Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe om te gaan met agressie naar hond/baas?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Re: Hoe om te gaan met agressie naar hond/baas?

Ongelezen bericht door Frenk »

Corneliana schreef:tja als het half kan roep ik luid van tevoren: hond bij je houden! gaat fout!
want vooral kleine hondjes dartelen hier rond terwijl baas erachteraan sjokt en dat is de route naar mijn voordeur. en dan heb ik gewaarschuwd, wat kan ik meer doen?
Woon jij in een losloopgebied?
Afbeelding
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

ik verwacht geen hondagressieve honden in een losgebied. Ik ga er altijd vanuit dat die honden aangelijnd lopen in aanlijn gebied....Hoe naïef kun je zijn. .... maar heb wel zojuist een dazer besteld... vind het vervelend maar stel je voor dat.... voelt toch beter na die horror verhalen hier, sterkte!...
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Bruno is reu-agressief maar we lopen wel in een losloopgebied met hem. Als we honden zien, lijnen we hem aan. Op onoverzichtelijke stukken lijnen we hem ook aan. En buurtende honden, stuur ik weg of ga ertussen staan als het moet. Ik loop wel altijd samen met mijn vriend, dus dan kan dat ook. Ik heb wel eens een paar rondjes om Bruno heen moeten dansen maar dat is mijn probleem.

Mensen vragen wel eens waarom hij aangelijnd is. Dan zeggen we dat hij soms minder vriendelijk kan zijn. Laatst kwam er een buurtende labrador dichtbij Bruno, in een ander losloopgebied, die was wel erg snel. Dat doet Bruno hauw-grauw-snauw en dan is het snel duidelijk dat hij er niet van gediend is. Hij hapt dan meer dan hij bijt, klinkt stom, maar ik noem dat hapsnappen. Meer kan ie toch niet doen aan de lijn want mijn vriend trekt hem meteen terug. Die labrador vond het niet leuk maar droop wel af. De eigenaar kwam later aanlopen, en die hebben we gewoon gedag gezegd. Volgens mij zag hij het gebeuren en was het hem ook wel duidelijk hoe of wat want later kwamen we hem weer tegen en toen lijnde hij hem even aan. Niks aan de hand.

Dus ik zou me niet zo'n zorgen maken om een hondagressieve hond die aangelijnd is, dan houden de eigenaren namelijk al rekening met eventuele problemen. Bruno krijgt nooit de kans om in een gevecht betrokken te raken. Als die labrador met hem was gaan vechten, had ik ze uit elkaar getrokken met mijn vriend samen. Ik vind het zo onnodig om dan onvriendelijkheden uit te wisselen want we houden Bruno al erg kort maar er kan altijd zoiets gebeuren, ook als we in een aanlijngebied lopen.

Buurtende honden zijn natuurlijk normaal, dat weet ik ook wel en daarom pas ik me aan. Ik vind het wel jammer dat Bruno zo is, maar hij heeft andere kwaliteiten die me erg dierbaar zijn. Uiteindelijk kan hij alleen niet samen met grotere reuen, daar wil ie echt mee vechten. En bij kleintjes hou ik hem uit voorzorg weg omdat ie ze anders omver rent. Maar het kan wel frustrerend zijn soms, misschien dat men daarom zo overspannen reageert. Totaal op de verkeerde gerichte boosheid natuurlijk maar ja, zo zijn sommige mensen nu eenmaal.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Frenk schreef:
blondie schreef:Hier komen ook soms jolige honden aangestormd, dat mijn honden daar geen boodschap aan hebben vind ik mijn probleem. Ik heb er maar voor te zorgen dat ze de jolige hond geen letsel toebrengen.
Dit dus. Op 'komen buurten' horen geen gaten te vallen. En als je hond dat wel doet, waarom ga je dan in een losloopgebied lopen. En dan zegt TS sorry en zelfs dat is niet goed genoeg. Nou sorry hoor :piew:
En die zouden daar niet mogen lopen omdat? :denken:

