Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Raar gedrag opeens, hond ziek?!
Moderator: moderatorteam
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Re: Raar gedrag opeens, hond ziek?!
Beste SauSje,
Ik ben het -helaas voor jou- met veel mensen hier eens dat je niet op de ideale manier met je hond bezig bent.
Een ding ben ik niet met de meesten hier eens: Ik denk dat je het gedrag van je hond op de filmpjes dat hij "ziek" is niet moet onderschatten. De manier dat jij met je hond omgaat is niet handig, maar de hond is normaal gesproken, ook met de manier waarop jij met hem omgaat, totaal anders. (ik heb ook de andere filmpjes bekeken, van toen hijn og niet "ziek" was)
Zo'n heftige gedragsverandering, en zich niet goed lijken te voelen, komt niet in eens door jouw gedrag Ik zou dus toch ECHT MET KLEM willen adviseren om naar de vee-arts te gaan.
Dat je je niet als ideale hondeneigenaar gedraagt komt waarschijnlijk niet voort uit onwil, maart meer uit niet veel begrijpen van je hond. Dat is geen schande, er beginnen zat mensen aan een hond zonder dat ze goed weten wat een hond nu eigenlijk is en nodig heeft.
Maar op het moment dat je daar dan op gewezen wordt, kun je er wat mee gaan doen.
Ik adviseer dus in eerste instantie voor het medische verhaal dierenarts.
Voor het omgaan met je hond, training etcetera het volgende: Lees je eens een beetje in in hondengedrag.
Daarnaast zou ik iets met de hond gaan doen qua training, begeleid. Ik bergrijo dat de financien een probleem zijn, en een hondenclub of zoiets is niet gratis.
Maar ik denk dat er bij veel clubs wel wat te regelen is. Bijvoorbeeld 1 of 2 keer per week meedraaien in de lessen met jouw hond, en dat jij dan iets terugdoet voor de club. Dus geen geld, maar bijvoorbeeld het gras maaien iedere week, of een paar uurtjes bardienst draaien.
Dat is goed voor je hond, voor je eigen sociale contacten, en het hoeft op die manier niets te kosten.
Ik hoop dat je bewust en met veel plezier met je hond zult omgaan, en dat je op korte termijn gaat kijken wat je hond nodig heeft.
Femke
Ik ben het -helaas voor jou- met veel mensen hier eens dat je niet op de ideale manier met je hond bezig bent.
Een ding ben ik niet met de meesten hier eens: Ik denk dat je het gedrag van je hond op de filmpjes dat hij "ziek" is niet moet onderschatten. De manier dat jij met je hond omgaat is niet handig, maar de hond is normaal gesproken, ook met de manier waarop jij met hem omgaat, totaal anders. (ik heb ook de andere filmpjes bekeken, van toen hijn og niet "ziek" was)
Zo'n heftige gedragsverandering, en zich niet goed lijken te voelen, komt niet in eens door jouw gedrag Ik zou dus toch ECHT MET KLEM willen adviseren om naar de vee-arts te gaan.
Dat je je niet als ideale hondeneigenaar gedraagt komt waarschijnlijk niet voort uit onwil, maart meer uit niet veel begrijpen van je hond. Dat is geen schande, er beginnen zat mensen aan een hond zonder dat ze goed weten wat een hond nu eigenlijk is en nodig heeft.
Maar op het moment dat je daar dan op gewezen wordt, kun je er wat mee gaan doen.
Ik adviseer dus in eerste instantie voor het medische verhaal dierenarts.
Voor het omgaan met je hond, training etcetera het volgende: Lees je eens een beetje in in hondengedrag.
Daarnaast zou ik iets met de hond gaan doen qua training, begeleid. Ik bergrijo dat de financien een probleem zijn, en een hondenclub of zoiets is niet gratis.
Maar ik denk dat er bij veel clubs wel wat te regelen is. Bijvoorbeeld 1 of 2 keer per week meedraaien in de lessen met jouw hond, en dat jij dan iets terugdoet voor de club. Dus geen geld, maar bijvoorbeeld het gras maaien iedere week, of een paar uurtjes bardienst draaien.
Dat is goed voor je hond, voor je eigen sociale contacten, en het hoeft op die manier niets te kosten.
