Dat is heel simpel voor hem, wat van een ander aannemen, dus van mensen die er wel verstand van hebben en niet de mensen die hij kent die maar wat in de rondte lullen, daarnaast een fatsoenlijke bench kopen of anders maar geen bench en naar de DA. Zo lastig is het niet te begrijpen hoor, maar ja als je niet wilt...Mit schreef:Okee.Dee schreef:Ja, dat was al bekend.
Ik weet het ook niet, we gaan het wel zien. En nogmaals; tips zijn welkom hoor
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Raar gedrag opeens, hond ziek?!
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Raar gedrag opeens, hond ziek?!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Het medische deel kan ik uiteraard ook niks aan doen maar misschien zijn er andere dingen die wel kunnen helpen.
Ik neem aan dat Sausje ook meeleest nog en ik hoop dat hij ook nog gewoon wil reageren want ik ben alles behalve Cesar Milan
Bench weg ben ik het zeker mee eens overigens
Ik neem aan dat Sausje ook meeleest nog en ik hoop dat hij ook nog gewoon wil reageren want ik ben alles behalve Cesar Milan
Bench weg ben ik het zeker mee eens overigens
- Mit
- Zeer actief
Overigens, zijn er misschien mensen die wat goede boeken over hondengedrag en opvoeding in pdf hebben? Dat is altijd wel fijn om te hebben vind ik, en in pdf kan Sausje het op zijn computer lezen.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Die kan hij krijgen. Moet hij wel wat zeggen he ?Mit schreef: Okee.
Ik weet het ook niet, we gaan het wel zien. En nogmaals; tips zijn welkom hoor
- Mit
- Zeer actief
Dat heb ik ook aangegeven ja. Er zijn wat achterliggende dingen waarvan ik niet weet of ze hier staan maar er is zoveel kennis op het forum dat het wel op zijn plek is in het topic denk ik. Dan kunnen we allemaal meedenken 
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Je bent gewoon uit op zijn illegale SW .Mit schreef:Ik heb niet alles gelezen dus dat weet ik niet. En ik heb de wijsheid ook niet in pacht dus ik denk dat alle tips kunnen helpen.
Hij wandelt in elk geval heel veel dus dat is al fijn.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Mit
- Zeer actief
Ik ben eigenlijk op vrij weinig uit. Ik heb een soort bloemetjes en regenboogjes kijk op de wereld gekregen en ik hoop dat dat helpt. Voor mij in elk geval, positief blijven. Misschien naïef, maar het werkt voor me.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Ik vind het gewoon dom gelul allemaal......TS had nooit een hond mogen hebben, volgens mij. Lekkere begeleiders allemaal.... arme hond.....Je ziet gewoon dat deze hond niet op zijn gemak is. Hij is gewoon bang voor zijn baas. En met dat gedram wordt het niet beter.
Ik vind het gewoon onverantwoordelijk dat jij een hond uit het asiel hebt gehaald, Sausje. Niet te geloven dit. En dan nog niet eens naar een dierenarts gaan als dat nodig is.......hoe durf je! Ik vind het gewoon pure dierenmishandeling en ik kan niet geloven dat "begeleiders" dit toestaan. Bah! Walgelijk gewoon. Breng alsjelieft deze hond terug naar het asiel en neem nooit meer een hond. Ga dan naar de kinderboerderij en maak je daar nuttig met het knuffelen en verzorgen van dieren. Deze dieren krijgen tenminste wel de zorg die zij verdienen. Ik snap niet hoe jij je hier durft te vertonen. Je moet je eigenlijk schamen. Denk eens aan het welzijn van de hond in plaats van je eigen gerief. Ik zeg dit niet snel, maar hier word ik wel zo kwaad van. Je ziet gewoon dat deze arme hond het niet naar zijn zin heeft en gewoon bang is. Breng hem terug!