Als jij (algemeen gesproken) ervoor zorgt dat je jouw hond niet op elke (aangelijnde) hond laat afstormen is de kans op een gevecht met een agressieve hond minimaal :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nee joh het is zo lastig als ze daar dan lopen, stel je voor :Q: , die motten allemaal naar onbewoond gebied( voor zover dat bestaat)
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

smoekie schreef:
Frenk schreef:
blondie schreef:Hier komen ook soms jolige honden aangestormd, dat mijn honden daar geen boodschap aan hebben vind ik mijn probleem. Ik heb er maar voor te zorgen dat ze de jolige hond geen letsel toebrengen.
Dit dus. Op 'komen buurten' horen geen gaten te vallen. En als je hond dat wel doet, waarom ga je dan in een losloopgebied lopen. En dan zegt TS sorry en zelfs dat is niet goed genoeg. Nou sorry hoor :piew:
En die zouden daar niet mogen lopen omdat? :denken:

Als jij (algemeen gesproken) ervoor zorgt dat je jouw hond niet op elke (aangelijnde) hond laat afstormen is de kans op een gevecht met een agressieve hond minimaal :ok:
Natuurlijk mag je overal lopen met je hond maar je kunt toch wel rekening houden met de omstadigheden.
Je hebt losloopgebied en losloopgebied overigens.
Er zijn best wel gebieden waar je elkaar redelijk kunt ontwijken net zoals er gebieden zijn waar dat niet zo is.
Als je hier in het Groenendaalse bos gaat lopen dan weet je dat je struikelt over de honden en dat vermijden practisch onmogelijk is.
Waarom zou je daar dan gaan lopen met een hondagressieve hond ,omdat die daar zich zo prettig voelt ofzo :denken:
En als jou aangelijnde hond echt gaten maakt als er een buurtende hond komt ,en jij weet dat je dat niet voorkomen kunt ,heb je zelf ook weinig over je hond te vertellen lijkt mij.
Dan luistert jouw hond net zo min als de ander tenzij je het prima vind dat hij het doet.
Daar weet Nanna vast wel wat woorden voor te verzinnen voor dat soort mensen :tongue:
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Fizgig schreef:Bruno is reu-agressief maar we lopen wel in een losloopgebied met hem. Als we honden zien, lijnen we hem aan. Op onoverzichtelijke stukken lijnen we hem ook aan. En buurtende honden, stuur ik weg of ga ertussen staan als het moet. Ik loop wel altijd samen met mijn vriend, dus dan kan dat ook. Ik heb wel eens een paar rondjes om Bruno heen moeten dansen maar dat is mijn probleem.

Mensen vragen wel eens waarom hij aangelijnd is. Dan zeggen we dat hij soms minder vriendelijk kan zijn. Laatst kwam er een buurtende labrador dichtbij Bruno, in een ander losloopgebied, die was wel erg snel. Dat doet Bruno hauw-grauw-snauw en dan is het snel duidelijk dat hij er niet van gediend is. Hij hapt dan meer dan hij bijt, klinkt stom, maar ik noem dat hapsnappen. Meer kan ie toch niet doen aan de lijn want mijn vriend trekt hem meteen terug. Die labrador vond het niet leuk maar droop wel af. De eigenaar kwam later aanlopen, en die hebben we gewoon gedag gezegd. Volgens mij zag hij het gebeuren en was het hem ook wel duidelijk hoe of wat want later kwamen we hem weer tegen en toen lijnde hij hem even aan. Niks aan de hand.

Dus ik zou me niet zo'n zorgen maken om een hondagressieve hond die aangelijnd is, dan houden de eigenaren namelijk al rekening met eventuele problemen. Bruno krijgt nooit de kans om in een gevecht betrokken te raken. Als die labrador met hem was gaan vechten, had ik ze uit elkaar getrokken met mijn vriend samen. Ik vind het zo onnodig om dan onvriendelijkheden uit te wisselen want we houden Bruno al erg kort maar er kan altijd zoiets gebeuren, ook als we in een aanlijngebied lopen.

