Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraag kleurvererving
Moderator: moderatorteam
Re: Vraag kleurvererving
Wij hebben de kleinste, magerste en bangste pup uit dit zelfde nest, ze heet Luna (Jan) en is dus een zusje van Zep, Kayla en Falco. Inmiddels is ze flink gegroeid. Ze maakt het leven van onze oude sheltie Chico weer levendig. Maar af en toe heeft Chico helemaal genoeg van haar drukte. Je kan lekker lange wandelingen met Luna maken. En dat is leuk voor de baas en hond.
- a.de.boer
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 2 stuks Ierse setter x Schotse colli.
- Aantal honden: 2
Leuk, nog meer familie!
En de kleinste, magerste en bangste pups uit een nest worden vaak later de grootste boeven, dus bereid je maar op alles voor.
Wij hebben er ook nog een 9 jaar oude Franse buldog er bij en die heeft ook zo af en toe schoon genoeg van de drukte van Zep.
Graag wat foto’s van Luna, ben zeer nieuwsgierig hoe Luna er nu uit ziet.
En de kleinste, magerste en bangste pups uit een nest worden vaak later de grootste boeven, dus bereid je maar op alles voor.

Wij hebben er ook nog een 9 jaar oude Franse buldog er bij en die heeft ook zo af en toe schoon genoeg van de drukte van Zep.
Graag wat foto’s van Luna, ben zeer nieuwsgierig hoe Luna er nu uit ziet.

Groetn,
Appie, Janny & Zep en Spike uut Drenthe.
- dagmar88
- Zeer actief

Had het er toevallig gisteren met fafo over wat voor pups je nu uit Fay en Niko zou krijgen.

Lelijk en ballengek waren we het over eens, maar zij dacht rood en ik zwart.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Schotse collie x Ierse setter
- Aantal honden: 1
Vertel wat over Luna ben benieuwd hoe ze het doet karakter enzo.Luna22082012 schreef:Wij hebben de kleinste, magerste en bangste pup uit dit zelfde nest, ze heet Luna (Jan) en is dus een zusje van Zep, Kayla en Falco. Inmiddels is ze flink gegroeid. Ze maakt het leven van onze oude sheltie Chico weer levendig. Maar af en toe heeft Chico helemaal genoeg van haar drukte. Je kan lekker lange wandelingen met Luna maken. En dat is leuk voor de baas en hond.
Is wel leuk om te vergelijken hoe deze honden opgroeien van deze kruising.
Falco luistert goed alleen als hij in het bos met veel honden tegelijk bezig is met spelen wil hij nog wel eens vergeten te luisteren maar komt uiteindelijk altijd bij ons terug.
Hij speelt graag met alle honden maar bij eerste kennismaking gaat hij altijd even plat liggen en dat werkt prima hij kan eigenlijk met alle honden overweg [althans tot nu toe]
Het is een supervrolijk dier en dingen slopen doet hij nauwelijks en heeft geen benche ,slaapt in de keuken en overdag gewoon los in huis en buiten.
Heeft wel paar keer per dag zijn wandeling nodig en paar keer in de week even uitrennen in bos of losloopveld [even goed energie gebruiken]
Met kleine kinderen is hij ook goed is altijd vriendelijk wat ze ook doen [laten ze niet alleen natuurlijk }
Al met al een heerlijke hond die met de dag mooier aan het worden is .
krijgt nu langer haar wat mooi glanst en echt zwart is.
hij weegt nu 14 kilo en is mooi slank/gespierd.

Onder de kerstboom liggen en niks eruit slopen toch knap voor een hondje van 4 maanden

En Frodo ,de 9 jarige Stabij uitnodigen om te spelen maar die heeft het na tijdje wel even gehad en wil een slaapje .
Ben wel benieuwd hoe de anderen het doen?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Zwart dusdagmar88 schreef:Oh wat grappig.
Had het er toevallig gisteren met fafo over wat voor pups je nu uit Fay en Niko zou krijgen.
Puur hypothetisch hoor, na een grapje.

