewoon door.
De enige fout die ik maak is een denkfout; dat die ander ook zo met mij om gaat.
Omdat honden nu eenmaal levende wezens zijn en geen robotten.
Zo anticipeer ik eigenlijk op alle situaties waarin levende wezens gewond kunnen raken.
Ik had in dit geval gewoon even die twee seconden blijven staan tot die worstelende buurf haar honden door het hek had geduwd.
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik laat ook niet los, dankzij mijn herplaatser die vroeger verschrikkelijk achter voertuigen aan wou en dan kan je je geen loslaten permitteren, nooit.
Tot nu toe gelukkig nog maar twee keer gevallen zonder al te veel schade (behalve een gedeukt ego wanneer mijn hond op de stoep zijn bal liet vallen, deze op straat rolde en ik dacht om hem vlug op te rapen. Terwijl ik me buk vlíegt mijn hond naar voren en toen lag ik face-first op straat, onder het oog van een buurman
).
Tot nu toe gelukkig nog maar twee keer gevallen zonder al te veel schade (behalve een gedeukt ego wanneer mijn hond op de stoep zijn bal liet vallen, deze op straat rolde en ik dacht om hem vlug op te rapen. Terwijl ik me buk vlíegt mijn hond naar voren en toen lag ik face-first op straat, onder het oog van een buurman
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik met deze ook (nog).kooi schreef:Wanneer ik daar andere hondeneigenaren zag die op afstand hun hond gingen aanlijnen, dan deed ik dat ook.
Maar mijn vorige hond echt niet hoor. Ik had eigenlijk ook nooit een riem bij me.
Dat was ook niet nodig, die stond gewoon 100% onder appèl. Waarom zou ik dan aanlijnen als bij me roepen genoeg is
Ik liet de aanlijnende eigenaar dus wél zien dat ik mijn hond bij me roep en naast me laat lopen. Maar aanlijnen? Neuh.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Corneliana
- Zeer actief
ja als ik gezien had dat die honden moeilijk deden wel. ik weet het niet goed. van mij zou het niet hoeven ware het niet dat mijn hond zo tekeer gaat dat mensen uit de buurt blijven met hun hond hoor. en anderen lopen gewoon door maar steken ff over. op zich luistert Sky wel goed op zit enzo.kooi schreef:bernese stopt een meter voor de andere hond om te zien hoe die gaat reageren.Corneliana schreef:wat gebeurt er eigenlijk @kooi als ze gewoon op die hond afrennen?
vechten? snuffelen? spelen?
Kooi snuffelt en wil spelen.
Het advies om terug naar drenthe te gaan houdt enigszins steek omdat mijn honden daar altijd op eigen terrein werden uitgelaten, los in het aangrenzende park of los in het bos waar dit is toegestaan.
Wanneer ik daar andere hondeneigenaren zag die op afstand hun hond gingen aanlijnen, dan deed ik dat ook.
Gewoon om rekening te houden met die ander.
Ook hier in de stad anticipeer ik altijd op die ander met zijn hond(en).
Hoe reageert die hond, hoe reageert die mens, kan er een probleemsituatie ontstaan, en zo ja, hoe vermijd ik die?
Soms door even te wachten, soms door over te steken en soms zie je dat er niets gaat gebeuren en loop je gewoon door.
De enige fout die ik maak is een denkfout; dat die ander ook zo met mij om gaat.
Omdat honden nu eenmaal levende wezens zijn en geen robotten.
Zo anticipeer ik eigenlijk op alle situaties waarin levende wezens gewond kunnen raken.
Ik had in dit geval gewoon even die twee seconden blijven staan tot die worstelende buurf haar honden door het hek had geduwd.
maar als ik wist dat de buurhond oke was (geen problemen, vechten maar gewoon hoi) dan had ik ze denk ik wel laten gaan.
en ze daarna opgehaald
zal opvoedingstechnisch heel fout zijn hoor.
- dagmar88
- Zeer actief
kooi schreef: Ik had in dit geval gewoon even die twee seconden blijven staan tot die worstelende buurf haar honden door het hek had geduwd.