Buurtende honden zijn natuurlijk normaal, dat weet ik ook wel en daarom pas ik me aan. Ik vind het wel jammer dat Bruno zo is, maar hij heeft andere kwaliteiten die me erg dierbaar zijn. Uiteindelijk kan hij alleen niet samen met grotere reuen, daar wil ie echt mee vechten. En bij kleintjes hou ik hem uit voorzorg weg omdat ie ze anders omver rent. Maar het kan wel frustrerend zijn soms, misschien dat men daarom zo overspannen reageert. Totaal op de verkeerde gerichte boosheid natuurlijk maar ja, zo zijn sommige mensen nu eenmaal.
snappen of doorbijten is wel een verschil
als mijn hond echt gaatjes in een andere hond bijt is ie denk ik ook wel in zo'n modus dat hij me niet eens meer hoort. een btje snappen is niet zo erg, mag niet maar is ook verschillend per ras.
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Zo baas, zo hond lijkt het hier wel :hmmm:
Denk dat die man jou vooral probeerde te overbluffen met zijn geschreeuw en gedreig, misschien ook omdat hij geschrokken was van het voorval of door wat had kunnen geburen.
Sinds ik zelf ooit door een herder gegrepen ben, heb ik altijd een klein spuitbusje deo of water met een paar druppels tabasco bij me (een agent zei me dat dit wel mocht, pepperspray niet, nou goed dan). De eerste die mij of mijn hond aanvalt krijgt dit richting zijn ogen gespoten!
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Bmamavan2 schreef:Zo baas, zo hond lijkt het hier wel :hmmm:
:neenee: niet iedereen met een enge heddur zit zo inelkaar
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Nanna schreef:
tineke schreef:En als jou aangelijnde hond echt gaten maakt als er een buurtende hond komt ,en jij weet dat je dat niet voorkomen kunt ,heb je zelf ook weinig over je hond te vertellen lijkt mij.
Dan luistert jouw hond net zo min als de ander tenzij je het prima vind dat hij het doet.
Dat. Daar kan ik dus ook altijd zo weinig mee.
Wèl een ander beschuldigen dat ie zijn hond niet onder appèl heeft, maar ondertussen de eigen hond ook niet onder appèl hebben want die schijnt meteen als een waanzinnige om zich heen te bijten en dat mag dan opeens allemaal maar wèl :piew: :piew:
Leer hem dat gedrag anders eens af, daar lijkt me een nuttiger bezigheid dan naar iedereen krijsen dat ze hun gezellige buurter gvd bij zich moeten houden :ok:
Dit dus :mrgreen: Als ik in losloopgebied ga lopen, zie ik het als mijn verantwoordelijkheid dat mijn honden andere honden die geen kwaad in de zin hebben heel laten. Izzie heeft een ontzettende hekel aan van die jolige labrador types die erg opdringerig zijn. Dus ik sla een ander pad in en laat haar focussen op de bal. Ik vind het erg omgekeerde wereld dat iedereen zich maar aan de grillen van jouw hond moet aanpassen.

In aanlijngebied vind ik het anders, net als in de buurt. Gewoon hop je hond aan de lijn houden. Overigens vind ik het dan nog steeds mijn verantwoordelijkheid dat mijn honden geen schade toebrengen, maar ik roep dan wel naar de eigenaar.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Heb jaren met een hond gelopen die niet vriendelijk was tov andere honden. Altijd los en zeer regelmatig in (niet drukke) losloopgebieden. T/m dw dag dat ue herplaatst werd nog nooit een haardje gekrenkt van een vreemde hond. Maar ik heb persoonlijk de schurft aan buurtende honden. Ondanks dat mn huidige honden niet snel gaten zouden maken .. ik loop er voor mij honden en mijn plezier niet voor een ander. Prima als je t overlegt maar niet blind laten gaan dan leer je ze maar luisteren voor je ze los laat. Die van mij hebben in principe genoeg aan elkaar.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Fizgig
Zeer actief