- dagmar88
- Zeer actief
Marjoleine schreef:Zwart dusdagmar88 schreef:Oh wat grappig.
Puur hypothetisch hoor, na een grapje.

- hansopanso
- Actief
- Mijn ras(sen): Schotse Herdershond Langhaar
Amerikaans type - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik zag het onderwerp nu pas! Ook wij zagen de advertentie en hebben er nog even over gedacht zelfs.....a.de.boer schreef:Zal foto's blijven plaatsen op dit onderwerp over de kleur.
Gr.
Wat een mooi hondje!

- a.de.boer
- Vaste gebruiker
Zep is inmiddels 13 kilo en z’n puppy haar kwijt, heeft nu ook een mooie glanzende vacht.
Het is in huis niet echt een grote sloper, maar mag wel graag overal even z’n tandjes inzetten en constant op onderzoek uit.
Het is ook een hond met veel energie, wat te merken is dat hij bijna niet moe te krijgen is.
We wonen in een rustig buitengebied en gaan bijna elke dag ook een klein stukje met hem fietsen, dan mag hij zonder riem met de fiets mee rennen en vind dat helemaal geweldig.
Er zit ook wat jachtinstinct in, een fazant in de sloot wal heeft hij direct in de gaten en ganzen op het land ook.
Zep is wel gevoelig voor stemverheffing, maar luistert verder prima en kan ook prima met andrere honden spelen.
Al met al een lieve gezellige hond.

Het is in huis niet echt een grote sloper, maar mag wel graag overal even z’n tandjes inzetten en constant op onderzoek uit.
Het is ook een hond met veel energie, wat te merken is dat hij bijna niet moe te krijgen is.
We wonen in een rustig buitengebied en gaan bijna elke dag ook een klein stukje met hem fietsen, dan mag hij zonder riem met de fiets mee rennen en vind dat helemaal geweldig.
Er zit ook wat jachtinstinct in, een fazant in de sloot wal heeft hij direct in de gaten en ganzen op het land ook.
Zep is wel gevoelig voor stemverheffing, maar luistert verder prima en kan ook prima met andrere honden spelen.
Al met al een lieve gezellige hond.

Groetn,
- hansopanso
- Actief
- Mijn ras(sen): Schotse Herdershond Langhaar
Amerikaans type - Aantal honden: 2
- Contacteer:
- monique67
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Ierse Setter X Schotse Collie en Boomertje

Kayla al weer 3 weken geleden. Ze is echt een heerlijke hond. Lief, leert makkelijk en natuurlijk ondeugend!!

- monique67
- geregistreerd lid
-
- Vaste gebruiker
De honden lijken echt veel op elkaar ,allemaal even mooi
Ik krijg Falco nog steeds niet echt goed op de foto die staat of zit niet stil als je een foto wil maken

Ik krijg Falco nog steeds niet echt goed op de foto die staat of zit niet stil als je een foto wil maken
- a.de.boer
- Vaste gebruiker
Jazeker lijken ze op elkaar, leuk die foto’s.
En een hond op de foto zetten moet je geduld en geluk mee hebben, dus gewoon blijven oefenen.
En een hond op de foto zetten moet je geduld en geluk mee hebben, dus gewoon blijven oefenen.

Groetn,
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Iets meer stop en je hebt giant Markiesjes 

-
- Vaste gebruiker
Falco is weer helemaal bekomen na het opeten van een olifant
Was gisteren ineens van hap slik en weg was de olifantknuffel ,snap nog niet dat die door zijn keel kon maar gebeurde toch!
bij de dierenarts spuitje gekregen om te braken en kwam er gelukkig snel weer uit
Het is echt een vreetmonster en moeten hem nu nog beter in de gaten houden met wat hij opvreet.
Vanmorgen weer helemaal de oude ....