Als anderen staan te klooien loop ik juist door.
Stil staan legt dan de aandacht op je eigen hond(en) en die gaat/gaan om zich heen kijken wat er aan de hand is.
-
Corneliana
- Zeer actief
hier lopen ook een paar honden op die manier los maar ik ben altijd bang dat ze door mijn hond getriggerd worden. en als dat zo is zitten ze niet vast.Miranda schreef:Ik met deze ook (nog).kooi schreef:Wanneer ik daar andere hondeneigenaren zag die op afstand hun hond gingen aanlijnen, dan deed ik dat ook.
Maar mijn vorige hond echt niet hoor. Ik had eigenlijk ook nooit een riem bij me.
Dat was ook niet nodig, die stond gewoon 100% onder appèl. Waarom zou ik dan aanlijnen als bij me roepen genoeg is![]()
Ik liet de aanlijnende eigenaar dus wél zien dat ik mijn hond bij me roep en naast me laat lopen. Maar aanlijnen? Neuh.
- dagmar88
- Zeer actief
Corneliana schreef: hier lopen ook een paar honden op die manier los maar ik ben altijd bang dat ze door mijn hond getriggerd worden. en als dat zo is zitten ze niet vast.
Dat wordt Niko niet en dat zie je. Die heeft wanneer ik hem bij me roep alleen maar oog voor mij en zijn bal.
Daar kan ik zo los mee door een mensen/honden massa lopen zonder dat hij het door heeft
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Tja, ik was echt maar 2 seconden verwijderd van het kunnen binnenduwen van mijn honden.
Prima dat die ander de hond onder appel heeft en deze daarom dus twintig meter voor hem uit kan lopen.
Maar die kan dan toch ook, de situatie overziend, die hond laten stilstaan?
Denk dat mijn honden ook zo heftig reageren omdat ze op het punt stonden hun eigen terrein te betreden.
Zijn ook maar plattelanders in de big city hé?
Ik liet de lijn los van de bernese omdat het verrekte zeer doet aan je vingers die stalen ringen, ook een reflex denk ik.
Evengoed een reflex waar ik nooit aan zou hebben toegegeven als dit gevaar voor haar had opgeleverd.
Prima dat die ander de hond onder appel heeft en deze daarom dus twintig meter voor hem uit kan lopen.
Denk dat mijn honden ook zo heftig reageren omdat ze op het punt stonden hun eigen terrein te betreden.
Ik liet de lijn los van de bernese omdat het verrekte zeer doet aan je vingers die stalen ringen, ook een reflex denk ik.
Evengoed een reflex waar ik nooit aan zou hebben toegegeven als dit gevaar voor haar had opgeleverd.
-
Corneliana
- Zeer actief
zoiets wil ik ook bereiken.dagmar88 schreef:Corneliana schreef: hier lopen ook een paar honden op die manier los maar ik ben altijd bang dat ze door mijn hond getriggerd worden. en als dat zo is zitten ze niet vast.
Dat wordt Niko niet en dat zie je. Die heeft wanneer ik hem bij me roep alleen maar oog voor mij en zijn bal.
Daar kan ik zo los mee door een mensen/honden massa lopen zonder dat hij het door heeft
- Miranda
- Erelid
Nee hoor, Dante werd daar niet door getriggerd. Woedende andere honden, kleine uitdagende kutkeffers, langsgalopperende paarden, krijsende mountainbikers.....ze negeerde ze straal.Corneliana schreef:hier lopen ook een paar honden op die manier los maar ik ben altijd bang dat ze door mijn hond getriggerd worden. en als dat zo is zitten ze niet vast.Miranda schreef:Ik met deze ook (nog).kooi schreef:Wanneer ik daar andere hondeneigenaren zag die op afstand hun hond gingen aanlijnen, dan deed ik dat ook.
