Hazel niet. Na een wandeling van 2 uur gaat mevrouw gewoon bij ons op het gras in de voortuin zitten
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarom?
Moderator: moderatorteam
- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 2
Re: Waarom?
Onze vorige hond poepte ook op straat. waarom
Hazel niet. Na een wandeling van 2 uur gaat mevrouw gewoon bij ons op het gras in de voortuin zitten
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
- Aantal honden: 3
edit: te vroeg op enter
Laatst gewijzigd door lijn op 27 feb 2013 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Corneliana
- Zeer actief
ik heb meestal een zakje bij me en heel soms nietCleva schreef:Corneliana schreef:sowieso moet je het opruimen.Terre schreef:Onze honden hebben dat ook nooit gedaan, maar vind hier ook regelmatig wat op het voetpad vlak voor je voeten of als je geluk hebt eronder.
Daar kan ik zo slecht tegen![]()
Als je hond het dan wel op straat doet, ruim het dan gewoon op.
Als ik toevallig ander zwerfvuil kan vinden waarmede ik het op kan rapen, en dat is natuurlijk altijd, dan doe ik dat ook.
Twee in een! Met een weggeworpen chipszak de stront in de vuilbak gegooid.
Van die burgerlijke strontzakjes weiger ik me aan te schaffen.
Aangezien de overdaad aan andere troep die niet na een buitje weg is, en zo.
dan kijk ik heel schichtig om me heen en loop ik door
- lijn
- Zeer actief
Vedette poept ook heel soms op straat of op de stoep en bij ons in de tuin op het pad ipv op het zand ...
Heb wel aangeleerd dat ze het eigenlijk tijdens uitlaten op gras of zand moet doen en dat gaat best.... Als ze op de stoep poept, ruim ik het op, op gemeentegrond (bij boompjes en gras en industrieterrein op gras) laat ik het liggen... Ze hebben geen prullenbakken, dus waar moet ik het laten?! Met een trekkende hond heb ik 2 handen nodig en dat gaat niet met een poepzakje (boterhamzakje dat ik wel altijd bij me heb)... Bij ons voor de deur ligt ook weer poep op de stoep en de rest van de buurt ligt het ook echt overal
Heb wel aangeleerd dat ze het eigenlijk tijdens uitlaten op gras of zand moet doen en dat gaat best.... Als ze op de stoep poept, ruim ik het op, op gemeentegrond (bij boompjes en gras en industrieterrein op gras) laat ik het liggen... Ze hebben geen prullenbakken, dus waar moet ik het laten?! Met een trekkende hond heb ik 2 handen nodig en dat gaat niet met een poepzakje (boterhamzakje dat ik wel altijd bij me heb)... Bij ons voor de deur ligt ook weer poep op de stoep en de rest van de buurt ligt het ook echt overal
-
Corneliana
- Zeer actief
hm en gewoon even laten zitten om te wachten?lijn schreef:Vedette poept ook heel soms op straat of op de stoep en bij ons in de tuin op het pad ipv op het zand ...
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Mijn honden wel, hoor!Jaap* schreef:Dat heb ik me ook wel eens afgevraagt. Ik ken zelf geen enkele hond die op een verharde ondergrond wil schijten
Als ze op een ongepaste plaats poepen, ruim ik het natuurlijk wel met een rood hoofd op!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- #linda#
- Actief
Angel kwam als ex-broodfokteefje dus die scheet en pieste waar het haar uit kwam. Op het gras durfe ze niet eens in het begin. Nu poept ze meestal gewoon op het gras, maar het moet bij voorkeur wel netjes gemaaid zijn, dus voetbalveldjes en speeltuintjes. Ik ruim het altijd op dus wat mij betreft geen probleem.
Als er sneeuw ligt is voor haar heel de wereld weer 1 groot toilet en daarna moet ze dus weer even naar gras gesleept om het weer door te hebben dat het niet de bedoeling is.
Als ik op de stoep loopt dan gebeurt het wel eens dat ze aan de lijn trekt om in een grasveldje te komen, soms om te poepen soms gewoon omdat ze liever niet op de stoep wil. Als ik dat dan niet goed inschat dat gaat ze met hetzelfde gemak op de stoep zitten kakken.
Ik heb daarom altijd zakjes mee. Mocht het een keer zo zijn dat ik die niet heb dan kijk ik gewoon even quasi onoplettend de andere kant op en dan is het ook weg. Het enige voordeel van een strontvreter
Als er sneeuw ligt is voor haar heel de wereld weer 1 groot toilet en daarna moet ze dus weer even naar gras gesleept om het weer door te hebben dat het niet de bedoeling is.