Was gisteren ineens van hap slik en weg was de olifantknuffel ,snap nog niet dat die door zijn keel kon maar gebeurde toch!
bij de dierenarts spuitje gekregen om te braken en kwam er gelukkig snel weer uit
Het is echt een vreetmonster en moeten hem nu nog beter in de gaten houden met wat hij opvreet.
Vanmorgen weer helemaal de oude ....

- a.de.boer
- Vaste gebruiker
Gelukkig dat hij weer de oude is, dat zal zeker schrikken zijn.
Groetn,
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Wow, een olifant. Blij dat hij weer oke is.
Ik vind het erg leuk om deze hondjes te zien. Wij hebben vroeger thuis een kruising Ierse Setter x Duitse Staande gehad. Bouw en vachttype van een Ierse Setter (iets forser) , maar gitzwart. Dat was ook een superhond!
Wat grappig dat deze pups soms worden uitgemaakt voor flatcoat. Daar werd de onze ook wel eens voor aangezien.
Heel veel plezier met deze honden! En ik volg de foto-updates met plezier!
Ik vind het erg leuk om deze hondjes te zien. Wij hebben vroeger thuis een kruising Ierse Setter x Duitse Staande gehad. Bouw en vachttype van een Ierse Setter (iets forser) , maar gitzwart. Dat was ook een superhond!
Wat grappig dat deze pups soms worden uitgemaakt voor flatcoat. Daar werd de onze ook wel eens voor aangezien.
Heel veel plezier met deze honden! En ik volg de foto-updates met plezier!

-
- Vaste gebruiker
Falco is ook super een echte schavuit maar zoooo lief tegen iedereen zit echt geen greintje kwaad in .
Dat hij bij de keuring voor hulphond niet goed was omdat hij terughoudend was is nu totaal niets van te merken hij loopt op alles en iedereen af om aangehaald te worden en om te spelen.
Ook met andere honden kan hij het goed vinden.
Hij rent regelmatig lekker los op plaatsen waar dat mag met als gevolg dat hij daarna aan de riem niet echt rustig meeloopt en dat is weleens lastig maar dat gaat dan na paar keer weer beter.
Zijn vacht is nu wel aan het groeien en is pikzwart en glanst prachtig.
Zijn gewicht is nu 15.7 en hij heeft superlange poten

Dat hij bij de keuring voor hulphond niet goed was omdat hij terughoudend was is nu totaal niets van te merken hij loopt op alles en iedereen af om aangehaald te worden en om te spelen.
Ook met andere honden kan hij het goed vinden.
Hij rent regelmatig lekker los op plaatsen waar dat mag met als gevolg dat hij daarna aan de riem niet echt rustig meeloopt en dat is weleens lastig maar dat gaat dan na paar keer weer beter.
Zijn vacht is nu wel aan het groeien en is pikzwart en glanst prachtig.
Zijn gewicht is nu 15.7 en hij heeft superlange poten

- a.de.boer
- Vaste gebruiker
Zep en z’n broertjes en zusjes waren gisteren een half jaar oud.
De puppy vacht is Zep helemaal kwijt en hij heeft nu een mooie glanzende vacht, is 20 kilo zwaar.
Hij luistert heel goed en is ook zeer waaks, soms misschien een beetje te.
We hebben meerdere honden gehad, maar nimmer één die zo gek en enthousiast was.
Wel is het een super leuke en speelse hond die graag met de bal speelt en graag rent.
Vanmorgen ook even in het weiland geweest wat takken op ruimen, wat ik dan opruim trok hij dan weer uit de singel en rent vervolgens het weiland door.
Wij zijn super blij met Zep en hopen dan ook dat hij heel lang bij ons mag blijven.

De puppy vacht is Zep helemaal kwijt en hij heeft nu een mooie glanzende vacht, is 20 kilo zwaar.
Hij luistert heel goed en is ook zeer waaks, soms misschien een beetje te.
We hebben meerdere honden gehad, maar nimmer één die zo gek en enthousiast was.
Wel is het een super leuke en speelse hond die graag met de bal speelt en graag rent.
Vanmorgen ook even in het weiland geweest wat takken op ruimen, wat ik dan opruim trok hij dan weer uit de singel en rent vervolgens het weiland door.
Wij zijn super blij met Zep en hopen dan ook dat hij heel lang bij ons mag blijven.

