Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

apporteer probleempje

Moderator: moderatorteam

Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

apporteer probleempje

Ongelezen bericht door Habibi »

Als ik zelf maar lang genoeg dingen uit probeer, dan zal ik de oplossing vast wel vinden. Maar wie weet hebben jullie nog wel goede tips, ideetjes.

Habibi apporteert netjes in de GG. Haalt goed op, houdt vast, bijt niet, komt netjes naast me zitten en houdt ook dan goed vast totdat ik het apport aanneem. :D
Ze zou iets sneller mogen werken, maar verder wel heel correct.
Metalen apport is ook geen probleem, kunststof ook niet. De 3 verschillende houten die ik gebruik ook niet.

Wat is het probleem dan wel:
het ophalen van een blok dat recent door een andere hond is vastgehouden. Een blok dat bv een week geleden door een andere hond vastgehouden is, is geen probleem.
Maar gaat het om een apport dat zojuist door een andere hond gebruikt is, dan vergeet het maar. Ze loopt ernaartoe, snuffelt en gaat hulpeloos staan kijken :hmmm:

Ik heb verschillende ideeën over het waarom, en heb ook verschillende ideeën om het aan te pakken. Ik weet ook redelijk zeker dat het uiteindelijk wel goed komt, als zou het me een jaar kosten.
Maar sneller zou leuker zijn... Ze kent verder alle oefeningen voor de GG1 goed. GGB heeft ze gehaald, cynophilia GG1 nog niet. Maar dan moeten we toch echt een vreemd apport gebruiken. en met pech 1 die net voor mij door een andere hond gebruikt is.

Ik schrijf hier nog even niet mijn eigen ideeën qua training en oorzaak. Ik wil graag eerst open meningen horen.

Ik ben in eerste instantie heel benieuwd naar jullie ideeën daarover. Dus qua reden en qua oplossing.

Als iemand een hond heeft met hetzelfde "probleem" dan ben ik ook benieuwd hoe jullie daar mee omgaan.

Ben benieuwd!
Afbeelding
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Re: apporteer probleempje

Ongelezen bericht door mito »

Elke keer ruilen met iemand uit de groep. Dus steeds elkaars apporteervoorwerp mee naar huis nemen om te oefenen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: apporteer probleempje

Ongelezen bericht door ranetje »

Bij de G&G 1 gebruik je toch ook nog gewoon je eigen apporteerblok?

Ik dacht dat alleen bij het richtingapport (G&G 3 dacht ik) blokken van de hondenschool werden gebruikt.

En in de tussentijd steeds ruilen met blokken van anderen zou een idee kunnen zijn.
Ook al apporteert ze dan nog steeds niet een blok dat net door een andere hond is vastgehouden ........... :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”