Als ik op de stoep loopt dan gebeurt het wel eens dat ze aan de lijn trekt om in een grasveldje te komen, soms om te poepen soms gewoon omdat ze liever niet op de stoep wil. Als ik dat dan niet goed inschat dat gaat ze met hetzelfde gemak op de stoep zitten kakken.
Ik heb daarom altijd zakjes mee. Mocht het een keer zo zijn dat ik die niet heb dan kijk ik gewoon even quasi onoplettend de andere kant op en dan is het ook weg. Het enige voordeel van een strontvreter
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Onze jongste schijt ook overal. Die mag pas los lopen, nadat ze gescheten heeft want ze laat het echt gewoon vallen.
Ik kan er niks aan doen. Ze laat niet zien dat ze bijna moet, snuffelt niet of gaat zelfs niet langzamer lopen. Ineens staat ze in de poephouding. Ik heb altijd zakken bij me en ruim het altijd op. De oudste twee waren altijd heel kieskeurig wat dat aangaat, maar nu worden ze ook makkelijker.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- lijn
- Zeer actief
Opruimen gaat... Maar er mee rondlopen niet. Ik ben niet het type persoon dat een vol poepzakje in haar jaszak stopt... Als er een prullenbak in de buurt staat kan het wel, want dan hoef ik niet zo lang moeilijk te doen..Corneliana schreef:hm en gewoon even laten zitten om te wachten?lijn schreef:Vedette poept ook heel soms op straat of op de stoep en bij ons in de tuin op het pad ipv op het zand ...
En nu komt mij nog een wedervraag op... Plassen sommige van jullie honden ook op straat of de stoep? Dat doet Det namelijk ook wel eens... Ook al zijn we net langs goede plasplekken gelopen met zachte ondergrond...
-
Corneliana
- Zeer actief
oh getsie nee ik houd het ver van me aflijn schreef:Opruimen gaat... Maar er mee rondlopen niet. Ik ben niet het type persoon dat een vol poepzakje in haar jaszak stopt... Als er een prullenbak in de buurt staat kan het wel, want dan hoef ik niet zo lang moeilijk te doen..Corneliana schreef:hm en gewoon even laten zitten om te wachten?lijn schreef:Vedette poept ook heel soms op straat of op de stoep en bij ons in de tuin op het pad ipv op het zand ...
En nu komt mij nog een wedervraag op... Plassen sommige van jullie honden ook op straat of de stoep? Dat doet Det namelijk ook wel eens... Ook al zijn we net langs goede plasplekken gelopen met zachte ondergrond...
wederom alleen als ik smorgens te laat ben voor een rondje
- lijn
- Zeer actief
Dat bedoel ik! En heb je dat wel eens geprobeerd met een jonge trekkende over enthousiaste hond aan de lijnCorneliana schreef:oh getsie nee ik houd het ver van me aflijn schreef:Opruimen gaat... Maar er mee rondlopen niet. Ik ben niet het type persoon dat een vol poepzakje in haar jaszak stopt... Als er een prullenbak in de buurt staat kan het wel, want dan hoef ik niet zo lang moeilijk te doen..Corneliana schreef:hm en gewoon even laten zitten om te wachten?lijn schreef:Vedette poept ook heel soms op straat of op de stoep en bij ons in de tuin op het pad ipv op het zand ...
wederom alleen als ik smorgens te laat ben voor een rondje
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
oh ik stop met het grootste gemak zakjes met poep in mijn jaszak, zit toch in een zakkie?
ik ben behoorlijk spastisch in het opruimen van de drollen van mijn honden, ook op plekken waar het werkelijk vol ligt, in bermen enz enz. ik vind het zo asociaal, ik sta dan de drol(len) van mijn hond(en) keurig tussen al die andere weg te halen, echt niet dat mijn honden bijdragen in het hink stap sprong hier over de stront
ik sta alleen wel regelmatig te vloeken de laatste tijd, omdat ik met koude vingers dat prutzakje niet open krijg, de ingang niet van elkaar krijg zeg maar
ik ben behoorlijk spastisch in het opruimen van de drollen van mijn honden, ook op plekken waar het werkelijk vol ligt, in bermen enz enz. ik vind het zo asociaal, ik sta dan de drol(len) van mijn hond(en) keurig tussen al die andere weg te halen, echt niet dat mijn honden bijdragen in het hink stap sprong hier over de stront
ik sta alleen wel regelmatig te vloeken de laatste tijd, omdat ik met koude vingers dat prutzakje niet open krijg, de ingang niet van elkaar krijg zeg maar
-
Corneliana
- Zeer actief
ff lekker likkenyamie schreef:oh ik stop met het grootste gemak zakjes met poep in mijn jaszak, zit toch in een zakkie?