Groetn,
-
- Vaste gebruiker
Haha,Zep en Falco zijn echte broers.....Falco loopt ook altijd met takken te slepen en de klimop hoeven we vanaf nu niet zelf meer te snoeien...
Ze lijken ook sprekend op elkaar,zelfde vacht alleen heeft Zep iets meer wit.
Falco weegt nu 19 kilo is gek op rennen,spelen,stoeien maar kan ook heel goed alleen zijn zonder de boel te slopen .
Blaffen doet hij alleen als hij wat hoort aan de poort of wat vreemds hoort [of als zijn speeltje of bot buiten zijn bereik ligt onder de bank dan gaat hij plat liggen met zijn neus daar waar dat speeltje ligt en blaft dan]maar dat is blaffen wat mag zelfs wenselijk is
Onderweg loopt hij steeds met zijn neus over de grond te snuffelen ,eerst at hij ook vanalles op maar dat hebben we hem aardig afgeleerd alleen takken zijn dus niet veilig soms sleept hij ze heel het uitlaatrondje mee tot huis.
Wat het meest opvalt aan zijn karakter is zijn vrolijkheid hij is altijd blij en kan het met iedereen goed vinden.
Luisteren doet hij vooral binnen heel goed buiten wil hij die lange oren wel eens niet gebruiken maar over het algemeen gaat dat ook goed.
Mensen vinden het altijd een hele mooie aparte hond met die prachtige zwarte glansvacht en willen weten wat het voor ras is [denken vaak dat t een flatcoat is]
Zijn vacht en bouw is meest van de Setter zijn snuit van de Collie
Ook wij zijn heel blij met hem is een superfijne lieve hond!!!
Jammer dat we hier niet meer horen over de andere broertjes en zusjes hoe die het doen .....kom mensen laat je eens horen !!

Ze lijken ook sprekend op elkaar,zelfde vacht alleen heeft Zep iets meer wit.
Falco weegt nu 19 kilo is gek op rennen,spelen,stoeien maar kan ook heel goed alleen zijn zonder de boel te slopen .
Blaffen doet hij alleen als hij wat hoort aan de poort of wat vreemds hoort [of als zijn speeltje of bot buiten zijn bereik ligt onder de bank dan gaat hij plat liggen met zijn neus daar waar dat speeltje ligt en blaft dan]maar dat is blaffen wat mag zelfs wenselijk is