Dat was ook niet nodig, die stond gewoon 100% onder appèl. Waarom zou ik dan aanlijnen als bij me roepen genoeg is![]()
And few will ever climb
-
Corneliana
- Zeer actief
hier is eigen terrein ook heilig.kooi schreef:Tja, ik was echt maar 2 seconden verwijderd van het kunnen binnenduwen van mijn honden.
-
nomo
- Zeer actief
Maar Kooi, wat deed de hond van de buurman dan nog meer behalve niet aan de riem lopen? Ik snap het verhaal ook nog niet helemaal geloof ik.
Zoals ik het nu lees liep jij met je twee honden aangelijnd, liep de buurman met zijn hond los (wat daar niet mag). Rukte jou berner zich los om naar de buurhond te gaan. Als de buurhond aangelijnd was geweest was het toch precies hetzelfde gegaan?
Als ik iemand zie worstelen om zijn honden in de tuin te krijgen dan wacht ik wel even ja. Maar dat heeft de buurman misschien niet eens gezien. En die zal er ook wel niet vanuit gaan dat jou honden zich lostrekken denk ik.
Het kan mij weinig schelen of een hond nu aan de riem zit of los loopt. Als ze maar luisteren. Gisteren nog wezen fietsen met Morris. Kwamen we ook honden tegen die losliepen. De eerste wou Morris wel even naartoe gaan. Mag niet als we aan het fietsen zijn. Hondje liep gewoon los te scharrelen, maakte geen aanstalten om te komen buurten. Was Morris er dan naartoe gegaan en was ik met fiets over de kop gegaan dan was dat toch echt mijn eigen schuld geweest. Niet die van het loslopende hondje (binnen de bebouwde kom, met aanlijnplicht, dus theoretisch gezien mag dat hondje daar niet los). Later kwamen we weer een loslopend hondje tegen en die stormde op Morris af, vloog voor mijn fiets langs, ik kon nog net afremmen en overeind blijven. Als ik nu was gevallen had ik het wel de schuld van de andere mensen gevonden. Die hadden hun hondje bij zich moeten houden.
Maar als het mijn hond is die op een andere hond afrent (die wel of niet aangelijnd is) dan is het toch echt mijn verantwoordelijkheid en niet die van de andere hond. Of denk ik nu zo scheef?
Zoals ik het nu lees liep jij met je twee honden aangelijnd, liep de buurman met zijn hond los (wat daar niet mag). Rukte jou berner zich los om naar de buurhond te gaan. Als de buurhond aangelijnd was geweest was het toch precies hetzelfde gegaan?
Als ik iemand zie worstelen om zijn honden in de tuin te krijgen dan wacht ik wel even ja. Maar dat heeft de buurman misschien niet eens gezien. En die zal er ook wel niet vanuit gaan dat jou honden zich lostrekken denk ik.
Het kan mij weinig schelen of een hond nu aan de riem zit of los loopt. Als ze maar luisteren. Gisteren nog wezen fietsen met Morris. Kwamen we ook honden tegen die losliepen. De eerste wou Morris wel even naartoe gaan. Mag niet als we aan het fietsen zijn. Hondje liep gewoon los te scharrelen, maakte geen aanstalten om te komen buurten. Was Morris er dan naartoe gegaan en was ik met fiets over de kop gegaan dan was dat toch echt mijn eigen schuld geweest. Niet die van het loslopende hondje (binnen de bebouwde kom, met aanlijnplicht, dus theoretisch gezien mag dat hondje daar niet los). Later kwamen we weer een loslopend hondje tegen en die stormde op Morris af, vloog voor mijn fiets langs, ik kon nog net afremmen en overeind blijven. Als ik nu was gevallen had ik het wel de schuld van de andere mensen gevonden. Die hadden hun hondje bij zich moeten houden.
Maar als het mijn hond is die op een andere hond afrent (die wel of niet aangelijnd is) dan is het toch echt mijn verantwoordelijkheid en niet die van de andere hond. Of denk ik nu zo scheef?