ik ben behoorlijk spastisch in het opruimen van de drollen van mijn honden, ook op plekken waar het werkelijk vol ligt, in bermen enz enz. ik vind het zo asociaal, ik sta dan de drol(len) van mijn hond(en) keurig tussen al die andere weg te halen, echt niet dat mijn honden bijdragen in het hink stap sprong hier over de stront![]()
- lijn
- Zeer actief
Hahhaah!!! Klinkt goed!Corneliana schreef:ff lekker likkenyamie schreef:oh ik stop met het grootste gemak zakjes met poep in mijn jaszak, zit toch in een zakkie?
ik ben behoorlijk spastisch in het opruimen van de drollen van mijn honden, ook op plekken waar het werkelijk vol ligt, in bermen enz enz. ik vind het zo asociaal, ik sta dan de drol(len) van mijn hond(en) keurig tussen al die andere weg te halen, echt niet dat mijn honden bijdragen in het hink stap sprong hier over de stront![]()
ik sta alleen wel regelmatig te vloeken de laatste tijd, omdat ik met koude vingers dat prutzakje niet open krijg, de ingang niet van elkaar krijg zeg maaraan het zakje dan he?
Ik maak ze altijd open voor ik ze in mijn jaszak stop. Maakt het op het moment van noodzaak wat makkelijker!
-
Corneliana
- Zeer actief
hier wordt het wel opgeruimd maar ik ben dan ook zo'n asociaal wijf dat soms de hond in de speeltuin laat racen. die wordt praktisch niet gebruikt swinters, zonde van het veldje. en dan doet ie weleens wat bij de struikjes en dan ruim ik het keurig op. want mijn kinderen lopen er de volgende dag ook natuurlijk.Cleva schreef:Ik heb die zakjes gewoon niet. Ik heb ze ook maar een keer of drie per jaar nodig en zoals ik zeg, dan liggen er steevast chipszakken, kranten, strontzakjes voor het grijpen.
De groene dingen waar ze wel in horen te zitten zijn standaard leeg. En met recht, we hebben wel iets beter ste doen.
Letterlijk. Ik heb al twee keer gehad dat ik in een oogwenk een ongebruikt strontzakje op straat zag liggen.
Het is allemaal gewoon troep.
Ik ben ook dolblij dat ik ergens woon waar dit geen thema is.
Dat spastische gezeur over hondenpoep.
Hallo, er zit een gat in de fucking ozonlaag, hoor?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik lik dan aan mijn vinger, op de 1 of andere manier voelt dat beterCorneliana schreef:ff lekker likkenyamie schreef:oh ik stop met het grootste gemak zakjes met poep in mijn jaszak, zit toch in een zakkie?
ik sta alleen wel regelmatig te vloeken de laatste tijd, omdat ik met koude vingers dat prutzakje niet open krijg, de ingang niet van elkaar krijg zeg maaraan het zakje dan he?
-
beatje
-
Corneliana
- Zeer actief
ik ook niet en mijn kinderen op zich ook niet al brengen loslopende katten wel ziektes mee.Cleva schreef:Ik heb niet het idee dat er 30 jaar geleden minder honden waren of er beter opgeruimd werd en wil je wel geloven dat ik er geen zak last van heb gehad?Corneliana schreef:en dan doet ie weleens wat bij de struikjes en dan ruim ik het keurig op. want mijn kinderen lopen er de volgende dag ook natuurlijk.
Dat hysterische gedoe over die kinderen.
Fuck kinderen. Het is lelijk. Dat telt.
Kinderen zitten er geen seconde mee.
Die steken er hooguit een stokje in.
en kunnen ze daar echt ziek van worden, ik wil mijn kleintje ook in het zand zetten ipv altijd in die saaie buggy, wordt ie ook niet wijzer van. de urine kan ik niks aan doen maar ik ruim daar regelmatig kattenpoep. sochtends vroeg.
-
Corneliana
- Zeer actief
ja precies en op school hadden ze geen net eerstCleva schreef:Ik ruim het nog steeds op terwijl ik de piepers poot.
Gatverdamme.
Daarom zijn katten kut. Die begraven het nota bene.
Als een bermbom.
komt je kleuter trug van eerste schooldag en het eerste wat je ruikt is kattenstront
- dagmar88
- Zeer actief
Cleva schreef:Ik ruim het nog steeds op terwijl ik de piepers poot.
Gatverdamme.
Daarom zijn katten kut. Die begraven het nota bene.
Als een bermbom.
Een vinger diep onder werkelijk iedere bepoepbare cm2 ligt het te wachten op ontdekking.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Ik schaam me ook niet om het op te ruimen hoor. Ik doe toch niks verkeerds?
