Ik moest net ook een beetje lachen, om hoe iedereen eigenlijk staat t.o.v. eigen hond bijvoorbeeld.
Zoals ik wel eerder heb gezegd wonen we best in een hondrijke buurt. Er zijn mensen die mij en mijn honden kunnen schieten, maar ook mensen die totaal geen problemen met mij en de honden hebben.
Net zit ik zo te praten met een buurtgenoot, die even langs kwam en die vond bepaalde honden weer helemaal niets vanwege gesnauw. De hond die hij benoemde is er nu juist weer een waar mijn honden goed mee overweg gaan.
Een ander die ik benoemde en vond dat de hond goed onder appel stond had die van hem ook een paar akefietjes mee gehad. Een die ik noemde, had hij minder last mee, zijn hond had over dat reutjes kop gezeken en dat vond het vrouwtje niet zo leuk
Ik heb een bloedhekel gekregen aan dat hondje met zijn grote waffel, maar goed, zijn hond blijkbaar had ook genoeg van het hondje, eroverheen zeiken zegt genoeg
Hij heeft zelf ook een pittige kruising (herder husky maar dan wat kleiner uitgevallen) heeft de hond laten castreren omdat hij behoorlijk aggressief werd naar andere honden.
Zelf heb ik altijd wat afstand gehouden met mijn honden, omdat ik er al geen match in zag. En dat gaat verder ook prima. Met Bluf zal het wel gaan, Finn en zijn hond hebben ook wel eens neus neus gestaan omdat hij kwam en dat ging redelijk, maar ze vonden elkaar niet plezierig. En ondanks dat buurman toen zei ach gaat wel goed, hebben we het niet meer zover laten komen dat de honden weer neus neus kwamen te staan
Moest er dus om lachen dat wat de ene als een leuke hond ervaart, de ander totaal dat niet heeft. Hij had een pleuris hekel aan een bepaalde hond, terwijl ik die hond ervaar als een hondje die geen interesse heeft in andere honden en gelukkig is met haar steentje en spelen. Beetje zoals mijn honden. Die hebben ook niet echt de behoefe om rond te rennen met vreemde honden. Speeltje kan dan soms heilig zijn, en als ze dat onderling van elkaar begrijpen is er niets aan de hand. Gepaste afstand na een waarschuwing onderling.
Maar hij vond het een kuthond omdat ze zijn hond na waarschuwingen schnapte. En ik zei, dan had Max gewoon die signalen moeten inschatten, had hij ook geen schnapp gekregen.
Hij vindt het dan wel weer grappig dat zijn eigen hond bij bepaalde honden toch de snuit onder de staart duwt ook al zijn ze er niet van gediend. En dan rent de hond hard weg..
Voorzichtig even gemeld dat Max dan wel heel hard moet rennen als Bluf daar niet van gediend is
Maar goed zo vind ik het altijd wel wat apart om te zien hoe honden en eigenaren op elkaar reageren. En bij sommige honden en houdingen weet je bij voorbaat al dat er gedonder kan komen, dus voorkom je dat in mijn ogen. Door even weg te lopen, aan te lijnen of wat dan ook om te voorkomen dat het escaleert.