Ik hoop dat je bewust en met veel plezier met je hond zult omgaan, en dat je op korte termijn gaat kijken wat je hond nodig heeft.
Femke

- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
- Aantal honden: 1
Even hoor... Ik leef van een uitkering en heb elke week 45,- euro aan eten. Daar gaat het eten van Boris, de cursussen van Boris en de eventuele DA kosten nog vanaf. Ik leg elke maand geld voor Boris apart, mocht er iets zijn. Het is heel krap, maar dat wist ik voordat ik aan een hond begon. En als ik zie hoeveel goeds ik meemaak door het hebben van een hond, weet ik dat ik de goede keus gemaakt heb. Jij beschrijft ook dat je veel terug krijgt van je hond en dat je daar heel veel aan hebt. Zorg dan dat je hond gezond blijft leven en ga naar een DA! Als er nu iets ernstigs met Boris zou gebeuren, heb ik niet 1, 2, 3 al het geld bij elkaar. Dat weet mijn DA. De eerste keer dat ik daar kwam, nog voor ik Boris had opgehaald, heb ik hem gevraagd of het mogelijk was, mocht er iets groots gebeuren, in termijnen te betalen. Dat was mogelijk. Was dat niet mogelijk geweest was ik naar een andere DA gegaan, en uiteindelijk had ik er een gevonden waar het mogelijk zou zijn geweest. Nu niet achterover blijven leunen en boos in dit topic blijven reageren, maar actie ondernemen een een DA zoeken waar je in termijnen kan betalen!

- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
Dat het UWV jou thuis wil houden op geestelijke gronden verbaast me niks. Je bent duidelijk compleet gestoord.SauSje schreef:Uhm, blijkt maar weer dat jullie de ballen verstand hebben van dingen en toch lekker erover lopen te bleren.
Shit uploaden naar usenet, illegale software of niet, is volgens de Nederlandse wet toegestaan (waarom denk je dat er thuiskopie heffing genomen word...). Dus volgende keer, weet je feiten voordat je gaat bleren.
En verder, blijf lekker doorzeiken over wat ik met me hond doe, ondertussen lach ik me rot om hoe belachelijk jullie kunnen reageren.
Feit blijft dat ik wettelijk niet fout zit, dus er is geen fuck dat jullie tegen mij kunnen doen en ik gewoon zo door zal gaan met mijn hond zoals die nu is.
Anders zou ik zeggen, go ahead, klaag me aan, meld bij dierenbescherming. Niks zullen ze kunnen doen![]()
Peace out bitches
Arme hond.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Je hebt wel een verdomd grote bek voor een gehandicapte zonder een rooie cent die hier om advies komt vragen.
Dat beest was beter af geweest in het asiel tot er iemand was gekomen die hem wel medische zorg had kunnen geven.
Dat beest was beter af geweest in het asiel tot er iemand was gekomen die hem wel medische zorg had kunnen geven.
-
Asta
Nee idd verstandige keuze van het uwv 
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik zie een ongelukkige hond die erg onzeker word van de situatie waarin hij zich bevind.
Ik denk dat jouw geestelijke gemoedstand momenteel parten speelt voor de hond. Ooit aan gedacht hoe veel invloed jouw emoties hebben op een hond? ook als je ze niet bewust projecteerd op je hond? een hond voelt je klakkeloos aan, en ik denk dat jij momenteel niet de juiste basis aan je hond kan geven, een hond heeft ook stabiliteit en zorg nodig.
Je zou jezelf een schop onder de kloten moeten geven en wat van je gemoedstoestand maken om wille van je hond. En je tevens meer verdiepen in het wezen hond zodat je beter met hem om kan gaan. Dat plezier wat je dan zult beleven aan je hond en de hond aan jou is een prima wisselwerking en zal dan alleen maar sterker worden. Maar niet als je zo doorgaat.
Je zegt dat je die hond nodig hebt, maar die hond heeft jou ook nodig maar niet op de manier zoals het nu gaat. Het is wel tweerichting verkeer in een dergelijk geval ! En indien je dit niet kan, en de reden waarom het niet kan doet er in zijn geheel niet toe, dan moet je ook voor je hond kiezen want hij zelf kan het niet. In dat geval dus ophouden met je egoistische gedoe en die hond herplaatsen bij een stabiele baas.