Ik vind het gewoon onverantwoordelijk dat jij een hond uit het asiel hebt gehaald, Sausje. Niet te geloven dit. En dan nog niet eens naar een dierenarts gaan als dat nodig is.......hoe durf je! Ik vind het gewoon pure dierenmishandeling en ik kan niet geloven dat "begeleiders" dit toestaan. Bah! Walgelijk gewoon. Breng alsjelieft deze hond terug naar het asiel en neem nooit meer een hond. Ga dan naar de kinderboerderij en maak je daar nuttig met het knuffelen en verzorgen van dieren. Deze dieren krijgen tenminste wel de zorg die zij verdienen. Ik snap niet hoe jij je hier durft te vertonen. Je moet je eigenlijk schamen. Denk eens aan het welzijn van de hond in plaats van je eigen gerief. Ik zeg dit niet snel, maar hier word ik wel zo kwaad van. Je ziet gewoon dat deze arme hond het niet naar zijn zin heeft en gewoon bang is. Breng hem terug!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Bág-ger-vet.Mit schreef:Klinkt als Moeder Gans. Noem je me nou dik?Maylala schreef:Ik vind dat de term Moeder Theresa moet worden omgedoopt tot Moeder Merit.![]()
Moeder Gans is dit forum trouwens wel zat zeg, jezus hoe moeilijk kan het laden van een pagina nou zijn?
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Maar is een da nu al gebeld?
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Maar is een da nu al gebeld?
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Nel schreef:Maar is een da nu al gebeld?
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Mit
- Zeer actief
Drammer ben je toch tara
Voor de rest wil ik geen veren want ik heb niks gedaan. Ik ben geen dierenarts
Voor de rest wil ik geen veren want ik heb niks gedaan. Ik ben geen dierenarts
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Jammer dat ie schijnbaar achter de schermen wel druk kan doen met iedereen ipv op het forum. Ga met dat beestje naar de DA dan gebeurd er nog wat nuttigs ipv te lummelen op het internet. Dan verkoop je toch gewoon wat van die pc apparatuur...
hoe moeilijk kan het zijn.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Mit
- Zeer actief
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Mit gaat er nog iemand mee wandelen Lars ofzo ?
Ik zou hier niet alleen gaan als ik jou was
Ik zou hier niet alleen gaan als ik jou was
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Mit
- Zeer actief
Weet je hoe dik ik ben? Als ik op iemand ga zitten heeft ie geen schijn van kans 
Nee maar wandelen wordt het waarschijnlijk sowieso niet. Saus en ik wonen zeg maar zo'n 2,5 uur van elkaar af
Nee maar wandelen wordt het waarschijnlijk sowieso niet. Saus en ik wonen zeg maar zo'n 2,5 uur van elkaar af
-
Neeltje
En waarom verbaast het me nu niet dat deze persoon een stafford heeft? Heb je enig idee tot wat voor hond dit kan uitgroeien als je hem/haar niet op de juiste manier behandeld? Nu een verzekering aanschaffen voor iets wat-ie nu misschien kan hebben, kun je nog minimaal 3 maanden wachten voordat je naar de DA kunt gaan.
Ik begrijp vooral niet waar de hulpverlening was, op het moment dat deze hond werd aangeschaft. Beest zou beter af zijn geweest in het asiel.
Ik begrijp vooral niet waar de hulpverlening was, op het moment dat deze hond werd aangeschaft. Beest zou beter af zijn geweest in het asiel.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Mit, je bent een dijk, je doet echt iets constructiefs.
Ik hoop echt dat sausje je aanbod aanneemt en dat er echt iets wordt ondernomen om die hond lichamelijk en geestelijk weer op de rit te krijgen.
Wat geld betreft, TS ik weet heus wel wat het is als je ieder dubbeltje 3x moet omdraaien als je het uitgeeft maar als je het fatsoenlijk uitlegt aan een dierenarts en je ook aan gemaakte afspraken houdt dan zal er heus wel wat te regelen zijn.
Laatste keer dat ik wat had met de hond was met zijn tanden die een sanering moesten hebben.
Omdat hij toen al oud en niet al te best de narcose verdroeg besloot ik het in de dierenkliniek te laten doen omdat ze toch meer geschikte apparatuur daar hebben, in overleg was het goed om het met mijn eerstvolgende salaris te betalen (heb maar een parttime baan) en de rekening viel gelukkig nog heel erg mee, ze hadden me zelfs gematst doordat ze het trekken van de onderste voortandjes niet berekend hebben dus zo kan het ook.
Hij is er helaas niet meer maar ik weet wel, als er weer een nieuwe hond komt, zorg ik er wel voor dat er een buffertje is voor onvoorziene kosten.
Alsjeblieft neem ook de goede raad aan van goedwillende mensen want je hond is er ook voor jou en jij moet er ook zijn voor je hond, je wilt toch niet dat ie ongelukkig is?