Hihi, het zijn ook altijd die labradors die komen buurten. Mijn vriend en ik hebben daar een standaard grapje voor. We noemen Bruno altijd de Generaal, vanwege zijn trotse houding en hang naar gezag en orde. Als er dan zo'n labrador komt buurten en Bruno doet lelijk, zeggen we altijd: tja, hij salueerde niet he, dan kun je dat verwachten, hahaha. Eerst respect tonen, dan zien we wel weer verder, zo is Bruno. Ik vind labradors hartstikke leuk en vrolijk, maar ik zou me denk ik wel een beetje zorgen maken als ik er eentje zou hebben en hij zou bij elke hond om de nek vliegen alsof ze jarenlange vrinden zijn. De meeste honden vinden het niet erg maar sommige hangen er meteen in, lijkt me. Ik vraag me af of er een lijstje is met top tien van honden die het vaakst gewond raken door andere honden. Denk dat de labrador daar ook wel in voorkomt. Wat natuurlijk hartstikke sneu en oneerlijk is, dat wel.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Weet je Nanna dan heb ik nog zoiets gaan jullie maar lekker filewandelen.. ik ga alleen naar recratiegebieden als t giet bijv. Maar als je op een gegeven moment niet eens meer rustig zondet lastiggevallen kan worden op een verlaten stuk van een industrieterrein houd t een keer op met vriendelijk zijn... letterlijk bedreigd door een vent omdat ik de dag ervoor nog vriendelojk gevraagd heb of zn vrouw de andere kant op kon lopen omdat ik een loopse teef had en mijn heren dan buurtende reuen alles behalve leuk vinden... elke dag komen er daar zogenaamd leuke gezellig maar totaal niet luisterende honden bij... moeten we dan maar binnen gaan zitten? Let wel geen losloopgenied maar braakliggend industriegebied temidden van snelwegen en zeer druuke aanvoerwegen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

De meeste mensen hebben totaal geen benul van wat een onvriendelijke hond inhoudt. Dus als je roept omlopen of je hond bij je houden omdat je hond hondagressief is, dan denken mensen hooguit aan een grom, blaf of snauw. En dat vindt die categorie mensen niet erg, want daar leert Poekie van.

Ik vind niet dat je met je hondagressieve hond van een ander kunt verlangen dat die omloopt, maar wel dat je je hond bij je houdt. Jij hebt een hondagressieve hond, dus dat is jouw probleem daar met je een ander niet mee opzadelen. Je loopt dus zelf maar om.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Enfin, mijn nachtmerrie, 2 vechtende honden en een collega-baas treffen die alleen maar kan schoppen en gillen.

Enfin, even los van wie er begint (ik heb een ook ooit een agressieve hond gehad maar ook een hond die altijd de lul was als slachtoffer) Schoppen en gillen werkt m.i. niet zo best, zet m.i. de honden alleen maar aan tot nog meer gezeik. Afhankelijk van de situatie is het me al eens gelukt om beide honden (dus in samenwerking met de andere baas) met de stem te kalmeren en ze de opdracht te geven te gaan liggen waarop ze prompt beide loslieten (waren beide angstbijters die dachten dat aanvallen de beste verdediging was maar waarbij het verdere plan ophield als ze eenmaal de andere hond met de tanden gefixeerd hadden ahw)
Bij situatie waarop ze echt aan het knokken waren lukt het om beide honden (dus weer in samenwerking met andere baas) de achterpoten onder hun kont uit te schoffelen waardoor ze dus ook allebei loslieten. Volgens iemand die ik eens sprak van politie-honden training maakt het niet zo veel uit hoe of wat maar als je maar zorgt dat ze het contact met de grond verliezen aan de achterkant b.v. en je ze vervolgens niet meer op de ander laat afgaan, dus vast aan riem etc.

Kan me dus ook mateloos ergeren aan mensen die nooit een riem bij zich hebben ook al loopt zo'n hond nog zo geweldig goed los.

Helaas tref je het meestal niet dat de andere partij mee werkt alhoewel in dit soort gevallen het best mogelijk is om de regie te nemen door kort en bondig opdrachten uit te delen aan omstanders.
Ik was vroeger echt een paniekzaaier hoor maar gaandeweg wat dingen bij geleerd en vooral gemerkt dat rustig blijven werkt. Ik blijf echter wel een vermijder in deze. Zie ik in losloopgebied een aangelijnde hond dan zal er wel iets mis zijn en lijn ik mijn hond aan, jogger en fietsers, ik begin al een kilometer op voorhand zeer demonstratief aan te lijnen etc. Krijg dan ook alleen maar vriendelijke reacties. Zie ik loslopende honden naar mij hond kijken dan gaat deze toch eerst in de "naast"-stand of vast tot ik weet dat bijhorende baas mij ook duidelijk in het oog hebt etc. etc.
Door de jaren heen ben ik die onbevangen "laat maar lekker lopen" helemaal kwijt geraakt maar ik loop gelukkig ook niet meer met angst en beven rond wat ik wel ooit gedaan heb.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Muk schreef:De meeste mensen hebben totaal geen benul van wat een onvriendelijke hond inhoudt. Dus als je roept omlopen of je hond bij je houden omdat je hond hondagressief is, dan denken mensen hooguit aan een grom, blaf of snauw. En dat vindt die categorie mensen niet erg, want daar leert Poekie van.