Onderweg loopt hij steeds met zijn neus over de grond te snuffelen ,eerst at hij ook vanalles op maar dat hebben we hem aardig afgeleerd alleen takken zijn dus niet veilig soms sleept hij ze heel het uitlaatrondje mee tot huis.
Wat het meest opvalt aan zijn karakter is zijn vrolijkheid hij is altijd blij en kan het met iedereen goed vinden.
Luisteren doet hij vooral binnen heel goed buiten wil hij die lange oren wel eens niet gebruiken maar over het algemeen gaat dat ook goed.
Mensen vinden het altijd een hele mooie aparte hond met die prachtige zwarte glansvacht en willen weten wat het voor ras is [denken vaak dat t een flatcoat is]
Zijn vacht en bouw is meest van de Setter zijn snuit van de Collie
Ook wij zijn heel blij met hem is een superfijne lieve hond!!!
Jammer dat we hier niet meer horen over de andere broertjes en zusjes hoe die het doen .....kom mensen laat je eens horen !!
- monique67
- geregistreerd lid
Kayla lijkt sprekend op Zep, twee druppels water!
Iets heel bijzonders wat Kayla doet dat ik een hond nog nooit heb zien doen is bellen blazen.... in haar waterbak wel te verstaan! Echt neus onder water en blazen. Met haar poot vissen (die er natuurlijk niet in zitten) in haar bak.
Ik noem haar mijn stoute kind, want ze is lief ondeugend, met de nadruk op lief! Ook wil ze heel graag leren. Maar ze is heel gevoelig voor straf, als ik boos op haar ben kan ik niets met haar beginnen, maar voor complimenten en een koekje doet ze alles! Met andere honden kan ze het geweldig vinden. Ze weet ook precies hoe ze je troosten moet en je aan het lachen maken. Verder is ze eigenlijk voor een pup best heel rustig vind ik.
Ik heb meerdere honden gehad, maar zo'n makkelijke lieve hond als Kayla is toch wel een zegen!
Groetjes,
Monique en een poot van Kayla
Iets heel bijzonders wat Kayla doet dat ik een hond nog nooit heb zien doen is bellen blazen.... in haar waterbak wel te verstaan! Echt neus onder water en blazen. Met haar poot vissen (die er natuurlijk niet in zitten) in haar bak.
Ik noem haar mijn stoute kind, want ze is lief ondeugend, met de nadruk op lief! Ook wil ze heel graag leren. Maar ze is heel gevoelig voor straf, als ik boos op haar ben kan ik niets met haar beginnen, maar voor complimenten en een koekje doet ze alles! Met andere honden kan ze het geweldig vinden. Ze weet ook precies hoe ze je troosten moet en je aan het lachen maken. Verder is ze eigenlijk voor een pup best heel rustig vind ik.
Ik heb meerdere honden gehad, maar zo'n makkelijke lieve hond als Kayla is toch wel een zegen!
Groetjes,
Monique en een poot van Kayla

- a.de.boer
- Vaste gebruiker
Nou, dan kunnen we zeggen dat het echt twee druppels water zijn.monique67 schreef:Kayla lijkt sprekend op Zep, twee druppels water!
Iets heel bijzonders wat Kayla doet dat ik een hond nog nooit heb zien doen is bellen blazen.... in haar waterbak wel te verstaan! Echt neus onder water en blazen.
Zo af en toe hebben we wel eens het idee dat Zep niet helemaal spoort, dat bellen blazen in de waterbak doet hij namelijk ook, dus wel lachen.
Vaak drinkt hij wat en nadien zit hij met z’n neus onder water te blazen, prachtig dat Kayla dat ook doet.
Gevoelig voor straf is Zep ook, al hoeven we dat niet vaak te doen.
En wat Jovi ook schreef, is de vergelijking met een Flatcoated retriever wordt ook telkens gemaakt.
Wij hebben voor Zep twee Flatcoated retrievers gehad en inderdaad lijken ze ook op Zep’s voorgangers, niet allen qua uiterlijk maar ook het karakter is sprekend Flatcoated.
Groetn,
-
- Vaste gebruiker
He ,leuk wat te horen over Kayla
Ze hebben dus alle 3 een watertic want Falco heeft de gewoonte om na het drinken met zijn bek vol water weg te lopen en het dan onderweg door de keuken eruit te laten lopen [hoevaak ik de dweil niet nodig heb...
]
Hij stoeit ook erg graag languit op de grond met z'n allen .
Eigenlijk is het enige probleem met hem dat hij aan de riem zo snuffelt over de grond dat hij verder nergens erg in heeft en beetje trekt heb al van alles geprobeerd maar tot nu toe helpt niets.
Als ik blijf staan gaat hij netjes naast me zitten rondkijken maar zodra je doorloopt begint hij weer opnieuw .
Hoe doen die van jullie dat??

Ze hebben dus alle 3 een watertic want Falco heeft de gewoonte om na het drinken met zijn bek vol water weg te lopen en het dan onderweg door de keuken eruit te laten lopen [hoevaak ik de dweil niet nodig heb...