Denk het niet want anders had je hier niet om hulp gevraagd !
Ik hoop echt dat sausje je aanbod aanneemt en dat er echt iets wordt ondernomen om die hond lichamelijk en geestelijk weer op de rit te krijgen.
Wat geld betreft, TS ik weet heus wel wat het is als je ieder dubbeltje 3x moet omdraaien als je het uitgeeft maar als je het fatsoenlijk uitlegt aan een dierenarts en je ook aan gemaakte afspraken houdt dan zal er heus wel wat te regelen zijn.
Laatste keer dat ik wat had met de hond was met zijn tanden die een sanering moesten hebben.
Omdat hij toen al oud en niet al te best de narcose verdroeg besloot ik het in de dierenkliniek te laten doen omdat ze toch meer geschikte apparatuur daar hebben, in overleg was het goed om het met mijn eerstvolgende salaris te betalen (heb maar een parttime baan) en de rekening viel gelukkig nog heel erg mee, ze hadden me zelfs gematst doordat ze het trekken van de onderste voortandjes niet berekend hebben dus zo kan het ook.
Hij is er helaas niet meer maar ik weet wel, als er weer een nieuwe hond komt, zorg ik er wel voor dat er een buffertje is voor onvoorziene kosten.
Alsjeblieft neem ook de goede raad aan van goedwillende mensen want je hond is er ook voor jou en jij moet er ook zijn voor je hond, je wilt toch niet dat ie ongelukkig is?
Denk het niet want anders had je hier niet om hulp gevraagd !
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Mit schreef:Weet je hoe dik ik ben? Als ik op iemand ga zitten heeft ie geen schijn van kans
Hahah jij bent echt niet heel dik
Als het toch wandelen word kijk dan toch maar uit
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
-
Marion.
Hou op Toots, je maakt me aan het lachen! Ooit al eens de ogen van Merit gezien, daar wordt niet mee gespot. En daar heeft ze geen Lars als bescherming voor nodigtoots schreef:Mit schreef:Weet je hoe dik ik ben? Als ik op iemand ga zitten heeft ie geen schijn van kans
Hahah jij bent echt niet heel dik![]()
Als het toch wandelen word kijk dan toch maar uit
Maar er komt vast helemaal niets van. Ik hoop dat de hond gewoon weer terug mag naar het asiel. Daar zijn de regels over wat hij moet/mag ietsje duidelijker
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Waarom?Nel schreef:Maar is een da nu al gebeld?
Er is niemand hier geweest die een zorgwekkend zieke hond ziet op de foto.
Ik ook niet. Dat sausje wat meer hulp zou kunnen gebruiken bij het opvoeden en begrijpen wat een hond inhoud, ja zeker.
Fijn als dat geregeld kan worden. Raar dat niemand in zijn omgeving dat doet. En zo niet, dan blijft dat helaas een probleem waar weinig aan te doen is als HF. Hond ziet er niet uit alsof het veel tekort komt.
Persoonlijk vind ik de reacties in ieder geval enigszins overdreven. Even los van het 'gefuck' van TS zelf,
maar goed het forum wordt sowieso steeds meer een inrichting op bepaalde vlakken dus dan kunnen we dit gescheld toch ook wel negeren?
Ik ben overigens wel benieuwd of TS sowieso handelingsbekwaam is om überhaupt voor zichzelf een hond aan te schaffen, lijkt me dat je met dergelijke mate
van psychische probleempjes toch wel gewoon onder curatele staat.
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Nou daar kan je aardig in vergissen. Voordat mensen onder curatele staan moet er echt heeeeeel wat aan de hand zijn. Voor begeleiders is het ook frustrerend hoor, mensen schaffen honden aan, zijn amper in staat om ervoor te zorgen, maken echt verkeerde keuzes, maar je kan er niets tegen doen. Zolang er niet echt sprake is van verwaarlozing en mishandeling (niet alleen bij honden maar bijvoorbeeld ook bij kinderen)Apple schreef:Waarom?Nel schreef:Maar is een da nu al gebeld?
Er is niemand hier geweest die een zorgwekkend zieke hond ziet op de foto.
Ik ook niet. Dat sausje wat meer hulp zou kunnen gebruiken bij het opvoeden en begrijpen wat een hond inhoud, ja zeker.