Ik vind niet dat je met je hondagressieve hond van een ander kunt verlangen dat die omloopt, maar wel dat je je hond bij je houdt. Jij hebt een hondagressieve hond, dus dat is jouw probleem daar met je een ander niet mee opzadelen. Je loopt dus zelf maar om.
Maar zelfs als je omloopt of tientallen meters wegloopt laten mensen hun honden nog achter je aan komen.

Nu valt mijn hond alleen aan de riem enorm uit uit onzekerheid/angstagressie, maar los mag ze niet omdat zij dus ook zo'n denderende hond is. Maar er zijn dus een hele hoop mensen van mening dat wij niks in een losloopgebied te zoeken hebben, omdat ze uitvalt. Terwijl wij ook gewoon een ander pad inslaan of een heel stuk de bosjes in lopen. Niet omdat ze ooit gaten heeft gemaakt, maar omdat ze het gewoon niet heeft op vreemde honden. Wij lopen dus ook alleen in de regen, op de meeste vreemde tijden, noem maar op.

EDIT: Ze heeft nog nooit gaten gemaakt, maar een drukke lompe hond kan ze niet waarderen en ik durf niet te zeggen dat ze dat altijd over zich heen zal laten komen.
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

Ik ben het helemaal met jullie eens dat een hond niet zomaar op een andere hond af heeft te rennen. Ik hou Boris, zeker als het gaat om aangelijnde honden, altijd bij me. Maar het gebeurt toch zo af en toe dat ik iets mis. Ik te laat ben in het zien van een andere hond en te laat ben met Boris bij me roepen. Gelukkig gebeurt dat niet vaak en gelukkig luistert Boris goed en maakt direct rechtsomkeerd als ik roep. Maar toch zie ik soms wat over het hoofd, en dat is volgens mij menselijk. Daar moet een baas met een hondagressieve hond op bedacht zijn. Dat is het risico van met een hondagressieve hond door een losloopgebied lopen. En nogmaals, ik vind echt dat een hond niet zomaar op andere honden af heeft te rennen (en nee, ik heb geen plaat voor zijn kop Labrador, maar die lopen er wel genoeg rond).

Enfin, eigenlijk wilde ik deze hele discussie niet, maar gewoon tips voor wat te doen als het een keer uit de hand loopt.

Verder nog een update: Vandaag met de wijkagent gesproken en er zijn al vele meldingen gemaakt omtrent deze man. Ze zijn bezig met zijn hond te testen en waarschijnlijk krijgt hij een muilkorf plicht. Meer kon ze niet zeggen. Het was in ieder geval goed dat we melding gedaan hebben.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief

Krijgt die man er dan ook 1 :D

Maar dan ligt het gelukkig niet aan jou, tenminste, meer mensen hebben dus last van hem, dus hij zal zelf ook wel in de gaten gehouden worden?
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik reageer altijd anders. Ook afhankelijk van wat er gebeurt denk ik.

Vorige week hingen mijn 2 reuen ineen. Langs geen kanten los te krijgen. Ze deden verder ook niets, de 1 had de ander bij de keel vast en bleef ook zo vasthouden.
Eerst in de goeie hoop LOS geropen, helaas, geen effect :F:
Daarna aan de flanken omhoog, maar ook dat geen effect.

Vervolgens trachten de bek open te wringen maar enige effect dat dat had was dat er nog harder toegenepen werd.

Uiteindelijk heb ik beide honden de vijver ingeduwd (was daar gelukkig, moest alleen bijgevolg zelf ook de vijver in :schrik: ) en die die vasthield onder water geduwd. Dat had uiteindelijk effect.