Ik heb altijd een extra dun lijntje bij me waar ik de zak(jes) aan vast knoop, voor het geval dat ik er nog even mee rond moet lopen. In mijn jaszakken is geen plek, daar bewaar ik een rolletje met zakjes enerzijds en een handje brokjes anderzijds en momenteel handschoenen, die ik wel meeneem maar meestal ook weer uittrek. Ik heb grote honden die doorgaans iets grotere hopen schijten dan een teckel of jackie.
Plassen doet ze overigens wel op zachte ondergrond, nooit op straat.
Ik heb altijd een extra dun lijntje bij me waar ik de zak(jes) aan vast knoop, voor het geval dat ik er nog even mee rond moet lopen. In mijn jaszakken is geen plek, daar bewaar ik een rolletje met zakjes enerzijds en een handje brokjes anderzijds en momenteel handschoenen, die ik wel meeneem maar meestal ook weer uittrek. Ik heb grote honden die doorgaans iets grotere hopen schijten dan een teckel of jackie.
Plassen doet ze overigens wel op zachte ondergrond, nooit op straat.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
Van onze schauzer wist ik zeker dat ze alleen in de bosjes wilde poepen. Totdat... we een keer in een overdekt Frans winkelcentrum liepen en daar midden op een soort plein uitgebreid ging ze zitten kakken. Mijn man probeerde haar haastig en met rood bezweet hoofd mee te trekken maar nee hoor, mevrouwtje moest eerst haar drol kwijt natuurlijk. Ik was doorgelopen en stond op afstand bijna in mijn broek te plassen van het lachen (daar hebben we nog een aardige ruzie over gehad naderhand). Maar goed alles weer netjes opgeruimd hoor, en ook met ons huwelijk kwam het weer goed 
Hajo doet het ook alleen maar op gras en in bosjes, gelukkig wonen we daar echt vlakbij, maar ik zeg nooit nooit hè
Hajo doet het ook alleen maar op gras en in bosjes, gelukkig wonen we daar echt vlakbij, maar ik zeg nooit nooit hè
-
Asta
Als asta moet dan moet ze ongeacht waar het is. Dus als ik de binnenstad inloop doet ze het geheid voor de deur van de kerk
ik ruim het trouwens bijna altijd op, tenzij ze ergens inde prikkels gaat zitten/ buitengebied oid zijn.
-
Asta
ja serieus, daar heeft ze al zo vaak zitten poepen
heb het een tijdje bijgehouden maar toen de 20x passeerde ben ik maar gestopt en dan eerst langs 10 bomen gelopen he 
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Hier ook zelden dat een hond op de stoep poept.
Alleen bij sneeuw zijn ze in de war en kunnen ze wel ineens op de stoep/straat poepen en Puchu doet het heel soms als hij weer eens
enorm druk met alle luchtjes is geweest en zich ineens realiseert als we bijna thuis zijn, dat hij toch echt nog even moet poepen
Ik heb altijd een zakje bij me, gebeurt het dan eens een keertje, dan kan ik het opruimen.
Alleen bij sneeuw zijn ze in de war en kunnen ze wel ineens op de stoep/straat poepen en Puchu doet het heel soms als hij weer eens
enorm druk met alle luchtjes is geweest en zich ineens realiseert als we bijna thuis zijn, dat hij toch echt nog even moet poepen
Ik heb altijd een zakje bij me, gebeurt het dan eens een keertje, dan kan ik het opruimen.
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Hier gelukkig veel groen in de buurt. Dus Moos doet hier niets vlak bij huis.tollerlover schreef:gelukkig plassen en poepen 5 van de 6 honden op straat. het dichtbijzijnde gras in 10 minuten lopen en dat redden ze soms niet. de ene die niet op de straat poept is duc en als hij dan aan de dunne is en hij maakt ons wakker dan moet je rennend naar het grasje 10 minuten verder. word je niet vrolijk van.
van mij mogen ze in straat poepen en plassen. poep ruim ik keurig op.
ellen
Maar toch afgelopen week 2x een grote hoeveelheid poep (denk van een flinke hond) voor op de stoep en ook achter tussen de huizen. Getsie. Nee hoor en gewoon laten liggen. Vieze bazen!

Neeltje
- ZomerStorm
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Akita, Akita
Wanneer Zomer wordt uitgelaten in de buurt, kun je alle veldjes en struiken afgaan, meestal doet ze het uiteindelijk toch op straat (en dan maakt het niet uit of dat in een rustige straat is of midden in een winkelcentrum). Heel handig...
Apart dat ze tijdens de wandelingen in natuurgebieden dan weer heel preuts ver weg loopt en ergens beschut tussen de struiken gaat zitten poepen. Plassen doet ze overigens op elke ondergrond als het echt moet, maar het liefst gebruikt ze dan een zachte ondergrond.
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
hier kakken ze gewoon daar waar ze moeten kakken. Immers ze moeten NU kakken!