Fijn als dat geregeld kan worden. Raar dat niemand in zijn omgeving dat doet. En zo niet, dan blijft dat helaas een probleem waar weinig aan te doen is als HF. Hond ziet er niet uit alsof het veel tekort komt.
Persoonlijk vind ik de reacties in ieder geval enigszins overdreven. Even los van het 'gefuck' van TS zelf,
maar goed het forum wordt sowieso steeds meer een inrichting op bepaalde vlakken dus dan kunnen we dit gescheld toch ook wel negeren?![]()
Ik ben overigens wel benieuwd of TS sowieso handelingsbekwaam is om überhaupt voor zichzelf een hond aan te schaffen, lijkt me dat je met dergelijke mate
van psychische probleempjes toch wel gewoon onder curatele staat.
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar ik wil wel ff wat zeggen.
Mijn honden hebben mij mentaal ook in leven gehouden, en als ik had gewild (heb ik dus niet gedaan) is daar een potje voor bij de gemeente. Weet niet hoe het heet maar je krijgt elk jaar iets extra's ik kon kiezen tussen internet, reiskosten vergoeding en omdat mijn honden zo belangrijk zijn en onmisbaar in mijn leven dierenartskosten. Voor het laatste moet je wel een hele goede begeleider bij de gemeente vinden en die heb ik, maar je zou ook je internet kosten tot een bepaald bedrag terug kunnen krijgen. Ik word elk jaar op het matje geroepen omdat ik nergens gebruik van maak, wil ik ook niet en gebeurt ook niet, maar er zijn er maar weinig zo als ik, je kan het dus altijd proberen.
Ik heb gelukkig een goeie achterban en die helpen mij altijd, ik ren niet naar een DA omdat ik veel zelf weet en kan, maar moeten ze dan ga ik liever vandaag als morgen
Mijn honden hebben mij mentaal ook in leven gehouden, en als ik had gewild (heb ik dus niet gedaan) is daar een potje voor bij de gemeente. Weet niet hoe het heet maar je krijgt elk jaar iets extra's ik kon kiezen tussen internet, reiskosten vergoeding en omdat mijn honden zo belangrijk zijn en onmisbaar in mijn leven dierenartskosten. Voor het laatste moet je wel een hele goede begeleider bij de gemeente vinden en die heb ik, maar je zou ook je internet kosten tot een bepaald bedrag terug kunnen krijgen. Ik word elk jaar op het matje geroepen omdat ik nergens gebruik van maak, wil ik ook niet en gebeurt ook niet, maar er zijn er maar weinig zo als ik, je kan het dus altijd proberen.
Ik heb gelukkig een goeie achterban en die helpen mij altijd, ik ren niet naar een DA omdat ik veel zelf weet en kan, maar moeten ze dan ga ik liever vandaag als morgen

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
Corneliana
- Zeer actief
ik heb een creditcard voor nood aangevraagdmonky555 schreef:Ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar ik wil wel ff wat zeggen.
en als er nood is ga ik door het rooie
nog nooit gebeurd gelukkig maar bij zoiets zou ik niet aarzelen.
-
Neeltje
Zijn internetkosten tot een bepaald bedrag terug krijgen en maar lekker van allerlei illegale zooi op het internet gooien. Ik hoop toch echt dat mijn belastingcenten voor iets anders worden gebruikt.monky555 schreef:Ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar ik wil wel ff wat zeggen.
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Daarom zeg ik al ik heb niet de hele topic gelezen, en er zijn meer mensen die dat zo doen als dat ik het doe dat word elk jaar tegen mij gezegdNeeltje schreef:Zijn internetkosten tot een bepaald bedrag terug krijgen en maar lekker van allerlei illegale zooi op het internet gooien. Ik hoop toch echt dat mijn belastingcenten voor iets anders worden gebruikt.monky555 schreef:Ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar ik wil wel ff wat zeggen.

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Mit
- Zeer actief
-
Corneliana
- Zeer actief
ik heb soms het idee dat er ook wel verzonnen dingen op dit forum worden gegooid om ff lekker de aandacht te hebben, van die mensen die dus 1x een mega probleem of iets opvallends hebben en dan nooit meer trugkomen. die zit nu misschien wel op een kattenforum te zeuren over een kat die ziek is. of op een konijnenforum over een overleden konijntje.Mit schreef:Ik heb verder niks meer gehoord.