De keer met Fez kon ik niets doen. Dat ging er ook gans anders aan toe, er werd precies overal gebeten.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef: elke dag komen er daar zogenaamd leuke gezellig maar totaal niet luisterende honden bij... moeten we dan maar binnen gaan zitten? Let wel geen losloopgenied maar braakliggend industriegebied temidden van snelwegen en zeer druuke aanvoerwegen
Als het geen losloopgebied is sta je in je volste recht om er wat van te zeggen.
Tis alleen wel lullig als je eigen honden dan wel loslopen ;-)
Al loopt alles los prima maar hou ze gewoon bij je hoe moeilijk kan het zijn... dat doe ik toch ook lijkt me ook erg handig gezien t zeer drukke verkeer...
Kennis van me loopt daar ook zeer regelmatig en ook gelijktijdig ... mijn hondrn kennen hem en zijn honden erg goed en omgekeerd. Hij laat die van mij ook weleens uit als ik ziek ben oid en omgekeerd dus ook. Maar geen enkele die bedenkt om ff hallo te zeggen hoor.. ze kijken en horen/zien/ruiken het zeer zeker... maar daar blijft t bij.
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Yai schreef: Enfin, eigenlijk wilde ik deze hele discussie niet, maar gewoon tips voor wat te doen als het een keer uit de hand loopt.

.
ik denk dat we weinig tips kunnen geven.
als er een buurtende niet zo vriendelijke hond naar ons toe komt, dan brul ik die wel weg, en blokkeer de hond met mijn voet. een enkele keer moet ik de hond echt aan de halsband pakken, en dan is het eigenlijk wel zo, dat de eigenaar die overpakt, aanlijnt en we elkaar nog een prettige dag wensen.

maar wat doe je als een eigenaar agressief tegen je wordt? tja, dan kan je inderdaad een bus haarlak of deo mee nemen. maar ik heb eigenlijk nooit mijn tas bij mij, dus dat wordt hem niet.

geen idee dus. als iemand je echt kwaad wilt doen, zal je waarschijnlijk zelf uit noodweer handelen. geen idee dus wat ik zou doen.

gelukkig hebben sommige hondeneigenaren alleen een heel grote mond, en daar blijft het meestal bij.
hondenmensen zijn gewoon vaak helemaal niet leuk, eigenlijk :oeps:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef: Al loopt alles los prima maar hou ze gewoon bij je hoe moeilijk kan het zijn... dat doe ik toch ook
Ja, maar de meeste mensen lukt het niet. Het is geeneens kwaaie onwil maar meer het feit dat ze onvoldoende over de hond te vertellen hebben. Die is vaak gewoon gewend om precies dat te doen waar hij zin in heeft. :lol1:
Dan moet je ook zeker ergens gaan lopen waar snelwegen zitten, zeer drukke toegangswegen en dan niet op km afstand maar zon 10 tot 50 mtr max. en veel wild. Alsze zo gezellig willen spelen gaan ze lekker naar een losloopgebied...:roll:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Nanna schreef:
malinois schreef: Al loopt alles los prima maar hou ze gewoon bij je hoe moeilijk kan het zijn... dat doe ik toch ook
Ja, maar de meeste mensen lukt het niet. Het is geeneens kwaaie onwil maar meer het feit dat ze onvoldoende over de hond te vertellen hebben. Die is vaak gewoon gewend om precies dat te doen waar hij zin in heeft. :lol1:
het zal ook wel te maken hebben met soort-zoekt-soort.

zo zijn het (in mijn geval) echt altijd de mechelse, duitse en witte herder eigenaren die hier helemaal niet tegen kunnen (buurtende honden en mensen) en die honden zijn vaak zo baasgericht, dat die ook niet willen socializen :mrgreen: als ik die zie, roep ik steevast mijn honden terug, want je weet het al meteen.

hele sociale mensen hebben vaak heel andere soorten honden, en die vinden het geen enkel probleem als de honden onderling ook gaan socializen. meestal zijn dat honden (net als de bazen) die ook niet overal een probleem van maken.

tenminste dat valt mij op. en daar heb ik helemaal geen problemen mee verder.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

L@nghaar schreef:[quote="Gollum]Ik heb sowieso altijd een busje deo bij me, voor onfrisse okseltjes en onfrisse figuren :mrgreen:
Gelukkig red ik me tot nu toe met mijn grote postuur en dito bek, mij is ook wel eens gedreigd de hond op mij en Gol af te sturen. Toen ik zei dat hij dat maar moest doen en dan maar heel goed moest opletten wat er zou gebeuren is hij toch maar doorgelopen :lol1:

Tot nu toe gaat het aardig en brul ik iedereen weg maar ik ben ook niet te beroerd wat tikken uit te delen. Ik doe het meestal niet omdat ik zo hard sla dat ik direct word aangeklaagd maar blijkbaar kom ik verbaal ook wel over :F:
:LOL: geweldig mens lijk je mij.