Ik denk dat jouw geestelijke gemoedstand momenteel parten speelt voor de hond. Ooit aan gedacht hoe veel invloed jouw emoties hebben op een hond? ook als je ze niet bewust projecteerd op je hond? een hond voelt je klakkeloos aan, en ik denk dat jij momenteel niet de juiste basis aan je hond kan geven, een hond heeft ook stabiliteit en zorg nodig.
Je zou jezelf een schop onder de kloten moeten geven en wat van je gemoedstoestand maken om wille van je hond. En je tevens meer verdiepen in het wezen hond zodat je beter met hem om kan gaan. Dat plezier wat je dan zult beleven aan je hond en de hond aan jou is een prima wisselwerking en zal dan alleen maar sterker worden. Maar niet als je zo doorgaat.
Je zegt dat je die hond nodig hebt, maar die hond heeft jou ook nodig maar niet op de manier zoals het nu gaat. Het is wel tweerichting verkeer in een dergelijk geval ! En indien je dit niet kan, en de reden waarom het niet kan doet er in zijn geheel niet toe, dan moet je ook voor je hond kiezen want hij zelf kan het niet. In dat geval dus ophouden met je egoistische gedoe en die hond herplaatsen bij een stabiele baas.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
Marion.
Ik heb na anderhalve minuut weggeklikt. Ik zou van minder gek worden als ik die hond wasPodenji schreef:ik zie een ongelukkige hond die erg onzeker word van de situatie waarin hij zich bevind.
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
En, is de dierenarts nou al gebeld?
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
En, is de dierenarts nou al gebeld?
- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Net toch maar ff dat filmpje gekeken...idd bench is wel erg klein. Onze Haas (havenezer) der bench is zelfs 2 x zo groot
.
- Mit
- Zeer actief
Ik wil weleens met je wandelen, ik ben erg benieuwd naar je hond. Waar woon je ergens of waar wandel je vaak?
Ik heb sociale honden en ik zou oprecht je hond weleens willen ontmoeten en eens praten over hoe en wat met hondengedrag en straf geven en eventuele kleine medische dingetjes zelf oplossen. Wie weet kunnen we wat van elkaar leren
Ik heb sociale honden en ik zou oprecht je hond weleens willen ontmoeten en eens praten over hoe en wat met hondengedrag en straf geven en eventuele kleine medische dingetjes zelf oplossen. Wie weet kunnen we wat van elkaar leren
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Mit schreef:Ik wil weleens met je wandelen, ik ben erg benieuwd naar je hond. Waar woon je ergens of waar wandel je vaak?

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Mooi aangeboden.moosje schreef:Mit schreef:Ik wil weleens met je wandelen, ik ben erg benieuwd naar je hond. Waar woon je ergens of waar wandel je vaak?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Kom kom scheldsen als een bootwerker of een dude uit de hood lukt je toch wel.?Mit schreef:Ik wil weleens met je wandelen, ik ben erg benieuwd naar je hond. Waar woon je ergens of waar wandel je vaak?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Mit
- Zeer actief
Nou mijn eerste reactie was niet zo lief. Maargoed, wie weet wil TS wel wandelen en wie weet kunnen we dan eens dingen bespreken.
Sommige dingen moeten natuurlijk wel echt door een dierenarts worden opgelost maar een aantal andere dingen ook weer niet.
Misschien kan TS dan zo geld besparen voor een nieuw potje. En we kunnen wellicht wat dingen doorspreken waardoor de bench weg kan, die kan je ook gewoon verkopen en dan is daar de start voor je nieuwe potje.
Sommige dingen moeten natuurlijk wel echt door een dierenarts worden opgelost maar een aantal andere dingen ook weer niet.
Misschien kan TS dan zo geld besparen voor een nieuw potje. En we kunnen wellicht wat dingen doorspreken waardoor de bench weg kan, die kan je ook gewoon verkopen en dan is daar de start voor je nieuwe potje.
