Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Muilkorf

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Muilkorf

Ongelezen bericht door Demi »

M@rleen schreef:Het lijkt mij ontzettend moeilijk en kiezen uit 2 kwaden eigenlijk..
Alleen Amy mee en ze valt uit naar alles en iedereen, of Amy plus de anderen mee, waarbij ze niet uitvalt, maar dan kun je niet goed reageren als zij door een hond belaagd wordt...
Als je haar alleen meeneemt, dan zou ik sowieso een muilkorf omdoen, maar misschien weer geen muilkorf als ze met de anderen mee is. Alleen, waar doe je goed aan... Het is vreselijk als er iets gebeurt en je denkt achteraf; 'Had ik nou maar...'
Het is zeker kiezen uit 2 kwaden. Ook als ze alleen mee gaat heeft ze een muilkorf om. Ik schreef het hierboven al, als er onverwacht een kind haar benaderd wil ze uithalen. Met korf laat ze zich door alles en iedereen trouwens aaien en staat zelfs te zeuren om aandacht.

Heb ik ze alle 3 bij mij ook dan moet ze een muilkorf om, want ik vertrouw haar niet. Ligt ook een heel groot gedeelte aan mij, ik loopt met spanning en dan voelt ze feilloos aan :ugh:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Pfff, ik heb zelf echt niet de gemakkelijkste honden hier rondlopen thuis, maar ik geloof niet dat ik met een hond als Amy nog maar 1 seconde gerust zou kunnen zijn als ik met haar buiten liep. Want zoals ik het nu van je lees zou ze niet aarzelen om een hond heel ernstig te lijf te gaan, wat al erg genoeg is, maar ze is ook in staat om hetzelfde bij een mens of kind te doen. En dan kun je zelf nóg zo goed opletten, er kan altijd iets gebeuren wat je zelf niet voorzien hebt. Als er iets ernstigs mis gaat vergeef je jezelf dat toch je leven lang niet meer...
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Demi schreef:
M@rleen schreef:Het lijkt mij ontzettend moeilijk en kiezen uit 2 kwaden eigenlijk..
Alleen Amy mee en ze valt uit naar alles en iedereen, of Amy plus de anderen mee, waarbij ze niet uitvalt, maar dan kun je niet goed reageren als zij door een hond belaagd wordt...
Als je haar alleen meeneemt, dan zou ik sowieso een muilkorf omdoen, maar misschien weer geen muilkorf als ze met de anderen mee is. Alleen, waar doe je goed aan... Het is vreselijk als er iets gebeurt en je denkt achteraf; 'Had ik nou maar...'
Het is zeker kiezen uit 2 kwaden. Ook als ze alleen mee gaat heeft ze een muilkorf om. Ik schreef het hierboven al, als er onverwacht een kind haar benaderd wil ze uithalen. Met korf laat ze zich door alles en iedereen trouwens aaien en staat zelfs te zeuren om aandacht.

Heb ik ze alle 3 bij mij ook dan moet ze een muilkorf om, want ik vertrouw haar niet. Ligt ook een heel groot gedeelte aan mij, ik loopt met spanning en dan voelt ze feilloos aan :ugh:
daarom hamer ik er altijd ook zo op bij mijn kinderen:geen vreemde honden aaien ook al is Sky heel knuffelig en zacht naar de kinderen. en die zie ik ook bij vreemde kinderen schrikken als ze aan komen rennen.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Demi schreef: Ik schreef het hierboven al, als er onverwacht een kind haar benaderd wil ze uithalen. Met korf laat ze zich door alles en iedereen trouwens aaien en staat zelfs te zeuren om aandacht.
Volgens mij geef je hier het antwoord op je eigen vraag al of die hond wel of niet een korf moet dragen? :denken:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Demi schreef:
S@ndr@ schreef:Tja ik heb DuCain gehad, en buiten was hij zowel scherp op mensen als op honden, er was geen haar op mijn hoofd dit er aan heeft gedacht hem te muilkoven, wel liet ik hem altijd alleen uit, nooit samen met Baco, want dan zou ik zelf afgeleid kunnen zijn, maar ik heb het altijd prima veilig kunnen houden voor zowel DuCain als voor de omgeving :ok:
Kan je zien wat een verschil in honden. Als ik Amy alleen meeneem is ze echt een K*thond om het maar even zo te zeggen. Loopt ze mee met Kenzo en Izzy, valt ze dus naar niks en niemand uit. Niet dat ik haar vertrouw, maar dat is iets wat mij al een hele lange tijd opvalt aan haar
Maar je hebt zoals je in het begin topic schrijft dus wel een probleem als je met meerdere honden loopt en er komt een vreemde hond aan de ander kan niet met reuen en als er gedonder komt dan wordt het lastig om alles te handelen.
Dan is het volgens mij of alleen met Amy lopen, of met meerdere honden en dan hopen dat er geen vreemde honden komen en zowel dat je het in de hand kunt houden, en ook hopen dat er niet ineens kinderen of mensen amicaal worden.
Lijkt me niet geheel relaxed lopen.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