Wel een keer een akefietje gehad met een jogger, Nilsson liep los, er komt een jogger aan en ik roep tegen Nilsson : wacht....hij blijft staan midden op het pad, de jogger loopt erlangs en begint van: hou die rothond bij je of ik geef hem een schop...... :scratch: Nilsson stond gewoon stil, te wachten totdat hij het commando vrij kreeg, hij heeft die jogger nog niet eens aangekeken. Mijn vriend en ik waren zo verbaasd dat wij de slappe lach kregen.[/quote][/quote][/quote]

Op zich ben ik geen agressief persoon hoor en vermijd ik liever ruzie, maar als het erop aan komt.. Laatst werd mijn vriend de auto uitgetrokken door een idioot die midden op de weg stil was gaan staan om ons een lesje te leren. Ik vloog erachter aan om hem eens flink aan zijn oren te trekken maar ik had in plaats daarvan zijn muts in mijn handen die ik van zijn jas af trok. En het was geen klein mannetje hoor maar hij schrok zo hard dat hij zei ' blijf van mijn jas af!' :LOL:
Oke is goed hoor, als jij weer braaf naar je auto gaat :mrgreen:
Fizgig
Zeer actief

Nou in ieder geval niet meegaan in het agressieve gedrag en dat kan best lastig zijn als je zelf boos bent. Maar erg kalm blijven en vragen of iemand ook rustig kan worden zodat er normaal gepraat kan worden. Als dat niet lukt, zou ik gewoon verder lopen eigenlijk. Als ie dan nog achter je aan komt, is ie wel heel erg raar bezig natuurlijk. Ik heb wel agressietrainingen gevolgd maar die vond ik niet erg goed eigenlijk. Ik heb zelf gewerkt op CS Amsterdam, met oa kwaaie junks en boze forenzen. En mijn advies is altijd om superkalm te blijven. Dat zorgt ervoor dat de ander zijn luidruchtige gedrag meer op gaat vallen en bij veel mensen werkt dat als een spiegel. Als jij je niet druk maakt, en niet in de tegenaanval gaat, valt er ook niks te vechten. En mijn oma zei altijd, als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je beter niks zeggen. Dus probeer zelf niet te gaan schreeuwen en schelden.

En mensen die echt doordraaien, daar zijn wel wat truucjes voor. Bijvoorbeeld je vinger in zijn oog steken, laten struikelen, een knietje geven en andere straatvechtachtige gedragingen. Duimen achterover duwen. Voor vrouwen geldt dat je benen sterker zijn dan je armen dus als je op de grond ligt, trappelen met de pootjes. Ik ken er nog wel wat die worden gebruikt in de hulpverlening bij agressieve mensen die doordraaien. Maar je kunt je afvragen of je dat wil gebruiken. Als het ècht ècht niet anders kan, zou ik pas fysiek worden en dan alleen door iemand in bedwang te houden en mezelf te verdedigen. Maar anders, gewoon weglopen en je karma een kusje geven, haha.

Tegen vervelende mensen die vervelende dingen roepen, zou ik nooit aangifte doen, wel als iemand me fysiek mishandelt. En dan zou ik zorgen dat ik wat uiterlijke kenmerken onthield, zodat ik aan politie iets door kan geven van een signalement. Als je echt in elkaar wordt gepoeierd, roep dan naar omstanders dat ze 112 moeten bellen, zo hard als je kunt, gil desnoods 'brand!'. Sowieso werkt het om hard te roepen bij problemen, Nederland is zo klein dat de kans groot is dat iemand je hoort en je eventueel kan helpen. Zelf iets bij je dragen van pepperspray werkt alleen als je het in een seconde toe kan passen en dat kan vaak niet omdat sommige mensen heel onverwachts agressief worden. Dus daar zou ik niet op vertrouwen zelf. Bovendien is het illegaal en daar kun je best hoge boetes voor krijgen. Als iemand bijvoorbeeld heftige astma/hartproblemen heeft, kan dat natuurljk meer schade opleveren dan bij een gezond iemand. Dat zie je alleen niet aan de buitenkant. De politie mag het gebruiken maar als jij iemand naar de eeuwige jachtvelden sprayt, zijn ze natuurlijk minder coulant.