- Mit
- Zeer actief
Sausje heeft me een berichtje gestuurd en ik geloof dat de wil er wel is bij haar. We gaan eens even kijken of we contact kunnen houden en zo op een leuke en goede manier bepaalde dingen aan te pakken 
- Kirry
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
]EDIT] Ik lees nu pas pagina 8 en 9. Dus wijzig even mijn post.
Laatst gewijzigd door Kirry op 04 mar 2013 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Ik vind dat de term Moeder Theresa moet worden omgedoopt tot Moeder Merit.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Oh wauw dat is wel super zeg! Ik was bang dat Sausje er niet op in zou gaan vanwege je eerdere post maar blijkbaar kan hij ook incasserenMit schreef:Sausje heeft me een berichtje gestuurd en ik geloof dat de wil er wel is bij haar. We gaan eens even kijken of we contact kunnen houden en zo op een leuke en goede manier bepaalde dingen aan te pakken
Super Sausje, Mit is een tof wijf en ik zou de aanbieding zeker aannemen!
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Volgens mij is TS een man hoor hahah maar toch super van je aangeboden mit.
Dit wil zeggen dat TS wel het beste met de hond voor WIL hebben en de eerste stap is gemaakt.
Ach hoe zijn wij allemaal begonnen ook meteen goed?? Nee toch.
Dit wil zeggen dat TS wel het beste met de hond voor WIL hebben en de eerste stap is gemaakt.
Ach hoe zijn wij allemaal begonnen ook meteen goed?? Nee toch.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Mit
- Zeer actief
Oh god, Saus, ben je nou een hij of een zij?
Ik vind het ook top, als er helemaal geen wil is dan is er ook geen weg maar die weg blijkt er dus wel te zijn
Ik vind het ook top, als er helemaal geen wil is dan is er ook geen weg maar die weg blijkt er dus wel te zijn
- Mit
- Zeer actief
Klinkt als Moeder Gans. Noem je me nou dik?Maylala schreef:Ik vind dat de term Moeder Theresa moet worden omgedoopt tot Moeder Merit.
Moeder Gans is dit forum trouwens wel zat zeg, jezus hoe moeilijk kan het laden van een pagina nou zijn?
- Sanne!!
- Zeer actief
En ik praat het heus niet goed want mijn haren hebben ook overeind gestaan maar na deze actie zijn ze een beetje gezakt 
Ennuh mit kijk zijn filmpje hahahah.
- Sanne!!
- Zeer actief
En ik praat het heus niet goed want mijn haren hebben ook overeind gestaan maar na deze actie zijn ze een beetje gezakt 
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Hij had gister ook gewoon kunnen antwoorden op de hele normale vraag of en wat er zoal ondernomen word met de hond.
Die vraag werd namelijk ook gesteld om verder te kunnen helpen. Maar dan krijg je een grote bek.
En ondertussen hier niet meer reageren.
Goed. Hoop voor de hond dat het goed komt.
Die vraag werd namelijk ook gesteld om verder te kunnen helpen. Maar dan krijg je een grote bek.
En ondertussen hier niet meer reageren.
Goed. Hoop voor de hond dat het goed komt.
- Mit
- Zeer actief
Ik heb niet alles gelezen dus dat weet ik niet. En ik heb de wijsheid ook niet in pacht dus ik denk dat alle tips kunnen helpen.
Hij wandelt in elk geval heel veel dus dat is al fijn.
Hij wandelt in elk geval heel veel dus dat is al fijn.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ja, dat was al bekend.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik geloof er geen zak van... ik hoop dat het helpt maar geloven doe ik het nog niet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Mit
- Zeer actief
Okee.Dee schreef:Ja, dat was al bekend.
Ik weet het ook niet, we gaan het wel zien. En nogmaals; tips zijn welkom hoor
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Nee, ik ook niet. Want alhoewel ik heel beleefd ben gebleven val ik toch - blijkbaar - onder de categorie bitches die op kunnen fucken dan wel fokken.Tara schreef:Mit, je bent te lief voor deze wereld. Na al die vuilbekkerij zou ik er al geen trek meer in hebben.
Edit: arme hond ook, zijn baas snapt hem niet, en doet het ras met zijn grote mond absoluut geen goed.
Ik wandel liever met iemand anders.