-
Corneliana
- Zeer actief
ik roeptoeter wel altijd naar een man met een jack russell (die dus wel op je afvliegt en met schijnbewegingen om je heen) HOUDT HEM BIJ JE WANT DAT GAAT FOUT!nomo schreef:Maar Kooi, wat deed de hond van de buurman dan nog meer behalve niet aan de riem lopen? Ik snap het verhaal ook nog niet helemaal geloof ik.
en dan voel ik me belachelijk voor lul staan maar dat werkt wel.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Dat dusdagmar88 schreef:Corneliana schreef: maar als ze je omtrekken ofzo.
Dan doet het pijn.
Is me ook maar drie keer gebeurt gelukkig, en twee keer door m'n eigen klunzigheid.
Het is een mindset Corneliana...
Met een hond die graag gaat lopen klooien bij andere honden of in mijn geval een hond die meteen narigheid oproept bij andere honden en waar meteen de vlam in de pan slaat zodra het elkaar nadert op 3 meter, LAAT - JE - NIET - LOS
Mijn ex is eens over een opstaande stoeptegel gelanceerd met Rimpel, legio mensen zouden in een reflex de riem loslaten etc, bij ons zat het er zo ingebakken dat je dus iemand heel raar op de stoep zag liggen in een verdaaide positie, maar met twee handen aan de flex vastgeplakt
Ik ben in 11 jaar tijd nu een keer of vier op mijn bakkes gegaan..
Een keer dwars door de modder, hartstikke glibberig...
Een keer met sneeuw/ijzel op de stoep
En een keer op bouwgrond waar ik ook klungelig stond in een plasje klei/modder
Ik ken mensen die bij het minste of geringste rukje aan de riem al lopen te gieren "ik hou ummm niet.." en de riem laten gaan of loslaten..
Vooral moeders met kinderwagens of fietsende driewielers naast zich.
Ik ontwijk dus ook gewoon stelselmatig mensen die met kinderen op voetpaden lopen en een hond bij zich hebben
De hond heeft nooit de prio boven het kind dus ik weet gegarandeerd dat als er gerukt wordt door een middelmaat Labje ze de riem sneller laten gaan dan dat ze geen kindrewagen aan de hand hebben en zich bvb schrap kunnen zetten etc
En aan: "hellup...ik hou ummm niet, sorrrrryyyyy" heb ik geen fluit als ik iin mijn uppie met twee rollebollende honden sta
- dagmar88
- Zeer actief
Lees je nu nog wel eens wat, of is dat te veel moeite?kooi schreef: Maar die kan dan toch ook, de situatie overziend, die hond laten stilstaan?
Dat jij dat graag ziet betekent niet dat het handig is.
-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Ik had gister nog een akkefietje.
Bo heeft vorige week haar pootje verstapt en loopt lichtjes mank. Ik had haar aan de lijn en liep op de stoep en zie een vrouw over de stoep fietsen met een losse labrador en losse teckel.
Ik laat Bo strak volgen en steek het veld over zodat zij over de stoep door kon fietsen met mijn honden.
Ik ben Bo aan het leren andere honden te negeren maar heb daar nog best een afstand voor nodig om succes te hebben.
Komen die twee honden op ons afdenderen. Dus ik riep: hee, wil jij je honden wel even bij je houden?
Waarop de labrador bovenop Bo duikt (om te spelen) en Bo gilt van de pijn in haar pootje (ze deed verder zelf niks)
Toen was ik wel boos, en die teckel bleef maar rondjes rennen om Bo heen...
Zij stopt en ik roep: nu fiets je al op het voetpad, heb je je honden los, springt jou te dikke hond op mijn manke hond en verpest je heel mijn training.
Zegt ze: ooh maar die van jou kan wel wat hebben hoor, en die van mij komen vanzelf mee.
Pff toen riep ik in mijn boosheid iets van asociale Tokkie ofzo en toen moest ik volgens haar normaal doen...
Pfff.
Bo heeft vorige week haar pootje verstapt en loopt lichtjes mank. Ik had haar aan de lijn en liep op de stoep en zie een vrouw over de stoep fietsen met een losse labrador en losse teckel.