O en als je dan wordt aangevallen door een baas, zorg dat je hond niet mee gaat doen. Want als die flink in de ander bijt, zou het best kunnen dat je daar problemen door krijgt, inbeslagname bijvoorbeeld. Nou best wat tips zo, toch?
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

Bedankt Fizgig voor je uitgebreide antwoord! Ik ben inmiddels ook al heel wat gekalmeerd en heb me voorgenomen me niet meer zo veel van zulke mensen aan te trekken. Ze in ieder geval niet zo serieus meer te nemen (wat ik nog knap lastig vind). De wijkagent houdt een oogje in het zijl, en als er écht wat gebeurt bel ik 112. Ik zie af van de pepperspray en de haarlak of iets dergelijks. Vanochtend een vrouw tegengekomen in het park die vertelde dat die man berucht is in het park en vaker dreigt. Nou, als het bij dreigen blijft en ik leer het mezelf niet zo aan te trekken, is er al een hoop ellende uit de lucht!
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Da's mooi, angst is een slechte raadgever he. En ze zeggen, blaffende honden bijten niet, dat geldt voor veel schreeuwers inderdaad ook wel, het blijft meestal bij schreeuwen. En zelf moet je dan alleen zorgen dat je dag/humeur goed blijft, kan soms best lastig zijn natuurlijk.
TessaThomas
Zeer actief

Nanna schreef:
Fizgig schreef: niet meegaan in het agressieve gedrag en dat kan best lastig zijn als je zelf boos bent. Maar erg kalm blijven en vragen of iemand ook rustig kan worden zodat er normaal gepraat kan worden.
Kwaaier dan dat kun je me niet krijgen :LOL:
Mij ook niet :goeie:
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Nanna schreef:
Fizgig schreef: niet meegaan in het agressieve gedrag en dat kan best lastig zijn als je zelf boos bent. Maar erg kalm blijven en vragen of iemand ook rustig kan worden zodat er normaal gepraat kan worden.
Kwaaier dan dat kun je me niet krijgen :LOL:
:LOL: ik blijf toch bij de bozerd helemaal gelijk geven
vaak zie ik dan een bek vol tanden
en dan kan je je of uit de voeten maken of praten
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Emma schreef:
Nanna schreef:
het zal ook wel te maken hebben met soort-zoekt-soort.

zo zijn het (in mijn geval) echt altijd de mechelse, duitse en witte herder eigenaren die hier helemaal niet tegen kunnen (buurtende honden en mensen) en die honden zijn vaak zo baasgericht, dat die ook niet willen socializen :mrgreen: als ik die zie, roep ik steevast mijn honden terug, want je weet het al meteen.

hele sociale mensen hebben vaak heel andere soorten honden, en die vinden het geen enkel probleem als de honden onderling ook gaan socializen. meestal zijn dat honden (net als de bazen) die ook niet overal een probleem van maken.

tenminste dat valt mij op. en daar heb ik helemaal geen problemen mee verder.
Ik ben heel sociaal :pffff: :wink:
Maar Xavi xou wel willen hoor en Xena ook... maar ik niet dus het gebeurd niet, zeker niet als ik met 3 honden loop... als er iets gebeurd dan heb ik er 3 die elkaar opjutten en helpen.
Als ik alleen loop met een van de honden (en dat gebeurd ook nog regelmatig) en ik denk dat lijkt me wel een leuke hond en dat gaat wel goed dan mogen ze best even rennen en doen... maar ik ga niet een half uur op dezelfde plek staan.
En zeker Xena is er ook zo weer op uitgekeken, die rent even, speelt even en gaat dan haar eigen gang... en gunt de ander geen blik meer waardig.
Xavi vind het wel erg interessant maar die mag alleen met wat grotere (en liefst wat pittige) dames zich onderhouden.
Xito vind alleen een loopse teef interessant :F: verder vind ie andere honden alleen maar erg in de weg lopend...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”