malinois schreef:Nanna schreef:Bruce-Roxy schreef:
Als iemand zo'n hond op mij of mijn honden afstuurt dan zou ik geen seconde twijfelen de Dazer te gebruiken!
Als ik de
recensie mag geloven, doet het ding geen reet.

Gewoon je stem en je maatje 43 gebruiken of wurgen.
Ik hoef geen apparaatjes die ik eerst nog ergens moet gaan uitvissen...
Schoppen werkt bij mijn honden niet, ik weet niet hoe het met jouw honden zit Mal, maar een vreemde die gaat lopen trappen op de honden in, heeft hier in ieder geval geen effect. Heb het helaas moeten horen en eens moeten zien. Trappen deerde ze niet in die modus.
Stem en op een stil moment bij de staartaanvang pakken en terug trekken, of op een stil moment eigen hond bij de nekvel omhoog heffen (aan weerszijden van de nek pakken) werkte wel.
Halsband kwartslag draaien bij eigen hond werkte ook wel. Ineens zijn ze weer voor reden vatbaar.
Met als waarschuwing dat als je dat doet de tegenstander ook door de baas in toom wordt gehouden, ik deed een keer zo achteruit lopen en de man liet zijn hond weer gaan. Terwijl ik mijn hond achteruit trok met ontblote buik dus, en rang kwam de hond weer even in, geen kleintje ook. Ik liet ook direct weer los, want laat niet mijn hond de tering in bijten omdat ik hem in een houtgreep heb.
Heb wel gegodvert naar die vent, dat wel, maar wederom op het moment dat de actie stil lag, een hond had de ander klem gezet, de baas verzocht hem dit keer wel bij zich te houden en verder weg te lopen als ik mijn hond eraf had.
Trappen bij mijn honden werkt niet zo, er ging er ook 1 met riemen op reuen inslaan, dat werkte ook zo fijn. Grote smoel naar de man toe zelfs had meer effect, man viel stil en de honden waren ook even onder de indruk, fijn moment om ze even uit elkaar te krijgen
Maatje zoveel werkt niet voor alle honden.
Voorkomen is altijd beter dan genezen, maar hier merk ik dat bij een stilte val als er een toch wat sterker is dan de ander je in het stiltemoment kunt instappen en bij de nekvel of staart de hond eraf kan trekken. In de hectiek zonder dat ze elkaar hebben met een hele grote bek inkomen werkt ook nog, maar dan met name op je eigen hond uiteraard.
En als ik mijn stel aan de lijn heb, werkt een grote smoel naar een druktemaker ook. Maar goed, dan ben je bezig met voorkomen van een incident.