Ik laat Bo strak volgen en steek het veld over zodat zij over de stoep door kon fietsen met mijn honden.
Ik ben Bo aan het leren andere honden te negeren maar heb daar nog best een afstand voor nodig om succes te hebben.
Komen die twee honden op ons afdenderen. Dus ik riep: hee, wil jij je honden wel even bij je houden?
Waarop de labrador bovenop Bo duikt (om te spelen) en Bo gilt van de pijn in haar pootje (ze deed verder zelf niks)
Zij stopt en ik roep: nu fiets je al op het voetpad, heb je je honden los, springt jou te dikke hond op mijn manke hond en verpest je heel mijn training.
Zegt ze: ooh maar die van jou kan wel wat hebben hoor, en die van mij komen vanzelf mee.
Pff toen riep ik in mijn boosheid iets van asociale Tokkie ofzo en toen moest ik volgens haar normaal doen...
Pfff.
-
Corneliana
- Zeer actief
mercedes2803 schreef:Dat dusdagmar88 schreef:Corneliana schreef: maar als ze je omtrekken ofzo.
Dan doet het pijn.
Is me ook maar drie keer gebeurt gelukkig, en twee keer door m'n eigen klunzigheid.
Het is een mindset Corneliana...
Met een hond die graag gaat lopen klooien bij andere honden of in mijn geval een hond die meteen narigheid oproept bij andere honden en waar meteen de vlam in de pan slaat zodra het elkaar nadert op 3 meter, LAAT - JE - NIET - LOS
Mijn ex is eens over een opstaande stoeptegel gelanceerd met Rimpel, legio mensen zouden in een reflex de riem loslaten etc, bij ons zat het er zo ingebakken dat je dus iemand heel raar op de stoep zag liggen in een verdaaide positie, maar met twee handen aan de flex vastgeplakten een hond die heel dommig achterom keek
![]()
Ik ben in 11 jaar tijd nu een keer of vier op mijn bakkes gegaan..
Een keer dwars door de modder, hartstikke glibberig...
Een keer met sneeuw/ijzel op de stoep
En een keer op bouwgrond waar ik ook klungelig stond in een plasje klei/modder
Ik ken mensen die bij het minste of geringste rukje aan de riem al lopen te gieren "ik hou ummm niet.." en de riem laten gaan of loslaten..
Vooral moeders met kinderwagens of fietsende driewielers naast zich.
Ik ontwijk dus ook gewoon stelselmatig mensen die met kinderen op voetpaden lopen en een hond bij zich hebben
De hond heeft nooit de prio boven het kind dus ik weet gegarandeerd dat als er gerukt wordt door een middelmaat Labje ze de riem sneller laten gaan dan dat ze geen kindrewagen aan de hand hebben en zich bvb schrap kunnen zetten etc
En aan: "hellup...ik hou ummm niet, sorrrrryyyyy" heb ik geen fluit als ik iin mijn uppie met twee rollebollende honden sta
het lijkt mij juist voor mijn kinderen doodeng om hun lieve vriendje een ander lief hondje te zien bijten. kinderen kunnen dat niet plaatsen en de kans dat ze bang worden voor onze eigen hond is dan heel groot en dan heb je pas gelazer. en de hond heeft idd nooit prio boven kind maar met dreumes op mijn rug kan ik alles wat jij ook kan.
-
Corneliana
- Zeer actief
ik snap best dat je dan boos bentmoniek&bo schreef:Ik had gister nog een akkefietje.
Pfff.
-
Asta
Kennelijk niet want je hebt de hond als eens per ongeluk losgelaten
net dat verschil he. Never nooit niet loslaten of oepsie ik hou hem niet.
-
Corneliana
- Zeer actief
knap.Miranda schreef:Nee hoor, Dante werd daar niet door getriggerd. Woedende andere honden, kleine uitdagende kutkeffers, langsgalopperende paarden, krijsende mountainbikers.....ze negeerde ze straal.Corneliana schreef:hier lopen ook een paar honden op die manier los maar ik ben altijd bang dat ze door mijn hond getriggerd worden. en als dat zo is zitten ze niet vast.Miranda schreef:Ik met deze ook (nog).kooi schreef:Wanneer ik daar andere hondeneigenaren zag die op afstand hun hond gingen aanlijnen, dan deed ik dat ook.