Hij stoeit ook erg graag languit op de grond met z'n allen .
Eigenlijk is het enige probleem met hem dat hij aan de riem zo snuffelt over de grond dat hij verder nergens erg in heeft en beetje trekt heb al van alles geprobeerd maar tot nu toe helpt niets.
Als ik blijf staan gaat hij netjes naast me zitten rondkijken maar zodra je doorloopt begint hij weer opnieuw .
Hoe doen die van jullie dat??
- a.de.boer
- Vaste gebruiker
Dat met de bek vol water weg lopen doet Zep ook en onze vorige Flatcoated al net zo, dus de dweil lig bij ons naast de waterbak.
Dat snuffelen doet Zep ook wel wat, maar loopt verder goed mee als hij aan de riem zit en als hij los loopt is vaak één keer roepen voldoende
Als de andere hond Kismo zijn behoefte doet en Zep wachten moet, gaat hij ook vaak zitten.
Bellenblaas actie van Zep:
... detailpage
Dat snuffelen doet Zep ook wel wat, maar loopt verder goed mee als hij aan de riem zit en als hij los loopt is vaak één keer roepen voldoende
Als de andere hond Kismo zijn behoefte doet en Zep wachten moet, gaat hij ook vaak zitten.
Bellenblaas actie van Zep:
... detailpage
Groetn,
- monique67
- geregistreerd lid
O geweldig die video van Zep, het is net Kayla!
Dat snuffelen heb ik opgelost door wat lekkers in mijn hand te houden, meestal gewoon brokjes, dan blijft haar aandacht bij mij ipv de grond. Kayla komt ook bijna altijd na 1 keer roepen weer terug.
Dat snuffelen heb ik opgelost door wat lekkers in mijn hand te houden, meestal gewoon brokjes, dan blijft haar aandacht bij mij ipv de grond. Kayla komt ook bijna altijd na 1 keer roepen weer terug.

-
- Vaste gebruiker
bij hem werkt dat niet met dat snoepje in de hand .hij moet dat snoepje ook krijgen anders is hij na 2 sec alweer aan het snuffelenmonique67 schreef:O geweldig die video van Zep, het is net Kayla!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working terriers
- Aantal honden: 10
Mooie hondjes, atletisch model.
Als je een Ierse setter met een ee red border collie zou kruisen krijg je wel allemaal rode, want dat is hetzelfde gen.
Maar de Ierse setter is eigenlijk genetisch zwart, met een (recessief en dus dubbel aanwezig) gen wat het zwart in het haar dan weer blokkeert tot rood.
Zo te horen hebben ze van de collie wat gehoorzaamheid geërfd en van de setter een beetje neus voor veerwild.
Als je een Ierse setter met een ee red border collie zou kruisen krijg je wel allemaal rode, want dat is hetzelfde gen.
Maar de Ierse setter is eigenlijk genetisch zwart, met een (recessief en dus dubbel aanwezig) gen wat het zwart in het haar dan weer blokkeert tot rood.
Zo te horen hebben ze van de collie wat gehoorzaamheid geërfd en van de setter een beetje neus voor veerwild.
- a.de.boer
- Vaste gebruiker
Tom tom uit en Zep Zep aan.

Groetn,
-
- Vaste gebruiker
Haha .grappige foto
Is hij ook zo dol op autorijden?
Falco springt er ook altijd vrolijk in [is altijd vrolijk trouwens] en naast de fiets meerennen vind hij ook geweldig,
Heeft veel beweging nodig maar is dan ook een heel rustige hond in huis .
Hij krijgt intussen aardig de hoogte van een Ierse setter ben benieuwd of hij nu is uitgegroeid.

Is hij ook zo dol op autorijden?
Falco springt er ook altijd vrolijk in [is altijd vrolijk trouwens] en naast de fiets meerennen vind hij ook geweldig,
Heeft veel beweging nodig maar is dan ook een heel rustige hond in huis .
Hij krijgt intussen aardig de hoogte van een Ierse setter ben benieuwd of hij nu is uitgegroeid.
-
- Vaste gebruiker

Eindelijk blijft Falco zitten voor zijn foto

Samen met zijn grote vriend Frodo ,de 9 jarige stabij van onze dochter