blondie schreef: Maar je hebt zoals je in het begin topic schrijft dus wel een probleem als je met meerdere honden loopt en er komt een vreemde hond aan de ander kan niet met reuen en als er gedonder komt dan wordt het lastig om alles te handelen.
Dan is het volgens mij of alleen met Amy lopen, of met meerdere honden en dan hopen dat er geen vreemde honden komen en zowel dat je het in de hand kunt houden, en ook hopen dat er niet ineens kinderen of mensen amicaal worden.
Lijkt me niet geheel relaxed lopen.

Ook als ik met Amy alleen loop, komen er wel eens honden op haar af en heb ik dezelfde ellende. Dus zij heeft een muilkorf, de andere hond niet.
Mensen of kinderen die ineens hun hand uitsteken om haar te aaien, of kinderen die haar ineens van achter pakken om haar te knuffelen :roll: vindt ze niet leuk, maar ze doet niets en kan niets doen door de muilkorf. Zonder korf bijt ze, dat weet ik zeker. Dus wat Gaby hierboven zegt klopt in zekere zin wel dat ik eigenlijk al antwoord op mijn vraag geef, maar in dat soort situaties vind ik het wel eng. En Amy is een pokkehond voor een ander, maar ik hou rekening met alles. Ze mag niet los, muilkorf, ik loop om als ik veel honden zie etc. En eigenlijk zit ik dan met een probleem met mijn pokkehond, omdat een ander zijn pokkehond niet bij zich houdt, of de deur uit schopt om zelf een rondje te lopen (en dat gebeurd helaas best vaak bij huizen die aan een bepaald park zitten)

Dus eigenlijk is de conclusie lopen en maar hopen dat ik geen "gezellige" hond tegen kom die op Amy duikt en zowel nog harder hopen dat ik die hond eraf krijg
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ik zou echt kiezen voor een korf in jouw geval. In dit topic staan wel tips om een agressieve hond van jouw hond af te krijgen, mocht er nood aan de man zijn: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=262074.

En met alle respect voor degene in dit topic die zijn hond heeft verloren door een muilkorf, maar hoe vaak komt dat nou daadwerkelijk voor? Ik heb er, op dit verhaal na, nog nooit eerder van gehoord. Veel vaker hoor ik een verhaal over een hond die beter gemuilkorft rond had kunnen lopen omdat hij/zij een kind of een hond heeft (dood)gebeten.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

-Gaby- schreef:Ik zou echt kiezen voor een korf in jouw geval. In dit topic staan wel tips om een agressieve hond van jouw hond af te krijgen, mocht er nood aan de man zijn: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=262074.

En met alle respect voor degene in dit topic die zijn hond heeft verloren door een muilkorf, maar hoe vaak komt dat nou daadwerkelijk voor? Ik heb er, op dit verhaal na, nog nooit eerder van gehoord. Veel vaker hoor ik een verhaal over een hond die beter gemuilkorft rond had kunnen lopen omdat hij/zij een kind of een hond heeft (dood)gebeten.
mee eens :ok:
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Demi schreef:
Cash schreef:Hera was hond agressief maar heeft nooit een muilkorf om gehad, in al die jaren heeft ze nooit een vreemde hond weten te bijten ondanks dat ik ook honden bij haar heb gehad met een baas in de verte.
Maar ik liep dus ook niet met haar en Cash tegelijk. Omdat ik dan dus niet in staat was in te grijpen als er een vreemde hond kwam buurten.
Hera liet ik dus altijd apart van de rest uit.

Als het alleen om honden ging dan kreeg ze er gen een om. Alleen woon ik in een buurt met veel kinderen, die ineens bij je staan en willen de honden aaien. En dat gaat altijd heel plotseling. Amy zou dan bv bijten zonder korf. En ik moet er echt niet aan denken dat ze een kind bijt

Ik loop trouwens vaak ook met haar alleen, juist om alleen met haar bezig te zijn en niet allemaal. Maar soms loop ik met 3 honden (tijdgebrek etc).
Ik snap eigenlijk niet waarom je dan nog twijfelt aan een korf?
Je moet vanwege tijdgebrek met 3 honden lopen waarvan er dus 1 alles bijt wat maar te dicht in de buurt komt en dan heb je er nog 2 bij je.
En dan ook in een buurt met veel kinderen die ongevraagd ineens je honden willen aaien.
Nou ik wist het dan wel hoor.
Ik moet zeggen dat ik me met Hera geen 'tijdgebrek' kon veroorloven. Ze moest gewoon apart uit omdat ik anders die veiligheid van een ander zijn hond niet kon garanderen.
Maar goed, dat is voor iedereen weer anders natuurlijk.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”