-
Corneliana
- Zeer actief
Asta schreef:Kennelijk niet want je hebt de hond als eens per ongeluk losgelatennet dat verschil he. Never nooit niet loslaten of oepsie ik hou hem niet.
toen had ik geen idee van zijn reactie op andere honden en was nonchalanter
en ik riep: naar huis want daar waren we dichtbij en toen ging ie keurig bij de voordeur zitten.
btw meestal ben ik het uitvallen voor door het fixeren af te breken dus er wordt weinig aan de riem gehangen eigenlijk een klein duwtje met de knie volstaat.
-
Asta
Nee hoor, maar ik vind dat zodra iemand iets zegt qua tegengas je gaat draaien met woorden.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Dit dus. Ik ben 1x onderuit gegaan met Elmo. Aartsvijand meets aartsvijand. Dus ik loop zoveel mogelijk naar rechts, andere eigenaar liep al zoveel mogelijk het land op. En roets ik glij onderuit over een stuk ijs. Door de schrik, laat ik de riem los maar maak gelijk een duik om de riem weer te pakken. De andere eigenaar stond al voor zijn hond, als ik het niet had gered.Miranda schreef:Dan houd je nog steeds vastCorneliana schreef:Asta schreef:truc? de riem vasthoudenja dat snap ik.
maar als ze je omtrekken ofzo
-
Corneliana
- Zeer actief
wat jij wil er bestaat ook zoiets als nuancesAsta schreef:Nee hoor, maar ik vind dat zodra iemand iets zegt qua tegengas je gaat draaien met woorden.
en je jaagt wel op mijn woorden in de koffiecorner ook.
dat ervaar ik zo.
en er is ook een negeerknop hoor
als je zo'n last van mij ondervind.
ik ga em niet gebruiken maar ik adviseer het je maar.
- Miranda
- Erelid
Ja, Dante was heel knap.Corneliana schreef:knap.Miranda schreef:Nee hoor, Dante werd daar niet door getriggerd. Woedende andere honden, kleine uitdagende kutkeffers, langsgalopperende paarden, krijsende mountainbikers.....ze negeerde ze straal.Corneliana schreef:hier lopen ook een paar honden op die manier los maar ik ben altijd bang dat ze door mijn hond getriggerd worden. en als dat zo is zitten ze niet vast.Miranda schreef: Ik met deze ook (nog).
Deze gaat daar waarschijnlijk ook wel komen, op den duur, maar dat heeft tijd nodig.
And few will ever climb
-
Corneliana
- Zeer actief
och ja alles op zijn/haar tijd.Miranda schreef:Ja, Dante was heel knap.Corneliana schreef:knap.Miranda schreef:Nee hoor, Dante werd daar niet door getriggerd. Woedende andere honden, kleine uitdagende kutkeffers, langsgalopperende paarden, krijsende mountainbikers.....ze negeerde ze straal.Corneliana schreef: hier lopen ook een paar honden op die manier los maar ik ben altijd bang dat ze door mijn hond getriggerd worden. en als dat zo is zitten ze niet vast.
Deze gaat daar waarschijnlijk ook wel komen, op den duur, maar dat heeft tijd nodig.
-
Asta
Zie daar ga je weer met dingen verzinnen, ik vind je draaien. Dat je vervolgens invult waarom ik dat draaien vindCorneliana schreef:wat jij wil er bestaat ook zoiets als nuancesAsta schreef:Nee hoor, maar ik vind dat zodra iemand iets zegt qua tegengas je gaat draaien met woorden.
en je jaagt wel op mijn woorden in de koffiecorner ook.
dat ervaar ik zo.
en er is ook een negeerknop hoor
als je zo'n last van mij ondervind.
ik ga em niet gebruiken maar ik adviseer het je maar.